abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103454680
We zijn van plan om in de slaapkamer een nieuwe, grote kledingkast neer te zetten. Nu wil het feit dat de muur waar deze kast tegenaan komt te staan, eigenlijk net te kort is. De deur kan hierdoor niet meer 100% open, maar een kleinere kast is geen optie omdat dan niet al onze kleding erin past.
(Voor de beeldvorming: twee 1m-pax kasten naast elkaar, met in de hoek een hoek-aanbouw).

Nu zit er tegen de muur waar de hoekaanbouw komt een stopcontact dat gebruikt wordt. Er moet dus een verleng-optie komen, waardoor we bv een stekkerdoos op de grond naast de kast krijgen, die met zijn stekker in het muurstopcontact zit achter de kast.

Omdat de kast echter al aan de lange kant is (de deur die niet meer helemaal open kan), is de kast een paar cm van de muur afzetten écht geen optie. De kast komt tegen de plint aan te staan, wat 3cm speling geeft tussen muur en kast.

Wie heeft er een simpele oplossing om dit stopcontact te 'verlengen' of 'verplaatsen' zonder dat de muur eraan gaat? Dit is een sociale huurwoning dus het stopcontact zomaar verplaatsen is niet toegestaan (+ we hebben er de kennis en (financiële) middelen niet voor om dit zelf te realiseren al zou het mogen).

Ik ben benieuwd of jullie nog goede ideeën hebben!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:17:51 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_103454837
stopcontact eruit schroeven. Plakgootje erlangs, en een blindplaat erop. In de plakgoot leg je een kabel van een verlengdoos, en die sluit is in de doos waar eerst het stopcontact zat aan. Stopcontact wel goed bewaren voor als je gaat verhuizen.
En spanning eraf voor je gaat werken.
pi_103454883
Stekkerdoos?
The world of SKA music
pi_103455129
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Hoe zuinig ben je op je kast? Dit is onze oplossing om de kast strak tegen de muur te zeten
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:27:39 #5
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_103455152
Heb volgens mij eens een oplossing gezien bij Conrad.nl

Eerste hit bij google: http://www.google.nl/#scl(...)0ca&biw=1280&bih=868
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_103455881
@Bill_E dat durf ik met mijn linkerhanden niet aan, en liefst houd ik het stopcontact in originele staat voor als we hier nog weg zouden gaan....

@WinterApfel, toffe oplossing :D Alleen dan komt er dus een draadje uit je kast ;) Want er komt sowieso oplader gsm en een wekkerradio aan, dus niet de meest praktische oplossing.

quote:
0s.gif
Op zondag 23 oktober 2011 15:27 schreef JaapB het volgende:
Heb volgens mij eens een oplossing gezien bij Conrad.nl

Eerste hit bij google: http://www.google.nl/#scl(...)0ca&biw=1280&bih=868
Dat is een goed idee, denk dat het zoiets gaat worden, dank voor de tip!
I had a signature once. It was awful.
pi_103472277
bill e heeft de simpelste oplossing, op die manier is het echt niet moeilijk en simpel weer terug te brengen in originele staat.

je kunt ook een gaatje in de achterplaat (als ze met achterkant naar de muur staan) maken rond de stekkerdoos, hier een verlengsnoer in en de draad past meestal nog wel ergens achter. Niet ideaal, de conrad stekker is netter.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_103741598
quote:
0s.gif
Op zondag 23 oktober 2011 21:28 schreef aloe_vera het volgende:
bill e heeft de simpelste oplossing, op die manier is het echt niet moeilijk en simpel weer terug te brengen in originele staat.

je kunt ook een gaatje in de achterplaat (als ze met achterkant naar de muur staan) maken rond de stekkerdoos, hier een verlengsnoer in en de draad past meestal nog wel ergens achter. Niet ideaal, de conrad stekker is netter. [ afbeelding ]
Die conrad stekker heeft een randaarde stekker, moet je er wel even oppassen dat die helemaal in je stekkerdoos verdwijnt anders is de opbouwhoogte natuurlijk een stuk groter.

Dus: Niet zo'n stopcontact zoals winterapfel heeft.
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:05:32 #9
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_103741803
quote:
0s.gif
Op zondag 23 oktober 2011 15:27 schreef winterapfel het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe zuinig ben je op je kast? Dit is onze oplossing om de kast strak tegen de muur te zeten
Held _O_ vind het een gave oplossing. :D
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_103915769
quote:
2s.gif
Op zondag 23 oktober 2011 15:17 schreef Bill_E het volgende:
stopcontact eruit schroeven. Plakgootje erlangs, en een blindplaat erop. In de plakgoot leg je een kabel van een verlengdoos, en die sluit is in de doos waar eerst het stopcontact zat aan. Stopcontact wel goed bewaren voor als je gaat verhuizen.
En spanning eraf voor je gaat werken.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij mag dit niet...

Ik had in mijn vorige huis exact deze constructie toegepast. Toen ik deze vol trots aan een bevriende installatiemonteur liet zien, keek hij me glimlachend aan en mompelde iets als: "jij boefje...". Hierop schrok mijn vriendin en vroeg hem: "Hoezo? Is dit gevaarlijk???". Hij legde toen uit dat het officieel niet mag, maar dat er voor ons verder geen risico's aan kleefden. Had iets te maken met het feit dat je zo'n snoertje opeens deel laat uitmaken van je 'vaste installatie'.

Zo keurde hij ook meteen een ander knutselprojectje af: Ik had een eenvoudige verlengdoos aan de muur geschroefd in m'n voorraadkast. Dit mocht ook niet, wederom vanwege het issue 'vaste installatie'. De oplossing was even bizar als simpel: Schroeven er uitdraaien en gewoon laten bungelen, dan is het namelijk geen onderdeel van de huisinstallatie meer.
  vrijdag 4 november 2011 @ 15:57:38 #11
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_103960176
quote:
0s.gif
Op donderdag 3 november 2011 15:02 schreef roberthoman het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij mag dit niet...

Ik had in mijn vorige huis exact deze constructie toegepast. Toen ik deze vol trots aan een bevriende installatiemonteur liet zien, keek hij me glimlachend aan en mompelde iets als: "jij boefje...". Hierop schrok mijn vriendin en vroeg hem: "Hoezo? Is dit gevaarlijk???". Hij legde toen uit dat het officieel niet mag, maar dat er voor ons verder geen risico's aan kleefden. Had iets te maken met het feit dat je zo'n snoertje opeens deel laat uitmaken van je 'vaste installatie'.

Zo keurde hij ook meteen een ander knutselprojectje af: Ik had een eenvoudige verlengdoos aan de muur geschroefd in m'n voorraadkast. Dit mocht ook niet, wederom vanwege het issue 'vaste installatie'. De oplossing was even bizar als simpel: Schroeven er uitdraaien en gewoon laten bungelen, dan is het namelijk geen onderdeel van de huisinstallatie meer.
Tja als je het gewoon met de juiste materialen maakt is er niets onveiligs aan. Dit kan je ook aantonen.. En het is niet zo dat de politie bij jouw komt controleren.
pi_103960409
quote:
0s.gif
Op zondag 23 oktober 2011 15:27 schreef winterapfel het volgende:
[ afbeelding ]

dit. dat er kabels uit de kast komen maakt toch niets uit? de deur kan er vast we om dicht.
en als het kan het stuk plint achter de kast weghalen, scheelt weer 3cm voor de deur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop