Hey, jij bent kennelijk goed met figuurlijke betekenissenquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:17 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Als het überhaupt draait
Maar, eindelijk draait mijn regressiemodel!
Zoiets gun je niemand.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:28 schreef Auti het volgende:
Nouja, hopelijk was het eenmalig en anders ga ik medicijnen krijgen. Ik wil het iig nooit meer meemaken. Ik mag nu alleen voorlopig even niet autorijden.
Het moet wel stil om me heen zijn. Voor de rest wil ik graag dat de omstandigheden ook goed zijn. Dus geen irritante geluiden, goede nachtrust, genoeg licht, geen honger / dorst etc.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:34 schreef Lokasenna het volgende:
Zijn er hier ook mensen die moeite hebben met concentratie bij studeren?
Daar had ik niet eens aan dacht, dat een regressie letterlijk helemaal niet (rond)draait. Ik dacht meer aan, dat-ie het doet. Je bent bekend met regressie?quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hey, jij bent kennelijk goed met figuurlijke betekenissen
Mooi man! Jij doet leuke dingenHartstikke goed!
Je ging vast met een goed gevoel naar huis
Inderdaad, ik had ook nooit gedacht dat het zo zwaar zou zijn of zo'n impact zou hebben.. Dit wil je echt niet meemaken, ik dacht dat ik doodgingquote:Op dinsdag 8 november 2011 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zoiets gun je niemand.Maar inderdaad hopen dat de kwaal niet meer terugkeert.
Ja, maar ik weet niet goed of dat komt door de chaos in m'n hoofd of doordat ik gewoon niet genoeg slaap...quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:34 schreef Lokasenna het volgende:
Epileptische aanvallen zijn echt kut, sterkte Auti!
Klopt, het is Omniaquote:Op woensdag 9 november 2011 01:17 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet niet goed of dat komt door de chaos in m'n hoofd of doordat ik gewoon niet genoeg slaap...
Is dat trouwens Omnia in je avatar?
Check, alles was en is altijd een stuk interessanter dan m'n studieboeken. niet voor niets 2 keer blijven zitten op de HAVO en m'n HBO studie na 5 maanden maar afgebroken. Bij vlagen gaat het goed, maar heb nog zoveel waar ik goed voor wil gaan zitten waar ik me A) niet toe kan zetten en B) als ik erachter zit na een half hoofdstuk het alweer kwijt ben.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:34 schreef Lokasenna het volgende:
quote:
Herkenbaar probleem. Bij mijzelf wordt het altijd wel beter als ik een periode wel genoeg slaap, dus ik denk dat dat zeker zou kunnen helpen. Maar twijfels over je opleiding kunnen inderdaad ook een hoop roet in het eten gooien. Wat studeer je nu en waarom twijfel je erover als ik vragen mag?quote:Ik slaap structureel veel te weinig, ik denk dat daar de concentratieproblemen door komen. Of misschien komt het ook wel door de studie die ik momenteel volg, ik ben nu heel erg aan het twijfelen over het vervolgen of niet...
Elektrotechniek nu...quote:Op woensdag 9 november 2011 12:20 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
[..]
Herkenbaar probleem. Bij mijzelf wordt het altijd wel beter als ik een periode wel genoeg slaap, dus ik denk dat dat zeker zou kunnen helpen. Maar twijfels over je opleiding kunnen inderdaad ook een hoop roet in het eten gooien. Wat studeer je nu en waarom twijfel je erover als ik vragen mag?
Je hebt ook regressie in de psychologiequote:Op dinsdag 8 november 2011 22:36 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Daar had ik niet eens aan dacht, dat een regressie letterlijk helemaal niet (rond)draait. Ik dacht meer aan, dat-ie het doet. Je bent bekend met regressie?
Leuk dat iemand vandaag vertelde over een duidelijk aantoonbaar verband, terwijl de correlatiecoëfficiënt op 0,1 lag (en r² dus op 0,01). Wie het kleine niet eert
Bij mij is de lol er wel een beetje af als r² onder de 0,05 ligt, maar het was genoeg reden voor mij om mijn eigen onderzoek nog eens onder de loep te nemen.
Heftig verhaal dit...Als ik dit zo lees dan heb je het er nog best van afgebracht....quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:54 schreef Auti het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had ook nooit gedacht dat het zo zwaar zou zijn of zo'n impact zou hebben.. Dit wil je echt niet meemaken, ik dacht dat ik doodgingEn ik heb nog geluk gehad ook want ik had zo door mijn zoldertrapgat kunnen vallen.
Ik kreeg eerst een soort kleine aanval met hele zware tics waarbij ik nog bij bewustzijn was en toen wou ik kennelijk naar beneden en hulp halen maar kwam niet verder dan het openenen van mijn zoldertrapgat afsluiting (dat is een houten klep/plaat) Toen ben ik dus ingestort en heb ik nog een 6 tal keer om hulp kunnen roepen en daarna kwam de echte aanval. Ik kan mij niet herinneren dat ik instorte en/of naar het trapgat liep maar wel dat ik mijn laatste adem uitblies en doorhad dat mijn vader bij mij was en ik probeerde te zeggen dat hij 112 moest bellen, toen kreeg ik een rustgevoel en werd het zwart.. knock out en Grand Mal. Mijn vader zegt dat hij mij aantrof met supergrote ogen en dat ik lag te stuiptrekken, dit heeft een halve minuut geduurd ofzo en ze hebben mijn luik afgesloten zodat ik niet naar beneden kon vallen en toen heb ik nog zeker een half uur daar gelegen.
Ik ben daarna kennelijk bij bewustzijn gekomen maar niet bewust en heb in die toestand mijn computer uitgezet en in mijn bed gekropen, 3,5 uur later werd ik totaal verward wakker en dacht eerst dat ik gedroomd had, maar al snel bleek dus dat het allemaal echt gebeurd was.
Ik was ook al veel te lang wakker, maar had eigenlijk nergens last van.. het kwam inene, ik kreeg hele rare tics die moeilijk te omschrijven zijn en dat had ik nog door. Bij het hulp halen, naar beneden gaan ben ik ingestort.. ik had net zo goed naar beneden kunnen vallen![]()
Maar het engste vind ik de bijna dood ervaring, ik dacht echt dat ik doodging en ik moet ook zeggen dat het "laatste" moment heel erg rustgevend aanvoelde, wel balen dat het zo moest zijn maar het leek goed.. en toen ging het "licht" uit.
Dat gun je inderdaad niemand.. echt niet..
Ik had ook nooit gedacht dat een insult zo heftig zou zijn en zoveel impact zou hebben, maar het is echt een zware klap.
Je vraagt je af wie hier nou bedenkelijk bezig is......Gemeentes maken de regeling zo hartstikke kapot...Die directeur van de GSD die aan het woord was zat constant te lachen, want het scheelt hun tienduizenden aan bijstandsuitkeringen.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:15 schreef schaal_9 het volgende:
Gisteren in nieuwsuur:
Te veel jongeren in Wajong
Iemand met ADD aan het woord
Hij vertelt ook dat hij een aantal vrienden heeft die ook in de Wajong zitten.
Een feit is helaas wel dat er heel wat mensen onnodig werden afgeschreven in de WAJONG. In de oude regeling was er ook geen re-integratieverplichting. De nieuwe Wet werken naar vermogen zorgt ervoor dat gemeenten geen cliënten meer naar de Wajong kunnen overhevelen.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je vraagt je af wie hier nou bedenkelijk bezig is......Gemeentes maken de regeling zo hartstikke kapot...Die directeur van de GSD die aan het woord was zat constant te lachen, want het scheelt hun tienduizenden aan bijstandsuitkeringen.
En Nieuwsuur die rechts in de kaart speelt, al zou de WAJONG een paradijs zijn voor niet willers.
Kan de VVD nog groter worden. Niet dat het nog iets uitmaakt, we gaan met heel Europa straks door het riool.
Het is inderdaad zo dat je met een technische opleiding meer kans hebt op de arbeidsmarkt maar als je daar doodongelukkig van wordt moet je dat ook niet doen natuurlijk. Aan de andere kant moet je ook niet te snel beslissen om te gaan stoppen (tenzij je 100% zeker weet dat dit echt he-le-maal niks is voor je), misschien ga je het wat later nog wel leuk vinden.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:27 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Elektrotechniek nu...
Ik heb het idee dat mijn kwaliteiten toch meer op alfagebied liggen, ik heb me al mijn hele leven graag met talen beziggehouden, maar omdat mijn toekomstperspectieven me met een technische studie beter leken ben ik toch maar daaraan begonnen, ik begin er na twee maanden eigenlijk al enigszins spijt van te krijgen
Het is best lekker weer, zeker voor de tijd van het jaar. Al gaat het wel kouder wordenquote:Op woensdag 9 november 2011 19:37 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Een feit is helaas wel dat er heel wat mensen onnodig werden afgeschreven in de WAJONG. In de oude regeling was er ook geen re-integratieverplichting. De nieuwe Wet werken naar vermogen zorgt ervoor dat gemeenten geen cliënten meer naar de Wajong kunnen overhevelen.
Aan het einde: vertelt die jongen met ADD dat-ie het wel fijn vindt om in de Wajong te zitten. Ik heb een beetje de indruk dat dat is vanwege het financiële aspect. Deze middag was het in ieder geval aardig weer om naar buiten te gaan.
Feit is dat ik zelf ook in de 5 moeilijke jaren nooit helemaal zonder werk heb gezeten... een ander feit is dat ik die meneer van het Centraal Planbureau persoonlijk ken!
Volgens mij heb jij zo'n beetje honderd procent exact dezelfde gedachten als ik als ikquote:Op woensdag 9 november 2011 13:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je vraagt je af wie hier nou bedenkelijk bezig is......Gemeentes maken de regeling zo hartstikke kapot...Die directeur van de GSD die aan het woord was zat constant te lachen, want het scheelt hun tienduizenden aan bijstandsuitkeringen.
En Nieuwsuur die rechts in de kaart speelt, al zou de WAJONG een paradijs zijn voor niet willers.
Kan de VVD nog groter worden. Niet dat het nog iets uitmaakt, we gaan met heel Europa straks door het riool.
quote:Op donderdag 10 november 2011 21:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij zo'n beetje honderd procent exact dezelfde gedachten als ik als ik
het allemaal zo lees!!!
Dat is wel lang, 2 maanden. Financiële rekenkunde, klinkt interessant. Jammer van het tweede tentamen. Waren het voor beide tentamens moeilijke vragen? Succes met het vervolg van je opleiding!quote:Op donderdag 10 november 2011 20:58 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik had vandaag 2 tentamens. Financieel rekenkunde en Verzekeringen. De eerste ging wel redelijk goed, maar de tweede tentamen was echt verschrikkelijk. Map van 300 pagina's en er worden dingen gevraagd die ergens één keer in de map te lezen zijn. Het is een interessant onderwerp, alleen je moet zoveel onthouden dat het gewoon teveel wordt.
Over 2 maanden krijg ik de uitslag.
Zelf kijk ik er op een bijzondere manier na, omdat:quote:Op donderdag 10 november 2011 12:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is best lekker weer, zeker voor de tijd van het jaar. Al gaat het wel kouder worden![]()
Die indruk van die jongen had ik ook...Nou ja, het beeld is weer gezet, de jongen heeft denk ik geen benul hoe dat allemaal naar de buitenwereld overkomt. Nou ja, rechts zal er weer de vingers bij afgelikt hebben, van zie je wel.![]()
Kijk eens aan, hotemetoot die je nog persoonlijk kent op TV!. Nog ff en jij komt ook nog als belangrijke pief op TV.
Wie weet beland je nog eens bij de Algemene Rekenkamer
De tentamens worden door twee docenten nagekeken en bij twijfelgevallen wordt er zelfs een derde docent bijgehaald. Rekenkunde was wel makkelijk, maar als je veel oude tentamens oefent weet je ook wel wat voor vragen je krijgt. Verzekeringen daarentegen is een ander verhaal. Er wordt vanuit gegaan dat je van alle verkeringen gewoon alles weet, terwijl je veel dingen gewoon later op het internet kan vinden. Sommige vragen waren makkelijk, maar er zaten ook een vragen aantal bij waarvan ik wist dat ik het ergens gelezen had, maar geen flauw idee meer had wat het precies was. Pensioenen vind ik te doen, omdat ik dat een groot deel van mijn werk is, maar met bijvoorbeeld autoverzekeringen heb ik niks te maken. Het is belangrijk dat je weet wat WAM, artikel 185 WVW en casco is en wanneer iets gedekt wordt, maar al die details.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:03 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is wel lang, 2 maanden. Financiële rekenkunde, klinkt interessant. Jammer van het tweede tentamen. Waren het voor beide tentamens moeilijke vragen? Succes met het vervolg van je opleiding!
Ik vind het knap van jequote:Op donderdag 10 november 2011 22:27 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
De tentamens worden door twee docenten nagekeken en bij twijfelgevallen wordt er zelfs een derde docent bijgehaald. Rekenkunde was wel makkelijk, maar als je veel oude tentamens oefent weet je ook wel wat voor vragen je krijgt. Verzekeringen daarentegen is een ander verhaal. Er wordt vanuit gegaan dat je van alle verkeringen gewoon alles weet, terwijl je veel dingen gewoon later op het internet kan vinden. Sommige vragen waren makkelijk, maar er zaten ook een vragen aantal bij waarvan ik wist dat ik het ergens gelezen had, maar geen flauw idee meer had wat het precies was. Pensioenen vind ik te doen, omdat ik dat een groot deel van mijn werk is, maar met bijvoorbeeld autoverzekeringen heb ik niks te maken. Het is belangrijk dat je weet wat WAM, artikel 185 WVW en casco is en wanneer iets gedekt wordt, maar al die details.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |