Ik wil altijd zo'n vrouw zijnquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:18 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Of het echt een dealbreaker is weet ik niet eigenlijk. Maar ik verwacht wel een hoop van mezelf en eigenlijk ook wel van de mensen om me heen. Nu is een huishouden draaiende houden en eventueel een stel kids opvoeden ook zeker geen luizenleventje, maar op een bepaalde manier spreekt het me toch minder aan geloof ik. Evengoed heb ik een supertoffe jeugd gehad met een mams die altijd thuis was en waar ook maar weinig te gek voor was. En voor mijn grut, als dat er ooit komt, zou ik zoiets dan ook wel weer wensen eigenlijk. Maar toch val ik meer voor het soort dat op kleine hakjes en zakelijk gekleed met vastberaden tred voorbij komt marcheren
Grappig, want ik heb zelf ontdekt dat ik zo'n type vrouw wel een beetje nodig heb.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik wil altijd zo'n vrouw zijn
Krachtig, mooi, altijd verzorgd, goed in grenzen aan geven, slim, ambitieus etc
Maar ik ben het gewoon niet![]()
Kinderen wil ik ook niet, daarom vind ik het echt niet acceptabel om huisvrouw te worden maar diep van binnen ben ik echt ergens in de jaren 50 blijven hangen
Stiekem vind ik dat een vrouw ondersteunend is en dat het haar taak is om een warm nest te creëren en zo
Ik weet het... Als ik het mezelf hoor zeggen (ik zeg het dus ook nooit hardop haha typen is wat anders natuurlijk) moet ik ook bijna
maar ik vind het stiekem wel
Nou ja echt tijd voor boodschappen nu!
Als ik een pak aan heb voel ik me echt helemaal het ventje. Als ik een lekkere dikke trui en een spijkerbroek aan heb omdat het zondagmiddag is en ik nergens zin in heb, dan voel ik me evengoed lekker in die kleding maar dus niet helemaal het ventje. Uiteraard moet je je goed voelen in wat je aan hebt, maar wat je aanhebt bepaalt dus voor een gedeelte wel ook wat je uitstraaltquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grappig, bij mij is 't eerder omgekeerd
Ik val op wat ik leuk vind staan, en vaak staat dat 't leukst wat de persoon zelf het leukst vind staan.
Behalve bij mij dan, ik draag meestal wat ik lekker vind zitten en heb een hekel aan kleding dat niet lekker zit
Haha, sterker nog ik vind spijkerbroeken dus vervelend zittenquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:28 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als ik een pak aan heb voel ik me echt helemaal het ventje. Als ik een lekkere dikke trui en een spijkerbroek aan heb omdat het zondagmiddag is en ik nergens zin in heb, dan voel ik me evengoed lekker in die kleding maar dus niet helemaal het ventje. Uiteraard moet je je goed voelen in wat je aan hebt, maar wat je aanhebt bepaalt dus voor een gedeelte wel ook wat je uitstraaltOverigens zitten mijn pakken (ja, meervoud
) prima
Ik ook daarom draag ik het liefst een jurkquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Haha, sterker nog ik vind spijkerbroeken dus vervelend zitten
Ik heb daarbij bewondering voor mensen die helemaal zichzelf kunnen zijnquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:29 schreef rhubarbje het volgende:
ik moet het ook anders zeggen merk ik nu ik het terug lees
Ik vind dat IK ondersteunend moet zijn
Niet alle vrouwen... Ik heb grote bewondering voor vrouwen met een top carričre en zo
Ik heb gister al boodschappen gehaald. Heerlijk zo'n zondag-open supermarktquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:30 schreef rhubarbje het volgende:
Ik weet het de boodschappen... Ik moet wachten op de rabobank
Zo had ik het ook wel begrepenquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:29 schreef rhubarbje het volgende:
ik moet het ook anders zeggen merk ik nu ik het terug lees
Ik vind dat IK ondersteunend moet zijn
Niet alle vrouwen... Ik heb grote bewondering voor vrouwen met een top carričre en zo
Ik snap dat wel hoor, als je hoge eisen aan jezelf stelt is het lastig om een ander eigenlijk maar genoegen met minder te nemen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:18 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Of het echt een dealbreaker is weet ik niet eigenlijk. Maar ik verwacht wel een hoop van mezelf en eigenlijk ook wel van de mensen om me heen. Nu is een huishouden draaiende houden en eventueel een stel kids opvoeden ook zeker geen luizenleventje, maar op een bepaalde manier spreekt het me toch minder aan geloof ik. Evengoed heb ik een supertoffe jeugd gehad met een mams die altijd thuis was en waar ook maar weinig te gek voor was. En voor mijn grut, als dat er ooit komt, zou ik zoiets dan ook wel weer wensen eigenlijk. Maar toch val ik meer voor het soort dat op kleine hakjes en zakelijk gekleed met vastberaden tred voorbij komt marcheren
ik ben al blij met "something from this world..." -_-quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:31 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zo had ik het ook wel begrepen
Niks mis mee overigens hoor, eigenlijk wil ik gewoon the best of both worlds. Maar dat zal 'm wel niet worden
Dan moet ze wel heel veel uur in een week hebbenquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:31 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zo had ik het ook wel begrepen
Niks mis mee overigens hoor, eigenlijk wil ik gewoon the best of both worlds. Maar dat zal 'm wel niet worden
Mijn moeder heeft ook altijd gewerkt dus waar het vandaan komt weet ik ook nietquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik snap dat wel hoor, als je hoge eisen aan jezelf stelt is het lastig om een ander eigenlijk maar genoegen met minder te nemen.
Overigens ben ik ook helemaal niet opgevoed op een manier dat moeder altijd thuis was, alleen de eerste 2 jaar. Daarna werkte ze en ging ik naar de naschoolse opvang of een oppas. Geen droomjeugd, maar ik zou ook zeker geen jaren thuis blijven zitten voor kinderen.
Of gewoon parttime werken, ook niks mis mee wat mij betreftquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dan moet ze wel heel veel uur in een week hebben
Parttime werken en een echte carričre gaan niet vaak samen hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:33 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Of gewoon parttime werken, ook niks mis mee wat mij betreft
fulltime-werken en autisme+ trouwens ook niet. Ik heb 't nooit gekundquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Parttime werken en een echte carričre gaan niet vaak samen hoor.
Hoeft ook niet. Iemand die vastberaden is en weet wat ze wil is niet per definitie ook iemand die dus een topcarričre heeft. Sterker nog, die heb ik zelf ook niet, ik ben ook maar gewoon loonslaaf als het er op aan komt. Het gaat eigenlijk meer om de mindset denk ik, een soort innerlijke kracht of stabiliteit. Als ze maar weet wat ze wil en dat met hart en ziel aanpakt is het goed. Niet van dat twijfelachtige of besluiteloze, gewoon BAM zo!quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ligt dat echt aan de diagnose? Er zijn genoeg autisten die juist erg succesvol zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
fulltime-werken en autisme+ trouwens ook niet. Ik heb 't nooit gekund
Ja oke maar dan zou ze in principe ook huisvrouw kunnen zijn in hart en zielquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Iemand die vastberaden is en weet wat ze wil is niet per definitie ook iemand die dus een topcarričre heeft. Sterker nog, die heb ik zelf ook niet, ik ben ook maar gewoon loonslaaf als het er op aan komt. Het gaat eigenlijk meer om de mindset denk ik, een soort innerlijke kracht of stabiliteit. Als ze maar weet wat ze wil en dat met hart en ziel aanpakt is het goed. Niet van dat twijfelachtige of besluiteloze, gewoon BAM zo!
Ja, alleen is het soort waar ik het over heb daar vaak niet het type voorquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:37 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja oke maar dan zou ze in principe ook huisvrouw kunnen zijn in hart en ziel
Als er alleen maar autisme is, kan het prima gaan. Maar zoals bij mij (ik tikte ook autisme+) is er meer problematiek dan alleen maar autisme. Ik heb ooit parttime gewerkt maar kon 't nooit lang volhouden. School was ook altijd een issue, de enige reden dat ik VWO heb afgemaakt is omdat ik zo slim ben, niet omdat ik zo'n goeie leerling ben/wasquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ligt dat echt aan de diagnose? Er zijn genoeg autisten die juist erg succesvol zijn.
Ken een kerel die naast zijn fulltime baan nog eens fulltime bezig is met fotografie (betaald) en bij een lokale radio vrijwilligers werk doet. Hoezo het kan niet?quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
fulltime-werken en autisme+ trouwens ook niet. Ik heb 't nooit gekund
Nouja, ik weet wel een beetje hoe het er op de zuidas bij veel bedrijven aan toe gaat (wat toch een beetje als de zakelijke top van NL wordt beschouwd). Zelfs hier zou je parttime kunnen werken... 4 dagen in de week en dan 1 dag vrij ofzo. Tot zover de theoretische kant. Je werklast blijft namelijk gewoon hetzelfde... je moet gewoon in 4 dagen doen wat je normaal in 5 doet. Ook wordt vaak verwacht dat je op die vrije dag gewoon bereikbaar bent voor de zaakquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |