abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2011 @ 16:25:58 #251
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104037506
ik denk niet dat die leeftijd al aan gemakzucht doet.
En als ze idd zindelijk wilt worden gaat ze dat plasje in haar luier ook niet fijn vinden, en de poep al helemaal niet. want dat kan dan niet fijn zitten aan haar billen.

SSserpente aan die training kun je gerust beginnen, maar ik zou er nog niet die druk op leggen dat ze al gelijk zindelijk hoeft te worden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104037532
Haha, ik had jouw eerste zin nog niet gelezen, Miss!
  zondag 6 november 2011 @ 16:46:40 #253
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_104038370
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:25 schreef _Bar_ het volgende:
ik denk niet dat die leeftijd al aan gemakzucht doet.
En als ze idd zindelijk wilt worden gaat ze dat plasje in haar luier ook niet fijn vinden, en de poep al helemaal niet. want dat kan dan niet fijn zitten aan haar billen.

SSserpente aan die training kun je gerust beginnen, maar ik zou er nog niet die druk op leggen dat ze al gelijk zindelijk hoeft te worden.

Ben het er helemaal mee eens. Je schijnt zelf kindjes van amper een paar maand al zindelijk te kunnen krijgen maar ik geloof echt dat ze er zelf wel een keer genoeg van hebben. Ik zou in elk geval nooit boos worden als het eens mis gaat. Hier poept flip trouwens ook graag op het toilet. En meestal plast hij dan ook wel 10 plasjes. Ik vind het heel knap want eigenlijk is ie natuurlijk nog wel heel klein. Zijn oudere broer maalde er toen niet eens om.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 16:51:06 #254
5428 crew  miss_sly
pi_104038579
Haha, Ssserpente :D

Boos worden doe ik sowieo niet, natuurlijk. Dat is ook helemaal niet wat ik bedoel, eigenlijk. Ik bedoel meer: is er wat voor te zeggen om de luier uit te doen, ook al wil ze dat eigenlijk liever nog niet?

Ow ja, en het gaat me echt niet om het zindelijk moeten worden voor mij, maar voor zichzelf. Ze heeft heel snel pijnlijke billen of plassertje, en het zou voor haarzelf zo fijn zijn als ze dat niet meer had. Het wordt voor ons alleen maar ongemakkelijker, omdat je haar dan toch altijd ergens op een wc moet zien te krijgen als ze moet. Een luier is gewoon handiger, voor iedereen eigenlijk :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104038599
hoi! ik ben hier compleet offtopic (hoewel: ex- en a.s.-peutermama :7 das ook n beetje ontopic toch :Y )

voor alle zindelijkheids-acties: zijn luierbroekjes ms een idee? (werkte hier superrr ;) )
als in: vertellen dat de broekjes bestemd zijn voor grote kindjes die al wel op de wc/potje plassen/poepen,maar soms nét te laat zijn.... ;)

ja, ik doe maar wat, volgens sommigen :'), maar toch ms heeft iemand er iets aan.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 16:54:51 #256
5428 crew  miss_sly
pi_104038722
Zijn dat andere dan de pampers easy up? Want die gebruiken we al een tijdje.

Net vroeg ik of ze had gepoept, maar dat was neit zo, zei ze (toch even gecheckt, want ze vindt verschonen naar, dus is ze daar niet altijd eerlijk over :') ). Toen zei ik dat ze me meteen even moest zeggen als ze wel gepoept had, zodat ik haar kon verschonen en dan zouden haar billetjes niet zo snel kapot gaan en pijn gaan doen. Ze zei toen zelf: of het kan ook op het potje.
Ik heb gezegd dat ze ook mag zeggen dat ze moet poepen als ze haar luier aan heeft, dan doe ik hem snel uit en kan ze op het potje. Ben benieuwd.
pi_104039203
Boos worden was ik sowieso niet van plan. :D het gaat puur om de bewustwording. Ik denk alleen dat ik er wel consequent in moet zijn. Dat er dus standaard thuis geen luier wordt gedragen.

Maar juist dat consequent zijn vind ik lastig. Soms heb ik gewoon geen zin in geklieder of wil Lente per se een luier om. En juist omdat ze genoeg signalen aangeeft die volgens 'de boekjes' voldoende reden zijn om met de training te beginnen, ben ik bang dat het 'verpest' door nu uit gemakszucht inconsequent te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 06-11-2011 17:13:50 ]
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 17:10:47 #258
5428 crew  miss_sly
pi_104039407
Nou, precies dat dus Ssserpente!
  zondag 6 november 2011 @ 17:14:51 #259
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104039593
Je verpest niet zo snel iets hoor, luister en kijk naar je kind, oefen gerust maar als ze een luier omwillen zou ik dat nog gewoon maar doen. Er komt een dag dat ze zelf aangeven ik wil geen luier meer om.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 17:16:39 #260
5428 crew  miss_sly
pi_104039674
Ik las trouwens incontinent :')
pi_104039812
Wat een interessan onderwerp hier! Jaël wil ook persee altijd een luier aan. Ik vraag het haar regelmatig op ze zonder luier wil maar dat wil ze echt niet.
Ze heeft het wel regelmatig over het potje, wil ook wel eens op het potje maar doet niets op het potje.
Wij laten het nog maar even zo, ook mede omdat ze poepproblemen heeft/had en daarvoor Forlax krijgt. Het komt wel denk ik dan maar.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_104039866
Miss, dat zijn dezelfde denk ik, maar jullie hebben t over luiers, daarom dacht ik dat jullie luiers bedoelden :{w ;)
  zondag 6 november 2011 @ 17:27:56 #263
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_104040099
Wij hebben in die fase luierbroekjes gebruikt. Ideaal want zo kunnen ze op het potje of in de luier plassen en het is net zo makkelijk als een onderbroekje :)

M'n peuter weigerde trouwens te lachen toen we een pasfoto gingen maken :')

[ Bericht 21% gewijzigd door Stiemie op 06-11-2011 21:21:32 ]
pi_104040467
Goeie genen hebben jullie, Stiemie. Dit exemplaar is ookal zo mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104040495
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 14:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las pas dat voor elk uur dat een kind per dag televisie kijkt het kind een IQ-punt minder als volwassene heeft (of iets in die trant).
Wat een gelukkie dat een IQ geen statisch iets is dan. :+

Miss: bij M. was het echt een kwestie van er doorheen gaan. Hij vond het wel makkelijk die luier, terwijl hij echt droog bleef als hij er geen om had. Was ook droog na zijn middagslaapje etc.
Dus ik ben nav een verhaal in dit topic echt cold turkey gestopt. En heb hem ook eventjes met een natte broek laten lopen als hij een ongelukje had gehad. Geen uren, maar lang genoeg om de consequentie te merken.
Op het kdv heeft hij ook nog een tijdje gedaan alsof hij niet zindelijk was, toen ik tegen de juffen zei dat ze hem niet meteen een droge broek moesten geven, viel het kwartje. Hij was acuut kdv zindelijk. :P
Needless to say dat je zeker moet weten dat je kind in feite al zindelijk is, anders bereik je waarschijnlijk het tegenovergestelde.
pi_104040641
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:37 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Wat een gelukkie dat een IQ geen statisch iets is dan. :+
Als IQ iets statisch was dan zou dat televisiekijken er sowieso niet toe doen, natuurlijk. Dus het is ook slecht nieuws. :+

Hebben jullie op het consultatiebureau eigenlijk de vraag gekregen hoeveel je kind televisiekijkt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104040774
Het is maar hoe je het bekijkt Claudia: glas half vol/ half leeg kwestie.

Nee, wij hebben nooit vragen over tv gedrag gehad. Jij wel?
Ik las pas wel dat het kijken van tekenfilms negatief invloed is op de aandachtspanne van kinderen, wat dat betreft kunnen ze beter Zandkasteel kijken dan Dora. ~O>

Ik ben soms echt opgelucht als ik hem kan afleiden met TV hoor. Zolang hij er niet hele dagen voor zit lijkt mij het allemaal niet zo problematisch.
pi_104043969
elin kijkt alleen nog maar zandkasteel op dvd, verder kijkt ze geen tv, deed ze dat maar :') hadden we wat meer rust van die tuthola kletskont :D

hier draagt ze al maanden geen luier meer, maar als je t r zou vragen dan wil ze er dolgraag 1 om (ze krijgt er 1 om als ze moet poepen of als we naar t winkelcentrum gaan, want ik vertik het om met een pasgeboren baby in draagdoek of kinderwagen en een peuter van 2 die smalle gangetjes bij de wc's van de hema te trotseren

en ik ben liever lui :P
pi_104044392
Lente zei net voor het eerst mn naam!

En ik moest ervan brullen. :')
  zondag 6 november 2011 @ 19:33:07 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104044819
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 14:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik las pas dat voor elk uur dat een kind per dag televisie kijkt het kind een IQ-punt minder als volwassene heeft (of iets in die trant).

Als dat zo is, dan is Harry als volwassene dadelijk een debiel :o
Jeetje, dan moet ik het geld dat we nu aan het sparen zijn voor zijn studie maar uitgeven aan begeleid wonen ofzo... :D

Ik probeer Harry ook met enige regelmaat op de wc te zetten ('s morgens). Hij plast wel 9 van de 10 keer, maar poepen nooit. Ik vraag me wel eens af of ik hem ook maar eens zonder luier moet laten lopen, maar ik zie op tegen dat gedweil achter hem aan :@
Zeker omdat hij ook nog eens van het kledderen is en ik zeker weet dat hij er met de handen in gaat roeren :X

Ssserpente O+
pi_104045140
selene wil helemaal niet zindelijk worden :P
ze wil wel graag de hele dag tv kijken :Y

bij het een dwing ik (nog) niet af, bij het ander beding ik een heleboel af :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104045263
binnenkort beginnen we met een stickersysteem (heeft iemand misschien een voorbeeld van zoiets voor zindelijkheid *) ) en ze tv kijken mag ze best, maar wel binnen grenzen. ik grijp het ook aan als voorbeeld van "je kan nu eenmaal niet alles krijgen wat he wil, soms moet je kiezen" :Y dus ze mag tv kijken, maar doordeweeks geen dvd's, vaste tv-mag-momenten en ze moet kiezen wat ze wil. ze mag niet en 'mijn beste vriendjes tijgetje en poeh' en 'de bruine beer in het blauwe huis' kijken. dan moet ze kiezen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104045582
Hier hebben we ook getwijfeld over wat we nou moesten met dat zindelijk worden, aan de ene kant hadden we een gevalletje van duidelijker dan dat krijg je het niet qua zelf signalen afgeven. Maar aan de andere kant was ze wel nog jong en heeft ze die poepissues. Toch maar besloten om het eens aan te kijken hoe het ging zonder luier en in de blote billen.
De eerste twee dagen heeft ze geloof ik alles laten lopen qua plas wat er op kwam om er vervolgens heel trots naar te wijzen 'kijk plas!' Echter poepen ging wel keurig, dat voelde ze duidelijk beter aan.
De dag erna zei ze tijdens het plasje dat ze aan het plassen was :') en de dag daarna was ze steeds net te laat bij het potje, maar vanaf de vijfde dag ging alles keurig op het potje. Ze heeft nog een maand ongeveer een of twee keer per week een ongelukje gehad, dat was voornamelijk als ze buiten aan het spelen was (potje ver weg, en veel te beleven natuurlijk).

Ik merkte wel dat het voor haar blijkbaar lastiger was mét een onderbroekje aan omdat dat denk ik hetzelfde voelde als een luier en dat in eerste instantie het signaal "laat maar lopen" gaf.

Maar goed, vanaf 21/22 maanden keurig zindelijk dus. Of onze aanpak goed is geweest weet ik niet maar ik ben wel blij dat we een beetje doorgezet hebben, het eerste signaal dat ze ons gaf was duidelijk het belangrijkst.
:)
pi_104045588
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:43 schreef simmu het volgende:
binnenkort beginnen we met een stickersysteem (heeft iemand misschien een voorbeeld van zoiets voor zindelijkheid *) )
Simmu, wmb een leuk voorbeeld:
magneetjes en afspraken voor als t lukt
maarruh 25 euri... zelf maken is sneller dan bestellen :P
http://www.bodowoodentoys.nl/product/index.php?page=detail&product=2859

[ Bericht 42% gewijzigd door -Caroline- op 06-11-2011 19:51:37 (quote geplakt) ]
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:17:25 #275
5428 crew  miss_sly
pi_104047008
Ssserpente :D O+

Ik zet Senna nooit op het potje of op de wc, dat gaat, ook als ze in haar blote billen loopt, op eigen initiatief. Dus er zit helemaal geen dwang achter hier, alleen zit ik dus te denken om die luier uit te doen/laten, ook als ze daar even tegen protesteert. net in bad deed ze tijdens het tandenpoetsen een beetje moeilijk, maar dat doet ze wel vaker, want het is niet favoriet. Toen ik klaar was, zei ze: ik moet plassen! Bleek ze dat dus tijdens het tandenpoetsen opgehouden te hebben en toen heeft ze op het potje geplast.

Ik denk dus wel dat ze er grotendeels aan toe is, want dit zijn toch wel allemaal duidelijke signalen.

We hebben trouwens vandaag ons eerste optreden gehad :D
Schaap en ik moesten op de bank gaan zitten, en toen ging ze met een plastic meloen en tomaat tegen elkaar aan klappen en was ze voor ons muziek aan het maken O+ Ze riep ook nog over haar schouder: "alle vriendjes en vriendinnetjes ook hier komen" en ze deed er een schattig dansje bij O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')