Mijn reactie stond verder ook los van de rest van de discussie.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je iets bouwt dat geen verbinding met het internet heeft, kun je zoiets als Google Chart niet gebruiken, nee. Maar dat is natuurlijk geen reden om het in andere gevallen ook niet te gebruiken.
quote:Op donderdag 3 november 2011 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan pak je Sencha ExtJS, jQuery Charts, JS Plot of een ander JS plotting framework.
Dit zijn clientside-frameworks, die op JSON basis grafieken plotten. Werkt stukken beter dan de server side belasten.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:23 schreef ursel het volgende:
[..]
Mijn reactie stond verder ook los van de rest van de discussie.
Voor eigen gebruik heb ik er niets aan, wat ik wel jammer vindt.
Zal eens naar de opties van Scorpie kijken.
[..]
Ik zou in PHP een array met timestamps als key bouwen. Je kunt dan de data uit je query daarin plaatsen en voor de dagen dat je geen info hebt, blijft het dan leeg. Wanneer je timestamps gebruikt, maakt zo'n maandovergang niks uit.quote:Op donderdag 3 november 2011 11:23 schreef Cue_ het volgende:
Maak nu gebruik van jpgraph
Maar nu vraag ik me af mbt sql
In mijn qry haal ik nu twee gegevens op
Een datum met daarbij het gemiddelde aantal km.
Maar er zijn ook dagen dat er niet gereden worden. Is het mogelijk dat ik dan wel de tussenliggende datums krijg zonder waarde (of waarde 0).
(om geknooi in php met de datums/maandovergangen) niet te krijgen)
Heb je soort van voorbeeld van me? Want zit dan ook met met een extra ifje erin in mijn while loop van de qry?quote:Op donderdag 3 november 2011 12:05 schreef Tijn het volgende:
Ik zou in PHP een array met timestamps als key bouwen. Je kunt dan de data uit je query daarin plaatsen en voor de dagen dat je geen info hebt, blijft het dan leeg. Wanneer je timestamps gebruikt, maakt zo'n maandovergang niks uit.
Gewend, typt wat snellerquote:Op donderdag 3 november 2011 12:48 schreef Catbert het volgende:
Hoezo kort je query als qry af trouwens? Je spreekt query uit als kwe-rie en niet als ku-rie.
Al j somm woord afkor dn scheel da in tiep werkquote:Op donderdag 3 november 2011 12:48 schreef Catbert het volgende:
Hoezo kort je query als qry af trouwens? Je spreekt query uit als kwe-rie en niet als ku-rie.
Dat zou ik doen dus.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Want moet dan eerst alle datums liggende tussen de opgegeven begin/einddatum in een array stoppen.. en die dan weer vullen met de waardes van de qry mits de datum van de qry overenkomt met die van de array ?
Ik heb inderdaad het idee door.. en ben bijna bij de uitvoering. Maar ik zit een beetje te klote met de arrays en hoe die te matchen en de verschillende loopjes..quote:Op donderdag 3 november 2011 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou ik doen dus.
Misschien dat iemand anders een slimmere oplossing kan bedenken, maar dit werkt in elk geval wel.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Array ( [0] => Array ( [DATUM] => 20-10-2011 [AVERAGE] => 172.33 ) [1] => Array ( [DATUM] => 19-10-2011 [AVERAGE] => 317 ) ) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ( [0] => 17-10-2011 [1] => 18-10-2011 [2] => 19-10-2011 [3] => 20-10-2011 [4] => 21-10-2011 [5] => 22-10-2011 [6] => 23-10-2011 ) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | foreach($d as $datum){ for ($i=0; $i <= $aantal ; $i++){ if ($ga[$i]['DATUM'] == $datum) { echo "av"; } else { echo "0"; } } } |
Daar kwam ik het weekend niet uit, maar dan zal ik er nog eens een keer naar kijken. En anders bekijken of het met losse queries lukt...quote:Op woensdag 2 november 2011 22:53 schreef GlowMouse het volgende:
Dat werkt niet. Dit is de oplossing.
[..]
Dat. En dan van de namen van de velden arrays maken (<input name="content[]">). Bij het afhandelen kun je dan door $_POST['content'] loopen en de bijbehorende velden met dezelfde keys ophalen.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat. En dan van de namen van de velden arrays maken (<input name="content[]">). Bij het afhandelen kun je dan door $_POST['content'] loopen en de bijbehorende velden met dezelfde keys ophalen.
Dank jullie, dit was eigenlijk heel simpel! Ik reageer zo laat omdat ik natuurlijk meteen doorgingquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:39 schreef GI het volgende:
Bouw je formulier op met de [] bij de namen, je moet dan alleen wel goed de $_POST daarna doorlopen om te zorgen dat je de juiste gegevens bij elkaar plakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |