Ik heb dat vooral als ik een serie boeken heb gelezen, of een heel dikke pil. Bijvoorbeeld de Harry Potter - serie, of toen ik Gone With the Wind en Scarlett gelezen had (beide 1000 bladzijden). Dan vind ik het ook jammer dat het uit is en moet ik me er eerst even van losmaken voor ik weer aan iets anders begin.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:19 schreef Blinky het volgende:
Ja, dat klopt, die had ik in mei/juni gelezen. Mijn collega, van wie ik de boeken had geleend, vond het verbazingwekkend dat ik deel drie niet had verslonden meteen erna. Maar toen heb ik eerst wat kleinere boeken tussendoor gelezen, en nu tijdens de laatste week vakantie het derde deel dus. Toen ik er na een paar bladzijden er weer helemaal in zat, snapte ik wel wat ze bedoelde.
Als ik een boek uit heb, heb ik minstens een paar dagen nodig over het algemeen om weer aan iets nieuws te beginnen. Ik moet dat eerst alles even overdenken voordat ik me weer in een nieuw verhaal stort. Is dit voor anderen ook herkenbaar? Ik vind het vaak ook gewoon jammer als ik een boek uit heb omdat ik dan niet meer met die personen 'meeleef'.
Ik kan ook niet zomaar aan een nieuw boek beginnen direct nadat ik een ander boek uit heb. Dat moet inderdaad even inwerken (als het indruk heeft gemaakt tenminste). Maar aan de andere kant is het vaak zo dat ik alweer een stapel nieuwe boeken heb liggen om in te beginnen en dat ik wanneer het einde van het boek waarin ik lees nadert ik me alweer zit te verlekkeren op wat ik daarna zal gaan lezen. En dan kan het me eigenlijk niet snel genoeg gaan tot ik het boek uit heb zodat ik verder kan. Best wel stom.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:19 schreef Blinky het volgende:
Als ik een boek uit heb, heb ik minstens een paar dagen nodig over het algemeen om weer aan iets nieuws te beginnen. Ik moet dat eerst alles even overdenken voordat ik me weer in een nieuw verhaal stort. Is dit voor anderen ook herkenbaar? Ik vind het vaak ook gewoon jammer als ik een boek uit heb omdat ik dan niet meer met die personen 'meeleef'.
zo herkenbaar...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:53 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant is het vaak zo dat ik alweer een stapel nieuwe boeken heb liggen om in te beginnen en dat ik wanneer het einde van het boek waarin ik lees nadert ik me alweer zit te verlekkeren op wat ik daarna zal gaan lezen. En dan kan het me eigenlijk niet snel genoeg gaan tot ik het boek uit heb zodat ik verder kan.
Ik heb ooit een lijstje met alle klassiekers opgesteld, die ik MOET lezen. Dostojewski, Marquez, Flaubert, Fitzgerald... en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 20:49 schreef Blinky het volgende:
[..]
Wow netjes! Wat zijn je favoriete soorten boeken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |