abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:54:09 #176
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_103544886
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:16 schreef Frutsel het volgende:
Is er nou iets duidelijk over Saif? Is ie nou dood, gevangen of gevlucht?
Audio boodschap van Saif na de dood van zijn vader.

Iets over dat de oorlog nog aan de gang is en dat het niet afgelopen is. Uitgezonden via een Syrische zender.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_103546532
Dat ze een geweer in de anus van een dode Kadaffi duwen is toch wel een dieptepunt hoor :{
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:54:27 #178
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_103547242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:01 schreef H.FR het volgende:

[..]

Tja, dat heb ik al vanaf het begin gezegd. Ik denk dat Libie er over 5 jaar slechter voor staat dan 1 jaar geleden. In ieder geval op humanitair gebied.

Hebben de plaatselijke terroristen in ieder geval wel weer huis en haard, dat is dan wel weer fijn :')
Tja, dat krijg je met dictaturen (die vallen).
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:11:17 #179
pi_103547865
quote:
Brief Kaddafi: Berlusconi, stop de bombardementen

De verdreven Libische dictator Muammar Kaddafi schreef de Italiaanse premier Berlusconi in augustus een brief waarin hij vroeg de bombardementen op zijn land te stoppen. Het Franse weekblad Paris Match heeft de brief gepubliceerd.

'Beste Silvio', begon Kaddafi zijn brief, 'ik schrijf je deze brief omdat een aantal van jouw burgers hier zijn gearriveerd om ons in deze moeilijke strijd te steunen'. Kaddafi beschrijft zijn teleurstelling: 'Ik ben verbaasd door de houding van een man waarmee ik een vriendschapsverdrag sloot ten gunste van onze volkeren. Ik had op zijn minst van je verwacht dat je een poging had gedaan om te bemiddelen, voorat je deze oorlog zou steunen'.

Afstand
Kaddafi vervolgt: 'Ik beschuldig je nergens van, want ik weet ook wel dat jij en het Italiaanse volk geen voorstanders zijn van deze actie. Maar ik denk dat je er nog steeds afstand van kunt nemen om de belangen van onze volkeren te dienen. Stop de bombardementen die onze Libische broeders en onze kinderen doden. Praat met je vrienden en bondgenoten om deze agressie tegen mijn land te staken. Ik hoop dat de almachtige God je begeleidt op de weg naar rechtvaardigheid.'

Vrouwelijk schoon
De brief, zo meldt Paris Match, werd begin augustus in Rome afgeleverd door een bevriend stel van Kaddafi, dat een uitzendbureau voor 'gastvrouwen' in Itali runt. Dit bureau zorgde bij de bezoeken van Kaddafi aan Itali steeds voor voldoende vrouwelijk schoon om samen met de leiders hun vriendschap te vieren. Deze dames vergezelden de leiders ook bij het tekenen van het vriendschapsverdrag in Benghazi in 2008, waarmee de koloniale geschillen tot het verleden moesten gaan behoren.

Berlusconi verontschuldigde zich destijds voor de misdaden die gedurende het koloniale regime in Libi gepleegd zijn, en beloofde de komende 20 jaar 5 miljard euro 'schadevergoeding' aan Libi te betalen. Kaddafi op zijn beurt zou er alles aan doen om de stroom Libische vluchtelingen naar het Italiaanse eiland Lampedusa in te dammen. De twee leiders maakten tevens afspraken over olie, gas en het leger. Ook als mediamagnaten deden Berlusconi en Kaddafi zaken met elkaar.

Roem
'Sic transit gloria mundi', waren de woorden van Berlusconi toen hem de dood van Kaddafi ter ore kwam. Oftewel, 'zo vergaat 's werelds roem' in het Latijn. De Italiaanse president bekende enkele maanden geleden aan de buitenlandse pers dat hij op het punt van aftreden stond, toen Itali haar steun gaf aan de beslissing van de NAVO om de Libische opstandelingen militair te steunen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:47:19 #180
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_103553921
Berlusconi is een halfcriminele onloyale oetlul die gewoon zijn rotsmoel moet
houden, misselijkmakende pestvent! :(

Eerst net als als al die anderen de handen schudden met Kadaffi, en hem dan nu
op zo'n manier neerhalen. Berlusconi, fak jou! :r
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_103554320
quote:
Ik las wel meer over verdwijnende youtube-filmpjes. Maar die site kwam niet heel betrouwbaar over. Is daar iets meer over bekend?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:59:07 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103554477
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

soms vraag ik me echt af of ik een van de zeldzamen ben met een geheugen dat langer dan een paar maand terug kan.

Dat gevoel heb ik ook z vaak. Bizar hoe gemakkelijk het is om leugens van 1,5 jaar oud te recyclen. Ik kon dan ook heel veel herkennen in Orwells 1984.
The End Times are wild
pi_103568683
Het is voor mij onbegrijpelijk dat Dictators niet meer bescherming krijgen van westerse landen.
Als je het mij vraagt lok je met dit soort linch praktijken alleen maar meer geweld uit en geef je een slecht signaal uit naar andere dictatoren die een uitweg zoeken. Dat was dus ook precies het probleem met khadaffi.
Hij wist dat vluchten geen zin had en ging dus tot het uiterste om niet gepakt te worden, met zoveel doden als gevolg.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 02:29:39 #184
pi_103569300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:27 schreef MakkieR het volgende:
Het is voor mij onbegrijpelijk dat Dictators niet meer bescherming krijgen van westerse landen.
De oppositie is te groot.
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2011 @ 02:53:41 #185
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_103569459
quote:
The Return of Barbarism

“We came, we saw, he died,” babbled our notoriously bloodthirsty Secretary of State as news of Moammar Gadhafi’s grisly murder hit the headlines. Throwing her arms up in a gesture of mock-triumph, she averred – perhaps sarcastically – that she was “sure” her recent visit to Tripoli had something to do with the Libyan dictator’s death.

It’s hard to imagine a more inappropriate response to the revolting scene of Gadhafi’s last moments, as captured on video: beaten and bloody, propped up on the hood of a jeep and paraded through the streets of Sirte by screeching rampaging savages, these scenes elicited revulsion even from some pro-rebel Libyans.
Dat zijn dan wereldleiders.
pi_103569901
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 01:27 schreef MakkieR het volgende:
Hij wist dat vluchten geen zin had en ging dus tot het uiterste om niet gepakt te worden, met zoveel doden als gevolg.
Onzin. Khadafi wilde zelf nooit vluchten, en zei dan ook duidelijk dat hij zou blijven en indien nodig sterven als 'martelaar'. Dat laatste is hem gelukt. Hij blij en Libiers ook blij.
Maar hij heeft verscheidene ultimatums gehad zowel van de NAVO als zijn eigen volk, in het begin stadium. zelfs toen al bekend was dat hij indien gepakt in Den Haag zou belanden was duidelijk dat hem bevriende landen open stonden hem asiel te verlenen. Denk aan tsjaad en niger. Maar ook Venezuela en Zimbabwe. En zelfs een redelijke democratie als Zuid Afrika heeft geprobeerd te onderhandelen om hem daar naartoe te laten gaan dat er een andere uitweg mogelijk zou zijn dan slechts een tien maanden lange burgeroorlog.

Als je Khadafi een beetje kent weetje dat hij graag gokt en te trots is om te vluchten. Hij heeft verloren met gokken en zijn volk heeft hem na 40 jaar keiharde onderdrukking eenzelfde behandeling gegeven.
Net zoals de roemenen met Ceaucescu toendertijd. Het zijn slechts rationele Westerlingen die tot in den diepste theoretische discussies houden hoe het zou moeten zijn gegaan toen Khadafi werd opgepakt. Overigens wist hij heel goed watvoor behandeling hem te wachten stond en waarom.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 26 oktober 2011 @ 07:58:21 #187
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103570140

Khadafi is een held. Hij is gestorven omdat hij zich wel durfde te verzetten tegen de criminelen in Brussel, Parijs en Washington.

Shame on the NATO. Schande dat ze Khadafi vermoord hebben.

NATO
Noord
Amerikaanse
Terroristische
Organisatie

F*ck de door en door corrupte EU f*ck de VS.

Leve de held Khadafi, een echte leider die niet strijdt voor de belangen van enkele door en door verdorven corporaties, maar strijdt voor zijn volk. Een leider met een hart.

Khadafi ik zal je missen. Je bent een goed mens en zal als zodanig geoordeeld worden door God. De corrupte en door en door verdorven eurocraten die de echte verraders zijn van het Europese volk zullen voor hun misdaden bestraft worden na hun dood.

Rust in vrede. Ik hou van je.

Aanvulling: nee, dit is geen troll-post. Khadafi is een held, een leider met een hart. Ik kan slechts dromen van een leider als Khadafi in Nederland, i.p.v. het huidige kabinet Breivik.

[ Bericht 7% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 26-10-2011 08:06:06 (kleine aanvulling.) ]
pi_103570208
:')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_103570243
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 07:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Khadafi is een held. Hij is gestorven omdat hij zich wel durfde te verzetten tegen de criminelen in Brussel, Parijs en Washington.
Alleen jammer van de manier waarop hij zich meende te moeten verzetten.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 08:19:13 #190
pi_103570290
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:13 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Alleen jammer van de manier waarop hij zich meende te moeten verzetten.
Hoezo, moet hij als een lafaard sterven?

De EU en de NAVO zijn hiervoor verantwoordelijk. Voor olie en om corporaties overal ter wereld op te kunnen zetten gaan ze letterlijk over lijken.

Denk je nu echt dat het de EU of de NAVO interesseert dat er doden en gewonden vallen? Die mensen die daar werken zijn door en door verrot, het interesseert ze geen seconde als er een dode valt, zolang het iemand is van het gewone voetvolk (dat zijn wij dus en dat zijn vrijwel alle Libirs).
pi_103570333
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Hoezo, moet hij als een lafaard sterven?
Ik bedoelde meer het jarenlang vriendjes met de NAVO en Europa spelen terwijl hij zijn volk onderdrukte en uitkneep. Leuke manier van verzetten - "if you can't beat them, join them".

Of zie jij dat anders ;)
  woensdag 26 oktober 2011 @ 08:35:14 #192
pi_103570432
quote:
3s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 08:25 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer het jarenlang vriendjes met de NAVO en Europa spelen terwijl hij zijn volk onderdrukte en uitkneep. Leuke manier van verzetten - "if you can't beat them, join them".

Of zie jij dat anders ;)
Hij was een hele tijd anti-westers en heeft inderdaad een tijdje toneel gespeeld. Waarschijnlijk ook onder druk gezet, met dreigingen dat hij vermoord zou worden.
Mij is niets bekend over onderdrukking en uitbuiting van het Libische volk. Wel van onderdrukking van de native people in de VS bijvoorbeeld, die nu ook Khadafi steunen.

woensdag 26 oktober 2011 @ 08:37:31 #193
pi_103578661
Video: eerste beelden van de begrafenis van Gaddafi
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rafenis-van-gaddafi/

Zojuist werden de eerste beelden uitgezonden van de begrafenis van de gedode Libische leider Moammar Gaddafi en zijn zoon Mutassim. De televisiezender Al Aan TV in Dubai had de primeur.

Op de beelden is een deel van de begrafenis te zien die vanochtend rond vijf uur plaatsvond. De lichamen van de Libische leider, zijn zoon en zijn voormalige minister van Defensie Abu Bakr Younis zijn in doeken gewikkeld en liggen in kisten. De beelden laten de drie mannen zien in een grote ruimte, mogelijk de koelcel waarin ze werden bewaard. Later werd het drietal op een onbekende locatie in de woestijn begraven. Zo wordt voorkomen dat de plaats een bedevaartsoord wordt voor aanhangers van het oude regime.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 14:06:52 #195
8781 crew  Frutsel
pi_103580923
quote:
'Meer dan 250 lichamen gevonden in Sirte'

AMSTERDAM - In de Libische havenstad Sirte zijn de lichamen gevonden van meer dan 250 mensen, vermoedelijk getrouwen van de vorige week omgekomen ex-dictator Muammar Kaddafi.

Dat meldt BNO News woensdag op gezag van de Libische krant Quryna.
pi_103580994
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 13:14 schreef Aether het volgende:
Later werd het drietal op een onbekende locatie in de woestijn begraven. Zo wordt voorkomen dat de plaats een bedevaartsoord wordt voor aanhangers van het oude regime.
Welja, meteen maar even voorkomen dat mensen hun mening over het oude regime uiten. Gaat alvast goed met de democratie daar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_103581405
Ik begrijp wel waarom ze hem en zijn zoon alsnog dood hebben geschoten, maar dit zet ze wel op dezelfde niveau als Kadaffie zelf. Eenmaal gevangen hadden ze hem moeten berechten. Door hem neer te schieten maak je van hem een martelaar en zaai je medelijden bij de 'gewone mens'.
youtube --> iamclanhq :')
  woensdag 26 oktober 2011 @ 18:06:19 #198
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_103590708
De nato wilt 3 maanden langer blijven. Libiers zijn er NIET BLIJ mee dat de overgangsraad er mee akkoord is gegaan. Ze zeiden dat ze pas de wapens gaan overhandigen als het duidelijk is wie de ontvanger is.

Amerika heeft vandaag ook aangeboden om militaire training te voorzien. 8)7 Volgens mij hebben zij training nodig van deze Libische helden. _O_ Amerika is al bezig met het plannen van de bezetting. :')

De Libiers hebben nog geen antwoord gegeven op deze voorstel. De volk gaat 100% zeker niet eens met dit worden en we zullen zien wat de overgangsraad gaat zeggen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_103591517
Iemand de brief van Khadaffi al gelezen?
If not now, then when.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 26 oktober 2011 @ 19:38:16 #200
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_103594609
'Saif al-Islam Kaddafi wil naar ICC'

ABU DHABI - Muammar Kaddafi's voortvluchtige zoon Saif al-Islam en de voormalige inlichtingenchef Abdullah al-Senussi willen zich vrijwillig aangeven bij het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag. Dat zei een hooggeplaatste Libische militaire functionaris bij de Nationale Overgangsraad woensdag.

„Ze stellen een manier voor om zichzelf over te dragen aan Den Haag”, zei Abdel Majid Mlegta. Saif al-Islam zou zich ergens in het zuiden van Libi ophouden aan de grens met Niger en Algerije. Volgens Mlegta zou hij via een niet nader genoemd buurland van Libi een deal proberen te regelen.

Een zegsman van het ICC kon dit niet bevestigen. Hij zei hierover „geen betrouwbare informatie” te hebben.

Saif al-Islam Kaddafi en Abdullah al-Senussi zijn door het ICC aangeklaagd wegens misdaden tegen de menselijkheid. Ook de vorige week gedode Muamar Kaddafi was hiervoor door het ICC aangeklaagd.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)wil_naar_ICC___.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')