45 euro?!?!quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:18 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
Kapper 2000: 19 gulden
Kapper 2015: 45 euro
wat doe ik fout?
Je gaat naar de verkeerdequote:Op woensdag 14 januari 2015 23:18 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
Kapper 2000: 19 gulden
Kapper 2015: 45 euro
wat doe ik fout?
Dat zijn dan ook vieze oplichters die gebruik maken van de domheid van de mensen, gelukkig is er sinds kort een kapperszaak hier om de hoek van een Roemeense, superknap mokkel en ze knipt top voor 10¤ en neemt nog de moeite om koffie of thee voor je te maken. En die Hollanders maar zeuren dat ze niet genoeg omzetten, ik lach me dood bij iedere winkel die failliet gaat, ze vragen er zelf om.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:35 schreef Eenskijken het volgende:
leuk en aardig godshand, maar vrijwel elke nederlandse kapper durft gewoon 20 euro te vragen met droge ogen.
Ditquote:Op zondag 8 maart 2015 13:56 schreef PendingApproval het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook vieze oplichters die gebruik maken van de domheid van de mensen, gelukkig is er sinds kort een kapperszaak hier om de hoek van een Roemeense, superknap mokkel en ze knipt top voor 10¤ en neemt nog de moeite om koffie of thee voor je te maken. En die Hollanders maar zeuren dat ze niet genoeg omzetten, ik lach me dood bij iedere winkel die failliet gaat, ze vragen er zelf om.
Wat dacht je van 88 gulden voor een 25 minuten taxiritje van Amsterdam naar Schipholquote:Op zondag 8 maart 2015 19:21 schreef tong80 het volgende:
Net nog, bij de bijna negen gulden voor een loempiaatje.
Loempias zijn sowieso wazig. Ooit voor f1,20 gehaald. Al snel e0,80 en tegenwoordig zelfs e1,50. Haal ze wel steeds vaker ingevroren. E0,20 p/s inkoop en gewoon goed te eten.quote:Op zondag 8 maart 2015 19:21 schreef tong80 het volgende:
Net nog, bij de bijna negen gulden voor een loempiaatje.
en wat was toen het modale loon?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef tong80 het volgende:
Dat je je realiseert dat je net 50 gulden aan de kapper hebt betaald, terwijl het vroeger 25 gulden was.
Vorige week een nieuwe auto gekocht.quote:
http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.phpquote:Op dinsdag 28 april 2015 11:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dan had je toen eens 20 jaar terug moeten kijken. En 40 jaar terug. En 60.
Nu zegt het vooral wat over jezelf.
Scheelt weinig met tegenwoordig. Ken de cijfers niet precies. Iemand die het verschil met 20 jaar geleden kan vinden ? Lijkt me sterk dat ze tegenwoordig 2 keer zo veel verdienen.quote:
Leg eens uit ?quote:Op dinsdag 28 april 2015 11:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
Dan had je toen eens 20 jaar terug moeten kijken. En 40 jaar terug. En 60.
Nu zegt het vooral wat over jezelf.
Gaat je tegenvallen hoor. Of verdiende jij 4000 gulden in 1995?quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Scheelt weinig met tegenwoordig. Ken de cijfers niet precies. Iemand die het verschil met 20 jaar geleden kan vinden ? Lijkt me sterk dat ze tegenwoordig 2 keer zo veel verdienen.
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970/quote:Op dinsdag 28 april 2015 12:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Scheelt weinig met tegenwoordig. Ken de cijfers niet precies. Iemand die het verschil met 20 jaar geleden kan vinden ? Lijkt me sterk dat ze tegenwoordig 2 keer zo veel verdienen.
Leuke vergelijking wel met mijn 56kb/sec modem zou het heel lang duren voordat ik een film van 2gb binnen heb.ongeveer 11 uur dusquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom zou ik iets omrekenen in een niet-meer-bestaande munt?
Ik reken toch ook niks om naar Lire of D-Mark?
Om de waarde inguldens te weten? En dan? Times change.
Ik vergelijk toch ook niet hoe lang het duurt een bestand te downloaden met broadband nu met hoe lang het duurde in mijn 14k4-modem tijd 20 jaar geleden?
Ik verdiende 450 miljoen gulden in 1995. Echter heb ik het nooit gekregenquote:Op dinsdag 28 april 2015 13:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Gaat je tegenvallen hoor. Of verdiende jij 4000 gulden in 1995?
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef tong80 het volgende:
Dat je je realiseert dat je net 50 gulden aan de kapper hebt betaald, terwijl het vroeger 25 gulden was.
Op het wisselmoment zelf, flikten winkeliers (en zeker marktkooplui en kleine middenstand) om hun prijzen gewoon te halveren, ipv door 2,2 te delen...quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:43 schreef maestrosteph het volgende:
Toen de euro er net was, klaagden veel mensen dat ze ineens zo'n laag getal op hun bankrekening zagen, met bijv. een salaris van 950 euro (950 x 2,20 = 2090 gulden). In de afgelopen 13 jaar is de euro minder waard geworden. Zeg nou zelf, als je terugdenkt aan wat toen 2090 gulden betekende, dan kom je toch tot de conclusie dat dat veel meer was dan nu 950 euro? Dat omrekenen van in 2002 is pure onzin. Ik weet niet hoe de juiste omrekenkoers nu zou zijn, maar het is zeker niet meer 1 euro = 2,20 gulden.
Om nog maar een voorbeeld te noemen: vroeger kon je met een dubbeltje veel meer kopen dan wat je nu met 10 cent kunt. Maar ik zie nog steeds geen mensen klagen bij de Appie dat ze hun wekelijkse boodschappen niet voor een paar dubbeltjes kunnen doen. 10.000 dubbeltjes bijvoorbeeld (100 euro/gulden), wat je daar 70 jaar geleden wel niet voor kon kopen!!!
Als je de gulden niet meegemaakt hebt dan ben je dus 13 jaar of jonger. Zo ver zat zijn schatting dus niet eens uit de buurt.quote:
Ah welnee. Ik ben van 1991 en heb het ook niet bewust meegemaakt. Kocht niet meer dan een snoepje toentertijd.quote:Op maandag 28 december 2015 21:18 schreef Calcio het volgende:
[..]
Als je de gulden niet meegemaakt hebt dan ben je dus 13 jaar of jonger. Zo ver zat zijn schatting dus niet eens uit de buurt.
Als je van 1991 heb je het dus 11 jaar meegemaakt. Hoezo niet bewust?quote:Op maandag 28 december 2015 22:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ah welnee. Ik ben van 1991 en heb het ook niet bewust meegemaakt. Kocht niet meer dan een snoepje toentertijd.
Niet bewust in de zin dat ik wist hoeveel geld waard was toen.quote:Op maandag 28 december 2015 22:09 schreef Calcio het volgende:
[..]
Als je van 1991 heb je het dus 11 jaar meegemaakt. Hoezo niet bewust?
Niet met je pa mee naar de dealer, makkelaar, het scheepswerf etc. Niet met je ma naar de aldi'quote:Op maandag 28 december 2015 22:11 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Niet bewust in de zin dat ik wist hoeveel geld waard was toen.
Boodschappen, auto's, huizen etc.
onzin, mensen van 92 hebben genoeg ervaring met guldens gehad. Boodschappen, kapper, kleding, muziek etc.quote:Op maandag 28 december 2015 22:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ah welnee. Ik ben van 1991 en heb het ook niet bewust meegemaakt. Kocht niet meer dan een snoepje toentertijd.
Ik heb geen fatsoenlijke financiële opvoeding gehad. Dus nee. Ik weet niks van de waarde van de gulden afquote:Op dinsdag 29 december 2015 17:41 schreef vaduz het volgende:
[..]
Niet met je pa mee naar de dealer, makkelaar, het scheepswerf etc. Niet met je ma naar de aldi'![]()
![]()
Mijn oudste zoon (ook van 1991) was toch echt wel bezorgd dat het geld op zijn bankrekening niet meer zou bestaan als er geen guldens meer warenquote:Op maandag 28 december 2015 22:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik had geeneens een bankrekeningquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn oudste zoon (ook van 1991) was toch echt wel bezorgd dat het geld op zijn bankrekening niet meer zou bestaan als er geen guldens meer waren
Nou, als ik mijn inkomsten omreken naar guldens dan verschijnt er toch een enorme glimlach op mijn gezicht hoorquote:Op zondag 8 maart 2015 08:26 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Bij elke transactie!
Man man wat zijn we genaaid met onze nieuwe munteenheid....
Precies gewoon omrekenen om te zien hoe debiel duur alles is geworden!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef tong80 het volgende:
Leuk! vooral omdat ik al 30 jaar exact hetzelfde bedrag op mijn verjaardag krijg van iemand, daar heb ik best veel lol omquote:Op dinsdag 28 april 2015 11:36 schreef Dagonet het volgende:
http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.php
Voor de terugrekenaars, een koopkrachttooltje
30 jaar teug had je geen euro's. Dus je staat uit je nek te kletsen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leuk! vooral omdat ik al 30 jaar exact hetzelfde bedrag op mijn verjaardag krijg van iemand, daar heb ik best veel lol om![]()
Twee komma twee nul drie zeven één!! LEER REKENEN EIKELquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef tong80 het volgende:
Van de waarde van m'n huis ookquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, als ik mijn inkomsten omreken naar guldens dan verschijnt er toch een enorme glimlach op mijn gezicht hoor
mag ik bij jou komen wonen?quote:
Ben jij d'r eentje die tien duizend guldens in de maand binnenharkt?quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, als ik mijn inkomsten omreken naar guldens dan verschijnt er toch een enorme glimlach op mijn gezicht hoor
In guldens betaald krijgenquote:Op woensdag 30 december 2015 09:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ben jij d'r eentje die tien duizend guldens in de maand binnenharkt?
Is dat ergens vastgelegd? Misschien is contractbreuk een optie, en anders mag jij ook bij mij komen wonen. Tenminste, als mijn kat je mag.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee mijn man woont al bij mij, en dat is de enige die bij mij mag wonen.
Euh ja waarom niet? Kun je toch gewoon omrekenen?quote:
Kattenquote:Op woensdag 30 december 2015 09:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is dat ergens vastgelegd? Misschien is contractbreuk een optie, en anders mag jij ook bij mij komen wonen. Tenminste, als mijn kat je mag.
Ho ho, wie heeft het hier over katten? Het is er maar 1 hoor!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |