Gripper | vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:22 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - Patroon - 1-2 - Kano - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje Fietsen met Fokkers De eerstvolgende fietsmeet is staat nog niet gepland. Natuurlijk ben je altijd welkom om zelf een meeting te organiseren, vele zullen enthousiast reageren. | |
eentwee | vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:28 |
Bij merlincycles. | |
Gripper | vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:05 |
Gezien. OK, bestel maar, ik doe niet mee ![]() | |
Oksel | vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:44 |
Spierpijn ![]() | |
Oksel | vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:44 |
ATB MEET! | |
Oksel | vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:44 |
Douchen in de schuur. | |
Pritt | vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:43 |
Waarom zijn tijdritfietsen zo duur? | |
Oksel | vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:01 |
Omdat jij. | |
kaasplankje | vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:03 |
Omdat een formule 1 auto óók duur is. | |
Oksel | vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:04 |
Kaas! Wanneer gaan we eens ATB tocht doen? Alhoewel jij mij er dan 1000 keer uitfietst. Weet je, dan doen we 0,5 bar in jouw banden, en 3 in die van mij ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:06 |
Ik heb gene ATB meer, ik had een mooie Principia maar die heb ik gedoneerd aan de man van mijn moeder. bovendien zit ik nog t/m de kerst vol met werk aan het huis. | |
eentwee | vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:30 |
He Ok, morgen in Ede een leuke tocht. Voor de 75km moet je serieus aan de bak.. http://www.wvede.nl/index(...)iew&id=2452&Itemid=1 Ik doe in de winter vaak mtb-tochten op mijn crossfiets, op de veluwe zijn ze elk weekend wel. Vorig jaar o.a. Apeldoorn gedaan, Ede, Wageningen. Rond de Holterberg wil ik ook wel een keer offroad komen fietsen ![]() | |
Patroon | zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:39 |
Heerlijk weer om te fietsen! Ga zo lekker 2-3uurtjes om! | |
No-P | zondag 23 oktober 2011 @ 12:23 |
Ik weet wel waar ik mijn duurtrainingen van de winter ga doen. ![]() | |
Oksel | zondag 23 oktober 2011 @ 14:27 |
110km op de ATB vanochtend, waarvan de helft op de weg ![]() | |
Patroon | zondag 23 oktober 2011 @ 14:29 |
Knap! Ik zit een beetje te niksen terwijl ik al lang op de fiets kon zitten. | |
Oksel | zondag 23 oktober 2011 @ 14:30 |
Tja.. dat doe je zelf. | |
Patroon | zondag 23 oktober 2011 @ 14:31 |
Klopt, ik vertrek nu ![]() | |
Remco | zondag 23 oktober 2011 @ 15:36 |
Laatste rondje holterberg van het jaar gehad ben ik bang, ging lekker erg mooi weer! | |
Mark_Boelen | zondag 23 oktober 2011 @ 17:03 |
Terugblik wielerseizoen nu bij Studio Sport. Johnny Hoogerland is voor mij de held van 2011. http://nos.nl/video/306538-hoogerland-ben-beetje-bestolen.html | |
.Quo | zondag 23 oktober 2011 @ 20:09 |
Vraag van een leek: Stuurpen gekocht. Blijkt deze niet te passen om mijn stuur, of anders gezegd: blijkt er dan nog speling te zijn en het stuur dus niet vast te zitten. Nouja, dan heb ik dus blijkbaar geen "standaard stuur" en een afwijkende diameter. Gelukkig was 'ie niet al te duur ![]() Maar hoe kom ik erachter welke diameter ik moet hebben? Zie dat die bij andere stuurpennen wel vermeld staat maar ik kan 'm niet vinden op mijn stuur. Misschien eerst stuurlint verwijderen? (Dat moet toch nog gebeuren.) | |
kanovinnie | zondag 23 oktober 2011 @ 20:11 |
Zit je stuurlint dan over de plek waar je stuurpen moet komen? Gewoon opmeten met een schuifmaat lijkt me. | |
.Quo | zondag 23 oktober 2011 @ 20:18 |
Mwoah, ik dacht dat die info misschien ergens op het stuur stond. Schuifmaat heb ik niet, maar opmeten op zich is al wel een leuk idee ![]() Weet niet hoe precies dat moet, zal de mogelijkheden bij stuurpennen eens met elkaar vergelijken. [ Bericht 2% gewijzigd door .Quo op 23-10-2011 20:24:51 ] | |
MallootJean | zondag 23 oktober 2011 @ 20:29 |
Je hebt nu waarschijnlijk een stuurpen voor een OverSized (OS) stuurbocht en dat is 31,8mm diameter. "Ouderwetse", niet-oversizede stuurbochten hebben een diameter van rond de 26mm. Voor rond de 20 euro heb je bij 12Go ook een bijpassende stuurbocht: http://www.12gotrading.nl(...)ren/[0,0,0,0,0]/10/1 | |
Patroon | zondag 23 oktober 2011 @ 20:43 |
Vandaag toch nog heerlijk 2uren kunnen fietsen..prachtig weer! | |
kanovinnie | zondag 23 oktober 2011 @ 20:44 |
Ik een tijdrit over 20 km. 4 keer imbeciele mensen meegemaakt, 1 weg die opengebroken was. Ik hang die kutfiets in de schuur en haal hem er volgens jaar wel weer uit. | |
Narcotical | zondag 23 oktober 2011 @ 20:52 |
Of je meet de omtrek van je stuur nauwkeurig op en dan bereken je daar de diameter uit.. ![]() | |
Patroon | zondag 23 oktober 2011 @ 21:00 |
Niet nodig, weet zeker dat een stuurpen met diameter 26inch goed is. OS en 26 edit: begin nu te twijfelen | |
kaasplankje | zondag 23 oktober 2011 @ 21:05 |
Dus je bent gestopt vooraleer je opgewarmd was; je hebt 4 medeweggebruikers een bijna dood ervaring bezorgd, en nu geef je er de brui aan? ![]() | |
fl4puit | zondag 23 oktober 2011 @ 21:35 |
Waar deed je die "tijdrit" dan? De openbare weg is geen racebaan. | |
kanovinnie | zondag 23 oktober 2011 @ 21:37 |
Eerst warm gereden, maar ja. En nog steeds ben ik zo traag als een slak ![]() Klopt. Daarnaast zijn autowegen ook geen voetgangerspaden. | |
kaasplankje | zondag 23 oktober 2011 @ 21:41 |
Ga dan ook eens een keer fatsoenlijk trainen met een schema i.p.v. 45 minuten rammen. ![]() | |
ultra_ivo | zondag 23 oktober 2011 @ 21:42 |
De laatste 200 van dit seizoen zit erop. Rondje via Süsterseel, Achelse Kluis en St. Truiden. Over twee weken begint het nieuwe seizoen, ik heb al een paar 200km ritten ingepland hiervoor. | |
.Quo | zondag 23 oktober 2011 @ 21:42 |
Dan kom ik op 2,4cm. Is waarschijnlijk wat nauwkeuriger ja ![]() Ook wel een interessante optie. Scheelt nauwelijks in prijs en zou wss nog een verbetering zijn ook ![]() | |
kanovinnie | zondag 23 oktober 2011 @ 21:46 |
Misschien volgend jaar eens wat zoeken. Maar nu was het voorbereiding voor de tijdritmeet ![]() | |
kanovinnie | zondag 23 oktober 2011 @ 21:46 |
Oja, En ik zat al de hele dag foto's te bewerken maar kon niet al te lang weg omdat ik daarna weer verder moest. | |
fl4puit | zondag 23 oktober 2011 @ 21:51 |
En ook geen tijdritparcoursen. Maar je hebt wel eens van die dagen dat niemand lijkt op te letten, heeft imho weinig zin om je daar op een forum druk over te maken. Vandaag 4 uur lang niets aan het handje, zelfs erg vriendelijke medeweggebruikers. Vandaag trouwens een paar rondjes op het lint gereden, leuk rondje en trapt lekker weg. Die ga ik 's-avonds zeker een paar keer rijden, maar een licht lijkt me wel nodig. Aanradertje om op zondagochtend hardloopchicks/milfs te bekijken. | |
eentwee | zondag 23 oktober 2011 @ 21:51 |
26 inch ![]() | |
kanovinnie | zondag 23 oktober 2011 @ 21:54 |
Vriend, je hebt geen idee waar ik gereden heb. 60% van de route is polder, 30% een dorpsstraat met weinig zijstraten en de overige 10% is dat stukje waar vandaag opeens veel wandelaars waren. Niet dat ze er niet mogen lopen, maar ga nou niet oversteken zonder te kijken. Of met 5 man (ja, 5.) naast elkaar lopen terwijl ik er aan kom. Of 2 aan de ene kant van de weg en 5 meter verderop 2 aan de andere kant van de weg ![]() | |
kaasplankje | zondag 23 oktober 2011 @ 21:56 |
Snelle Jelle in de bocht ![]() ![]() | |
kaasplankje | zondag 23 oktober 2011 @ 21:57 |
Met zo'n instelling moet je ook niet gaan klagen dat je geen deuk in een pakje boter fietst. Arbeid adelt. | |
kanovinnie | zondag 23 oktober 2011 @ 21:59 |
Mijn arbeid heeft zich dit jaar vooral beperkt tot het beginnen met fulltime werken en fotografie. Misschien een beetje. Maar hoeveel moeite is het om niet als een stel mongolen al lopend een chicane te maken, of om voortaan eerst te kijken wat er aankomt voordat je oversteekt van berm tot berm. | |
Pritt | zondag 23 oktober 2011 @ 22:11 |
Dit wordt de eerste officiële wedstrijd waar ik volgend jaar naar toe ga bouwen, alles daarvoor is om in vorm te komen. http://www.tijdrijden.nl/cup/ | |
kanovinnie | zondag 23 oktober 2011 @ 22:22 |
47 gem. Daarvoor heb ik nog we het 1 en ander te verbeteren ![]() | |
Patroon | zondag 23 oktober 2011 @ 22:32 |
Haha oeps diameter uiteraard Haha | |
.Quo | zondag 23 oktober 2011 @ 22:42 |
Even iets heel anders, ik ben sowieso (nog steeds) op zoek naar een "nieuwe" fiets. deze De verkoper is akkoord met m'n bod. Vind ik bijna eng, zo snel. Op-/aanmerkingen? Kan weinig vinden over dit model maar het ziet er goed uit, toch? | |
kanovinnie | zondag 23 oktober 2011 @ 22:44 |
Enige wat ik kan verzinnen is dat hij of snel geld nodig heeft of dat de fiets gejat is. Of hij is te duur. Maar of het een goede prijs is voor de fiets weet ik niet. Sowieso een testrit maken en goed controleren! | |
Tommeke | zondag 23 oktober 2011 @ 22:47 |
Als je Steven Sloof kan kloppen in een tijdrit ben je geen gewone smurf. Die man is zo snel! Hij is al ergens achter in de 40 volgens mij en z'n gemiddelden zijn dat ook. Ik heb vandaag wat blokjes krachttraining gedaan op een viaduct en vanmiddag m'n beide fietsen schoongemaakt. Mocht ook wel weer even. | |
Pritt | zondag 23 oktober 2011 @ 23:02 |
Ik mag mijn handjes al dichtknijpen bij 40 het uur. ![]() | |
Patroon | zondag 23 oktober 2011 @ 23:13 |
Ziet er goed uit. Enige wat ik kan opmerken is dat het oude cosmics zijn, dus kunnen veel km's hebben gemaakt en daardoor de velg ingesleten door remmen. Maar goed, dat kan je controleren. Let ook op of de naven niet kraken. (wielen draaien in je handen). En kijk of de tandwielen niet zijn versleten. Ik vind het niet veel geld voor die fiets met dura ace. Ook niet als blijkt dat de tandwielen/ketting moeten worden vervangen. Welk jaar is de fiets eigenlijk? 2008? | |
fl4puit | zondag 23 oktober 2011 @ 23:36 |
Zo maak ik snel vrienden ![]() ![]() | |
Pritt | zondag 23 oktober 2011 @ 23:41 |
Bereid je wel voor op duur onderhoud. Dura Ace spulletjes zijn prijzig als het vervangen moet worden. | |
Tommeke | zondag 23 oktober 2011 @ 23:54 |
Ach, ketting en cassette kunnen ook wel Ultegra/105 zijn toch? Die kettinbladen voor zijn reteduur, maar wel erg mooi! | |
marcodej | maandag 24 oktober 2011 @ 00:07 |
Het is een dubbel. Je bent niet van plan in de bergen te gaan rijden? | |
Yankee | maandag 24 oktober 2011 @ 00:09 |
Of; wel een dubbel, handig als je wedstrijden wilt gaan rijden | |
Patroon | maandag 24 oktober 2011 @ 00:13 |
Dubbel kan ook prima in de bergen | |
Yankee | maandag 24 oktober 2011 @ 00:15 |
inderdaad, gewoon een 27 achter en voldoende fietsen | |
kaasplankje | maandag 24 oktober 2011 @ 05:38 |
![]() | |
.Quo | maandag 24 oktober 2011 @ 07:30 |
Thanx allen, kan ik wat mee die op-/aanmerkingen ![]() Ga ik zeker controleren. Fiets is inderdaad van 2008, en ik snap ook opeens het niet kunnen vinden van kloppende afbeeldingen op Google: de eigenaar heeft het frame waar dat normaal groen is afgeplakt met zwarte tape ![]() ![]() Ben wel van plan af en toe in de bergen (Alhoewel, bergen... de heuvels van midden Frankrijk) te rijden, maar dat lukt met m'n 9-speed Shimano 600 van nu (vertanding weet ik zo even niet, maar is geen bergverzet) ook wel. Trapfrequentie komt wel wat onder optimaal maar is goed te doen, nieuwe cassette voor de echte bergen is dan inderdaad ook een optie. Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken voor bezichtiging. | |
nodisch18 | maandag 24 oktober 2011 @ 08:07 |
Mmmm, ik vind dit tamelijk verdacht. Ik geloof er niks van dat ie zijn fiets afplakt zodat het beter matched bij zijn kleding. Als ie dat werkelijk zo belangrijk zou vinden dan had ie wel een ander shirtje gekocht. Zou het kunnen dat ie zo probeert de fiets onherkenbaar te maken voor de rechtmatige eigenaar? | |
dop | maandag 24 oktober 2011 @ 08:11 |
als ik de fiets zo zie geheel zwart wit kan ik me prima voorstellen dat je dat deel niet groen wil. lijkt me niet de manier om een fiets on herkenbaar te maken , marktplaats staat bepaald niet vol met zulke fietsen, stukje plakband gaat daar niets aan veranderen. er staan 3 witte Canyon's op marktplaats waar van er 1 vergelijkbaar is. waar ik dan eerder aan zou denken is schade aan het frame die verstopt zit onder het plakband. dat is wel iets om even goed te bekijken. ook al zou ik niet verwachten dat je alleen daar schade hebt zonder dat er dan ergens ander op zijn minst lakschade is. draai in elk geval het stuur tegen het frame en kijk goed of op de plek waar het stuur de bobenbuis raakt niet iets vreemds zit [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 24-10-2011 08:35:07 ] | |
.Quo | maandag 24 oktober 2011 @ 08:38 |
Verkoper komt op mij erg betrouwbaar over, hij weet vrij veel over zijn fiets. Zie hier het zelfde model zonder tape: ![]() Inderdaad best plausibel dat je dat afplakt toch? Nouja, ik zal ook onder het tape kijken voor de zekerheid. | |
.Quo | maandag 24 oktober 2011 @ 08:43 |
Will do! | |
nogeenmaarten | maandag 24 oktober 2011 @ 09:11 |
Mooi phenomeen inderdaad. Zondagochtend trekken ze er massaal op uit, tegen de middag verdwijnen ze weer en wordt hun plaats ingenomen door ouwe lullen op fietsen. | |
nogeenmaarten | maandag 24 oktober 2011 @ 09:14 |
Zijn er geen frutsels die je op je spaken kan bevestigen, waardoor je een kek zoevend geluid maakt zoals bijvoorbeeld Knightrider. Horen ze je tenminste aankomen. | |
JohnDDD | maandag 24 oktober 2011 @ 09:19 |
Ik heb met mijn dubbel (met 13-29 erop gemonteerd) gewoon de Galibier gedaan hoor. Dat was prima te redden op 39-29 ook al had ik op sommige steile stukken op zich wel graag kleiner kunnen schakelen... | |
JohnDDD | maandag 24 oktober 2011 @ 09:22 |
Ben trouwens ook al voor de zoveelste keer ziek. Midden september ziek teruggekomen van een werkbezoek aan Italië, die week daarna een voorhoofdsholteontsteking gehad na de Dam tot Dam in de stromende regen, ontsteking op mijn knie gehad na een val met de fiets, en nu weer zware keelpijn en verkouden en hoofdpijn....word er niet goed van zo langzamerhand...begin bijna te denken dat ik iets ernstigs onder leden heb... Ik moet er dan wel bij vertellen dat ik tussen november vorig jaar en september níet ziek ben geweest ![]() | |
Tommeke | maandag 24 oktober 2011 @ 09:42 |
Als je een beetje kan fietsen kom je met een dubbel wel overal boven. Ik heb achter een 27 en heb die dit voorjaar in Spanje niet veel gebruikt. En een klimmer ben ik nou niet echt. | |
Gripper | maandag 24 oktober 2011 @ 09:55 |
's middags ook nog wel hoor! Gisteren zeker 5 hardloopkippen en 1 fietskip gesignaleerd op exact 100 km fietsen. En 't was ook nog eens erg lekker fietsen gisteren: kon nog precies met kniestukken. Zon op je blote kuiten, de echte lange broek zal nu wel snel uit de kast komen... | |
ultra_ivo | maandag 24 oktober 2011 @ 11:34 |
De echte lange broek had ik gisterochtend hard nodig.![]() Zo tegen 12 uur kon de lange broek uit en de kniestukken aan. Later op de dag zelfs in korte broek gereden. | |
cafca | maandag 24 oktober 2011 @ 11:41 |
Ik was gisterochten mijn overschoenen vergeten. Had echt zo'n winter/schaats gevoel toen ik thuiskwam. | |
Patroon | maandag 24 oktober 2011 @ 13:13 |
Gisteren en zaterdag ook zonder overschoenen gefietst. Nergens last van | |
marcodej | maandag 24 oktober 2011 @ 13:30 |
Vanmiddag even kijken of mn FM toevallig nog een strandfietsje heeft staan. ![]() | |
cafca | maandag 24 oktober 2011 @ 13:41 |
Ja, ik dacht dus ook dat het wel mee zou vallen. Maar om 9 uur was het toch nog behoorlijk koud. Watje of niet, ik trek de volgende keer overschoenen aan. | |
Patroon | maandag 24 oktober 2011 @ 14:39 |
Ah dat verklaard het, ik zat pas om 14uur op de fiets. Ochtends was het idd nog koud. | |
Freddeh | maandag 24 oktober 2011 @ 14:49 |
Koop je toch gewoon van die lekkere hoge carbon aero velgen? Ben overigens met Fab in overleg of we in april/mei niet een andere rit in Belgie zullen rijden dan de RVV. RVV is wel heel erg massaal en daar word je in de klimmetjes ernstig afgeremd. | |
cafca | maandag 24 oktober 2011 @ 15:30 |
19 mei, Waalse Pijl? | |
marcodej | maandag 24 oktober 2011 @ 16:52 |
Hmz, FM heeft niets staan. Zal dan toch MP worden, maar allemaal redelijk uit de buurt (NoordHolland)... | |
kaasplankje | maandag 24 oktober 2011 @ 16:58 |
Lijkt me ook leuk om eens te doen, niet zo massaal misschien als RVV of Amstel Gold Race. | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 17:25 |
Zijn er binnenkort nog leuke wedstrijden in de buurt van A'dam? Lijkt me tof om een fotoserie van te maken ![]() | |
cafca | maandag 24 oktober 2011 @ 18:39 |
Ja, hoewel ook wel redelijk druk, hoor. Dit jaar ging hij om organisatorische redenen niet door, hopelijk volgend jaar wel. | |
Pritt | maandag 24 oktober 2011 @ 18:42 |
Ohja geef je toppers eens door. Ik ben ook opzoek, in NH juist. | |
kaasplankje | maandag 24 oktober 2011 @ 19:31 |
Op de weg zal je moeten wachten tot maart ongeveer. In het veld kan je zeker terecht. Kijk anders eens bij WV Amsterdam. ![]() | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 19:40 |
Fietsmeet gaat 't worden? ![]() | |
kaasplankje | maandag 24 oktober 2011 @ 19:43 |
Eerst de 300 van Ivo in april. ![]() | |
buzz1291 | maandag 24 oktober 2011 @ 19:49 |
Dat beloofd wat voor volgend jaar als jij tijdens je eerste limbo rit een keertje helemaal kuis kapot zit..... Ik zie die fiets al in de Geul drijven.... | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 19:50 |
Lijkt me leuk om een keer 300 te proberen, maar in april? limbo=limburg? Man, ik woon in Noord-Holland. Wat moet ik daar beneden? Wat staat er voor jullie trouwens als voornemen voor volgend jaar? Ik wil de ronde van N-H fietsen, de 160. Rondje markermeer, 170, rondje ijselmeer, 280 oid. Keertje op de fiets naar Friesland, 170 km, keertje naar Hengelo, ook 170 km. En vaak (keertje of 20-50) naar mijn werk fietsen. [ Bericht 10% gewijzigd door kanovinnie op 24-10-2011 20:00:03 ] | |
buzz1291 | maandag 24 oktober 2011 @ 20:02 |
Het met een andere kleur (super dunne) folie afplakken van de accent kleuren is een trend die ik onlangs in Amerika een paar keer tegenkwam. Schijnt daar een beetje mode te zijn. Dus een frame dat al een heel jaar in pro-continental races is afgeragt......? Vandaar waarschijnlijk die prijs. Niet doen dus! | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 20:08 |
Dat is een andere fiets. | |
Tommeke | maandag 24 oktober 2011 @ 20:23 |
Mijn goede voornemens: Harder trainen, minder tijdrijden en podium rijden. | |
kaasplankje | maandag 24 oktober 2011 @ 20:26 |
Jaja dat betekent trainen. ![]() En april is juist uitstekend, want dan heb je een stok achter de deur om deze winter wat arbeid te verrichten. als je 300km echter teveel vind mag je ook meedoen en zien hoever je komt. Alles wat je boven de 100km haalt is goed, alles boven de 150km uitstekend, en alles boven de 200km is categorie ijzervreter. Rijd 'm uit en je bent een held. ![]() Doe mee en je wordt er beter, harder, sterker en stoerder van. -goed voor je conditie -goed voor de moraal -goed voor je mentale weerbaarheid | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 20:26 |
Hoezo minder tijdrijden? Leuk, maar niet leuk genoeg? Of red je daar geen podiumplaatsen mee? | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 20:27 |
Waar is die rit eigenlijk? Sowieso was ik niet van plan om nu te stoppen met fietsen, maar met minder licht en mindere tempraturen gaat het wel minder worden. | |
kaasplankje | maandag 24 oktober 2011 @ 20:32 |
Ergens in de voerstreek geloof ik, provinicie Luik, Ivo weet het. | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 20:33 |
En het is trouwens niet dat ik stilzit in de winter. De trainingen/het training geven van het kanoën gaan nog gewoon door. | |
Patroon | maandag 24 oktober 2011 @ 20:38 |
Leuk in de winter! ![]() ![]() | |
Freddeh | maandag 24 oktober 2011 @ 20:39 |
Die 300 van ivo lijkt me tof, maar voor mij niet haalbaar. Te korte tijd voor iemand die volledig uit vorm is, en 15kg extra bagage meezeult. Ik ben nog ff aan het kijken, Waalse Pijl lijkt me leuk, maar ik ben ook wel gecharmeerd van de Peter v. Petegem Classic op dit moment. | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 20:50 |
Ik heb in Januari nog gewoon een wedstrijd hoor. ![]() | |
marcodej | maandag 24 oktober 2011 @ 21:15 |
Zoek gewoon op 'strandfiets' op MP, staan er een stuk of vijf geloof ik. Ik zoek iets voor max. 250,-. Niets bijzonders, v-brakes, vaste voorvork. Als de draaiende delen maar een beetje ok zijn. | |
kaasplankje | maandag 24 oktober 2011 @ 21:19 |
Dat kan in feite iedere goedkope atb zijn, een vaste voorvork vind je wel. Ik heb er zelf(s) nog 1 liggen van 1 1/8". Strandbanden erop en klaar is marcodej. | |
kaasplankje | maandag 24 oktober 2011 @ 21:23 |
Ik vraag me af of het mij nog enigzins gaat lukken om met mijn Ivo-300km-meet plannen het gemiddelde niveau in deze reeks wat op te krikken. ![]() | |
marcodej | maandag 24 oktober 2011 @ 21:23 |
Ah, goeie tip, dank. Ik ga even verder struinen met dit in achterhoofd. Oh ja, ik moet ook nog de nieuwe GoPro HD Hero2 kopen, die vandaag uitgekomen is... ![]() | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 21:32 |
Vette footage! | |
Tommeke | maandag 24 oktober 2011 @ 22:06 |
Je bent dan soms een halve dag onderweg voor maximaal 20 km in je eentje afzien. Dus idd leuk, maar niet leuk genoeg. Plus dat ik idd geen podium ga rijden daar. Ook niet als ik 1000 euro aan materiaal uitgeef. Dus de groep van m'n TT-fietsje gaat op m'n oude fiets. Dat frame spuit ik over om er een semi-gesoigneerde winterfiets van te maken. | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 22:10 |
Dat lang onderweg voor wedstrijden hou je altijd. Mijn oom rijd mijn neefje vaak 100 km+ ergens heen, wacht 2/3/4 uur tot hij klaar is met infietsen, wedstrijd fietsen en uitfietsen om vervolgens weer naar huis te rijden. ![]() En dat het geld kost.... Daar is het een hobby voor toch ![]() | |
Tommeke | maandag 24 oktober 2011 @ 22:22 |
Nee, heb geen echt tijdritframe ![]() Klopt, maar ik heb dit jaar wat koersen gereden en geef m'n geld en tijd daar liever aan uit. Dan maakt het me ook niet uit dat ik m'n zondag kwijt ben. Koersen is gewoon veel leuker en mooier dat tijdrijden joh! | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 22:30 |
Koersen lijkt mij ook veel leuker om te doen. Lekker elkaar afmatten, beetje duwen/trekken. Terwijl tijdrijden echt 100% om jezelf gaat. Volgens mij moet je daar ook een beetje een mierenneuker voor zijn. Precies alles afstellen om elke watt goed te kunnen gebruiken. Juiste houding enzovoorts. Maar om toch nog goed nieuws over mijn fiets te vertellen, ik denk dat ik er een spacer tussenuit ga halen ![]() | |
ultra_ivo | maandag 24 oktober 2011 @ 22:34 |
De 300 die ik organiseer is op paaszondag. Start Maastricht. Het eerste stuk gaat ten oosten van Luik langs. Met o.a. de Côte de Wixhou en de Côte de Trassenster. Dan een lang stuk vlak en vals plat door het dal van de Lienne gevolgd door de beklimming van de Col des Sets. Via de oude spoordijk naar Bastenaken en van daaruit door de Bossen (wel over asfalt) naar Rochefort. Daarna nemen de beklimmingen wat af en gaat het naar Huy. Vanuit Huy nog 1x klimmen, het Maasdal uit. Ten westen van Luik terug naar Maastricht. Gezien de tijd van het jaar zijn verlichting voor het laatste stuk en wat geld voor de trein mocht het niet lukken aan te raden. Vanaf km 180 kom je regelmatig een treinstation tegen, voor het geval je je overschat hebt. | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 22:35 |
Dus het gaat sowieso 180 worden? Dat wordt extra veel geld mee voor de 10 km die ik moet leggen met de taxi. ![]() | |
Tommeke | maandag 24 oktober 2011 @ 22:38 |
Zo ervaar ik dat ook. Tijdrijders is wel een vol apart ![]() | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 22:39 |
Ik hou wel van een beetje rammen en beuken. Daarom zit ik op kanopolo ![]() | |
ultra_ivo | maandag 24 oktober 2011 @ 22:42 |
Diep in de Ardense bossen vindt je geen taxi ![]() | |
kanovinnie | maandag 24 oktober 2011 @ 22:43 |
De eerste 10 En: http://sport.fok.nl/speci(...)k-vrouwenboksen.html http://frontpage.fok.nl/s(...)k-vrouwenboksen.html Daar moet jouw sport/fotografiehart toch wel sneller van gaan kloppen Ivo? | |
ultra_ivo | maandag 24 oktober 2011 @ 22:45 |
Boksen is niet zo mijn favoriet | |
Tommeke | maandag 24 oktober 2011 @ 23:14 |
Serieus? Lijkt me een vette sport ![]() Rammen en beuken kan je ook wel tijdens een koers hoor ![]() | |
No-P | maandag 24 oktober 2011 @ 23:54 |
Tot wanneer is de inschrijving ivo? | |
ultra_ivo | dinsdag 25 oktober 2011 @ 05:01 |
5 minuten voor de start. | |
kanovinnie | dinsdag 25 oktober 2011 @ 05:50 |
Is het ook. Youtube er maar eens op ![]() | |
Freddeh | dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:13 |
Volgende week donderdag een sollicitatiegesprek. Standplaats is 30km van huis. Als dat doorgaat ruik ik dagelijkse training. | |
Narcotical | dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:11 |
Mooi werk Fred, dan ben je in het voorjaar wel weer in vorm en rij je iedereen eraf ![]() Moet voor volgend jaar ook eens een serieus trainingsschema gaan volgen.. En zorgen dat ik tijd heb om te trainen ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Narcotical op 25-10-2011 09:33:13 ] | |
Freddeh | dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:17 |
Ik zou trouwens volgend jaar een nieuwe fiets gaan kopen, en ben vast aan het orienteren. Nu hoef ik er niet zo nodig een groep op, hoger dan Shimano 105. Dus nu zit ik te kijken naar de Cannondale CAAD8 5 en de CAAD10 5. Wat is het verschil, behalve de ¤200 meer voor de CAAD10? Ik vind overigens de witte kleurstelling van de CAAD10 mooier dan die van de CAAD8, maar of dát me nou ¤200 waard is... | |
Gripper | dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:37 |
![]() Ik heb m ook in mn agenda gezet. Waar moet ik ongeveer aan denken: is het een uitgepijlde tocht, is er een routeboek, of rijden we m in peloton(netje) ? En zijn er inschrijfkosten aan verbonden? | |
SuperWeber | dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:43 |
300 km door de Ardennen is geen grap. Ik reed afgelopen seizoen LBL niet eens uit (ok ik had knieproblemen). Dit seizoen dus terug om die Belgische bergen alsnog te verslaan. De vraag of ik 300 km ga volhouden kan ik niet beantwoorden. Alhoewel ik (veel) beter getraind ben dan afgelopen seizoen toen ik startte voor LBL.... | |
Gripper | dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:14 |
Wielrennen hoeft ook niet altijd een grap te zijn, het mag soms wel eens een beetje pijn doen. Dr zijn zoveel pieperds hier die de fiets nu binnen hangen, m in april weer tevoorschijn halen zodra de temperatuur boven de 20 graden komt, en dan heel zielig gaan klagen dat de conditie zo bedroevend is afgezakt... ![]() Ik ga gewoon hard doortrainen deze winter, en ik rij die 300 uit, geen afhakerij halverwege. En oh ja, ik ga met de fiets van Nieuwegein naar Maastricht en terug, zodat ik goed opgewarmd aan de start sta. ![]() | |
Freddeh | dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:20 |
Hey, dat heeft een goeie reden hoor! ![]() | |
Yankee | dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:35 |
Voor zover ik weet is de Caad 10 de opvolger van de 9 (logisch ![]() Zijn die fietsen verder hetzelfde afgemonteerd? | |
Freddeh | dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:51 |
Is beide inderdaad afgemonteerd met Shimano 105. Wat kleur betreft neig ik heel erg naar de CAAD10, maar ik vind dan ¤1400 wat veel voor een fiets die verder identiek is aan een CAAD8 van ¤1200 (of nog minder, afhankelijk van waar je hem vandaan plukt). Zeker als een CAAD8 frame de beste in z'n klasse is neig ik dan toch meer naar de 8. | |
Yankee | dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:53 |
En hoe zit het met de overige onderdelen (wielen etc)? | |
Freddeh | dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:55 |
Euh.... ![]() Ga ik nakijken, maar ik denk dat ik sowieso m'n Fulcrum R7's wil behouden. | |
Yankee | dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:57 |
Caad 8 heeft vaak de goedkoopste shimano wielen, Caad 10 bijvoorbeeld Aksiums. Daar zit dan al een deel van het prijsverschil in | |
Freddeh | dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:58 |
De CAAD8 heeft Maddux velgen en Formula naven. De CAAD10 heeft Shimano RS-10's. *edit* Hoe langer ik de foto's met elkaar vergelijk, hoe meer ik toch neig naar de CAAD10. Hij is minder sloping dan de CAAD8, en vind toch eigenlijk dat ze met de kleuren van de CAAD8 een ietsiepietsie gefaald hebben. [ Bericht 60% gewijzigd door Freddeh op 25-10-2011 12:04:19 ] | |
nodisch18 | dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:05 |
Ik rijd zelf met veel plezier op een Caad9. Ik vind het rij gedrag erg overtuigend, en dat ondanks mijn beroerde shimano-wielen. Comfort is wellicht minder als op een carbonfiets, maar ik denk zelf dat een top-alu frame meer biedt dan een instap carbonframe voor hetzelfde geld. En voro comfort ga ik wel op de bank liggen ![]() Daarnaast vind ik een Cannondale een stuk aantrekkelijker ten op zichte van de gemiddelde Duitse Eenheidsworst Fietsen. Bij de keuze voor een geschikt frame moet je je er wel van bewust zijn dat de bovenbuis bovengemiddeld lang is. | |
Freddeh | dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:45 |
Welke fietsen bedoel je dan? Dat de bovenbuis langer is dan veel andere merken is bekend, of het voor mij geschikt is weet ik ook nog niet, ik moet nog een keer een proefritje maken ergens. Ben overigens wel naar wat alternatieven aan het kijken. Ik rijd nu Giant en dat bevalt me wel, dus een TCR 0 zou een optie zijn. Is wat minder prijzig dan een Cannondale, en voor nog geen ¤1000 heb je nu bij Salden eentje met Ultegra/105 mix. | |
Tommeke | dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:10 |
Duitse eenheidsworst is Bulls, Steven en Cube. Focus ook wel een beetje, al maken die wel mooie frames. Canyon is geil! Ik wil ook een Canyon ![]() | |
dop | dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:33 |
het spijt me maar Canyon past zo in het rijtje met die ander duitse worsten overigens verder allemaal prima fietsen hoor. | |
SuperWeber | dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:56 |
![]() ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:04 |
Je krijgt een routebeschrijving en GPS track (vooraf per mail, download van de site of bij de start) en bij de start een controlekaart. Het peloton houdt het zo'n 15km, tot aan de voet van de Côte de Wixhou. Dan spat het peloton helemaal uit elkaar. Ik heb de tarieven van komend jaar nog niet binnen (worden door het bestuur bepaald, dit jaar was het 11 Euro voor niet NTFU (of bevriende buitenlandse bond) leden en 9 voor leden. | |
Tommeke | dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:07 |
Rose een beetje. Die hebben wel een redelijk design. Ik vind die Canyons gewoon superstrak qua design. Ze zien er allemaal zo snel uit! | |
#ANONIEM | dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:49 |
Wilier ![]() ![]() | |
Yankee | dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:55 |
ah eindelijk iemand met smaak | |
Yankee | dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:56 |
vooral die mooie lasnaden...... | |
Tommeke | dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:13 |
Jah, dat alu frame is wel lelijk idd. Lasnaden ![]() Zelfs mijn Renault heeft die niet ![]() Bij m'n Trek zijn ze btw dusdanig weggewerkt dat ze bij Cycle Trend dachten dat het een carbon frame was ![]() Die carbon dingen van kenjon zijn wel nice hoor! Heb er in Spanje een weekje tegenaan gekeken en ben om ![]() | |
Patroon | dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:47 |
Helemaal mee eens! Mijn volgende fiets wordt een Canyon Ultimate CF met Chorus en Cosmic Carbon of andere aerovelgen. ![]() Toch geil? | |
.Quo | dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:51 |
Ik vind het lettertype zo heerlijk. | |
kanovinnie | dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:54 |
Patroon, waarom geen Record? | |
Patroon | dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:56 |
Ik ook, en mijn vriendin vindt het lettertype juist weer lelijk, vrouwen.... ![]() Het verschil tussen Record is Chorus is financieel veel groter dan het verschil in kwaliteit. Kan trouwens ook Ultegra worden hoor, maar eerst maar eens kijken of het frame qua geometrie goed bij me past, en misschien denk ik er in maart alweer anders over ![]() ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:58 |
Waar rij je nu mee? | |
Patroon | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:01 |
Shimano 105 maar dat is puur omdat dat op die 2e hands fiets zat toen ik hem kocht. Bevalt mij overigens prima. Vroegahh wel Record gehad en die hendels liggen me toch wat lekkerder in de handen, vandaar dat ik terug wil naar Campagnolo. | |
Pritt | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:18 |
Nigger whut? ![]() | |
Patroon | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:24 |
Wat een lange bovenbuis! Is die voor iemand van 2 meter? ![]() | |
marcodej | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:26 |
Ik vind het ook lelijk... Zou niet dood gevonden willen worden op een Canyon... | |
cafca | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:30 |
Nee, maar waar wel? ![]() Ik was van de week bij Ronald Mutsaars, die had een mooie Colnago staan voor nog geen 1000 euro. Kreeg ik ook wel even jeuk van... | |
Tommeke | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:46 |
Lol, Mutsaars... Fietst hij nog? @patroon: Die inderdaad, vrij licht en lekker strak. Lijkt mij wel wat met Ultegra of Force. | |
dop | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:50 |
![]() stuk mooier | |
Pritt | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:52 |
Ja als je naar een stuk plastic wilt kijken en niet naar een kunstwerk. | |
cafca | dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:59 |
Neuh, heeft al een paar jaar een eigen winkel in Schijndel | |
BraveDribbel | dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:56 |
Eens met dop, die Felt is mooier, al vind ik t nog steeds niet alles. Hij ziet er gewoon 'bad-ass' uit. Maar hoe blijft die fiets in godsnaam overeind staan op die foto? Ik zie nergens een steuntje?? | |
Patroon | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:11 |
![]() Is porno trouwens wel toegestaan op Fok!? ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:14 |
Dracat is porno. Canyon niet. | |
Narcotical | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:23 |
Met het steuntje dat Photoshop heet waarschijnlijk.. Verder wel een geile fiets, maar niks voor mij.. M'n pens zit op de weg op een tijdritfiets en daarbij ook zwaar buiten budget.. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:25 |
Als ik het zo zie komt het eerder doordat ze hem een duw gegeven hebben. Ik zie iig (afgezien van bij de crank) geen aanwijzingen voor een PS. | |
dop | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:26 |
![]() het is maar een alu fietsje,maar daar verbleekt die Canyon natuurlijk geheel bij | |
Patroon | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:27 |
Ik moet toegeven dat ik de Pinarello's geiler vindt, maar ver buiten mijn budget. Daar betaal je voor een Dogma2 met Chorus minimaal 4k. Allemaal leuk maar zoveel beter fietst een Dogma2 niet vergelijken met een Canyon, iig niet 2k beter en als ik de tests mag geloven doet Canyon het ongelofelijk goed. | |
Narcotical | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:28 |
Dan zou je bij de wielen waarschijnlijk enig teken van beweging moeten zien, want anders zou het duwtje te zacht zijn en valt die fiets gewoon om.. Niet iets wat je even laat gebeuren alleen voor een fotootje.. ![]() | |
Patroon | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:29 |
Ach smaken verschillen ![]() Maar dan heb je het wel over een hele andere prijs. | |
eentwee | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:36 |
Ik vind die Canyons ook niet veel aan, saai en het lettertype vind ik ook lelijk, om maar te zwijgen van .com pontificaal op je fiets. ![]() Ohja @Freddeh: Caad10 >> Caad8. In alle opzichten. Terechte opmerking dat de geometrie je wel moet liggen, je moet of een lang bovenlijf hebben of een behoorlijke drop aan kunnen (zeg 11-15 cm) anders is het geen gezicht en is een beter passend frame een betere keuze. | |
dop | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:36 |
zeker heel wat anders , maar de klein quantum pro word al lang niet meer gemaakt. geen vergelijk dus , maar in 1996 was het een wonder van een fiets ![]() pinnerello maakte toen alleen nog maar stalen fietsen die niet eens in de schaduw mogen staan maar fietsje wat je post kan ik ook best waarderen [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 25-10-2011 22:36:15 ] | |
eentwee | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:40 |
Dat is dan ook de plek om een stokje ertegen te zetten voor de foto. Die Klein is echt fantastisch. Ik herken de foto, van weight weenies denk ik? | |
Patroon | dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:51 |
Met smaken verschillen bedoel ik trouwens niet dat ik de KLEIN niet mooi vind. Wat je zegt, hij was zijn tijd ver vooruit! | |
kaasplankje | dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:38 |
Ja absoluut ![]() Jammer aan deze fiets is wel dat 't kabeltje van de achterderrailleur op zijn kop zit. Schoonheidsfoutje maar dat hadden jullie vast al gezien. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:42 |
Nu ik er voor een tweede keer naar kijk... De belichting op de fiets is erg soft. De fiets is dus in een studio gemaakt (misschien bij een greensceen) en daarna in een andere foto geplakt. | |
kanovinnie | dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:43 |
Pure porno. Zonde om mee te fietsen. | |
kanovinnie | dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:47 |
Je doet dit soort foto's niet met een telefooncamera, maar met een DSLR. Dus een korte sluitertijd. Dan bevries je alle bewegingen | |
eentwee | dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:02 |
Bruine zadels en stuurlinten zijn voor snobs ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:04 |
Ik zou er wel een lagere velg inzetten. Want deze hightech ogende velgen vind ik het niet helemaal erbijpassen. | |
Narcotical | dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:29 |
Impliceer je dat ik alleen foto's met een telefoon maak? Zelfs met een hele korte sluitertijd is het wss niet te doen om die fiets stil op de foto te krijgen aangezien je er een flinke duw tegen moet geven om te zorgen dat hij niet omvalt.. Daarbij aannemend dat de fiets niet al meteen omvalt door de duw die je er tegen geeft.... Verder is dit niet heel on-topic, dus daarom: Iemand goeie suggesties voor het samenstellen van trainingsschema's enzo..? Denk dan ook echt aan het zelf samenstellingen van trainingen en niet alleen programmatjes volgen.. ![]() ![]() | |
Blik | woensdag 26 oktober 2011 @ 08:44 |
Rare dicussie Waarom zou je een fiets een duw geven om op de foto zetten met het risico dat: 1. de fiets valt en beschadigd raakt 2. de foto mislukt vanwege beweging 3. je het dan dus vele malen extra moet uitvoeren | |
kaasplankje | woensdag 26 oktober 2011 @ 08:47 |
Ik heb daar wel boeken voor, Rabo dok G. Leinders heeft een boek geschreven dat ik prettig vind. het heet "Grote Motoren" geloof ik. Niet te ingewikkeld is het. | |
Yankee | woensdag 26 oktober 2011 @ 09:25 |
zitvlees.nl ? | |
dop | woensdag 26 oktober 2011 @ 09:36 |
![]() snap het ook niet helemaal , Photoshop heet dat. of denken jullie dat dat alleen is om Porn te bewerken, dan hadden ze het wel Pornshop genoemd. [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 26-10-2011 09:49:23 ] | |
Yankee | woensdag 26 oktober 2011 @ 09:38 |
![]() | |
CyclingGirl | woensdag 26 oktober 2011 @ 12:10 |
Ik heb dat van die elektrische zooltjes gemist, heeft iemand een review of een link waar je die dingen kan bestellen? | |
Oksel | woensdag 26 oktober 2011 @ 12:11 |
Zal ik weer eens wat foto's posten van mijn fiets dan? ![]() | |
SuperWeber | woensdag 26 oktober 2011 @ 13:04 |
Als ik een vouwfiets wil zien, kijk ik wel hier in de fietsenstalling. Genoeg faalhazen die daarmee naar het werk komen... | |
Freddeh | woensdag 26 oktober 2011 @ 13:29 |
@eentwee: Ik weet dat ik best een kort onderlichaam heb, dus er zit wel wat lengte in m'n bovenlichaam. Maar dan nog, het enige waarvan ik leren kan of dit een fiets voor mij is, is door een proefrit op verschillende fietsen te gaan maken (op een Giant niet, die ken ik al en is best prima voor mij). | |
Patroon | woensdag 26 oktober 2011 @ 13:52 |
Ik zou alle maten van je huidige fiets opmeten en dan een frame zoeken die er qua lengte bovenbuis en lengte balhoofd het dichtste erbij in de buurt komt. Wil je bijvoorbeeld een langere/kortere stuurpen dan zou ik een 1/2cm korter/langer frame nemen, etc. Maar blijf wel bij de basis omdat de houding die je nu hebt je bevalt, als ik het niet mis heb. | |
Freddeh | woensdag 26 oktober 2011 @ 21:30 |
Heb je niet mis ![]() ![]() | |
kanovinnie | woensdag 26 oktober 2011 @ 21:34 |
Hoezo? Je wilde toch afvallen? | |
kanovinnie | woensdag 26 oktober 2011 @ 21:40 |
Ik zag net trouwens een soort zwarte aanslag op mijn kleinste voorblad zitten. Dat heb ik erafgehaald. Ik vraag me alleen wel af wat het is? Gewoon troep? Heb daarna nog even een druppeltje olie op mijn ketting gegooid. Dan doet hij het wel weer een tijdje? | |
Yankee | woensdag 26 oktober 2011 @ 21:42 |
Waarom geen squirt lube? | |
kaasplankje | woensdag 26 oktober 2011 @ 21:42 |
Ik zou een nieuwe kopen als ik jouw was. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 26 oktober 2011 @ 21:43 |
Wat? Waarom? | |
Yankee | woensdag 26 oktober 2011 @ 21:45 |
![]() Dit moet je op je ketting smeren, niet andere rommel | |
kaasplankje | woensdag 26 oktober 2011 @ 21:47 |
Ik denk bij squirten toch aan heel andere dingen. | |
kanovinnie | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:13 |
Wat vind de rest hiervan? Niet dat ik je niet vertrouw, maar de 1 vind dit geweldig, en de ander dat. Ik ook ja ![]() | |
Yankee | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:19 |
Via google: Alle voordelen van Squirt lube op een rij: Je hoeft je ketting en je tandwielen nooit meer te ontvetten, deze blijven schoon! Dus nooit meer die vieze,zwarte vuiligheid op je aandrijving! Squirt lube is water-, modder- en vuilafstotend. Ketting en tandwielen gaan 50 % langer mee dan bij gebruik van een gangbaar smeermiddel Zeer soepel schakelen. Squirt lube gaat een stuk langer mee dan andere op wax gebaseerde smeermiddelen en blijft schoon De vloeistof is niet waterig, hetgeen ervoor zorgt dat je het makkelijk op de ketting aan kunt brengen en niets knoeit. Squirt lube is wit, dus op de ketting is makkelijk te zien waar je het hebt aangebracht. Maar goed, er zijn ongetwijfeld ook wel andere smeersels die goed te gebruiken zijn | |
kaasplankje | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:22 |
Dan moet je eerst je chick laten squirten en dan moet 't ook nog precies op je ketting terecht komen? Pff, ik heb nu al een lamme arm. Wat kost zo'n flesje? | |
Yankee | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:23 |
iets van 10e | |
kanovinnie | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:23 |
Tientje Ik had dat ook al gevonden ja. Klinkt goed iig. Toch maar proberen binnenkort! | |
Freddeh | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:42 |
Tuurlijk, maar om af te vallen hoef je er niet per se belachelijk uit te zien he ![]() | |
Tommeke | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:49 |
Ik gebruik niet anders als squirt lube. Het nadeel is dat je het vaker aan moet brengen. Het voordeel is dat je ketting, cassette en tandwielen langer schoon blijven en makkelijker schoon te krijgen zijn. Daarbij heb ik het idee dat alles veel soepeler loopt en schakelt en kettingen en cassettes gaan langer mee. Ik ben trouwens echt compleet choco nu. Gister en vandaag 's ochtends 5 uur gekoerierd. Gisteravond nog gespind (wel op halve kracht) en vanmiddag nog 60 km gefietst met een fietsvriendinnetje ![]() Met m'n duurvermogen zit het wel goed op het moment. Tijd om met de krachttraining te beginnen. Ik wil volgend jaar naast m'n wedstrijden de Alpe d'Huez triatlon of de Marmotte doen. | |
Patroon | woensdag 26 oktober 2011 @ 22:57 |
Inderdaad super spul! Door de wax zorgt het ervoor dat vuil niet in de ketting kan komen, enige wat je moet doen is af en toe het vuil afnemen en nieuwe Squirt aanbrengen. Top! ![]() | |
Freddeh | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:01 |
Krijg zo het idee dat de lengte van de bovenbuis van mijn Giant wel aardig overeen komt met die van een CAAD10. | |
Patroon | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:04 |
Welke maat heb je? Ga er vanuit dat je een L hebt omdat die bovenbuizen gelijk zijn (57,5). Valt mij op dat het balhoofd 1,5cm korter is bij de CAAD. Ik weet niet hoeveel spacers je nu gebruikt maar dat zou betekenen dat je iig 1,5cm meer spacers moet gebruiken.. | |
Freddeh | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:06 |
Sorry, had ik er bij moeten zeggen idd. Ik heb inderdaad een L. Op dit moment heb ik er volgens mij 2.5cm aan spacers tussen zitten ongeveer. Zou je volgens mij ook nog in kunnen compenseren met een andere hoek/lengte stuurpen, toch? | |
Patroon | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:12 |
Klopt maar als je nu een 6graden stuurpen hebt dan zou dat betekenen dat je een nog steilere (omhoog) stuurpen moet nemen wat je eigenlijk niet moet willen, dat zijn nood oplossingen voor als het frame niet optimaal past. Liefst gewoon 6graden of nog meer horizontaal (mooier). Je hebt nu 2,5cm spacers, dat betekent dat je dan naar 4cm aan spacers toe gaat, dat is zonde. Het viel mij al op dat de balhoofden van de Cannondale relatief veel korter zijn dan andere merken. Bij de Evo is dat ook al zo, die fiets zou mij nooit goed passen omdat het balhoofd te kort is. Voor mijn maat hebben we het dan over een 14cm balhoofd terwijl de andere merken allemaal 15-16cm hanteren. | |
Freddeh | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:19 |
Da's inderdaad veel minder mooi ja. Je zou om te compenseren nog een FSA K-wing stuurtje kunnen nemen dan, maar dat kost een flinke duit en dan heb je nog maar 1cm rise ofzo. | |
Patroon | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:22 |
Ja het is inderdaad niet optimaal. Er zijn 2 maten belangrijk voor een frame. Dat is de lengte bovenbuis en hoogte balhoofd, dat bepaald je zit. Je kan dus een selectie maken met merken/types die het meest optimaal zijn voor jouw zit. Daarna ga je daaruit kijken welk frame je het meest aanspreekt qua performance/uiterlijk. Ook nog eens leuk werk, je leert er veel van en komt veel te weten over de verschillen. Ik zeg altijd maar zo: de aankoop van de zaak, is het einde van het vermaak ![]() | |
Freddeh | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:36 |
Dan klinkt de Giant Defy beter, die heeft een 57.5cm bovenbuis, en 20.5cm balhoofd, dan kunnen m'n spacers meteen inkrimpen ![]() Een Trek 2.1 heeft weer een 56.9cm bovenbuis en een 21cm balhoofd, kun je dus oplossen met een iets langere stuurpen. Bianchi Via Nirone heeft een 57.2cm bovenbuis en een 20cm balhoofd. Nou, ik ga maar eens maten bekijken van alles wat er in omloop is. Wat zijn merken die ik juist wel en juist niet moet bekijken? | |
Patroon | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:49 |
Hoe lang is je stuurpen nu? Bij een lang frame hoort vaak een ook wat langere stuurpen (verhouding). Bijvoorbeeld op een 52 frame moet je niet een 13cm stuurpen doen, dat is geen gezicht, maar goed. Welke fietsen je wel/niet moet bekijken is erg persoonlijk. Ik zou me niet weerhouden om niet naar een fiets te kijken, misschien vind jij hem wel heel mooi ![]() Wat niet mag ontbreken is: Cervelo, (hoge balhoofden) hier de theorie er achter van de ontwerper zelf: http://gerard.cc/2011/07/29/body-vs-bar-1/ Trouwens een hele goede blog heeft hij! http://gerard.cc/ Specialized Pinarello Giant (je hebt nu een Giant en ik weet dat die lange balhoofden hebben) Canyon is ook te laag zie ik nu. (17cm) | |
Freddeh | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:52 |
Pinarello houd ik persoonlijk totaal niet van, en Cervelo is ver boven budget, die vallen dus automatisch af. Ik ga nog wel even kijken naar Specialized, die vind ik ook wel aardig ![]() | |
Patroon | woensdag 26 oktober 2011 @ 23:54 |
Wat is je budget en hoe lang is je stuurpen nu? Kan je dit aanvullen? Budget: Lengte bovenbuis: Lengte stuurpen: Lengte balhoofd: Aantal spacers: 2,5cm Zithoek: 73 graden Stuurhoek: 72,5graden Kan ik ff helpen met shoppen ![]() | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 00:04 |
Budget: max 1500 Lengte bovenbuis: 57.5 Lengte stuurpen: 11 Lengte balhoofd: 19 | |
Tommeke | donderdag 27 oktober 2011 @ 13:21 |
Mijn Trek 2.5 heeft een 56 bovenbuis met 18 cm balhoofd en heb er een 12 cm stuurpen op. Eigenlijk is ie wat te klein, vandaar de lange pen. Wat ook invloed heeft is de reach van het stuur. Mijn vorige stuur had veel meer reach zodat ik langer zat. | |
Gripper | donderdag 27 oktober 2011 @ 13:26 |
Klaar ![]() ![]() | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 13:32 |
Mijn budget roept net dat ik dat nét niet redden ga ![]() | |
BraveDribbel | donderdag 27 oktober 2011 @ 13:52 |
Zo net weer een mooie interval training gehad achter een scootertje! T was maar 3 kilometer, maar wel op mijn postfiets.... met volle tassen!! | |
Gripper | donderdag 27 oktober 2011 @ 14:10 |
Heuj, ik ga vanavond in Zeist naar een leuke lezing: Ben benieuwd. ![]() | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 14:24 |
Ik hoor het wel ![]() | |
eentwee | donderdag 27 oktober 2011 @ 14:24 |
He leuk, kun je daar nog voor aanmelden? | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 14:57 |
Nog eens verder gekeken, Jan Janssen is een optie, Gazelle ook, BeOne ook. | |
Gripper | donderdag 27 oktober 2011 @ 15:37 |
Zou je effe moeten bellen / mailen met no limit cycling. Ik ben ook aangemeld door een fietsmaat van me die in Zeist woont, die heeft alles geregeld ![]() | |
eentwee | donderdag 27 oktober 2011 @ 15:40 |
't Zit helaas al (meer dan) vol. Maar er komt een tweede avond ![]() Er is trouwens weer een flinke uitverkoop bij Rose, vooral veel kleding (ook voor vrouwen). Het loopt aardig storm waardoor sommige juweeltjes direct uitverkocht zijn maar er worden ook af en toe nieuwe dingen toegevoegd. Ik koop uitsluitend kleding met dit soort kortingen, heb dus nu voor volgend jaar alvast een topbroek van Giordana erbij ![]() M'n winterschoenen zijn trouwens ook binnen ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door eentwee op 27-10-2011 15:46:12 ] | |
Tommeke | donderdag 27 oktober 2011 @ 15:58 |
Volgens mij gaat de Allez maar tot 105. Wel een goed frame schijnt. Wel stijf trouwens. | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 16:00 |
105 Is prima hoor, maar ik kwam hem volgens mij ergens tegen met Ultegra... Moet gewoon iets hebben dat qua geometrie dichtbij mijn Giant OCR komt, liefst nog een iets langer balhoofd zodat ik de spacers eruit kan laten. *edit* Allez met Ultegra | |
SuperWeber | donderdag 27 oktober 2011 @ 16:25 |
Waarom koop je niet gewoon een Duitsche eenheidsworst? Stuk goedkoper en vaak beter ![]() | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 16:25 |
Doe mij gewoon een lijst met merken, want ik zit me kapot te staren op één klein groepje volgens mij ![]() | |
SuperWeber | donderdag 27 oktober 2011 @ 16:32 |
http://en.wikipedia.org/w(...)ufacturing_companies Goed hier zitten ook een zooi non-racefietsfabrikanten bij, maar dit is om aan te geven dat er behoorlijk veel zijn. Een Rose Pro-SL2000 of 3000 zitten ook binnen je budget. In het geval van de 3000 heb je een goede fiets volledig afgemonteerd met Ultegra | |
Tommeke | donderdag 27 oktober 2011 @ 16:47 |
105 is zelfs een erg goeie groep. Voor 2012 is Tiagra trouwens ook 10-speed. Ik vind persoonlijk Tiagra ook vrij goed schakelen. Als ik een crosser zou kopen nieuw zou dat met Tiagra zijn. Lekker goedkoop want het slijt toch snel. | |
Tommeke | donderdag 27 oktober 2011 @ 16:49 |
Zijn er trouwens ook mensen bekend met Shimano Viagra? Ik heb er veel over gehoord, maar zelf geen ervaring. Je schijnt er wel lang hard mee te kunnen gaan... | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 16:53 |
Ik heb Shimmy Tiagra 9spd, wil graag een hogere groep, maar rijdt op zich prima. Kosten van vervanging van onderdelen zijn relatief laag in vergelijking met andere groepen, kan een aardig voordeel zijn, zeker als je het op je crosser zet. Ik ga vanavond denk ik maar rustig zitten voor een lijst met fietsen en geo's. | |
eentwee | donderdag 27 oktober 2011 @ 16:57 |
Nee joh dat is voor ouwe lullen. Een vriendin van mij is erg tevreden met de nieuwe Ultegra Dildo2 groep, 10speed en je hoeft de batterij maar eens in de twee jaar te vervangen.Is tiagra 10sp eigenlijk wel duidelijk goedkoper dan 105? De laatste is nl. wel erg scherp geprijsd. En bij Tiagra heb je nog waslijnen. | |
Gripper | donderdag 27 oktober 2011 @ 16:57 |
In plaats van uit te gaan van je huidige geometrie, en alleen maar kijken naar merken die ook exact die geometrie aanbieden: misschien zit je al jaren helemaal niet goed, maar ben je er al wel lekker aan gewend. Doe gewoon een bikefitting, en bepaal dan welke maten voor jou passen. vaak worden de kosten van de bikefit toch wel gecrediteerd als je de fiets uiteindelijk aanschaft. ![]() | |
Tommeke | donderdag 27 oktober 2011 @ 17:20 |
De cassettes en kettingen van Tiagra zijn 5600. De oude 105 zeg maar. | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 17:49 |
Goed plan Gripper, waar in de omgeving Dordrecht/Appelscha kan dat? Weet jij dat? Ik wil sowieso >105, want ik wil van de waslijnen af ![]() | |
Narcotical | donderdag 27 oktober 2011 @ 17:52 |
Fred, dit kan bijna bij elke fatsoenlijke fietsenmakert die meer dan 1 racefiets verkoopt.. ![]() | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 17:55 |
Heb je een lijst fatsoenlijke fietsenmakers voor me? ![]() Ik ga wel even langs Rikus Kramer binnenkort ![]() | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 18:02 |
Idd, misschien zit je wel zo rechtop dat je geen enkel frame kan vinden met zo'n hoog balhoofd... | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 19:48 |
Ik heb sowieso een redelijk grote hoek omhoog in m'n stuurpen, dus ik zit sowieso rechterop dan ik zou willen. | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 20:03 |
Dan moet je dus afvragen of je wel zo wil blijven fietsen. Een idee is om alvast te gaan spelen met je spacers zodat je kan kijken of een diepere/langere zit iets voor je is. | |
kaasplankje | donderdag 27 oktober 2011 @ 20:11 |
En even langs Schouten als je er de moeite voor wilt nemen. | |
Blik | donderdag 27 oktober 2011 @ 20:28 |
Vraag over thermo-kleding. Kun je gewoon een setje kopen bij de Perry Sport (die je bijvoorbeeld ook voor wintersport kunt gebruiken), of moet je echt wielren-specifieke onderkleding hebben? | |
Yankee | donderdag 27 oktober 2011 @ 20:30 |
Gewoon setje van de perry | |
kanovinnie | donderdag 27 oktober 2011 @ 20:33 |
Heb net even handschoentjes en een lange broek gehaald. Zaterdag maar even testen. | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 20:46 |
Statisch opmeten is zo overgewaardeerd. Zelf een beetje sleutelen aan je positie en uittesten wat voor jou het beste aanvoelt is veel beter. Bij het statisch opmeten krijg je een uitdraai uit de computer die uitgaat van gemiddelden, niemand is gemiddeld. Hoe kan bijv. de computer nou weten hoe flexibel je rug is? Volgens de computer moest ik een 10cm stuurpen op mijn 57cm frame hebben. Tijdje zo gefietst, zodra ik een paar dagen achter elkaar ging fietsen of langer dan 2uren kreeg ik last van mijn linker schouder, elke keer kwam het na 1uur opzetten. Zodra ik een week niet gefietst had kon ik het 3uren uithouden (schouder was dan hersteld), maar vaker achter elkaar fietsen, het was gelijk mis. Ben 8x naar de fysio geweest maar mocht niet helpen. Nadat ik er een 9cm stuurpen op heb gezet was het gelijk over. Ik zat dus iets te gestrekt waardoor er teveel belasting op mijn schouderspieren kwamen, was de computer nooit achter gekomen. Nu ik de amateur/prof renners zie koersen valt het mij ook op dat ze veel meer met schouderhoek van 90graden fietsen (dus stuur dichterbij maar iets dieper, zodat ze wel de aerodynamische houding houden). | |
kanovinnie | donderdag 27 oktober 2011 @ 21:27 |
57 cm? Hoe groot ben jij? | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 21:33 |
Nou, ben eens door de lijst heengelopen en heb een spreadsheetje gebakken. De fietsen die dezelfde lengte toptube en headtube hebben als mijn OCR zijn de Cannondale CAAD8, Felt Z85, Pinarello FPUno en de Scott Speedster S20. Nu van het weekend maar eens opmeten hoe mijn toptube daadwerkelijk is, inclusief spacers, en een proefritje rijden om te zien hoeveel spacers er tussenuit gaan. Aan de hand daarvan kan ik verder rekenen en ben ik al een stukje verder. Desalniettemin ga ik wel een meting laten doen, zij hebben er meer verstand van dan ik (ga ik van uit), en dan heb je in ieder geval een goede basis om vanuit verder te werken. | |
kanovinnie | donderdag 27 oktober 2011 @ 21:42 |
Ik ken het gevoel ja. Constant blijven zoeken en zoeken. Ik ben iig blij met mijn aankoop ![]() | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 21:48 |
Inderdaad goed om te laten meten en daarna op je eigen fiets met spacers testen hoe dat voelt. | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 21:51 |
Ik ben 1m80 maar de lengte van mijn bovenlichaam is belangrijker. Mijn nieuwe fiets wordt iig wel 2cm korter zodat ik een 11cm stuurpen kan monteren. Heb geen last van de 9cm pen maar als ik het goed wil doen.. | |
marcodej | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:05 |
![]() Chestview vanaf de racer. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:06 |
Ik ben 1.85 en heb een 61 ![]() | |
JohnDDD | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:06 |
komt me bekend voor die plek, waar is dat? het doet me denken aan een weg tussen Purmerend en ... Volendam... | |
kanovinnie | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:07 |
Gaaf! Van je gopro? | |
Narcotical | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:09 |
Je stuur (en de rest wat van de fiets zichtbaar is) ziet er wel belachelijk klein uit zo in verhouding tot je armen die natuurlijk dichter bij de camera zitten.. ![]() ![]() | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:09 |
Wat wil je daarmee zeggen? | |
kanovinnie | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:11 |
Komt denk ik voornamelijk door het kleine brandpunt van de lens. Grappig dat zo'n klein verschil in lengte toch zo'n groot verschil in framemaat geeft. | |
kaasplankje | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:11 |
Ik ben 1.81 en rijd momenteel op een 59. Ik heb ook frames gehad van 58, 57 en 56 ct. | |
Yankee | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:14 |
dranghek | |
kaasplankje | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:14 |
De lorini is een 59 (57 cc lang) Mijn oude gazelle is een 56 (56 cc lang) Mijn baanfiets is een 56 (56 cc lang) Mijn werkfiets is een 60 (57 cc lang) | |
marcodej | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:15 |
1.85 met een 62 hier. Cube heeft een (erg) korte bovenbuis waardoor ik een relatief grote framemaat kan hebben: balhoofd is zodanig dat ik geen spacers nodig heb (zou nog wel dieper kunnen, maar zit nu op zich prima).Katwijk. | |
kanovinnie | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:17 |
Woon en fiets je daar in de buurt dan? | |
Narcotical | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:20 |
Ik ben 1.80 en rijdt met een 56 cm en heb zelfs af en toe nog het gevoel dat ik wat lang zit.. Maar volgens mij heb ik vrij lange benen en dus een wat korter lijf.. edit: En m'n pens zit in de weg waardoor ik niet zo diep kan zitten als ik zou willen.. ![]() | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:52 |
1.83 met een 57. | |
Freddeh | donderdag 27 oktober 2011 @ 22:53 |
Moet overigens wel zeggen dat ik geen fan ben van Pinarello's, maar nu ik de FPUno heb gezien vind ik die op zich best aardig eruit zien. Niet van die rare vormen, behalve de scheelmakende voorvork ![]() | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 23:00 |
Zo zie je maar weer dat de totale lichaamslengte weinig zegt. Gaat om de lengte van het bovenlichaam. Zoals Marco ook zegt is het merk ook nog van belang. Een 62 bijv. is niet bij elk merk even lang. De ene zal ook met een 10cm stuurpen fietsen terwijl een ander een 12cm heeft. Zo persoonlijk allemaal. Mijn volgende fiets wordt iig korter dan 57cm | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 23:02 |
Wat bevalt je beter? Een 57cc óf 56cc? Wat voor lengte stuurpennen heb je op die fietsen? Ik ben 2cm korter | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 23:04 |
Ik vind 5cm verschil anders behoorlijk. En 61 lijkt mij wel heel groot. Maar nogmaals, als het voor jou goed is... | |
ultra_ivo | donderdag 27 oktober 2011 @ 23:12 |
Ik ben juist van lange naar korte stuurpennen gegaan. En een langere bovenbuis. Zit nu meestal rond de 9-10cm qua stuurpen. Bevalt prima. | |
Patroon | donderdag 27 oktober 2011 @ 23:19 |
Waaronder heb je daar voor gekozen? Ik rij nu ook met 9 en heb daar qua sturen geen last van. Maar met een langere is de fiets iets minder nerveus. | |
ultra_ivo | vrijdag 28 oktober 2011 @ 04:56 |
Verschillende redenen. Schouderklachten waardoor ik minder lang zit Grote voeten gecombineerd met spatborden op de fiets. Daardoor moet het frame langer worden om niet met de schoenen de spatborden te raken bij langzaam manouvreren. Frames die meer op stabiliteit en rechtuitrijden gebouwd zijn Stuurtas die de fiets wat minder nerveus maakt. | |
JohnDDD | vrijdag 28 oktober 2011 @ 05:03 |
Ik woon in Amsterdam-Oost, dus neem vaak de Schellingwouderbrug, om vervolgens noordelijk te trekken ja...:) | |
kanovinnie | vrijdag 28 oktober 2011 @ 06:04 |
Grappig. Ik woon in de buurt van Zaandam. | |
.Quo | vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:34 |
En hij heeft de tape voor me verwijderd. Geen beschadiging te zien. Morgen afreizen naar Meijel en hopelijk met fiets terug (wel in de trein ![]()
| |
Tommeke | vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:19 |
Ik heb thermoshirts van de Hema en de Aldi ![]() Werkt allemaal wel joh. | |
SuperWeber | vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:37 |
Toch kan ik je vertellen dat er wel degelijk kwaliteitsverschil in zit... | |
kaasplankje | vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:20 |
Oud teamfietsje! Leuk, die ken ik wel. | |
Gripper | vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:43 |
Nou, t was leuk hoor! No limit is maar een klein zaakje, op een vrij onvindbare plek in Zeist. Dus slim van de eigenaar om in de "slechte" maanden op deze manier wat volk naar zn zaak te trekken. Uiteindelijk ruim 100 aanmeldingen, en moest ie er 40 teleurstellen. Maar daarvoor komt dus een 2e sessie. En hij is van plan om deze winter vaker thema avonden te houden, dus hou de agenda in de gaten. Redelijk technisch verhaal van Adrie van Diemen, de trainingsdeskundige bij de garmin-cervelo ploeg. veel gehoord over energiesystemen, melkzuur, pyruvaat, slow twitch en fast twitch spieren, omslagpunten etc. Mooi om te zien hoe er bij profploegen wordt getraind op de hartslag nauwkeurig, en wat daar allemaal uit af te leiden valt. Omdat ikzelf dit jaar ook zo'n sporttest gedaan heb, zijn sommige dingen al bekend, maar desondanks: leuke avond! | |
kanovinnie | vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:05 |
Ik heb zelf Craft thermoshirts, en die zijn hun geld zeker waard. Ze gaan (heel) lang mee en blijven altijd goed. ![]() | |
Tommeke | vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:48 |
Dat zal zeker zo zijn. Ik verkoop zelf die Craft shirts op m'n werk en die Zero Extreme voelen echt erg goed aan. Maar zo'n hemashirtje is maar een tientje ![]() | |
SuperWeber | vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:29 |
Die is ook erg goed. Ik heb verschillende shirts gehad, maar het Craft shirt wat ik in mijn studententijd heb gekocht voor het schaatsen, is nog steeds het beste thermoshirt dat ik heb... | |
Patroon | vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:33 |
Ik ga morgen ochtend naar Burgum (Friesland) voor een clinic van De Boer Tweewielers. Je kan dan een tocht van zo'n 50km fietsen met Pieter Weening en Lieuwe Westra, we starten gezamenlijk en er komen zo'n 75 wielrenners, vooral veel bekenden van mij (waaronder Pieter en Lieuwe) dus erg gezellig. [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 28-10-2011 19:05:56 ] | |
.Quo | vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:37 |
Krijg je goed weer bij ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:57 |
Ik koop altijd een lading gewone INFIL zweetshirts bij Hopmans voor 7,95 per stuk. Niks geen gedoe met thermo onderkleding oid. Welliswaar niet echt soigneé maar daar zie je toch niets van. Windstopper onder het thermojack als het erg koud is en wanneer het nog kouder wordt, gewoon in bed blijven. Feitelijk is fietsen onder de +5 graden gewoon niet gezond. Nou daar zal wel weer het nodige commentaar opkomen..... | |
kaasplankje | vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:43 |
Watje ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:46 |
Op de 56 een 120mm en op de 57 een 110mm. Eigenlijk maakt 't geen zak uit. Ik heb 10 jaar op die Gazelle gereden en meerdere seizoenen wedstrijden. Ik kwam wel lastig onderin de beugel omdat 't zo'n drop was. Nu zit ik iets beter onderin de bocht. eigenlijk is die 57 dus iets beter voor mij. Dat 56 frame was ook een beetje aan de kleine kant, toch kon ik er goed mee uit de voeten. | |
Patroon | vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:22 |
Bij het kleinere frame was de drop zeker groter doordat het balhoofd korter is...? | |
kaasplankje | vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:52 |
Ja, met die 57 zit ik wel wat beter op de fiets. Maar die 56 Gazelle is heel kort gebouwd en stuurt zo lekker vlot, dus blijft het appels met peren vergelijken. | |
Patroon | vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:19 |
Oke duidelijk. Dus als ik een korter frame neem móet dat wel een frame zijn met een even hoog balhoofd als nu, om te voorkomen dat de drop te groot zit of teveel spacers nodig heb toch? | |
kaasplankje | zaterdag 29 oktober 2011 @ 06:29 |
Ja. ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:28 |
Straks een rondje fietsen met een "groot"groepje. Mannetje of 5 denk ik. | |
eentwee | zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:20 |
Craft ondershirts zijn inderdaad heel goed. Ze gaan ontzettend lang mee, de eerste die ik jaren geleden gekocht heb wordt ook nog steeds gebruikt. Voor de prijs ga ik niet met inferieure merken rommelen, voor Crafts heb ik ook nooit meer dan 20-25 euro betaald. De Pro Zero Extreme lijkt inderdaad heel fijn, voelt ook heel warm aan als je hem aantrekt maar ik vind de gewone Pro Zero toch een stuk beter, ik krijg het daarmee minder koud want die Extreme voert het vocht minder goed af. Hebben jullie ervaring met ondershirts van Merino wol? Dat wil ik deze winter graag eens proberen. | |
Freddeh | zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:32 |
De OCR gemeten, en ik heb er 2cm aan spacers op zitten. daarvan kan er 0.5 af, kom ik op een balhoofdbuis van 20-21 cm. | |
Patroon | zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:11 |
Vanmorgen met een groep van 75 renners door Friesland gefietst. Auto voor en achter, Was echt perfect geregeld. Gemiddelde van 30km/h | |
kanovinnie | zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:22 |
75 is denk ik net leuk genoeg. Groot genoeg om zoiets te kunnen doen, klein genoeg om gezellig te zijn. | |
Patroon | zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:30 |
Eigenlijk was het veel te groot. Vooraan werd 30 gefietst terwijl ze achteraan 35 moesten fietsen door het harmonica effect. We fietsten waar je niet mag fietsen. Beter ga je met 5-10 man een blok om. Maar wel erg gezellig! | |
cafca | zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:35 |
75 lijkt mij ook wel erg veel. 8-15 man is over het algemeen ideaal. | |
marcodej | zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:20 |
75 man is niet te doen op de openbare weg. Gelukkig reden er dan nog een auto voor en achter... | |
Patroon | zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:27 |
Klopt, was dan ook een clinic/uitzondering ![]() | |
SuperWeber | zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:30 |
Sjow, de eerste wintertriathlon weer achter de rug. Hardlopen en fietsen is enorm verbeterd t.o.v. afgelopen seizoen. Nu nog even de winter lekker doortrainen op de schaats en dan onder de 1.30 tijdens de wintertriathlon Groningen. Disclaimer: Onder de 1:30 is het doel, of ik het halen ga is een tweede | |
kaasplankje | zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:28 |
Waar haal je Craft voor 20-25 Euro eentwee? |