Mijn aandeel: lila trui met V-hals en mijn roots liggen in Azië. Succes met je proefexamen!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:48 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Wie weet. Ik heb geen idee hoe jullie eruit zien.
Mij herken je vanavond aan een bruine trui zonder opdruk. Spijkerbroek, redelijk kort haar... Dus als je me ziet rond lopen... Spreek me dan eens aanquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 07:45 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Mijn aandeel: lila trui met V-hals en mijn roots liggen in Azië. Succes met je proefexamen!
Jij, en ook de anderen die gaan veel succes. Ik hoop dat je er iets aan hebt en een gezellige avond hebt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 07:45 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Mijn aandeel: lila trui met V-hals en mijn roots liggen in Azië. Succes met je proefexamen!
Zal ik doen! Mij herken je nog beter aan de gekleurde sjaal. Ben benieuwd hoe ze invulling geven aan het thema ‘toekomst’: onderwijs, wonen, werken, vrije tijd. Of misschien wel financiële tegemoetkomingen (c.q. het verdwijnen ervan).quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:21 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Mij herken je vanavond aan een bruine trui zonder opdruk. Spijkerbroek, redelijk kort haar... Dus als je me ziet rond lopen... Spreek me dan eens aan
Toekomst, een verdere verbetering/ontwikkeling is het eerste dat in mij opkomt. Ik heb nu geen begeleiding meer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:37 schreef Auti het volgende:
Heb jij eigenlijk nog begeleiding vanuit een IRO, schaal_9? Een jobcoach en of een financiele voordeel voor je werkgever via het UWV?
Dat vroeg ik mij af, en nu het even zo over het interessante thema 'toekomst' gaat en de onzekerheden die daar bij komen kijken, vraag ik mij af of je je "zelf redzaam" acht mocht je je baan kwijt raken. Dat hoop ik natuurlijk niet voor je en volgens mij zit je heel erg goed op de juiste plaats maar je weet natuurlijk maar nooit. Je hebt dan natuurlijk wel een mooie achtergrond en ervaring maar misschien kan het ook wel een harde klap zijn en/of de pech hebben dat je niet makkelijk en snel aan een nieuwe baan kan komen.
Het is niet het leukste om over na te denken, maar doe je dat wel eens en denk je dat je zo'n situatie de baas kan zijn en te overwinnen zonder dat je instort of terugvalt?
En ik heb een bril op! Was ik even vergeten te melden...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:21 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Mij herken je vanavond aan een bruine trui zonder opdruk. Spijkerbroek, redelijk kort haar... Dus als je me ziet rond lopen... Spreek me dan eens aan
Ik vond (en vind nog steeds) het ook leuk om jullie ontmoet te hebben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 23:49 schreef Vluchtdeur het volgende:
Was een interessante soos avond, leuk thema.
Ook leuk om nu een gezicht bij schaal_9 en bij Captain_Maximum te hebben.
Ik vond het heel leuk om jullie te ontmoetenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 23:49 schreef Vluchtdeur het volgende:
Was een interessante soos avond, leuk thema.
Ook leuk om nu een gezicht bij schaal_9 en bij Captain_Maximum te hebben.
Het is ook best spannend, aan het ontwerp van de website en ook aan de prijzen kun je een ruwe indruk krijgen wat voor soort mensen op een reis afkomen. De praktijk leert, zonder risico geen rendement. Integreren in een groep kan goed verlopen, maar staat nergens in de sterren geschreven. Ga je weleens op vakantie?quote:Op zondag 23 oktober 2011 20:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
Lijkt me best wel eng, een reis met onbekende mensen.
Ik flap er ook echt regelmatig ongepaste dingen uit als ik met iemand praat volgens mijquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:13 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is ook best spannend, aan het ontwerp van de website en ook aan de prijzen kun je een ruwe indruk krijgen wat voor soort mensen op een reis afkomen. De praktijk leert, zonder risico geen rendement. Integreren in een groep kan goed verlopen, maar staat nergens in de sterren geschreven. Ga je weleens op vakantie?
Bij autisme is mijn ervaring: je weet echt niet wat voor persoon je voor je hebt. Sommigen floepen echt alles eruit (gepast of niet), praten gemakkelijk voor hun beurt. Met een beetje geluk is iemand alert en deelt dan een standje uit
Dat is heel herkenbaar, al ben ik wel wat meer die 'stille'. Maar als ik dan eens mee doe dan is dat of a)druk en uitgebreid een halve lezing geven, óf b)dat ik dus een rare ongepaste opmerking maak.. Al is bij mij niet zo dat ik echt alles er uit floep en dus echt héél erg aso ben maar meer dat ik soms een onhandige uitspraak doe of verkeerd getimed of onduidelijk zodat niemand het snapt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik flap er ook echt regelmatig ongepaste dingen uit als ik met iemand praat volgens mij
Maar veel mensen vinden dat ik daardoor juist open en authentiek overkom, als ik me zorgen ga maken over wat ik wel en niet kan zeggen en me ga inhouden is het meteen een stuk lastiger om mee te doen met het gesprek en ervaren anderen me als niet gezellig en gesloten persoon, dus ik ga er gewoon mee door, genante of vreemde gespreksonderwerpen nemen ze maar op de koop te hoor, dat is gewoon hoe ik ben
Ik ben over het algemeen geen saai gezelschap volgens mij, tenminste in een niet te grote groep ben ik vrij aanwezig en soms echt te druk, en bij mensen die ik wat beter ken wordt het gelukkig geaccepteerd dat ik soms wat foute opmerkingen maak. Het is wel gebeurd dat ze zeiden dat als ik het niet was geweest die een bepaalde opmerking had gemaakt, dat ze er dan misschien door zouden zijn beledigd, maar ze weten dat wat ik zeg precies is zoals ik het ook denk, en dat het geen opmerkingen met een dubbele bodem zijn, als ik ze had willen beledigen had ik dat wel direct gedaan, en dat weten ze van me.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is heel herkenbaar, al ben ik wel wat meer die 'stille'. Maar als ik dan eens mee doe dan is dat of a)druk en uitgebreid een halve lezing geven, óf b)dat ik dus een rare ongepaste opmerking maak.. Al is bij mij niet zo dat ik echt alles er uit floep en dus echt héél erg aso ben maar meer dat ik soms een onhandige uitspraak doe of verkeerd getimed of onduidelijk zodat niemand het snapt.
Dus, op welke wijze ook; ik kom er vrijwel altijd als een 'rare' uit![]()
Eigenlijk is dat ook hels heh? Verwarrende toestanden, het ene moment kan je helemaal het mannetje zijn als je iets interessants weet te vertellen.. ók, het kán wat druk overkomen maar je staat midden in de belangstelling en mensen zijn onder de indruk van je verhaal en kennis. En het andere moment ben je een teruggetrokken saaie boer die een beetje meeluisterd en iets probeert te vinden om in te haken of het 'feestje' uit zit en zich met totaal andere dingen in zijn koppie bezig houdt.
Klopt, best wel herkenbaar dat leven in een eigen wereldjequote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat ook hels heh? Verwarrende toestanden, het ene moment kan je helemaal het mannetje zijn als je iets interessants weet te vertellen.. ók, het kán wat druk overkomen maar je staat midden in de belangstelling en mensen zijn onder de indruk van je verhaal en kennis. En het andere moment ben je een teruggetrokken saaie boer die een beetje meeluisterd en iets probeert te vinden om in te haken of het 'feestje' uit zit en zich met totaal andere dingen in zijn koppie bezig houdt.
Het is best moeilijk, om een goede balans te vinden, maar als je er toch geen rekening mee hoeft te houden, waarom er dan in investeren. Preoccupaties wassen echt bij autisme. Heb je daar veel last van dat je erg lang over één onderwerp doorpraat? Ik zie het al voor me dat iemand 20 minuten achter elkaar alle details over piramides gaat vertellen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik flap er ook echt regelmatig ongepaste dingen uit als ik met iemand praat volgens mij
Maar veel mensen vinden dat ik daardoor juist open en authentiek overkom, als ik me zorgen ga maken over wat ik wel en niet kan zeggen en me ga inhouden is het meteen een stuk lastiger om mee te doen met het gesprek en ervaren anderen me als niet gezellig en gesloten persoon, dus ik ga er gewoon mee door, genante of vreemde gespreksonderwerpen nemen ze maar op de koop te hoor, dat is gewoon hoe ik ben
Leuke titel, wist niet dat het boek bestond!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:27 schreef tijnbrein het volgende:
Ik vandaag bij de boekhandel Autisme voor dummies gekocht. Ik zag het liggen en dacht dat is wel een interessant boek om een keer te lezen. En wellicht in de toekomst kan ik het aan andere laten lezen.
Oh ik wel. Je hebt over bijna ieder onderwerp wel zo'n dummie boekquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:29 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Leuke titel, wist niet dat het boek bestond!
Nogal jaquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:21 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is best moeilijk, om een goede balans te vinden, maar als je er toch geen rekening mee hoeft te houden, waarom er dan in investeren. Preoccupaties wassen echt bij autisme. Heb je daar veel last van dat je erg lang over één onderwerp doorpraat? Ik zie het al voor me dat iemand 20 minuten achter elkaar alle details over piramides gaat vertellen.
Is het waar dat veel mensen met Asperger geen hoge pet ophebben op de hulpverlening, en daardoor misschien zelfs wat neerkijken op echte deskundigen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |