abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:44:31 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103518813
naar aanleiding van deze post in het wat lees je nu? topic.
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:30 schreef Blinky het volgende:
Ik ben eigenlijk ergens benieuwd naar. Hoeveel boeken leest men hier gemiddeld per maand/week/dag? Wanneer en waar lees je het liefst? Lees je het liefst in een andere taal of in je moedertaal? Heb je een volledige baan en/of parttime en daardoor meer tijd om te lezen?

Ik zal eerst gaan:
Ik lees vooral 's avonds het liefst en het liefst in bed of in een luie stoel. Nadeel aan in bed lezen is toch wel dat ik soms (op mijn boek) in slaap val, vooral na een drukke dag.
Ik denk dat ik gemiddeld 2 boeken per maand lees. Dat is weinig, vind ik zelf, ik zou veel meer willen lezen, maar ik moet me er soms echt toe zetten. Als het te druk is op het werk, kan het zijn dat ik mijn gedachten er niet bij kan houden. Oh ja, ik werk 40 uur. Het liefst lees ik in het Nederlands, mijn moedertaal, maar aanzien ik erg van Franstalige boeken hou die niet zijn vertaald, lees ik ook regelmatig in het Frans.
Ik zelf lees ongeveer 1 boek per maand, al zou ik er graag meer lezen.
Vaak zit er iemand om me heen t.v. te kijken in de woonkamer en vind ik het moeilijk om me te concentreren (ben nu eenmaal man en daardoor moeite met multi tasken ;) )dus ik lees voornamelijk in mijn bed, lekker rustig....

En ik lees nagenoeg alleen maar Engelse boeken, niet zo raar natuurlijk maar als ik eens een Nederlandse vertaling van een Engles boek lees dan doe ik dat vaak met krom getrokken tenen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_103521296
Ik lees zo'n 4 à 5 boeken per maand. Ik werk momenteel parttime dus heb wat tijd over om lekker te lezen. Het liefst lees ik op de bank (maar wel als er verder niemand is of de tv inderdaad niet aan staat) of in bed, vlak voor ik ga slapen. In de trein vind ik het ook wel relaxed of lekker buiten in de zon/in het park als het mooi weer is.

En ik lees het liefst in het Engels, omdat ik boeken graag in de originele taal lees en ik van Britse/Amerikaanse literatuur hou, of van boeken die oorspronkelijk in een taal zijn geschreven die ik niet kan lezen (Russisch of Japans bijvoorbeeld) en dan geef ik nog de voorkeur aan een Engelse vertaling, vind ik gewoon lekkerder lezen. Ook omdat ik mijn boeken voornamelijk via Amazon koop. Tenzij ik een boek heb waarvan het origineel in het Duits, Italiaans of Frans is, dan probeer ik het in die taal te lezen.
pi_103521496
Ik probeer meestal per dag zo'n 50 tot 100 pagina's te lezen. Lukt me lang niet iedere dag. Maar als het meezit lees ik dus ongeveer een boek per week.

Wel gewoon Nederlandstalig, al ga ik waarschijnlijk binnenkort een Engelstalig boek lezen.

"s avonds vind ik lezen toch het lekkerst en dan op mijn fauteuil in mijn kamer met alleen maar de staande lamp ernaast aan.

Rustig muziekje op en genieten maar O+

Ik werk momenteel 16 uur in de week, dus heb vrij veel tijd om te lezen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_103532404
Ik lees zo'n 4 tot 8 boeken per maand, 1 tot 2 per week dus. Ik lees vooral in het OV - heb 1.5 uur reistijd naar de universiteit en dat schiet dus lekker op. Ik ben op dit moment bezig met mijn master (Onderwijskunde) en werk daarnaast zo'n 15-20 uur per week. Naast het lezen in het OV lees ik ook graag tijdens de lunch - lekker even een uurtje op de bank ontspannen tussen het schrijven aan mijn scriptie door.

Ik lees zowel Nederlands- als Engelstalig, de laatste jaren krijgt Engelstalig steeds meer de overhand. Alles wat origineel in het Engels geschreven is, lees ik ook liever in die taal. Ik ben ook van plan om mijn Frans weer wat op te gaan halen, en wil beginnen met het lezen van Le Petit Prince.
pi_103537527
Aangezien ik literatuur studeer moet ik minstens 2 boeken per week voor de universiteit lezen. Maar ik heb naast de boeken die ik "moet" lezen ook nog nood aan boeken die ik "wil" lezen. Dus ik kom gemiddeld op 3 boeken per week. Een echte boekenwurm dus :-).
pi_103537561
Ik lees geen boeken, ik kan echt geen kantje mijn aandacht erbij houden. Dan ben ik aan het lezen maar heb geen flauw idee wat ik aan het lezen ben ;(
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:21:18 #7
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_103537598
Ik lees ongeveer 2 boeken per week. Studeer Engels en moet voor de literatuurvakken veel lezen. Een boek per week voor de uni en eentje 'vrijwillig', ongeveer.
My hovercraft is full of eel.
pi_103537815
Als je 2 boeken per week moet lezen voor je studie... zijn dat dan wel behoorlijk dunne boeken of zitten er ook nog eens dikke pillen tussen? Wat moet je dan bijvoorbeeld lezen qua titels?
pi_103556641
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:19 schreef lechic het volgende:
Aangezien ik literatuur studeer moet ik minstens 2 boeken per week voor de universiteit lezen. Maar ik heb naast de boeken die ik "moet" lezen ook nog nood aan boeken die ik "wil" lezen. Dus ik kom gemiddeld op 3 boeken per week. Een echte boekenwurm dus :-).
Wow netjes! Wat zijn je favoriete soorten boeken?
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_103556690
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:21 schreef BGTes het volgende:
Ik lees ongeveer 2 boeken per week. Studeer Engels en moet voor de literatuurvakken veel lezen. Een boek per week voor de uni en eentje 'vrijwillig', ongeveer.
Ook al zo'n boekenwurm. :) Wat is jouw favoriet genre?
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_103556773
Dat ligt een beetje aan het boek. Een boek of 20 a 30 per jaar zal het toch wel zijn.
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:01:57 #12
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_103557257
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:28 schreef gifkwal het volgende:
Als je 2 boeken per week moet lezen voor je studie... zijn dat dan wel behoorlijk dunne boeken of zitten er ook nog eens dikke pillen tussen? Wat moet je dan bijvoorbeeld lezen qua titels?
Ik heb verschillende soorten literatuurvakken, die elk dus hun eigen vereisten hebben. Die ene per week is maar een gemiddelde hoor. Denk bijvoorbeeld aan boeken als Jane Eyre, Pride & Prejudice, The Red Badge Of Courage.. Soms ook kortere verhalen, dat scheelt ook ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:50 schreef Blinky het volgende:

[..]

Ook al zo'n boekenwurm. :) Wat is jouw favoriet genre?
Ik moet zeggen dat ik uit elke soort wel wat favoriete boeken heb.. Maar het liefst lees ik fantasyboeken (Dune, LOTR, A Song of Ice and Fire, en misschien wat minder literair; de Sookie Stackhouse novels) :)

Edit: OH en de belangrijkste: ALLE boeken van Anne Rice (Heksenuur, de Vampire Chronicles.. :D )
My hovercraft is full of eel.
pi_103557680
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 21:01 schreef BGTes het volgende:

[..]

Ik heb verschillende soorten literatuurvakken, die elk dus hun eigen vereisten hebben. Die ene per week is maar een gemiddelde hoor. Denk bijvoorbeeld aan boeken als Jane Eyre, Pride & Prejudice, The Red Badge Of Courage.. Soms ook kortere verhalen, dat scheelt ook ;)

[..]

Ik moet zeggen dat ik uit elke soort wel wat favoriete boeken heb.. Maar het liefst lees ik fantasyboeken (Dune, LOTR, A Song of Ice and Fire, en misschien wat minder literair; de Sookie Stackhouse novels) :)

Edit: OH en de belangrijkste: ALLE boeken van Anne Rice (Heksenuur, de Vampire Chronicles.. :D )
Ah oke, van gemiddelde dikte dus en ook nog goed leesbare verhalen. Toch lijkt het me vervelend om onder tijdsdruk een boek te moeten lezen. Wel leuk om dat naderhand met z'n allen te kunnen analyseren.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:18:46 #14
352784 Spiky-Hair
but not really
pi_103558042
5 tot 7 boeken per maand. (van ieder 350tot 600 bladzijden per boek)
De taal is Nederlands of Engels.
The only time you run out of chances is when you stop taking them.
  Moderator dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:20:26 #15
42184 crew  DaMart
pi_103558110
Dat verschilt een beetje. Er zijn periodes waarin ik 2 tot 3 boeken per week lees, maar er zijn ook periodes waarin ik amper aan lezen toekom. In totaal denk ik echter dat ik aan een boek of 15 tot 20 per jaar zeker wel kom.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_103561772
Ik lees overigens op vakantie veel meer. Zo heb ik tijdens mijn vakantie in Spanje (twee weken) 13 boeken gelezen. Heerlijk met een boek bij het zwembad. :)

Ik heb niet echt een favoriet genre - lees eigenlijk alles behalve SF en Fantasy, daar heb ik niets mee. Lees vooral veel Engelse/Nederlandse literatuur, de echte bestsellers (de AKO top 10 zeg maar, bijv. Haar Naam was Sarah en De Vliegeraar) - ik wil altijd even weten of die dan ook echt de moeite waard zijn zeg maar. Ook lees ik veel Agatha Christie's, heb mijn collectie bijna compleet. :)
pi_103563075
Ik denk dat ik momenteel op gemiddeld 3 boeken per maand kom, maar ik kan ook zo 5 boeken in een week lezen. Hangt uiteraard af van studie, stage en werk ;)
I reject reality and substitute my own
pi_103563454
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:20 schreef gifkwal het volgende:
Ik lees zo'n 4 à 5 boeken per maand. Ik werk momenteel parttime dus heb wat tijd over om lekker te lezen. Het liefst lees ik op de bank (maar wel als er verder niemand is of de tv inderdaad niet aan staat) of in bed, vlak voor ik ga slapen. In de trein vind ik het ook wel relaxed of lekker buiten in de zon/in het park als het mooi weer is.

En ik lees het liefst in het Engels, omdat ik boeken graag in de originele taal lees en ik van Britse/Amerikaanse literatuur hou, of van boeken die oorspronkelijk in een taal zijn geschreven die ik niet kan lezen (Russisch of Japans bijvoorbeeld) en dan geef ik nog de voorkeur aan een Engelse vertaling, vind ik gewoon lekkerder lezen. Ook omdat ik mijn boeken voornamelijk via Amazon koop. Tenzij ik een boek heb waarvan het origineel in het Duits, Italiaans of Frans is, dan probeer ik het in die taal te lezen.
Dit. Vervang alleen Italiaans door Spaans ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:08:36 #19
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_103568407
Ik lees naar mijn mening veel te weinig. Ik volg een voltijdopleiding die behoorlijk wat tijd kost en ik werk ook nog 10 uur per week. Verder heb ik een concentratieprobleem, dus als ik klaar ben met huiswerk en verslagen ga ik liever hersenloos internetten.

Als ik op 1 á 2 boeken per maand kom is het veel. In de vakantie lees ik meer uiteraard.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 05:09:00 #20
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_103569650
Hmm heel afwisselend. Dit jaar 5 boeken, waarvan een met 900 bladzijden in 3 dagen.
Vorig jaar 9 boeken. Denk gemiddeld 1 per halve maand.

Maar heel afwisselend
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_103576326
Gemiddeld 2-3 boeken per maand. Sinds ik anderhalf jaar geleden een Kindle ereader heb gekocht lees ik weer veel meer boeken. Heb het lezen echt weer herontdekt kan ik wel zeggen.

Vaak ook echt dikke pillen al merk je daar weinig van op een ereader. :)
pi_103579480
Ik weet het (nog) niet. Ik heb een aantal jaren boeken samengevat en gerecenseerd, en dan lees je op een andere manier. Lezen voor de lol deed ik niet meer. Ik heb nu sinds 5 maanden ander werk en ben weer zoetjesaan begonnen met lezen voor de lol, eerst helemaal niet en later weer wat meer. Ik heb in die tijd ongeveer 20 boeken gelezen. Ben benieuwd waar het uiteindelijk op uit zal komen.

Ik heb altijd in het Nederlands gelezen, maar tegenwoordig lees ik in het Engels.
pi_103593943
Ik ben altijd al een lezer geweest, maar tijdens mijn studie kakte het enorm in. Toen las ik veel voor de opleiding. In vakanties las ik dan wel veel. Nu werk ik en lees ik stukken meer. Ik lees twee/drie boeken per maand van 300-500 bladzijden. Soms meer, maar dan moet het me wel enorm aanspreken. Qua genre lees ik heel gevarieerd. Meestal fictie, soms non-fictie. Meestal thrillers, soms ook gewone literatuur en/of bestsellers (Kluun, Koch etc.).
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_103598243
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 22:22 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik lees overigens op vakantie veel meer. Zo heb ik tijdens mijn vakantie in Spanje (twee weken) 13 boeken gelezen. Heerlijk met een boek bij het zwembad. :)
Oh ja, dat herken ik! Ik had tijdens vakantie ook van die dikke pillen mee. Tijdens de laatste vakantie had ik het laatste deel van Stieg Larsson mee, die van de Millenniumserie. Ik dacht dat ik daar wel een week zoet mee zou zijn, maar ik begon op zondag en had het op dinsdagochtend uit. Toen heb ik het boekje dat ik mee had om in het vliegtuig te lezen op de terugweg maar gelezen. Maarja, toen was pas het woensdag. :) Had ik zomaar een paar dagen over na mijn boeken :D
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_103598618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:52 schreef Blinky het volgende:

[..]

Oh ja, dat herken ik! Ik had tijdens vakantie ook van die dikke pillen mee. Tijdens de laatste vakantie had ik het laatste deel van Stieg Larsson mee, die van de Millenniumserie. Ik dacht dat ik daar wel een week zoet mee zou zijn, maar ik begon op zondag en had het op dinsdagochtend uit. Toen heb ik het boekje dat ik mee had om in het vliegtuig te lezen op de terugweg maar gelezen. Maarja, toen was pas het woensdag. :) Had ik zomaar een paar dagen over na mijn boeken :D
Haha ja ik ben inmiddels voorbereid :P. Het is ook zo erg dat ik nu mijn hele handbagage vol gooi met boeken, omdat de koffer anders te zwaar wordt :P. Volgend jaar ga ik met mijn vriend drie maanden naar de VS, gelukkig lees ik veel Engels - dus koop ik daar wel boeken ipv ze van hier mee te nemen. :)

Millenniumtrilogie vond ik ook goed trouwens - vooral bij deel 1 kon ik niet meer stoppen met lezen. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')