abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103536801
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:41 schreef Mangostine het volgende:

[..]

3 dagen is echt te snel. Die berg is 5km+ hoog, als je per dag 1000m stijgt ga je al snel. Er wordt eerder geadviseerd om minimaal 6 dagen uit te trekken :)

En mocht je alsnog Tanzania overwegen en de Kilimanjaro op willen, wees dan zeer zorgvuldig met het kiezen van een tourorganisatie. Het gaat daar echt 50% van de tijd nog mis door onkundige gidsen (geen of gebrekking Engels, geen kennis van de route, geen oog voor je gezondheid, te zeer gericht op het behalen van de top en te weinig op het tempo van acclimatiseren, en niet getrainde en onderbetaalde dragers). Heel veel toeristen halen hierdoor de top niet.
Ik ken de Kili niet uit eigen ervaring, maar met toerskien stijgen we al 1500-2000 meter per dag. Da's met ski's aan je voeten... Ook ooit de Koto Kinabalu gedaan op Borneo, en daar loop je iets van 1500 meter op de eerste dag (en daar hoef je niet echt voor te trainen ofzo).

De Kili zal ongetwijfeld anders zijn, maar 1000 meter lijkt me wel erg weinig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103537748
ik ben ook geen expert, maar in minder dan 5 dagen naar boven wordt afgeraden - ik vermoed gezien het jaarlijkse aantal doden vanwege AMS :X
pi_103537981
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:26 schreef Mangostine het volgende:
ik ben ook geen expert, maar in minder dan 5 dagen naar boven wordt afgeraden - ik vermoed gezien het jaarlijkse aantal doden vanwege AMS :X
Point taken, maar je hebt de eerste stukken nog weinig last van hoogte ziekte. Of wordt jij in de Alpen al ziek? Enfin, vijf dagen zal ongetwijfeld de meest verstandige manier zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103951687
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:56 schreef FrankB14 het volgende:

[..]

Het zit me vooral in ''een paar duizend euro'' kwijt zijn. Dit is natuurlijk geen probleem, maar als dit per persoon gaat wordt het mij iets te duur aangezien we met zijn vieren reizen.
Hoeveel waren jullie ongeveer kwijt aan alleen het gedeelte in Namibië?

Hoor graag van jullie!
Lastig, wij zijn dus eerst een week naar Kaapstad gegaan en waren in totaal ruim ¤ 6000 kwijt. Tegen de ¤ 7000 aan zo uit mijn hoofd.

¤ 1000 pp aan vlucht (Amsterdam - Kaapstad vv en Kaapstad - Windhoek vv)
¤ 100 per dag aan jeephuur (zo'n leuke met een tent op het dak)

Ik kan de exacte cijfers nog wel opzoeken maar dat moet een keer thuis....

Ik vond Namibie zoals gezegd geweldig, nog steeds 1 van de mooiste reizen die ik gemaakt heb. Indrukwekkend en met geen ander land te vergelijken. De leegte, de rust, de sterrenhemel, de mensen, de dieren. Ik ben nog nooit zo uitgerust en vol indrukken teruggekomen van een reis.

We zijn 1 keer verkeerd gereden en op lastig begaanbare wegen terecht gekomen maar die dag was achteraf het leukste, ondanks dat mijn vriendin ziek naast me zat. We hebben alles op basis van een wegenkaart gedaan, prima te doen want zoveel wegen zijn er niet.

En Etosha, heerlijk! De meeste toeristen die wij tegenkwamen raceten van waterhole naar waterhole terwijl wij het heerlijk vonden om ergens te stoppen en rustig om ons heen te kijken. Indrukwekkend aantal dieren gezien. Inclusief een leeuw die zijn middagdutje naast onze auto kwam doen.

Tja..zoals je merkt kan ik erover blijven praten. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')