abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:50:43 #101
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_103652143
@ Lokasenna dat heb ik dus ook best wel heel erg haha,heb zelf ADD en denk ook wel dat ik trekjes van asperger of een lichte vorm van autisme heb....ik heb zelf ook de halve bibliotheek mee naar huis genomen,te veel wat ik gelezen heb,dat ik ook van veel dingen niet veel meer weet,in tegenstelling tot jou,maar dat komt ook denk omdat ik dagelijks blow.....pffff en daarna verder gegaan online op you tube en andere sites voor boeiende info.....
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 07:45:36 #102
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103658420
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:48 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Wie weet. Ik heb geen idee hoe jullie eruit zien.
Mijn aandeel: lila trui met V-hals en mijn roots liggen in Azië. Succes met je proefexamen!
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_103660388
Manchester vandaag, en morgen naar een pub daar om wat mensen te ontmoeten waarmee ik in een online gaming community zit! :D Ik ga wel mee met iemand die ik ken dus dat is geen probleem. :P
pi_103660721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 07:45 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Mijn aandeel: lila trui met V-hals en mijn roots liggen in Azië. Succes met je proefexamen!
Mij herken je vanavond aan een bruine trui zonder opdruk. Spijkerbroek, redelijk kort haar... Dus als je me ziet rond lopen... Spreek me dan eens aan :)
Gadgets: iPhone 3GS, HP LaserJet P2035, Acer V193HQV
pi_103661695
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 07:45 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Jij, en ook de anderen die gaan veel succes. Ik hoop dat je er iets aan hebt en een gezellige avond hebt. :)
pi_103661946
Ik heb een zwarte TNT-tas bij me en ben vrij klein (1m60).
signatuurloos
pi_103665248
Veel plezier vanavond, ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren en of het wat is.
Als ik de mogelijkheid had dan had ik ook graag heen gegaan, maar helaas.
-weg-
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:13:12 #108
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103666419
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:21 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

Mij herken je vanavond aan een bruine trui zonder opdruk. Spijkerbroek, redelijk kort haar... Dus als je me ziet rond lopen... Spreek me dan eens aan :)
Zal ik doen! Mij herken je nog beter aan de gekleurde sjaal. Ben benieuwd hoe ze invulling geven aan het thema ‘toekomst’: onderwijs, wonen, werken, vrije tijd. Of misschien wel financiële tegemoetkomingen (c.q. het verdwijnen ervan).

Ik moet steeds aan die nieuwe wet denken (Wet werken naar vermogen)...
pi_103667346
Heb jij eigenlijk nog begeleiding vanuit een IRO, schaal_9? Een jobcoach en of een financiele voordeel voor je werkgever via het UWV?

Dat vroeg ik mij af, en nu het even zo over het interessante thema 'toekomst' gaat en de onzekerheden die daar bij komen kijken, vraag ik mij af of je je "zelf redzaam" acht mocht je je baan kwijt raken. Dat hoop ik natuurlijk niet voor je en volgens mij zit je heel erg goed op de juiste plaats maar je weet natuurlijk maar nooit. Je hebt dan natuurlijk wel een mooie achtergrond en ervaring maar misschien kan het ook wel een harde klap zijn en/of de pech hebben dat je niet makkelijk en snel aan een nieuwe baan kan komen.

Het is niet het leukste om over na te denken, maar doe je dat wel eens en denk je dat je zo'n situatie de baas kan zijn en te overwinnen zonder dat je instort of terugvalt?
-weg-
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:22:36 #110
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103669026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:37 schreef Auti het volgende:
Heb jij eigenlijk nog begeleiding vanuit een IRO, schaal_9? Een jobcoach en of een financiele voordeel voor je werkgever via het UWV?

Dat vroeg ik mij af, en nu het even zo over het interessante thema 'toekomst' gaat en de onzekerheden die daar bij komen kijken, vraag ik mij af of je je "zelf redzaam" acht mocht je je baan kwijt raken. Dat hoop ik natuurlijk niet voor je en volgens mij zit je heel erg goed op de juiste plaats maar je weet natuurlijk maar nooit. Je hebt dan natuurlijk wel een mooie achtergrond en ervaring maar misschien kan het ook wel een harde klap zijn en/of de pech hebben dat je niet makkelijk en snel aan een nieuwe baan kan komen.

Het is niet het leukste om over na te denken, maar doe je dat wel eens en denk je dat je zo'n situatie de baas kan zijn en te overwinnen zonder dat je instort of terugvalt?
Toekomst, een verdere verbetering/ontwikkeling is het eerste dat in mij opkomt. Ik heb nu geen begeleiding meer.

Bij de Think Different-gedachte horen, naast andere inkomens dan normaal ook het analyseren van doemscenario’s (en dat niet eens alleen de financiële kant). Daar staat tegenover dat baanverlies iedereen kan overkomen, en veel mensen krijgen dan een terugval. De werkzoekende krijgt dan met de WW of, in het uiterste geval, de bijstand te maken. In dat geval zal mijn ‘peer group’ ook veranderen, namelijk naar mensen met ASS zonder werk. Dat lijkt me een grote verandering. Een wereld van verschil met de mensen die ik nu om me heen zie...
pi_103672518
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:21 schreef Vluchtdeur het volgende:

[..]

En ik heb een bril op! Was ik even vergeten te melden... :)
pi_103692913
Was een interessante soos avond, leuk thema.
Ook leuk om nu een gezicht bij schaal_9 en bij Captain_Maximum te hebben.

:)
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:01:23 #113
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103693504
De soosavond zit er weer op! Een zeer interessante avond. De opkomst was ongeveer 40 mensen. Thema’s als wonen, werk en begeleiding (buddy’s) kwamen aan de orde en bezoekers mochten zelf punten inbrengen.

Ik had het gevoel dat de spreker het idee dat mensen met Autisme Spectrum Stoornis zich het liefst in een ASS-omgeving bevinden, daar had ik enige repliek op gegeven. Mensen met autisme zullen tenslotte toch moeten meedraaien in een brede maatschappij. De diversiteit in autisme is groot: sommigen zijn spontaan en merk je het nauwelijks, bij anderen moet je opletten met wat je zegt.

Mensen met Asperger kunnen heel direct zijn, harde woorden uitspreken. Frustraties kunnen ineens weer naar boven komen, en dan krijg je een mening te horen alsof het de absolute waarheid is.

Waar ik werk word je niet zo gauw afgeblazen. De meestal mensen hebben er in hun carrière weinig serieuze tegenslag meegemaakt. Je gaat dan heel anders, positiever de dialoog aan, ook als visies van elkaar verschillen. NT-ers kunnen zich wat dat betreft veelal beter inleven, kunnen hun standpunt zonodig even voor zich houden.

Ook sommige ASS-ers hebben dat in hun mars; dat is positief. Maar bij een ontmoeting met onbekenden is mijn ervaring dat je bij NT-ers minder snel de boot ingaat of iets ‘verkeerds’ zegt.

[ Bericht 3% gewijzigd door schaal_9 op 29-10-2011 00:21:35 ]
pi_103694652
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:49 schreef Vluchtdeur het volgende:

Ik vond (en vind nog steeds) het ook leuk om jullie ontmoet te hebben.
signatuurloos
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:50:13 #115
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103695331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:49 schreef Vluchtdeur het volgende:

Ik vond het heel leuk om jullie te ontmoeten :)

De mensen op de soos zijn nog best ver met contacten leggen, nemen initiatieven. Dat stimuleert mij ook weer. Qua werk kon ik geen inschatting maken niet hoe de kaarten zijn verdeeld. Ik denk dat het percentage ASS-ers dat zowel werkloos als eenzaam is, nog best gering is.

Mijn toekomstambitie is: blijven werken en ook voldoende sociaal contact naast mijn werk.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:13:45 #116
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103704180
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
Lijkt me best wel eng, een reis met onbekende mensen.
Het is ook best spannend, aan het ontwerp van de website en ook aan de prijzen kun je een ruwe indruk krijgen wat voor soort mensen op een reis afkomen. De praktijk leert, zonder risico geen rendement. Integreren in een groep kan goed verlopen, maar staat nergens in de sterren geschreven. Ga je weleens op vakantie?

Bij autisme is mijn ervaring: je weet echt niet wat voor persoon je voor je hebt. Sommigen floepen echt alles eruit (gepast of niet), praten gemakkelijk voor hun beurt. Met een beetje geluk is iemand alert en deelt dan een standje uit :Y
pi_103704194
PDD-nosje hier
...
pi_103706170
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:13 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het is ook best spannend, aan het ontwerp van de website en ook aan de prijzen kun je een ruwe indruk krijgen wat voor soort mensen op een reis afkomen. De praktijk leert, zonder risico geen rendement. Integreren in een groep kan goed verlopen, maar staat nergens in de sterren geschreven. Ga je weleens op vakantie?

Bij autisme is mijn ervaring: je weet echt niet wat voor persoon je voor je hebt. Sommigen floepen echt alles eruit (gepast of niet), praten gemakkelijk voor hun beurt. Met een beetje geluk is iemand alert en deelt dan een standje uit :Y
Ik flap er ook echt regelmatig ongepaste dingen uit als ik met iemand praat volgens mij :P
Maar veel mensen vinden dat ik daardoor juist open en authentiek overkom, als ik me zorgen ga maken over wat ik wel en niet kan zeggen en me ga inhouden is het meteen een stuk lastiger om mee te doen met het gesprek en ervaren anderen me als niet gezellig en gesloten persoon, dus ik ga er gewoon mee door, genante of vreemde gespreksonderwerpen nemen ze maar op de koop te hoor, dat is gewoon hoe ik ben :)
pi_103706475
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:23 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik flap er ook echt regelmatig ongepaste dingen uit als ik met iemand praat volgens mij :P
Maar veel mensen vinden dat ik daardoor juist open en authentiek overkom, als ik me zorgen ga maken over wat ik wel en niet kan zeggen en me ga inhouden is het meteen een stuk lastiger om mee te doen met het gesprek en ervaren anderen me als niet gezellig en gesloten persoon, dus ik ga er gewoon mee door, genante of vreemde gespreksonderwerpen nemen ze maar op de koop te hoor, dat is gewoon hoe ik ben :)
Dat is heel herkenbaar, al ben ik wel wat meer die 'stille'. Maar als ik dan eens mee doe dan is dat of a)druk en uitgebreid een halve lezing geven, óf b)dat ik dus een rare ongepaste opmerking maak.. Al is bij mij niet zo dat ik echt alles er uit floep en dus echt héél erg aso ben maar meer dat ik soms een onhandige uitspraak doe of verkeerd getimed of onduidelijk zodat niemand het snapt.

Dus, op welke wijze ook; ik kom er vrijwel altijd als een 'rare' uit :o
Eigenlijk is dat ook hels heh? Verwarrende toestanden, het ene moment kan je helemaal het mannetje zijn als je iets interessants weet te vertellen.. ók, het kán wat druk overkomen maar je staat midden in de belangstelling en mensen zijn onder de indruk van je verhaal en kennis. En het andere moment ben je een teruggetrokken saaie boer die een beetje meeluisterd en iets probeert te vinden om in te haken of het 'feestje' uit zit en zich met totaal andere dingen in zijn koppie bezig houdt.
-weg-
pi_103706770
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:34 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is heel herkenbaar, al ben ik wel wat meer die 'stille'. Maar als ik dan eens mee doe dan is dat of a)druk en uitgebreid een halve lezing geven, óf b)dat ik dus een rare ongepaste opmerking maak.. Al is bij mij niet zo dat ik echt alles er uit floep en dus echt héél erg aso ben maar meer dat ik soms een onhandige uitspraak doe of verkeerd getimed of onduidelijk zodat niemand het snapt.

Dus, op welke wijze ook; ik kom er vrijwel altijd als een 'rare' uit :o
Eigenlijk is dat ook hels heh? Verwarrende toestanden, het ene moment kan je helemaal het mannetje zijn als je iets interessants weet te vertellen.. ók, het kán wat druk overkomen maar je staat midden in de belangstelling en mensen zijn onder de indruk van je verhaal en kennis. En het andere moment ben je een teruggetrokken saaie boer die een beetje meeluisterd en iets probeert te vinden om in te haken of het 'feestje' uit zit en zich met totaal andere dingen in zijn koppie bezig houdt.
Ik ben over het algemeen geen saai gezelschap volgens mij, tenminste in een niet te grote groep ben ik vrij aanwezig en soms echt te druk, en bij mensen die ik wat beter ken wordt het gelukkig geaccepteerd dat ik soms wat foute opmerkingen maak. Het is wel gebeurd dat ze zeiden dat als ik het niet was geweest die een bepaalde opmerking had gemaakt, dat ze er dan misschien door zouden zijn beledigd, maar ze weten dat wat ik zeg precies is zoals ik het ook denk, en dat het geen opmerkingen met een dubbele bodem zijn, als ik ze had willen beledigen had ik dat wel direct gedaan, en dat weten ze van me.
Het vertellen van lange verhalen wat jij zegt komt me wel bekend voor trouwens, ik ben dan gewoon een kwartier of langer aan het woord over iets waar ik veel van weet, ik vraag anderen wel regelmatig tussendoor of ze zich al ergeren, anders stop ik niet en dat is vervelend voor ze :P
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:21:13 #121
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103709941
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Klopt, best wel herkenbaar dat leven in een eigen wereldje 8)7
Qua werk de zaken op de rails hebben, maar op een verjaardag er een beetje als mislukkeling bijzitten. Leuk is als je een gesprek hebt waar alleen jij en je gesprekspartner iets van weten. Dan komen anderen er niet zo gauw tussen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:23 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het is best moeilijk, om een goede balans te vinden, maar als je er toch geen rekening mee hoeft te houden, waarom er dan in investeren. Preoccupaties wassen echt bij autisme. Heb je daar veel last van dat je erg lang over één onderwerp doorpraat? Ik zie het al voor me dat iemand 20 minuten achter elkaar alle details over piramides gaat vertellen.

Is het waar dat veel mensen met Asperger geen hoge pet ophebben op de hulpverlening, en daardoor misschien zelfs wat neerkijken op echte deskundigen?

[ Bericht 2% gewijzigd door schaal_9 op 29-10-2011 16:27:23 ]
pi_103710160
Ik vandaag bij de boekhandel Autisme voor dummies gekocht. Ik zag het liggen en dacht dat is wel een interessant boek om een keer te lezen. En wellicht in de toekomst kan ik het aan andere laten lezen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:29:46 #123
297051 schaal_9
Caissière B
pi_103710222
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:27 schreef tijnbrein het volgende:
Ik vandaag bij de boekhandel Autisme voor dummies gekocht. Ik zag het liggen en dacht dat is wel een interessant boek om een keer te lezen. En wellicht in de toekomst kan ik het aan andere laten lezen.
Leuke titel, wist niet dat het boek bestond!
pi_103710416
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:29 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Leuke titel, wist niet dat het boek bestond!
Oh ik wel. Je hebt over bijna ieder onderwerp wel zo'n dummie boek
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_103711700
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:21 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het is best moeilijk, om een goede balans te vinden, maar als je er toch geen rekening mee hoeft te houden, waarom er dan in investeren. Preoccupaties wassen echt bij autisme. Heb je daar veel last van dat je erg lang over één onderwerp doorpraat? Ik zie het al voor me dat iemand 20 minuten achter elkaar alle details over piramides gaat vertellen.

Is het waar dat veel mensen met Asperger geen hoge pet ophebben op de hulpverlening, en daardoor misschien zelfs wat neerkijken op echte deskundigen?
Nogal ja :')
Ik heb pas tegen mijn vriendin meer dan een half uur verteld over de geschiedenis van de Noldorijnse elfen uit de boeken van Tolkien. Het scheelt dat ze het interessant vond :P
Ik vraag altijd voor ik hele verhalen ga ophangen of ze me willen onderbreken als ze het saai vinden worden, als je eerlijke vrienden hebt moet het dan geen probleem zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')