abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2011 @ 16:15:41 #251
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_104037068
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 15:53 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Dan zit 'ie daar toch goed? :P
Ja maar dat bewijst maar weer eens hoe belachelijk die hetze tegen mensen met Asperger/PDD-NOS is als het om rijbewijzen gaat. (ja je hebt overal idoten zoals fusionfreak die gewoon nooit de weg op zouden mogen maar daar gaat het hier niet om :P )

Auti veel sterkte ermee.
Hallon!
pi_104039522
Sindskort ben ik er serieus rekening mee gaan houden dat ik Asperger heb. Het zou veel verklaren en in de posts die ik in dit topic ben tegengekomen zie ik zoveel overeenkomsten dat het haast wel zo zou moeten zijn. http://home.deds.nl/~autistje/testen/aq-test.html komt uit op 42, heb zo goed als mogelijk geprobeerd de test niet te beinvloeden, want het ligt er natuurlijk wel ontzettend bovenop.
Ben momenteel helemaal vastgelopen in het leven en heb me er maar bij neergelegd dat ik dit keer mezelf niet ga kunnen redden en hulp nodig heb. Ga dit topic maar in de gaten houden, lijkt erop dat het me wat rust geeft.
pi_104040442
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:13 schreef Denotor het volgende:
Sindskort ben ik er serieus rekening mee gaan houden dat ik Asperger heb. Het zou veel verklaren en in de posts die ik in dit topic ben tegengekomen zie ik zoveel overeenkomsten dat het haast wel zo zou moeten zijn. http://home.deds.nl/~autistje/testen/aq-test.html komt uit op 42, heb zo goed als mogelijk geprobeerd de test niet te beinvloeden, want het ligt er natuurlijk wel ontzettend bovenop.
Ben momenteel helemaal vastgelopen in het leven en heb me er maar bij neergelegd dat ik dit keer mezelf niet ga kunnen redden en hulp nodig heb. Ga dit topic maar in de gaten houden, lijkt erop dat het me wat rust geeft.
Veel succes!

En sterkte Auti!
Children of the night. What music they make.
pi_104041063
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:13 schreef Denotor het volgende:
Succes inderdaad! Waarom denk je dat je Asperger hebt?
pi_104042742
Ik weet me geen houding te geven in sociale situaties, voel me dan ook uiterst ongemakkelijk en ga ze dan ook uit de weg. Heb geen idee hoe ik een gesprek over koetjes en kalfjes moet houden. Ik wil ten alle tijden overzicht hebben over de situatie. Gesprekken probeer ik zo breed mogelijk voor te bereiden en als ik een gesprek heb gehad, dan zal ik achteraf mezelf moeten verklaren waarom hetgeen dat gezegd is, gezegd is. Als dit niet lukt dan blijf ik erover malen.
Tussen de regels lezen of emoties adv gezichtsuitdrukkingen of lichaamstaal gaan ook echt compleet aan mij voorbij. Iemand aankijken is sowieso al ongemakkelijk.
Ik snap emoties niet, ik moet ze kunnen beredeneren voordat ik er wat mee kan. Bijna iedereen zal zeggen dat hij "natuurlijk" van z'n ouders houdt, maar ik heb dat op geen enkele wijze.
Het hebben van een "band" met een voorwerp is voor mij logischer dan met een persoon. Voorwerpen kan je analyseren en begrijpen, dat geeft rust.
pi_104067836
ugh... pittig dagje. gisterochtend om 08:00 op kantoor, 11u thuis vervolgens nog aan problemen gewerkt tot 16u. Om 00:00 weer op kantoor voor een migratie en om 6:30 thuis. 09:15 wakker en nu weer aan het werk (thuis gelukkig).

Workaholic much?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 7 november 2011 @ 12:32:04 #257
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_104070725
Pfft, ben gesloopt na concert van gisteravond... zelden zo hard heen en weer geslingerd tussen verschillende emoties :{

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 11:05 schreef Ceased2Be het volgende:
ugh... pittig dagje. gisterochtend om 08:00 op kantoor, 11u thuis vervolgens nog aan problemen gewerkt tot 16u. Om 00:00 weer op kantoor voor een migratie en om 6:30 thuis. 09:15 wakker en nu weer aan het werk (thuis gelukkig).

Workaholic much?
Wat voor baan heb je dan met zulke werktijden? Respect iig, ik zou dat nooit trekken.
pi_104070847
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:32 schreef Thanatos45 het volgende:
Pfft, ben gesloopt na concert van gisteravond... zelden zo hard heen en weer geslingerd tussen verschillende emoties :{

[..]

Wat voor baan heb je dan met zulke werktijden? Respect iig, ik zou dat nooit trekken.
Ben Database administrator bij Equens, vannacht een upgrade / migratie gedaan van een grote applicatie met bijbehorende databases en dat had nogal wat voeten in de aarde.
Maar goed, geen bericht in de krant gezien dat mensen hun prepaid telefoons niet op kunnen waarderen dus ik heb m'n werk goed gedaan ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 7 november 2011 @ 13:05:54 #259
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_104071849
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 12:36 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ben Database administrator bij Equens, vannacht een upgrade / migratie gedaan van een grote applicatie met bijbehorende databases en dat had nogal wat voeten in de aarde.
Maar goed, geen bericht in de krant gezien dat mensen hun prepaid telefoons niet op kunnen waarderen dus ik heb m'n werk goed gedaan ;)
Ah zo'n migratie, ik dacht even dat je bij de IND werkte ofzo :P

Ik zal het zo ook even voor je testen, ik moet nieuw beltegoed hebben :+
pi_104082241
Lineaire versnellers. Wat een prachtspul is dat toch. Mooie techniek en wat zijn ze ver. (mooi dat mensen ermee geholpen kunnen worden) .

Het is wel een mafkees die het uitlegt, maar duidelijk is het dan weer wel :P
  maandag 7 november 2011 @ 20:43:48 #261
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104092018
Probleemkinderen - Hoop TV

Interessant, het thema is probleemkinderen en in de aflevering gaat het voor een groot deel over autisme. En een van de gasten (de psychologe) ken ik van gezicht.
Mijn kindertijd was met name voor mijn ouders een zeer zware periode.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_104094329
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:43 schreef schaal_9 het volgende:
Probleemkinderen - Hoop TV

Interessant, het thema is probleemkinderen en in de aflevering gaat het voor een groot deel over autisme. En een van de gasten (de psychologe) ken ik van gezicht.
Mijn kindertijd was met name voor mijn ouders een zeer zware periode.
Dank voor het linkje. :) Ik zal er naar kijken.

Goh, heftig Schaal_9. Ik hoop niet dat je je eigen schuldig gaat voelen. Je kon daar ook niks aan doen. Je ouders zullen het toen niet begrepen hebben, wat er aan je schortte. Misschien dat de puzzelstukjes voor hen ook op zijn plaats vielen toen zij hoorden over je diagnose. Ik hoop dat het voor hen ook goed heeft gedaan en een bevestiging was dat jij daar ook niks aan kon doen.

Ik hoop maar dat je een goede band hebt met je ouders en dat die moeilijke tijd geen blijvende schade heeft veroorzaakt in jullie relatie. En dat je ouders jou net zo liefhebben als je jouw broer en zussen, ondanks die moeilijke tijd. (misschien dachten ze wel dat het maken had dat je in een andere cultuur bent geboren? :) )
  maandag 7 november 2011 @ 21:20:33 #263
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104094767
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dank voor het linkje. :) Ik zal er naar kijken.

Goh, heftig Schaal_9. Ik hoop niet dat je je eigen schuldig gaat voelen. Je kon daar ook niks aan doen. Je ouders zullen het toen niet begrepen hebben, wat er aan je schortte. Misschien dat de puzzelstukjes voor hen ook op zijn plaats vielen toen zij hoorden over je diagnose. Ik hoop dat het voor hen ook goed heeft gedaan en een bevestiging was dat jij daar ook niks aan kon doen.

Ik hoop maar dat je een goede band hebt met je ouders en dat die moeilijke tijd geen blijvende schade heeft veroorzaakt in jullie relatie. En dat je ouders jou net zo liefhebben als je jouw broer en zussen, ondanks die moeilijke tijd. (misschien dachten ze wel dat het maken had dat je in een andere cultuur bent geboren? :) )
Er valt niet zoveel te hopen. Ik heb wel het idee dat je het wat zwaar inziet (hoewel goed bedoeld). Misschien vanwege wat je zelf hebt meegemaakt... in groep 3 (de eerste klas) ging het al een stuk beter en ze hadden het beste met mij voor. Mijn opvoeding was zeker niet gemakkelijk. Jammer vind ik dat het met Asperger best moeilijk kan zijn om echt iets voor iemand te betekenen. Jezelf helemaal geven, tijd voor iemand vrijmaken. Emotionele betrokkenheid is niet mijn sterkste kant (ik ben heel rationeel).

In ieder geval ben ik blij hoe goed in nu terecht ben gekomen. En de ervaringen van Ceased2Be lezende, zit er nog wel meer in het vat...
pi_104096237
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:20 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Er valt niet zoveel te hopen. Ik heb wel het idee dat je het wat zwaar inziet (hoewel goed bedoeld). Misschien vanwege wat je zelf hebt meegemaakt... in groep 3 (de eerste klas) ging het al een stuk beter en ze hadden het beste met mij voor. Mijn opvoeding was zeker niet gemakkelijk. Jammer vind ik dat het met Asperger best moeilijk kan zijn om echt iets voor iemand te betekenen. Jezelf helemaal geven, tijd voor iemand vrijmaken. Emotionele betrokkenheid is niet mijn sterkste kant (ik ben heel rationeel).

In ieder geval ben ik blij hoe goed in nu terecht ben gekomen. En de ervaringen van Ceased2Be lezende, zit er nog wel meer in het vat...
Ik sloeg niet voor niks aan op jou, omdat ik het nodige wel in je herken dus ook dat ouder verhaal. :{ Zeker als je ouders niet weten wat er aan de hand is...Dat is niet alleen voor hen zwaar maar ook voor jou en mij natuurlijk.

Ik proef uit je verhaal dat je wel de wens hebt om wat voor een ander te betekenen, maar tegen dingetjes aanloopt. Ik denk dat je al meer voor een ander betekent dan je misschien denkt. Al was het maar dat je hier reageert op anderen. :) Je bent intussen best (ervarings)deskundig valt mij op.

Tja, autisme zegt het al....je bent van nature natuurlijk meer op jezelf gericht. Dat is nogal inherent, al kan je natuurlijk de wens hebben om meer voor een ander te betekenen. Maar hoe stel je dat zelf dan voor?

Je komt inderdaad best rationeel over, toch merk ik wel steeds dat je wel degelijk een warm mens bent met veel gevoel, Schaal_9. Dit meen ik serieus. :Y

Je bent zeker goed terechtgekomen. En het is goed dat je dat ook zelf in de gaten hebt. Al zou je niet meer verder komen, dan vind ik je nog geslaagd hoor. :)
pi_104103402
Ik kan wel wat voor andere mensen betekenen, maar niet op emotioneel vlak, omdat ik me gewoon moeilijk in andere kan inleven. Vrienden vind ik wel prima, omdat ik die niet zo vaak zie, maar voor een relatie zal ik toch te egoïstisch zijn. Het is iets in me wat ik niet in woorden kan uitleggen en misschien veel mensen ook niet begrijpen.
signatuurloos
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:04:52 #266
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104117337
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:11 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik kan wel wat voor andere mensen betekenen, maar niet op emotioneel vlak, omdat ik me gewoon moeilijk in andere kan inleven. Vrienden vind ik wel prima, omdat ik die niet zo vaak zie, maar voor een relatie zal ik toch te egoïstisch zijn. Het is iets in me wat ik niet in woorden kan uitleggen en misschien veel mensen ook niet begrijpen.
Steunen op emotioneel vlak is moeilijk. Niet al te mondig zijn doet al wonderen. Of: ook proberen te luisteren als het gespreksonderwerp verandert. Ik heb meegemaakt dat iemand met een vorm van autisme plotseling een andere houding aannam toen ik vertelde waar ik werk. Vind je het wat moeilijker om veel bij elkaar te zijn (zoals in een relatie)?

Hier is verder alles goed. Maar ik wacht nog steeds op een brief van UWV.
pi_104128494
Alles wat draait is wel leuk.
pi_104129638
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
:Y
Ik wil een perpetuum mobile.
-weg-
pi_104129711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:18 schreef Auti het volgende:

[..]

:Y
Ik wil een perpetuum mobile.
Hey Auti,

Ik keek net naar een draaiende platenspeler en een lineaire versneller . :{

Hoe is het nou? :)
pi_104129773
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hey Auti,

Ik keek net naar een draaiende platenspeler en een lineaire versneller . :{

Hoe is het nou? :)
Ik ben weer helemaal bij en heb ook geen spierpijn meer. Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij de neuroloog.
-weg-
pi_104129810
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:22 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik ben weer helemaal bij en heb ook geen spierpijn meer. Volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij de neuroloog.
Gelukkig dat je weer bij bent. Hopelijk kan je neuroloog jou helpen. :)

(hopelijk geen zorgelijke reden tot doorverwijzing neuroloog :{ )
pi_104129971
Nouja, hopelijk was het eenmalig en anders ga ik medicijnen krijgen. Ik wil het iig nooit meer meemaken. Ik mag nu alleen voorlopig even niet autorijden.
-weg-
pi_104130242
Epileptische aanvallen zijn echt kut, sterkte Auti!

Zijn er hier ook mensen die moeite hebben met concentratie bij studeren?
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:17:32 #274
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104132179
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het überhaupt draait :P
Maar, eindelijk draait mijn regressiemodel!
pi_104133458
Yep, heb al best veel verpest door concentratie problemen met studeren en dan ben ik nog maar sinds september bezig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')