abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110341108
Hoe is het met de muurisolatie gegaan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 15 april 2012 @ 08:55:41 #177
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_110341146
Die gaat voorlopig nog even niet door en ik heb er ook nog even geen haast mee :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 20:23:17 #178
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_130567178
Een kleine kick: Recentelijk werd ik door iemand gebeld die benieuwd was wat ik uitgespookt had en hoe het uitgepakt had.
Vanwege deze vraag besloten dit topic wat aan te vullen met hoe het nu gaat:

Inmiddels een goed jaar gestookt met de vloerverwarming. Qua krimp en zo geen centje pijn met onze eiken houten vloer. Op de eerste verdieping is de uitzetting en krimp van de (tropisch hardhouten) vloer veel heftiger dan in de woonkamer. En op de eerste verdieping ligt geen vloerverwarming.

De vloer is heerlijk warm. Grappig effect is dat je bij het opstoken de slangen een beetje hoort tikken doordat ze zich zetten. Na ongeveer een minuut is het over.

Verder heb ik afgelopen winter iemand over de vloer gehad met een thermografische camera. Zie ook hier in mijn jaren 30 huis topic.
Het huis wordt op dat moment van woonkamer tot en met zolder op 17 graden gestookt met binnen alle deuren open terwijl het buiten vriest. De water temperatuur is circa 40 graden.

De vloer is ongeveer 2 graden boven de kamer temperatuur zoals je op de foto kunt zien.

Ik heb mijn oude thermische model er nog eens bij gepakt: De berekende vloer temperatuur was circa 2.5 graden boven kamer temperatuur voor de belasting die ik die dag gedraaid heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')