Ja maar dat bewijst maar weer eens hoe belachelijk die hetze tegen mensen met Asperger/PDD-NOS is als het om rijbewijzen gaat. (ja je hebt overal idoten zoals fusionfreak die gewoon nooit de weg op zouden mogen maar daar gaat het hier niet omquote:
Veel succes!quote:Op zondag 6 november 2011 17:13 schreef Denotor het volgende:
Sindskort ben ik er serieus rekening mee gaan houden dat ik Asperger heb. Het zou veel verklaren en in de posts die ik in dit topic ben tegengekomen zie ik zoveel overeenkomsten dat het haast wel zo zou moeten zijn. http://home.deds.nl/~autistje/testen/aq-test.html komt uit op 42, heb zo goed als mogelijk geprobeerd de test niet te beinvloeden, want het ligt er natuurlijk wel ontzettend bovenop.
Ben momenteel helemaal vastgelopen in het leven en heb me er maar bij neergelegd dat ik dit keer mezelf niet ga kunnen redden en hulp nodig heb. Ga dit topic maar in de gaten houden, lijkt erop dat het me wat rust geeft.
Succes inderdaad! Waarom denk je dat je Asperger hebt?quote:Op zondag 6 november 2011 17:13 schreef Denotor het volgende:
Sindskort ben ik er serieus rekening mee gaan houden dat ik Asperger heb. Het zou veel verklaren en in de posts die ik in dit topic ben tegengekomen zie ik zoveel overeenkomsten dat het haast wel zo zou moeten zijn. http://home.deds.nl/~autistje/testen/aq-test.html komt uit op 42, heb zo goed als mogelijk geprobeerd de test niet te beinvloeden, want het ligt er natuurlijk wel ontzettend bovenop.
Ben momenteel helemaal vastgelopen in het leven en heb me er maar bij neergelegd dat ik dit keer mezelf niet ga kunnen redden en hulp nodig heb. Ga dit topic maar in de gaten houden, lijkt erop dat het me wat rust geeft.
Wat voor baan heb je dan met zulke werktijden? Respect iig, ik zou dat nooit trekken.quote:Op maandag 7 november 2011 11:05 schreef Ceased2Be het volgende:
ugh... pittig dagje. gisterochtend om 08:00 op kantoor, 11u thuis vervolgens nog aan problemen gewerkt tot 16u. Om 00:00 weer op kantoor voor een migratie en om 6:30 thuis. 09:15 wakker en nu weer aan het werk (thuis gelukkig).
Workaholic much?
Ben Database administrator bij Equens, vannacht een upgrade / migratie gedaan van een grote applicatie met bijbehorende databases en dat had nogal wat voeten in de aarde.quote:Op maandag 7 november 2011 12:32 schreef Thanatos45 het volgende:
Pfft, ben gesloopt na concert van gisteravond... zelden zo hard heen en weer geslingerd tussen verschillende emoties
[..]
Wat voor baan heb je dan met zulke werktijden? Respect iig, ik zou dat nooit trekken.
Ah zo'n migratie, ik dacht even dat je bij de IND werkte ofzoquote:Op maandag 7 november 2011 12:36 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ben Database administrator bij Equens, vannacht een upgrade / migratie gedaan van een grote applicatie met bijbehorende databases en dat had nogal wat voeten in de aarde.
Maar goed, geen bericht in de krant gezien dat mensen hun prepaid telefoons niet op kunnen waarderen dus ik heb m'n werk goed gedaan
Dank voor het linkje.quote:Op maandag 7 november 2011 20:43 schreef schaal_9 het volgende:
Probleemkinderen - Hoop TV
Interessant, het thema is probleemkinderen en in de aflevering gaat het voor een groot deel over autisme. En een van de gasten (de psychologe) ken ik van gezicht.
Mijn kindertijd was met name voor mijn ouders een zeer zware periode.
Er valt niet zoveel te hopen. Ik heb wel het idee dat je het wat zwaar inziet (hoewel goed bedoeld). Misschien vanwege wat je zelf hebt meegemaakt... in groep 3 (de eerste klas) ging het al een stuk beter en ze hadden het beste met mij voor. Mijn opvoeding was zeker niet gemakkelijk. Jammer vind ik dat het met Asperger best moeilijk kan zijn om echt iets voor iemand te betekenen. Jezelf helemaal geven, tijd voor iemand vrijmaken. Emotionele betrokkenheid is niet mijn sterkste kant (ik ben heel rationeel).quote:Op maandag 7 november 2011 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dank voor het linkje.Ik zal er naar kijken.
Goh, heftig Schaal_9. Ik hoop niet dat je je eigen schuldig gaat voelen. Je kon daar ook niks aan doen. Je ouders zullen het toen niet begrepen hebben, wat er aan je schortte. Misschien dat de puzzelstukjes voor hen ook op zijn plaats vielen toen zij hoorden over je diagnose. Ik hoop dat het voor hen ook goed heeft gedaan en een bevestiging was dat jij daar ook niks aan kon doen.
Ik hoop maar dat je een goede band hebt met je ouders en dat die moeilijke tijd geen blijvende schade heeft veroorzaakt in jullie relatie. En dat je ouders jou net zo liefhebben als je jouw broer en zussen, ondanks die moeilijke tijd. (misschien dachten ze wel dat het maken had dat je in een andere cultuur bent geboren?)
Ik sloeg niet voor niks aan op jou, omdat ik het nodige wel in je herken dus ook dat ouder verhaal.quote:Op maandag 7 november 2011 21:20 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Er valt niet zoveel te hopen. Ik heb wel het idee dat je het wat zwaar inziet (hoewel goed bedoeld). Misschien vanwege wat je zelf hebt meegemaakt... in groep 3 (de eerste klas) ging het al een stuk beter en ze hadden het beste met mij voor. Mijn opvoeding was zeker niet gemakkelijk. Jammer vind ik dat het met Asperger best moeilijk kan zijn om echt iets voor iemand te betekenen. Jezelf helemaal geven, tijd voor iemand vrijmaken. Emotionele betrokkenheid is niet mijn sterkste kant (ik ben heel rationeel).
In ieder geval ben ik blij hoe goed in nu terecht ben gekomen. En de ervaringen van Ceased2Be lezende, zit er nog wel meer in het vat...
Steunen op emotioneel vlak is moeilijk. Niet al te mondig zijn doet al wonderen. Of: ook proberen te luisteren als het gespreksonderwerp verandert. Ik heb meegemaakt dat iemand met een vorm van autisme plotseling een andere houding aannam toen ik vertelde waar ik werk. Vind je het wat moeilijker om veel bij elkaar te zijn (zoals in een relatie)?quote:Op maandag 7 november 2011 23:11 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik kan wel wat voor andere mensen betekenen, maar niet op emotioneel vlak, omdat ik me gewoon moeilijk in andere kan inleven. Vrienden vind ik wel prima, omdat ik die niet zo vaak zie, maar voor een relatie zal ik toch te egoïstisch zijn. Het is iets in me wat ik niet in woorden kan uitleggen en misschien veel mensen ook niet begrijpen.
Hey Auti,quote:
Ik ben weer helemaal bij en heb ook geen spierpijn meer. Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij de neuroloog.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hey Auti,
Ik keek net naar een draaiende platenspeler en een lineaire versneller .![]()
Hoe is het nou?
Gelukkig dat je weer bij bent. Hopelijk kan je neuroloog jou helpen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:22 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben weer helemaal bij en heb ook geen spierpijn meer. Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij de neuroloog.
Als het überhaupt draaitquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |