abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 23 oktober 2011 @ 16:15:16 #1
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103457151
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 23 oktober 2011 @ 16:15:34 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103457167
Woh, :o Had niet door dat ik hem sloot, :') .

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:12 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Jap. Vooral het vlees/vis/gelatine/kaas gedeelte. Ik weet dat er in de zuivelindustrie ook veel walgelijks gebeurd maar ik heb niet bewust gekozen voor het minderen van die producten. Dat sluipt er een beetje bij in, eigenlijk. Maar ik vind het wel goed/prettig zo. Ik voel me er ook gezonder door nu ik minder zuivel binnenkrijg dusja.

Ik eet nu te weinig en te weinig gevarieerd denk ik, hoewel ik dat al wel een tijdje aan het veranderen ben -of in ieder geval probeer-.
's Ochtends eet ik altijd fruit. Soms met wat yoghurt erbij en soms alleen fruit (vooral druiven :9 en bananen).
's Middags als ik thuis ben knabbel ik vaak ook fruit want ik weet niet wat ik anders moet eten want ik eet liever geen brood :Y) of ik eet mijn warme maaltijd al 's middags.
's Avonds ligt er dus aan of ik 's middags een warme maaltijd heb gehad of 's avonds maar dan maak ik gewoon een eckte maaltijd (groente, rijst/aardappelen & vleesvervanger of echt wel een wat boeiender gerecht :+ vega chili ben ik dol op bijv. Of gevulde paprika's).

Ik moet alleen echt meer water drinken maar ben er geen fan van. Heb al geprobeerd met citroensap maar ook dat vond ik niet echt super, _O- .

Ben trouwens 1.75cm en mijn gewicht weet ik niet want ik weeg nooit. Al weeg ik 250 kilo; als ik er maar goed uitzie in de spiegel, bij wijze van.
Ik gok tussen de 55 en 60 kg. Uit mijn hoofd zijn mijn maten ongeveer; 80 - 67 - 97 (beetje breed van onder, :Y) )
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Vis een optie? zondag 23 oktober 2011 @ 16:17:14 #3
70532 loveli
N
pi_103457233
$%&*( doosje lucifers door de plee gespoeld :')
crap in = crap out
pi_103457271
je wou net je sigaret aansteken?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103457286
Welkom CZ, succes met het zoeken van een gebalanceerd dieet :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_103457301
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:18 schreef _aurum_ het volgende:
je wou net je sigaret aansteken?
Bepaalde odeuren verdoezelen :D?
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? zondag 23 oktober 2011 @ 16:18:59 #7
70532 loveli
N
pi_103457313
Ik rook alleen sigaren :')
crap in = crap out
pi_103457318
Water kan je wel aan wennen, gewoon een flesje bij de hand en af en toe een slokje en flesje bijvullen over de dag. Dat gaat bij mij beter dan een glas in een keer achterover slaan, hoewel dat inmiddels ook wel lukt :)

Ik vind het wel schelen als het water lekker koud is.
Volgens mij eet je al haske gezond als ik het zo lees en valt waarschijnlijk meer te halen door sporten? Strak wordt het nooit van alleen maar minder eten.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 23 oktober 2011 @ 16:19:10 #9
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103457323
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:18 schreef _aurum_ het volgende:
Welkom CZ, succes met het zoeken van een gebalanceerd dieet :)
Bedankt, :Y) .
pi_103457338
Owja en welkom natuurlijk :)
pi_103457421
Chips ik persoonlijk vind je aan de dunne kant hoor! (Qua foto's in het H&M topic en qua gewicht) En dat je zo te horen vrij weinig eet.. Want je kweekt natuurlijk geen spieren/strakheid als je niet genoeg eet!

Ik vind de boekjes van skinny bitch wel leuk om te lezen, heb er twee boekjes van en staan veel tips en recepten in, misschien kun je daar iets uithalen?

En in de dikke vegetariër staan ook veel (uitgebreide) veganistische recepten..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 23 oktober 2011 @ 16:22:03 #12
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103457465
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:19 schreef MarMar het volgende:
Water kan je wel aan wennen, gewoon een flesje bij de hand en af en toe een slokje en flesje bijvullen over de dag. Dat gaat bij mij beter dan een glas in een keer achterover slaan, hoewel dat inmiddels ook wel lukt :)

Ik vind het wel schelen als het water lekker koud is.
Volgens mij eet je al haske gezond als ik het zo lees en valt waarschijnlijk meer te halen door sporten? Strak wordt het nooit van alleen maar minder eten.
Heb ik geprobeerd maar lukte ook niet echt. Ik vergat het water gewoon. Ik kan heel simpel vergeten te eten of te drinken, :') . Misschien nog een keer proberen, hmm!

Nouja, ik heb telkens het gevoel dat ik wat mis ofzo. Ik krijg bijv. ook echt niet bij elke maaltijd groente, fruit en proteïnen binnen. Ik ben echt niet dol op noten dus ik krijg vooral mijn eiwitten bij het avondeten met mijn vegaburgers - daar zit namelijk ei enzo in.
Ik weet dat het daar niet strakker van wordt en ik moet wrs inderdaad meer sporten ;( .. haha. Ik volg ook altijd bodyrock maar op een of andere manier heb ik echt iemand nodig die me aanspoort of een sportschool. Ik heb te weinig discipline (nog?) om het thuis gewoon te gaan doen.
pi_103457470
ik heb al een beetje een winteropruiming gehad :P

Kasten uitgeruimd, kussens van de tuinstoelen gehad, uitgekozen welke planten de container ingaan en mijn pepertjes geoogst. (afgeknipt en te drogen gelegd op de tuintafel :P ).
pi_103457484
Gister was er toch ergens in het topic een link met vega recepten? Iemand?
pi_103457527
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:22 schreef MarMar het volgende:
Gister was er toch ergens in het topic een link met vega recepten? Iemand?
Dat was ik toch :P?

www.youtube.com/healthyvegan
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 23 oktober 2011 @ 16:24:14 #16
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103457586
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:21 schreef Probability het volgende:
Chips ik persoonlijk vind je aan de dunne kant hoor! (Qua foto's in het H&M topic en qua gewicht) En dat je zo te horen vrij weinig eet.. Want je kweekt natuurlijk geen spieren/strakheid als je niet genoeg eet!

Ik vind de boekjes van skinny bitch wel leuk om te lezen, heb er twee boekjes van en staan veel tips en recepten in, misschien kun je daar iets uithalen?

En in de dikke vegetariër staan ook veel (uitgebreide) veganistische recepten..
Skinny Bitch! Beide boekjes staan al hier in de kast, O+ .
Maar ik heb eigenlijk ook weinig honger ofzo, ik denk dat ik gewoon meer gevarieerd moet eten.
Te dun ben ik sowieso niet, :Y) . Behalve mijn armen maar die noem ik niet voor niets 'junkie-armpjes' haha. In kleding zie je misschien mijn figuur niet zo goed - want er valt heus wat strak te maken. In bikini ben ik zo eentje waarvan je kan zien dat ze niet echt veel sport. Het is wat vormeloos zegmaar.
pi_103457631
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:22 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd maar lukte ook niet echt. Ik vergat het water gewoon. Ik kan heel simpel vergeten te eten of te drinken, :') . Misschien nog een keer proberen, hmm!

Nouja, ik heb telkens het gevoel dat ik wat mis ofzo. Ik krijg bijv. ook echt niet bij elke maaltijd groente, fruit en proteïnen binnen. Ik ben echt niet dol op noten dus ik krijg vooral mijn eiwitten bij het avondeten met mijn vegaburgers - daar zit namelijk ei enzo in.
Ik weet dat het daar niet strakker van wordt en ik moet wrs inderdaad meer sporten ;( .. haha. Ik volg ook altijd bodyrock maar op een of andere manier heb ik echt iemand nodig die me aanspoort of een sportschool. Ik heb te weinig discipline (nog?) om het thuis gewoon te gaan doen.
O: 2 stuks fruit = 100 kcal of met yoghurt 200 kcal
L: 2 stuks fruit of alvast avond eten. = 100 kcal
D: agv of zo iets = max 600 kcal

= niet eens 1000 kcal en je moet er wel 2000 hoor!! reken je bmr maar eens uit :)
pi_103457687
;(

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103457698
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:24 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Skinny Bitch! Beide boekjes staan al hier in de kast, O+ .
Maar ik heb eigenlijk ook weinig honger ofzo, ik denk dat ik gewoon meer gevarieerd moet eten.
Te dun ben ik sowieso niet, :Y) . Behalve mijn armen maar die noem ik niet voor niets 'junkie-armpjes' haha. In kleding zie je misschien mijn figuur niet zo goed - want er valt heus wat strak te maken. In bikini ben ik zo eentje waarvan je kan zien dat ze niet echt veel sport. Het is wat vormeloos zegmaar.
Weinig honger wil niet zeggen dat je voldoende eet...
Anders moet je eens invullen wat je op een dag eet op zo'n website (bijv. www.dieetinzicht.nl ) en als je dat nou eens een weekje bijhoud kun je zien wat je tekorten zijn qua energie, qua vet/kh/eiwit en qua vitaminen en mineralen..
Geeft je een beetje inzicht in wat je tekort komt..
pi_103457730
Oeh! Aurum is ja terug! :W *O*

Hoe was je reis?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103457740
Hm.. weinig eten idd, dat dan weer wel..
Van weinig eten krijg je weinig honger, dat regelt je lijf vanzelf..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 23 oktober 2011 @ 16:29:02 #22
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103457779
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:25 schreef Probability het volgende:

[..]

O: 2 stuks fruit = 100 kcal of met yoghurt 200 kcal
L: 2 stuks fruit of alvast avond eten. = 100 kcal
D: agv of zo iets = max 600 kcal

= niet eens 1000 kcal en je moet er wel 2000 hoor!! reken je bmr maar eens uit :)
Ik eet wel meer dan 4 stuks fruit per dag. Ben een echte fruitliefhebber :9~ . Hmhm, ik weet mijn BMR maarja. Ik wil voor lunch vooral wel aanpassen maar ik weet nooit wat ik dan moet doen. Soms zit ik met lunch op werk en moet ik dus iets hebben wat ik kan meenemen. Dat vind ik moeilijk; op een of andere manier stel ik veel eisen aan mijn eten haha, denk ik dan.
En aangezien ik alleen woon heb ik ook weinig zin om 30 minuten lang van alles klaar te maken. Ik wil gewoon iets wat ik snel klaarheb of wat al kant-en-klaar is maar wel gezond.
Ik haat koken. oO< :@ en dat speelt ook wel een rol, gok ik zo.
pi_103457809
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:26 schreef V1z0R het volgende:
;(

[ afbeelding ]
I feel ya :P
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 23 oktober 2011 @ 16:30:32 #24
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_103457838
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:26 schreef V1z0R het volgende:
;(

[ afbeelding ]
Valt mee! Maar ik liep eens bij een dietist omdat ik toen ook moeite had met gevarieerd eten en toen heb ik ook bijgehouden voor 2 week wat ik at en ze zei toen dat daar het probleem niet zat want dat zag er allemaal goed uit, :{ .
pi_103457908
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:28 schreef V1z0R het volgende:
Oeh! Aurum is ja terug! :W *O*

Hoe was je reis?
tof! Lekker weer gehad, lekker gegeten * burps*. SPQR was keihandig (reisleider _Aurum_ werd ik genoemd :') ) en die Romeinen weten wel hoe ze moeten bouwen :Y

En Cannoli Siciliani is nom O+ Ik ga van de winter eens een baksessie houden :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')