abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103852648
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:27 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat komt vaak voor bij autisme: geen zin hebben in feestjes, het is iets heel informeels. Vind je 1:1-contact of kleine groepjes prettiger, omdat het overzichterlijker is (in jargontaal: minder prikkels)? De punten die jij schetst, herken ik mezelf ook wel in, vrijwel zonder uitzondering. Mensen met autisme (met name Asperger) kunnen vaak goed analyseren, en dus ook situaties schetsen.

Lukt het je om een betaalde baan vol te houden?
Wat bij mij trouwens het ergste is, is de angst om bekenden van vroeger tegen te komen. En dan bedoel ik mensen die ik al een jaar of een paar jaar niet heb gezien. Als ik bijvoorbeeld langs mijn oude school of in mijn oude dorp naar de supermarkt ga denk ik constant: wat als ik nu die tegen kom, of wat moet ik zeggen als die opeens voor me staat.... Behoorlijk vervelend!
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:19:28 #152
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_103853557
Even compleet van ergens anders: stond vandaag een artikel in de krant over autisten die succesvol zijn (geworden), n.a.v. een boek van twee autisten: autipower.
Was zeer herkenbaar en toch wel hoopgevend: er zijn veel meer autisten dan je denkt en ze zitten op gekkere plaatsen dan je je voorstelt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_103867456
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:19 schreef Stupendous76 het volgende:
Even compleet van ergens anders: stond vandaag een artikel in de krant over autisten die succesvol zijn (geworden), n.a.v. een boek van twee autisten: autipower.
Was zeer herkenbaar en toch wel hoopgevend: er zijn veel meer autisten dan je denkt en ze zitten op gekkere plaatsen dan je je voorstelt.
Dat is waar ook. Lijkt me een mooi boek. :Y
  woensdag 2 november 2011 @ 12:00:06 #154
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103869487
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:59 schreef Mestras het volgende:

[..]

Het gekke is, dat ik wel altijd blij/tevreden thuis kom naar een feest of iets, maar van te voren kan ik mijzelf gek maken met dingen als: wie ga ik tegenkomen, bij wie moet ik zitten, waar moet ik het met (semi) bekenden over hebben als ik die tegen ga komen....etc.
Ik ben student dus heb geen fulltime baan maar de bijbaantjes die ik heb gehad, heb ik nooit langer dan een half jaar volgehouden. Vaak had dat te maken met dat ik van een klein probleem (incident) iets groot kon maken in mijn hoofd, en dat ik zelf stoppen en niets meer van me laten horen als de beste optie zag. Maar echt problemen met het werk of de mensen zelf had ik meestal niet echt.
Moeilijk, als het met die bijbaantjes niet wil vlotten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:06 schreef Mestras het volgende:

[..]

Wat bij mij trouwens het ergste is, is de angst om bekenden van vroeger tegen te komen. En dan bedoel ik mensen die ik al een jaar of een paar jaar niet heb gezien. Als ik bijvoorbeeld langs mijn oude school of in mijn oude dorp naar de supermarkt ga denk ik constant: wat als ik nu die tegen kom, of wat moet ik zeggen als die opeens voor me staat.... Behoorlijk vervelend!
Dat kan lastig zijn! Mensen hebben bepaalde verwachtingen, bijvoorbeeld ten aanzien van werk. Alleen al daarom is het hebben van werk al prettig.

Pas een bekende van ‘vroeger’...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben dezelfde uitkering (al staat die van mij op 0 euro), dus wacht maar tot de kabinetsplannen worden uitgevoerd :W

quote:
Dat stuk heb ik gelezen ja (op internet). Lijkt me een leuk boek! Er zijn ook mensen met Asperger in een heel sociaal beroep. Die zijn merkbaar verder dan ik, althans: op sociale interactie. Heb je zelf bepaalde ideeën over je loopbaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door schaal_9 op 02-11-2011 12:05:28 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_103880386
quote:
Mijn pa kwam ook met zo'n artikel, dus ik ben wel benieuwd naar het boek. Werk hebben is sowieso fijn. Naast geld geeft het je vaak ook nog eens structuur.
signatuurloos
pi_103881230
Hallo zou ik misschien autiestisch kunnen zijn? ik heb al heel mijn leven een obsessie voor geur van gedragen sokken en schoenen. ik vind de geur magnifiek.
ik weet nog dat ik als kind constant mijn schoenen en sokken wou uitdoen om eraan te ruiken. ook ik rook graag aan de schoenen van mijn moeder en wou ik ze dragen. als ik als kind ging slapen moest ik een gedragen sok meehebben om te ruiken anders kon ik niet slapen.
naarmate ik ouder word is de obsessie erger. ik kan nu geen uur zonder aan sokken en schoenen te ruiken (voorkeur die van mijn). ik draag ook altijd de zelfde schoenen (is een kenmerk van autisme) omdat ik vind dat nieuwe schoenen slecht ruiken. ik ruik ook graag mijn blote voeten. maar ik kan er nooit aan om beter te ruiken dan word ik altijd gefrustreerd (is ook een kenmerk van autisme denk ik ?) zou ik naar een psycholoog moeten gaan? bij voorbaat dank
pi_103882551
Autisme houd meer in dan alleen obsessief gedrag.

Heb je problemen met sociale contacten?
Heb je moeite met communiceren?
Onderhouden van vriendschappen?
Kun je slecht tegen veranderingen?
Ben je snel overgeprikkeld in sociale situaties?
Doe je veel dingen op dezelfde manier?

Je zou ook de AQ - test in kunnen vullen: http://home.deds.nl/~autistje/testen/aq-test.html
pi_103882563
Een obsessie, of meerdere, hebben maakt nog geen ASS.
Als je er last van hebt dan kan je hulp zoeken.
-weg-
pi_103887151
Klinkt meer als een dwangneurose eerlijk gezegd...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 2 november 2011 @ 22:09:09 #160
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103896074
Hebben jullie een beetje ervaring met Facebook?

Heb de indruk dat mensen stricter zijn in het kiezen van vrienden dan bij Hyves. Dat zie ik bijvoorbeeld ook aan het aantal vrienden dat mijn eigen Facebook-vrienden hebben, dat ligt relatief laag.
pi_103898024
Ik heb alleen nog ervaring met fora. Facebook, hyves, twitter etc. zijn voor mij nog relatief onbekend.

Ik voel me er eerlijk gezegd ook niet heel erg naar toegetrokken. Maar kan me voorstellen dat andere mensen dat gevoel wel hebben.
pi_103905100
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:09 schreef schaal_9 het volgende:

Heb de indruk dat mensen stricter zijn in het kiezen van vrienden dan bij Hyves. Dat zie ik bijvoorbeeld ook aan het aantal vrienden dat mijn eigen Facebook-vrienden hebben, dat ligt relatief laag.
Ik ben vooral kieskeurig wie van mijn (ex-)collega's ik toelaat... vind het bij Facebook moeilijker te bepalen wie wat ziet van me. (Google+ doet dat veeeeel beter).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_103905118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 17:44 schreef Riddler86 het volgende:
Autisme houd meer in dan alleen obsessief gedrag.

Heb je problemen met sociale contacten?
Heb je moeite met communiceren?
Onderhouden van vriendschappen?
Kun je slecht tegen veranderingen?
Ben je snel overgeprikkeld in sociale situaties?
Doe je veel dingen op dezelfde manier?

Je zou ook de AQ - test in kunnen vullen: http://home.deds.nl/~autistje/testen/aq-test.html
Ze hebben ooit bij mij vast gesteld dat ik PDDNOS had en net ff die test gedaan. ik kwam uit op 11.
Ik weet nog niet helemaal wat het getal precies inhoudt maar in de tekst erboven staat iets over boven de 32 dus volgens mij zit ik wel redelijk goed.

Ik had er vroeger heel veel last van, maar dan vooral veranderingen en belangrijke gebeurtenissen (voor mij). Zoals mijn verjaardag, feestjes, oud en nieuw etc. een paar weken daarvoor was ik al van slag.

Tegenwoordig heb ik er amper last van, alles loopt redelijk soepel maar soms als er iets groots veranderd merk ik dat ik me daar ontzettend aan stoor :P
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_103905346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 06:17 schreef bambino het volgende:

[..]

Ze hebben ooit bij mij vast gesteld dat ik PDDNOS had en net ff die test gedaan. ik kwam uit op 11.
Ik weet nog niet helemaal wat het getal precies inhoudt maar in de tekst erboven staat iets over boven de 32 dus volgens mij zit ik wel redelijk goed.

Ik had er vroeger heel veel last van, maar dan vooral veranderingen en belangrijke gebeurtenissen (voor mij). Zoals mijn verjaardag, feestjes, oud en nieuw etc. een paar weken daarvoor was ik al van slag.

Tegenwoordig heb ik er amper last van, alles loopt redelijk soepel maar soms als er iets groots veranderd merk ik dat ik me daar ontzettend aan stoor :P
11 is een prima score, ik zit bijna op 40. Nadeel van zo'n test is wel dat je gemakkelijk sociaal gewenste antwoorden kunt invullen; een beste scenario kunt uitkiezen. Statistisch gezien zou ik met 40 punten echt helemaal mislukt moeten zijn :P
pi_103911510
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 07:23 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

11 is een prima score, ik zit bijna op 40. Nadeel van zo'n test is wel dat je gemakkelijk sociaal gewenste antwoorden kunt invullen; een beste scenario kunt uitkiezen. Statistisch gezien zou ik met 40 punten echt helemaal mislukt moeten zijn :P
Ik zat op 46.
Ik weet niet of dat hoog is? Boven 32 scoren mensen vaak met een autistische stoornis?
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_103913190
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:35 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Ik zat op 46.
Ik weet niet of dat hoog is? Boven 32 scoren mensen vaak met een autistische stoornis?
46 is wel extreem hoog ja, want het maximum is 50. Misschien dat een enkeling hier 47 of zelfs 48 scoort.
pi_103913379
Test is niet geschikt als je van dit onderwerp veel af weet. Je kan de test dus naar je hand zetten. Schaal_9 gaf ook al terecht aan dat je sociaal wenselijke antwoorden kan geven. :)

Een echte goede test stelt hele indirecte vragen. Die niet zo doorzichtig als deze zijn.
pi_103913482
Ik had 45.
-weg-
pi_103913498
Dat is best veel, Auti. Ik heb het ding niet ingevuld om genoemde reden.

Hoe gaat het nu met je? :)
pi_103913931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is best veel, Auti. Ik heb het ding niet ingevuld om genoemde reden.

Hoe gaat het nu met je? :)
Het gaat wel. Ben het wachten op een aantal zaken een beetje zat, maar dat is maar tijdelijk.
Allemaal van die dingetjes die ik niet kan begrijpen en waar ik mij vreselijk aan erger.
vb; per 1 augustus ben ik door mijn zorgverzekeraar bij het CVZ (college voor zorgverzekeringen)afgemeld als wanbetaler omdat ik een schuldenregeling heb. Mijn zorgpremie werd dus altijd ingehouden van mijn Wajong + boete, elke maand 114,58 ingehouden en 34 euro nog wat per acceptgiro naar het CJIB. Nu is dat dus niet meer van toepassing en moet ik gewoon zelf mijn nominale maandelijkse premie overmaken.

Maar het UWV houdt nog steeds in.. al 3 maanden lang dus. Dus ipv dat ik weer een normale premie betaal.. betaal ik elke maand 114,58 extra.. nog meer dan voorheen dus. En dat kom ik tekort. Ik ben er wel achteraan gegaan maar het schiet niet zo op, net als dat de schuldenregeling nog niet van start is gegaan omdat we wachten op het moment dat het UWV mijn wajong over gaat maken naar de kredietbank. Die machtiging is er ook al vanaf augustus.

Dat is dus a)traagheid van het UWV en b) een vreemde administratie bij het CVZ.. lijkt mij dat ze toch eens achter hun oren gaan krabben wanneer ze merken dat het UWV nog steeds geld overmaakt in zake mijn gesloten casus. Het CJIB stort bijvoorbeeld wel automatisch terug maar hier moest ik zelf weer achter aan gaan. Dat vind ik frustrerend, ik heb niets fout gedaan.

Maarja, als het goed is gaat het nu allemaal geregeld worden.. verder slaap ik slecht en heb regelmatig momentjes dat ik er even door heen zit en ik heb al een afspraak bij de psychiater maar dat is pas de 10e. En het is afwachten op het ACT.

Beetje doorbijten dus, gelukkig heb ik daar nu sinds een week een nieuwe game voor waar ik helemaal blij mee ben en dus ook absurd veel speel.
Hoe gaat het met jou?
-weg-
pi_103915603
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:01 schreef Auti het volgende:

[..]

Het gaat wel. Ben het wachten op een aantal zaken een beetje zat, maar dat is maar tijdelijk.
Allemaal van die dingetjes die ik niet kan begrijpen en waar ik mij vreselijk aan erger.
vb; per 1 augustus ben ik door mijn zorgverzekeraar bij het CVZ (college voor zorgverzekeringen)afgemeld als wanbetaler omdat ik een schuldenregeling heb. Mijn zorgpremie werd dus altijd ingehouden van mijn Wajong + boete, elke maand 114,58 ingehouden en 34 euro nog wat per acceptgiro naar het CJIB. Nu is dat dus niet meer van toepassing en moet ik gewoon zelf mijn nominale maandelijkse premie overmaken.

Maar het UWV houdt nog steeds in.. al 3 maanden lang dus. Dus ipv dat ik weer een normale premie betaal.. betaal ik elke maand 114,58 extra.. nog meer dan voorheen dus. En dat kom ik tekort. Ik ben er wel achteraan gegaan maar het schiet niet zo op, net als dat de schuldenregeling nog niet van start is gegaan omdat we wachten op het moment dat het UWV mijn wajong over gaat maken naar de kredietbank. Die machtiging is er ook al vanaf augustus.

Dat is dus a)traagheid van het UWV en b) een vreemde administratie bij het CVZ.. lijkt mij dat ze toch eens achter hun oren gaan krabben wanneer ze merken dat het UWV nog steeds geld overmaakt in zake mijn gesloten casus. Het CJIB stort bijvoorbeeld wel automatisch terug maar hier moest ik zelf weer achter aan gaan. Dat vind ik frustrerend, ik heb niets fout gedaan.

Maarja, als het goed is gaat het nu allemaal geregeld worden.. verder slaap ik slecht en heb regelmatig momentjes dat ik er even door heen zit en ik heb al een afspraak bij de psychiater maar dat is pas de 10e. En het is afwachten op het ACT.

Beetje doorbijten dus, gelukkig heb ik daar nu sinds een week een nieuwe game voor waar ik helemaal blij mee ben en dus ook absurd veel speel.
Hoe gaat het met jou?
Je hebt dus veel aan je hoofd. Tja, grote instanties.....Erg bureaucratisch en traag. Maar vervelend is het wel natuurlijk.

Het is natuurlijk te begrijpen dat je zo nu en dan er door heen zit. :{ Het is allemaal wat. Maar ja, nog even en elke Europeaan heeft volgens mij straks een probleem, met die "pracht" Euro. (stelletje mafkezen, die Grieken :') )

Hopelijk dat je met die psychiater goede zaken kan doen. Altijd weer even spannend natuurlijk, want je moet aan elkaar wennen. Hopelijk heb je een klik met die man of vrouw. :)

Tja, ik ben nogal grieperig....dus even wat minder. Hopelijk gaat het snel over. :Y
pi_103918513
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, ik ben nogal grieperig....dus even wat minder. Hopelijk gaat het snel over. :Y
beterschap :*
signatuurloos
pi_103920396
Ik heb 38. Juist nadat ik er meer over gelezen heb en de diagnose PDD - NOS gekregen heb. ( eerst had ik 30 ) Ik ga mezelf toch niet voorliegen. :P
pi_103920896
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:26 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

beterschap :*
Dank je :)
pi_103924805
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:09 schreef schaal_9 het volgende:

Klopt.

Sowieso Hyves :{w :N

Wie heeft er hier meer een brief van het CAK gehad?
Children of the night. What music they make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')