abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 19:12:29 #126
249559 crew  Lavenderr
pi_103797572
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat een onzin. Volgens mij ben je geheel vrij om te trouwen, kinderen te krijgen etc etc.
Het zijn keuzes die je ZELF maakt.
Natuurlijk is dat zo.
Vrije wil, eigen keuzes.

Een Venusproject of communisme zal nooit werken.
Puur vanwege het feit dat er altijd een strijd om de macht zal blijven bestaan. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.
Het gaat wellicht een poosje goed, maar op een gegeven moment komt er toch weer een leider naar voren en daarna weer mensen die de macht weer over willen nemen. Zo gaat het altijd. Dat is ons wel duidelijk geworden uit de geschiedenis.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:32:03 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103798880
Wat we nu hebben werkt in ieder geval niet , er is niet voor niks een wereldrevolutie
waarin mensen pas stoppen als het is veranderd omdat ze zo niet meer verder kunnen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:38:37 #128
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103799305
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo.
Vrije wil, eigen keuzes.

Een Venusproject of communisme zal nooit werken.
Puur vanwege het feit dat er altijd een strijd om de macht zal blijven bestaan. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.
Het gaat wellicht een poosje goed, maar op een gegeven moment komt er toch weer een leider naar voren en daarna weer mensen die de macht weer over willen nemen. Zo gaat het altijd. Dat is ons wel duidelijk geworden uit de geschiedenis.
Inderdaad, mensen willen altijd voorruit, mensen willen altijd een treetje hoger staan in de maatschappelijke status. Mensen willen altijd meer. Zonder deze mentaliteit hadden we ook nooit zo ongekende welvaart gekend.

Dit is ook gewoon hoe we als mens geprogrameerd zijn. Ik ben wel van mening dat de verhouding soms wel heel scheef zijn en dat we met al onze techniek echt wel meer rekening kunnen houden met de natuur. Daarnaast mogen mensen wel weer wat meer ogen krijgen voor wat belangrijk is in het leven en voor de duidelijkheid dat zijn niet altijd luxe producten.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:41:31 #129
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103799493
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:32 schreef Summers het volgende:
Wat we nu hebben werkt in ieder geval niet , er is niet voor niks een wereldrevolutie
waarin mensen pas stoppen als het is veranderd omdat ze zo niet meer verder kunnen .
Je kan ook overdrijven. Eigenlijk hebben we in Nederland heel weinig te klagen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:46:11 #130
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103799797
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:41 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven. Eigenlijk hebben we in Nederland heel weinig te klagen.
En hierbij geef jij de garantie dat dit altijd zo blijft?
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:50:13 #131
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_103800056
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:46 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

En hierbij geef jij de garantie dat dit altijd zo blijft?
Nee, de welvaart is op zijn retour. Ik denk dat dit voor de verwende westerse burgers ook heel niet zo gek is.

Misschien dat men er dan weer achterkomt wat belangrijk is. Je word immers niet gelukkig van een nieuwe flatscreen of een nieuwe auto.

Het is bijvoorbeeld van de zotte als je ziet hoe hedendaagse ouders denken hun kinderen te om te kopen met knetterduur speelgoed. Zelfs dat word als status symbool gezien.
pi_103802139
Onverwacht neveneffect:
quote:
De wereldwijde Occupy Wall Street-beweging heeft maandag een bizar slachtof­fer geëist. De deken van de Londense St. Paul's Cathedral neemt ontslag na mas­sale kritiek op zijn optreden tegen de Londense betogers.

Graeme Knowles, deken van de grootste An­glicaanse kerk in Londen heeft zijn ontslag aangeboden aan Hare Majesteit de Koningin. De geestelijke neemt ontslag omdat zijn positie on­houdbaar is geworden. Vorige week hadden Knowles en andere kerkleiders gerechtelijke stappen ondernomen om de Occupy London-de­monstranten te verplichten weg te gaan.

Al geruime tijd kamperen die demonstranten op het plein voor St. Paul's Cathedral. Dat de Occupy'ers daar beland waren was toeval. Eigen­lijk wilden ze de terreinen rond de London Stock Exchange bezetten. Net als de originele Occupy Wall Street-beweging viseren zij het ongebreidelde kapitalisme, gesymboliseerd door de beurs.

Maar de gronden rond de LSE zijn privaat terrein. Daarom kozen ze voor St. Paul's, eveneens in het hart van de Londense City. In het begin leken de geestelijken de Occupy-beweging wel­gezind. Ze vroegen de politie zelfs afstand te houden.
Escalatie

Gaandeweg groeide de ergernis. De betogers verhinderden de toegang tot St. Paul's, von­den de geestelijken. De kathedraal ging zelfs een week dicht wegens mogelijk brandgevaar. Het was de eerste keer sinds WO II dat zoiets gebeurde. St. Paul's kreeg veel kritiek van de top van de Anglicaanse kerk voor die beslissing. Dat was de druppel voor het bestuur van St. Paul's waarop ze de gerechtelijke stappen ondernamen. Met een ongeziene golf van protest in de media en bij de publieke opinie tot gevolg.

Knowles is al de tweede Britse geestelijke verbonden aan St. Paul's die ontslag neemt. Eerder was de kanunnik opgestapt omdat hij zich niet kon verzoenen met het idee dat vreedzame de­monstraten met geweld zouden verjaagd worden.

Het hoofd van de Anglicaanse kerk, aartsbisschop Rowan Williams, noemde de toestand 'heel spijtig nieuws'. 'De gebeurtenissen van de laatste weken tonen aan dat beslissingen ge­maakt te goeder trouw door goede mensen onder buitengewone druk, heel onwelkome en niet te voorziene gevolgen kunnen hebben. (...) 'De dringende eisen van de demonstranten rond St. Paul's blijven evenwel op de tafel en we moeten, als kerk en gemeenschap, samen­werken om te zorgen dat ze gehoord worden.'

De demonstranten van Occupy Londen kijken intussen met verstomming naar de diepe verdeeldheid die ze veroorzaakt hebben binnen het bestuur van St. Paul's. Ons doel is niet de kerk, klinkt het verontschuldigend bij velen onder hen.
http://www.tijd.be/nieuws(...)ren.9122266-3140.art
pi_103802209
quote:
Arm meisje, denk je echt dat er een wereldrevolutie gaande is?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:23:38 #134
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103802254
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nee, de welvaart is op zijn retour. Ik denk dat dit voor de verwende westerse burgers ook heel niet zo gek is.

Misschien dat men er dan weer achterkomt wat belangrijk is. Je word immers niet gelukkig van een nieuwe flatscreen of een nieuwe auto.

Het is bijvoorbeeld van de zotte als je ziet hoe hedendaagse ouders denken hun kinderen te om te kopen met knetterduur speelgoed. Zelfs dat word als status symbool gezien.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. :Y
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_103804968
quote:
whehehhee, ik denk dat er een heleboel mensen zijn die protesteren omdat ze balen van het feit dat het niet mee door kan gaan zoals ze gewend waren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_103807265
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
The Venus Project praktisch gezien in 10 jaar klaar kunnen hebben? Gray, wat heb jij zitten snuiven en doe mij ook wat van dat spul... ;) Ik denk dat je bedoelt dat het 'theoretisch' in 10 jaar moet kunnen.
Nu ik erover nadenk kan het wat langer duren ja. :P Wel denk ik dat wij het nog zouden kunnen meemaken, maar dat is meer een onderbuikgevoel, of 'waar het hart vol van is'. ;)

quote:
Hoewel ik vind dat TVP de goede richting aangeeft zijn er een heleboel problemen die opgelost moeten worden, voor je kunt beginnen met implementeren. Daar komt nog bij dat er een aantal onderdelen van de plannen van Fresco zitten die onmogelijk binnen 10 jaar opgelost kunnen worden en we het daar nooit over eens gaan worden. Immers, we hebben hier regelmatig discussies over hoe een democratie er uit moet zien. Ik ben het daarin met Fresco eens, namelijk dat niet een 'majority of people' de beslissingen neemt, maar een 'majority of people with technical competence'. Iets waarover we het op dit forum al niet eens kunnen worden. Klinkt als een detail, maar het is een essentieel onderdeel van TVP dat de deelnemers in een dergelijke maatschappij dat accepteren.
Blijf je nog steeds zitten met kliekjes die elkaar in positie kunnen houden... Ik denk dat we hier nog eens goed over moeten denken/discussiëren, maar dat is voor een ander topic.

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat een onzin. Volgens mij ben je geheel vrij om te trouwen, kinderen te krijgen etc etc.
Het zijn keuzes die je ZELF maakt.
Maar het is maatschappelijk verantwoord, onderdeel van een ideaal plaatje, groepsdruk enzo. :)

quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:38 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Inderdaad, mensen willen altijd voorruit, mensen willen altijd een treetje hoger staan in de maatschappelijke status. Mensen willen altijd meer. Zonder deze mentaliteit hadden we ook nooit zo ongekende welvaart gekend.

Dit is ook gewoon hoe we als mens geprogrameerd zijn. Ik ben wel van mening dat de verhouding soms wel heel scheef zijn en dat we met al onze techniek echt wel meer rekening kunnen houden met de natuur. Daarnaast mogen mensen wel weer wat meer ogen krijgen voor wat belangrijk is in het leven en voor de duidelijkheid dat zijn niet altijd luxe producten.
Er is zeker ruimte om te groeien. Wie weet tot hoever dat gaat, wat we ontdekken over 'nature, nurture'. O+

quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:23 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Geheel afhankelijk van wat en hoeveel verandert, in welk tijdsbestek. Dat kunnen we straks pas beoordelen, en nu actief aan bijdragen. O-)
pi_103808017
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Vaker niet dan wel leuk, zinloos, gemeen en achterlijk.
Maar ligt dat niet aan de mensen zelf in plaats van de activiteit?
pi_103812637
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar ligt dat niet aan de mensen zelf in plaats van de activiteit?
Kwestie van perspectief denk ik.
  dinsdag 1 november 2011 @ 01:48:57 #139
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103818674
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:23 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat besefte ik 6 weken geleden en sindsdien merk ik dat er mensen zijn die dat ook zien en mensen die dat niet zien , maar dat is vast toeval .
  dinsdag 1 november 2011 @ 08:39:39 #140
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103820274
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:02 schreef nokwanda het volgende:

[..]

whehehhee, ik denk dat er een heleboel mensen zijn die protesteren omdat ze balen van het feit dat het niet mee door kan gaan zoals ze gewend waren.
In Spanje zijn er bijv tien duizenden mensen op straat gezet , ik kan me voorstellen dat ze net als voorheen een dak boven hun hoofd willen , kijk al die voedselbanken in Nederland , heb je echt niet door dat mensen overal vechten voor primaire levensbehoeften en een menswaardig bestaan en niet voor een grotere tv naast de vuilnisbak op straat .
Gevaarlijke ontwikkeling dat we niks meer zien en het ons niks meer kan schelen en alles prima is .
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:07:45 #141
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103820794
Hoi :W

quote:
Het Occupy-kamp op het Beursplein in Amsterdam wordt ’s nachts vrijwel niet bewoond. Tachtig tot negentig procent van de tenten is 's nachts leeg. Dat blijkt uit eigen onderzoek van Editie NL. De VVD Amsterdam vindt dat de tenten zo snel mogelijk weg moeten.

EditieNL bezocht afgelopen nacht het tentenkamp en filmde met een infraroodcamera waarop lichaamswarmte blootgesteld kan worden.

Met de speciale camera is ontdekt dat de meeste tenten, zo'n tachtig tot negentig procent, leeg zijn. Zie de beelden hiernaast. (Een lege tent is blauw en mensen in de tent kleuren rood op). Dat betekent dat de Occupy-ers niet op het Beursplein slapen, maar in hun eigen bed. ’s Nachts wordt het plein dus niet gebruikt.

VVD: weg dat kamp
De VVD in Amsterdam wil een einde aan het tentenkamp op het Beursplein. VVD'er Robert Flos is 'geschokt' door de onthulling van Editie NL dat het kamp 's nachts nagenoeg onbewoond is. Hij vindt dat de Amsterdamse burgemeester zo snel mogelijk een eind moet maken aan het kamp.

Zelfde verhaal in Londen
Eerder ontdekten journalisten van The Daily Telegraph dat op het Occupy-kamp in Londen slechts 1 op de 10 tenten ’s nachts wordt bewoond.

http://www.rtl.nl/compone(...)tenten-zijn-leeg.xml
VVD wil het kamp weg :')

Nou ben ik ook niet steeds blijven slapen :P
Ik heb een kind, die moet naar school enzo... en als er 's avonds of 's nachts beter gezegd, geen actie gevoerd wordt, mogen we overdag ook geen actie voeren?
En al worden er 1 op de 10 bewoond, het is dus wel bewoond...
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_103820865
Nog steeds treurig, wel tegen het systeem zijn en ondertussen zijn de meeste occupiers werkloos en trekken ze uitkering uit het systeem dat ze haten.
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:15:13 #143
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103820973
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:10 schreef Apekoek het volgende:
Nog steeds treurig, wel tegen het systeem zijn en ondertussen zijn de meeste occupiers werkloos en trekken ze uitkering uit het systeem dat ze haten.
Heb je het tegen mij? :(
pi_103821162
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:15 schreef heartz het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij? :(
Ik heb het topic niet gelezen, voldoe je aan de omschrijving?
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:29:29 #145
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103821385
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:21 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik heb het topic niet gelezen,

voldoe je aan de omschrijving?
Nee.

Ik vraag dan nu naar de gegevens van je onderzoek :P
Ik vraag me af hoe je tot de conclusie komt dat de meeste occupyers een uitkering trekken?
Er zijn namelijk ook wat mensen uit de juridische wereld bij, ondernemers, mensen die steeds minder en minder en minder gaan verdienen. Mensen die ontslagen zijn omdat er geen plek meer is (dus goedkoper is) zoals in de thuiszorg. Ook aardig wat ouderen trouwens.
Misschien is het nu niet zo druk, maar de opkomst van de 15e okt toont wel wat; waren dat volgens jou ook allemaal uitkeringtrekkers?
pi_103821774
Wellicht selectieve media. Neemt niet weg dat de groep waar jij het over hebt niet de meerderheid heeft gevormd. Dat is weer selectief vanuit jouw perspectief.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:29 schreef heartz het volgende:

[..]

Nee.

Ik vraag dan nu naar de gegevens van je onderzoek :P
Ik vraag me af hoe je tot de conclusie komt dat de meeste occupyers een uitkering trekken?
Er zijn namelijk ook wat mensen uit de juridische wereld bij, ondernemers, mensen die steeds minder en minder en minder gaan verdienen. Mensen die ontslagen zijn omdat er geen plek meer is (dus goedkoper is) zoals in de thuiszorg. Ook aardig wat ouderen trouwens.
Misschien is het nu niet zo druk, maar de opkomst van de 15e okt toont wel wat; waren dat volgens jou ook allemaal uitkeringtrekkers?
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:47:10 #147
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103821832
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:45 schreef Apekoek het volgende:
Wellicht selectieve media. Neemt niet weg dat de groep waar jij het over hebt niet de meerderheid heeft gevormd. Dat is weer selectief vanuit jouw perspectief.

[..]

Daar kan je helemaal gelijk in hebben :D
Daarom vraag ik naar de gegevens van je onderzoek :P
pi_103822119
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:47 schreef heartz het volgende:

[..]

Daar kan je helemaal gelijk in hebben :D
Daarom vraag ik naar de gegevens van je onderzoek :P
Nos nieuws, rtl nieuws , pownews, zwervers hier op straat bij occupy groningen.
  dinsdag 1 november 2011 @ 10:10:25 #149
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103822366
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:59 schreef Apekoek het volgende:

[..]

-O-
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:37:01 #150
359495 Jack_
Lekkerbek
pi_103824918
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:59 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nou... poe hey!
"So then, when you die, you're not going to have to put up with everlasting non-existence, because that's not an experience." ~ Alan Watts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')