abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103511730
Mag je eigenlijk gewoon autorijden als je maar 1 arm hebt, of 1 hand (een prothese dus)? Uiteraard moet je dan in een automaat, maar verder geen aanpassingen nodig? Ik kan er niks in de wet over vinden.
Facts don't care about your feelings
pi_103511804
Volgens mij mag het niet.

Een vriendin van me had een brace om haar pols en mocht daardoor al niet rijden.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_103511831
Dat mag niet zonder aanpassingen.
pi_103511869
Graag wetsartikel oid erbij want ik geloof het niet :P

Dat je niet mag rijden omdat je even een gebroken arm hebt kan ik begrijpen, omdat je dan ook helemaal geen ervaring daarmee hebt :P
pi_103511943
Mag prima met een automaat.

Invalkracht bij ons op het werk kan prima overweg met een Sprinter automaat.
Oud klasgenote van me heeft ook een automaat.

En ze missen beide een arm.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_103512060
gewoon snelle automaat kopen mattie dan heb je geen 2 handen nodig.
pi_103512144
Goed :P we hebben nu dus al 2 compleet verschillende antwoorden (die beide toch vrij zeker klinken) en 1 bullshitter. Ik hou van Fok :') ... nu is het wachten nog op een reactie dat ik gewoon moet googlen :')
pi_103512476
Volgens mij is dat prima te doen. Betrap mezelf er ook vaak op dat ik praktisch altijd met één hand rij, ook bij achteruit inparkeren e.d....

Stuurbekrachtiging lijkt me verder wel een vereiste. En misschien zo'n knop op het stuur :P

Heb overigens op de middelbare school ook wel eens een docent gehad met 1 arm en die reed ook gewoon auto. Denk dus ook dat het gewoon mag, al zul je er wel een aantekening van op je rijbewijs krijgen (en medische keuring).
pi_103512532
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:05 schreef Dennis101 het volgende:
Dat mag niet zonder aanpassingen.
DIt dus. Heb eens eeen kerel zonder armen uit een auto zien stappen ( ja ja behendig enzo). Gaspedaal diende tevens als stuur. Er was een draaiende plaat, met een matrijs in de vorm van een schoen, op het plaats van de gaspedaal aangebracht. Hiermee kon hij sturen en gasgeven.
pi_103512562
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:16 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

DIt dus. Heb eens eeen kerel zonder armen uit een auto zien stappen ( ja ja behendig enzo). Gaspedaal diende tevens als stuur. Er was een draaiende plaat, met een matrijs in de vorm van een schoen, op het plaats van de gaspedaal aangebracht. Hiermee kon hij sturen en gasgeven.
Geen armen is wel even wat anders dan 1 arm :P
pi_103512681
quote:
al zul je er wel een aantekening van op je rijbewijs krijgen
Waarom in godsnaam? Zodat de politie die je staande houdt op je rijbewijs kan zien dat je maar 1 arm hebt? Dat zien ze toch ook wel als ze naar je kijken? En dat rijbewijs heb je, dus gewoon geldig.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103512766
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom in godsnaam? Zodat de politie die je staande houdt op je rijbewijs kan zien dat je maar 1 arm hebt? Dat zien ze toch ook wel als ze naar je kijken? En dat rijbewijs heb je, dus gewoon geldig.

:)
Denk als bewijs dat jij een medische keuring hebt ondergaan om aan te tonen dat die andere arm nog genoeg kracht bezit om veilig een auto te besturen met 1 arm.
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:21:22 #14
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_103512835
mag je ook rukken dan?

Als je je blik maar op de weg houdt dus..
pi_103513218
als je aantoonbaar geen hinder onervind van hetgene dat je mist ff zo gezeegd kan en mag je gewoon deelnemen aan het verkeerd.

wil je 100% zekerheid zou ik contact opnemen met cbr of iets dergelijks
pi_103513327
http://wetten.overheid.nl/BWBR0011362/geldigheidsdatum_24-10-2011
quote:
Hoofdstuk 9. Lichamelijke handicaps

De geschiktheid van personen met een lichamelijke handicap wordt in eerste instantie beoordeeld door het CBR op basis van de aantekening van de keurende arts op de eigen verklaring en de eventueel reeds beschikbare overige gegevens (bijvoorbeeld een rapport van de revalidatiearts).

In de tweede plaats kan het CBR een beoordeling vragen door een deskundige op het gebied van de praktische geschiktheid van het CBR. Deze deskundige adviseert het CBR - veelal na uitvoering van een technisch onderzoek of een rijtest - over de mogelijkheden van de aanvrager van het rijbewijs om, zo nodig met aanpassingen aan het voertuig, een motorrijtuig te besturen.

Bij twijfel over de geschiktheid van de betrokkene in de nabije toekomst dient een beperkte geschiktheidstermijn voor de desbetreffende rijbewijscategorie te worden gehanteerd. Het CBR kan dan tijdig de geschiktheid opnieuw bezien.
CBR: http://cbr.nl/4417.pp
pi_103513349
Overigens heb je wel een voordeel wanneer je slechts 1 hand hebt en auto rijdt. De politie kan je namelijk niet naaien op niet handsfree bellen! :)
pi_103513759
Ok bedankt.

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:29 schreef HenkXL het volgende:
Overigens heb je wel een voordeel wanneer je slechts 1 hand hebt en auto rijdt. De politie kan je namelijk niet naaien op niet handsfree bellen! :)
Je kan nog steeds bellen dan hoor :P alleen rijd je dan zonder handen.
pi_103514528
Je mag toch ook rijden zonder benen.
.
pi_103515994
Ja en ook zonder ogen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:18:33 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_103516834
En zonder verstand; ik zie er dagelijks genoeg op de weg :'(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_103516993
quote:
4s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
En zonder verstand; ik zie er dagelijks genoeg op de weg :'(
quote:
8.9. Verstandelijke handicap

Als zwakbegaafden in staat zijn het praktische en theoretische rijexamen met succes af te leggen, kunnen zij geschikt worden verklaard voor rijbewijzen van groep 1 en bij uitzondering voor één van de categorieën van groep 2.
.
pi_103517267
pi_103518245
Mijn werkgeefster heeft maar 1 arm maar rijdt in een automaat.

Of het mag weet ik niet, maar ze doet het niet onverdienstelijk.
  maandag 24 oktober 2011 @ 21:50:52 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_103519231
Ik heb/had een buurman met één been en een prothese, en die mag gewoon autorijden, mits aangepaste automaat, en dat staat aangetekend op zijn rijbewijs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')