Zij betalen jouw huur?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Officieel kunnen ze niets verbieden natuurlijk, maar ze kunnen wel stoppen met het betalen van mijn huur en hebben dus wel wat te zeggen over mijn leven volgens hunzelf
Nee ik ook niet, net zo min als dat ik elke dag dronken wil zijnquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg, ben niet van plan elke dag stoned te zijn.
Ja. Het enige wat ze betalen trouwens.quote:
Als ze je huur niet betalen kom je terug thuis en dat willen ze vast ook nietquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Officieel kunnen ze niets verbieden natuurlijk, maar ze kunnen wel stoppen met het betalen van mijn huur en hebben dus wel wat te zeggen over mijn leven volgens hunzelf
Dat vind ik niet zo raar, mijn oom en tante doen hetzelfde bij hun kinderen. Die hebben het ook best ruim.quote:
Het erge is dus dat ze dat liever wel zouden hebbenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Als ze je huur niet betalen kom je terug thuis en dat willen ze vast ook niet
lijkt me iig niet gezond als je je kind niet los kunt laten
Nu je nog zo jong bent niet nee, ik vind op jezelf wonen een soort van volwassen worden. Maar daar hoort het financiële gedeelte ook bij, imho.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja. Het enige wat ze betalen trouwens.
Is het erg als je ouders je helpen met financiën als ze het zelf ruim hebben dan?
Zeg ze dat danquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het erge is dus dat ze dat liever wel zouden hebben
Het is niet gezond, maar ja, ik ben hun oudste kind enzo, dus op zich kan ik het wel begrijpen.
Maar enige vrijheid om over mijn eigen leven te beslissen zou welkom zijn.
Mijn ouders betalen liever mijn huur dan dat ze me ervoor laten lenen, ik denk niet dat je volwassener wordt van elke maand dat bedrag overgemaakt krijgen van duo dan wanneer je ouders het doen hoor.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nu je nog zo jong bent niet nee, ik vind op jezelf wonen een soort van volwassen worden. Maar daar hoort het financiële gedeelte ook bij, imho.
Ik denk dat bij duo lenen ook niet helemaal was wat Myreala bedoeldequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn ouders betalen liever mijn huur dan dat ze me ervoor laten lenen, ik denk niet dat je volwassener wordt van elke maand dat bedrag overgemaakt krijgen van duo dan wanneer je ouders het doen hoor.
Tevens werk ik ook om in de rest van mijn levensonderhoud te voorzien, en houd ik mijn financiën verder ook zelf bij.
Ik wacht er nog even mee tot dit gedoe allemaal is overgewaaid, dan valt er wel weer met ze te pratenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:59 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Zeg ze dat dan
Ik heb het mijn moeder ook vaak genoeg uit moeten leggen
Het heeft lang geduurd maar toen ze me meer los kon laten werd onze relatie ook meteen een stuk leuker
Ik had het ook niet over lenen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn ouders betalen liever mijn huur dan dat ze me ervoor laten lenen, ik denk niet dat je volwassener wordt van elke maand dat bedrag overgemaakt krijgen van duo dan wanneer je ouders het doen hoor.
Tevens werk ik ook om in de rest van mijn levensonderhoud te voorzien, en houd ik mijn financiën verder ook zelf bij.
Als je haast geen stufi krijgt omdat je ouders soort van rijk zijn dan wordt dat een stuk lastiger. Ik kreeg toen ik op kamers woonde 400 euro per maand aan stufi, met een bijbaan ernaast is het dan goed te doen. Maar op zich heb je wel een punt wat betreft financiële verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nu je nog zo jong bent niet nee, ik vind op jezelf wonen een soort van volwassen worden. Maar daar hoort het financiële gedeelte ook bij, imho.
Sorry, de autist in mij vatte het verkeerd op dan, ik gaf gewoon antwoord op wat er stond volgens mijquote:
Laten merken zal niet werkenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sorry, de autist in mij vatte het verkeerd op dan, ik gaf gewoon antwoord op wat er stond volgens mij
Ik kan het ook niet helpen dat mijn ouders me niet durven loslaten, het lijkt me dat ik genoeg pogingen doe om het ze te laten merken ook.
Ze maken mij gewoon evenveel geld over als de huurprijs van mijn kamer, die inderdaad al bijna even hoog is al de studiefinanciering. Ik moet dan zelf alles betalen, dus ze durven me wel de verantwoordelijkheid over mijn geldzaken te geven gelukkig. En ze zijn inderdaad te rijk om mij een aanvullende beurs op te leveren, dus zonder bijlenen zou ik het niet redden, want mijn studie heeft teveel contacturen om meer te gaan werken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:05 schreef rhubarbje het volgende:
Ik kreeg 256 aan stufie geloof ik? mijn kamer alleen al was 300
Moeilijk tegen op te verdienen soms hoor
Mijn ouders hebben me ook geholpen
Ik vind het wel aan te raden dat je ouders je dan gewoon een bedrag geven en dat je daar alles zelf van moet betalen
Bij mijn vriend gingen de rekeningen gewoon direct naar zijn ouders waardoor hij zelf geen inzicht heeft ontwikkeld
Op mijn vijftiende zeiden ze ook dat het wel goed zou komen met me en ik zit nu ruim zes jaar later in dit topicquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Oke dit bedoel ik niet vervelend of zo maar wat is dat toch met jonge mensen in dit topic?
Wel of niet kunnen versieren in je tienerjaren bied echt geen enkele garantie voor de toekomst
Dat is geen goede manier om te denken. Leeftijd is nooit een excuus. Ook mensen van 21 kunnen nog vrienden leren maken, echt waar. Versieren komt daarna pas trouwens. Heb je vrienden eigenlijk?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:09 schreef benzin het volgende:
[..]
Op mijn vijftiende zeiden ze ook dat het wel goed zou komen met me en ik zit nu ruim zes jaar later in dit topic![]()
Mijn beeld is dat als je niet p de middelbare school leert versieren je een hopeloze achterstand hebt die niet zomaar meer goed gaat komen. Hoe jonger je deze problemen oplost hoe beter
Ik krijg ook het minimale stufi, puur omdat mijn moeder veel verdiend. Dat ze net genoeg overhoud om van rond te komen omdat ze nog betaald voor een huis waar we letterlijk uitgejaagd zijn word niet meegerekend.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je haast geen stufi krijgt omdat je ouders soort van rijk zijn dan wordt dat een stuk lastiger. Ik kreeg toen ik op kamers woonde 400 euro per maand aan stufi, met een bijbaan ernaast is het dan goed te doen. Maar op zich heb je wel een punt wat betreft financiële verantwoordelijkheid.
Volgens mij is het mogelijk om meer te krijgen als je kan 'bewijzen' dat je ouders niets kunnen of willen bijdragen. Althans dat heb ik gehoord. Ik vind het een logisch systeem dat rijkere mensen een minder grote bijdrage nodig hebben vanuit de staat, maar het is inderdaad geen perfect systeem.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik krijg ook het minimale stufi, puur omdat mijn moeder veel verdiend. Dat ze net genoeg overhoud om van rond te komen omdat ze nog betaald voor een huis waar we letterlijk uitgejaagd zijn word niet meegerekend.
Altijd lekker als je benadeeld word puur omdat je ouders meer verdienen, kut links.
Wil je het wel graag? Dan moet je zorgen dat je gelijkgestemde mensen tegenkomt om mee te praten. Je kunt bijvoorbeeld afspreken met mensen uit dit topic, die al een beetje weten hoe jij in elkaar zit. Wie weet ontstaan er dan wel vriendschappenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:13 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik ja kon zeggen, maar nee.
Ik wil het op zich wel heel graag, maar ik ben gewoon niet zo goed met mensen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wil je het wel graag? Dan moet je zorgen dat je gelijkgestemde mensen tegenkomt om mee te praten. Je kunt bijvoorbeeld afspreken met mensen uit dit topic, die al een beetje weten hoe jij in elkaar zit. Wie weet ontstaan er dan wel vriendschappen
De actie moet alleen wel uit jezelf komen, als je het wil, en dat kan heel erg moeilijk zijn als je al wat ouder bent. Eigenlijk heb je dan iemand nodig die je op sleeptouw neemt naar gelegenheden met mensen. Maar het kan wel echt hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |