Snap ik ook ergens wel, maar is wel behoorlijk egoistisch.quote:
Ehm ... waar zie jij die zon?quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het asociaal. Precies tussen de zon en jullie raam, zo'n bouwwerk.
En de regels van het bouwbesluit, gemeentelijke bouwverordening en het moet voldoen aan de redelijke eisen van welstand.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:07 schreef kwib het volgende:
Wat ookmetnieuwbouwbezig zegt
Je buurman mag het alleen bouwen als het binnen de regels van het geldende bestemmingplan past.
correct!quote:Erger nog; de gemeente mag hem dan geen bouwvergunning weigeren.
Dat is vaak wel de praktijk ja.quote:Past het in het bestemmingsplan: you're screwed.
Projectbesluit (art 3.10 Wro) bestaat niet meer. Dat heet tegenwoordig allemaal omgevingsvergunning (art 2.12 Wabo). De bouwvergunning (art 2.1 onder a Wabo) overigens ook. Om het lekker overzichtelijk te maken, maar dat is een andere discussie.quote:Past het er niet in: Dan kan hij een vrijstelling (heeft tegenwoordig trouwens Projectbesluit) aanvragen. En daar moet jij dan bezwaar tegen maken.
Zoals ik het begrijp, betreft dit een project waarbij kavels verkocht zijn voor vrije bouw.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 01:05 schreef Argento het volgende:
[..]
En de regels van het bouwbesluit, gemeentelijke bouwverordening en het moet voldoen aan de redelijke eisen van welstand.
[..]
correct!
[..]
Dat is vaak wel de praktijk ja.
[..]
Projectbesluit (art 3.10 Wro) bestaat niet meer. Dat heet tegenwoordig allemaal omgevingsvergunning (art 2.12 Wabo). De bouwvergunning (art 2.1 onder a Wabo) overigens ook. Om het lekker overzichtelijk te maken, maar dat is een andere discussie.
Overigens, mocht het zo zijn dat het bouwplan niet in het bestemmingsplan past en je buurman er een ontheffing voor krijgt, is het wellicht raadzaam om een aanvraag voor tegemoetkoming in de planschade in te dienen. We weet levert het dan nog wat op.
Ja, om 4:20 een mooi gesprek met hem gehad.quote:
Voordat hij dit topic opende, bitch.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 06:36 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, om 4:20 een mooi gesprek met hem gehad.
'alleen de ondergaande zon'quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:19 schreef r_one het volgende:
Het mag dan 'maar' een schets zijn maar zoals ik 'm zie ga je alleen de ondergaande avondzon missen. Ochtend- en middagzon bereiken de raampartij sowieso (ook zonder garage) al niet.
Twee fulltimers, dus avondzon is over het algemeen ook alles wat we van een doordeweekse dag mee kunnen pikken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 06:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
'alleen de ondergaande zon'Op dit plaatje heeft TS alleen aan de voorkant nog volle zon. De achterkant bij de ramen staat op het westen, dus wég is je avondzon. Dat is nogal wat.
Ik ken je buren natuurlijk helemaal niet, maar ik zou gewoon beginnen met aan te geven dat de garage wel veel licht uit je tuin haalt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:16 schreef Annebakt het volgende:
Iemand nog tips hoe het gesprek in te gaan?
Uiteraard ,maar zij hebben hun kavelinrichting nu volledig gewijzigd. Dat is zoals eerder gezegd hun goed recht, maar desalniettemin wel gewoon k*t. En wij kunnen nu niets meer wijzigen ,omdat we al met de bouw begonnen zijn.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:22 schreef Lienekien het volgende:
Maar als je gaat bouwen weet je toch dat een buurman naast je ook keuzes maakt? En dat je dus niet gegarandeerd een vrij uitzicht/lichtinval houdt?
Voor het gesprek: heeft hij een redelijk alternatief?
Er ligt geen pad, lijn is kavelgrens en we houden voor het huis de verplichte afstand van 3 mtr aan van de kavelgrens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:27 schreef FF het volgende:
Als ik het zo zie, is de garage gebouwd in het verlengde van het (gezamenlijke?) pad tussen beide huizen in. De locatie is an sich niet echt onlogisch. Ik zou het in dit geval echter netter vinden als dit aan het huis of achterin de tuin gebouwd zou worden.
Helaas ,dat is onze garage/berging/bijkeuken, dus heeft geen zin. Alle huizen zijn qua woongedeelte natuurlijk georienteerd op die zonzijde, zo ook die van de buurman. Echter plant die in ons "zonzicht" dus een fijne en hoge garage neer.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Als jullie huis nog in aanbouw is, is het dan geen optie om alsnog een raam in te plannen aan de achterkant rechts? Links heb je nauwelijks zon meer, maar aan de rechterkant dan nog wel.
Erhm, nee, heleaasquote:Op maandag 24 oktober 2011 22:40 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat ik niet begrijp in de eerdere reacties: het bestemmingsplan mag dan bestaan, maar je kunt toch niet zomaar een groot gebouw in je achtertuin/voortuin neerzetten zónder toestemming van je buren? Daar zijn die vergunningen toch óók voor bedoeld?
Je moet toch ook een vergunning aanvragen voor bijvoorbeeld een dakkapel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |