quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij hebt echt een enorme tunnelvisie waar het vrouwen betreft. Er is één mal en daar komen vrouwen allemaal uit. Anders zijn het emotieloze Stepford Wives.
quote:Je bent een hersenloze onzekere labiele speelbal van je emoties als hoopje vrouw zijnde, leer dat nou eens.
Er "hoort" helemaal niks. Dat is weer van die boekjeswijsheid van je. Als er niks ernstigs voorvalt in een relatie (vreemdgaan is een voorbeeld) is er gewoon geen reden om een flinke ruzie te hebben. Natuurlijk gebeurt het soms wel, mensen maken fouten, maar dat 'hoort' helemaal niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:01 schreef firefly3 het volgende:
Ik had het over ook_gek, hij heeft nog nooit een ruzie meegemaakt met een vrouw.
En juist in gezonde relaties komt af en toe een ruzie naar voren. Het hoeft niet vaak te zijn, maar het hoort heel soms voor te komen.
Denigrerend doen over vrouwen in het algemeen helpt je case niet echt Fapke. Iedereen kan een beetje bouwvakkersgrappen maken, dat getuigt nou niet echt van enig niveau. Hou dat soort kroegpraat liever gewoon in de kroeg.quote:
Wat wil je nu? Dat ik ga zeggen dat ik in de laatste 2 relaties ruzies heb gehad? Dat is gewoon niet zo. In die 5 jaar totaal heb ik geen ruzie gehad. Punt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:06 schreef firefly3 het volgende:
Ja, ik heb weleens irrationeel gedrag vertoont, ja ik heb weleens ruzies gehad in relaties.
Ik zeg het ook, nu jullie
Ook al vind ik het commerciële gedoe, kijk maar eens een keertje naar dr Phill. Ja het is tv gedoe, maar diegene weet wel meer over psychologie dan jij en ik. Zelfs hij zegt dat heel soms een ruzie gezond is voor een relatie. Verder staan er veel meer psychologen hier achter.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Er "hoort" helemaal niks. Dat is weer van die boekjeswijsheid van je. Als er niks ernstigs voorvalt in een relatie (vreemdgaan is een voorbeeld) is er gewoon geen reden om een flinke ruzie te hebben. Natuurlijk gebeurt het soms wel, mensen maken fouten, maar dat 'hoort' helemaal niet.
Dat is meer uitzondering dan norm. That's all. Ik kan me wel voorstellen dat in zo'n relatie veel passief agressief gedrag vertoont wordt. Totdat het verwatert.. en dan rinse and repeat.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat wil je nu? Dat ik ga zeggen dat ik in de laatste 2 relaties ruzies heb gehad? Dat is gewoon niet zo. In die 5 jaar totaal heb ik geen ruzie gehad. Punt.
ok laterzquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:10 schreef ook_gek het volgende:
Mensen ik stap de auto in en ben vanavond weg tot vanavond laat of anders morgen
Veel plezierquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:10 schreef ook_gek het volgende:
Mensen ik stap de auto in en ben vanavond weg tot vanavond laat of anders morgen
Ik denk dat er niemand is die hier nooit ruzie heeft gehad of een irrationaliteit heeft vertoond. Dat is menselijk. Maar of dat nu wel of niet binnen een relatie plaatsvindt, is totaal niet relevant voor de zwaarte van die relatie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:04 schreef firefly3 het volgende:
Hij heeft wel gelijk, hij heeft het namelijk over de mensen hier op het forum die blijkbaar nog nooit ruzie heeft gehad en de hoop mensen die nooit irrationeel gedrag hebben vertoont. Zoveel onzekere mensen hier :/ Geef gewoon toe ooit ruzie te hebben gehad of irrationeel over een kleinigheidje te zijn geweest.
Ja, stap maar je vluchtauto inquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:10 schreef ook_gek het volgende:
Mag even vragen waar deze reactie op slaat?quote:
Dit is onzin. Ruzie ontstaat alleen maar als één van, of beide, partijen hun emoties niet in toom kunnen houden. Kunnen jij en je partner dit wel, dan kunnen onenigheden gewoon op een normale manier uitgepraat worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:40 schreef Flepke het volgende:
Ruzie is een situatie of verschijnsel waarbij mensen onenigheid met elkaar hebben, wat gepaard kan gaan met over en weer schelden, het elkaar de schuld van iets geven, zwartmakerijen, of zelfs fysiek geweld.
Of ook_gek loopt 24/7 achter zijn vriendinnen aan, of andersom. Iemand heeft er een gebrek aan ruggengraat als dat soort situaties nooit voorkomen.
Bullshit. Wat ze zeggen is dat je kunnen UITEN in een relatie goed is voor je relatie, en dat kan prima zonder ruzie.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:08 schreef firefly3 het volgende:
Ook al vind ik het commerciële gedoe, kijk maar eens een keertje naar dr Phill. Ja het is tv gedoe, maar diegene weet wel meer over psychologie dan jij en ik. Zelfs hij zegt dat heel soms een ruzie gezond is voor een relatie. Verder staan er veel meer psychologen hier achter.
Oh lol, jij denkt beter te weten waarom ik vreemdgegaan ben dan ikzelf?quote:Je ging denk ik vreemd omdat er geen spanning meer in de relatie zat.
Ook_gek beweert dat hij nog nooit ruzie heeft meegemaakt met een vrouw terwijl hij al 32 isquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat er niemand is die hier nooit ruzie heeft gehad of een irrationaliteit heeft vertoond. Dat is menselijk. Maar of dat nu wel of niet binnen een relatie plaatsvindt, is totaal niet relevant voor de zwaarte van die relatie.
In sommige relaties gaat het er nu eenmaal rustiger aan toe. Blijft het bij een woordenwisseling of felle discussie. Ik ken er ook een aantal in mijn omgeving die ruzieloos prima verlopen.
Zo veel mensen, zo veel emoties, zo veel manieren om daarmee om te gaan, zo veel relaties. Jij en je metgezel denken veel te zwartwit en laten totaal geen ruimte voor nuances.
Het is zoals jullie zeggen dat het is en anders snap je het niet. Of ben je een gleufdier.
Tja.
Dont blame me, blame wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruziequote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:13 schreef TheGame het volgende:
[..]
Dit is onzin. Ruzie ontstaat alleen maar als één van, of beide, partijen hun emoties niet in toom kunnen houden. Kunnen jij en je partner dit wel, dan kunnen onenigheden gewoon op een normale manier uitgepraat worden.
Dit is zeer zelden. Men is soms irrationeel; dus ruzies.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:13 schreef TheGame het volgende:
[..]
Dit is onzin. Ruzie ontstaat alleen maar als één van, of beide, partijen hun emoties niet in toom kunnen houden. Kunnen jij en je partner dit wel, dan kunnen onenigheden gewoon op een normale manier uitgepraat worden.
Bepaal jij dat? Gebaseerd waarop? Sorry hoor, maar ik ga voor het gemak even uit van "mijn soort mensen" (HBO of WO opleidingsniveau) en in mijn vriendenkring komen knallende ruzies vrijwel niet voor. Zo normaal is het helemaal niet om regelmatig enorm emotioneel te worden, dat is iets voor mensen die hun emotie niet onder controle hebben.quote:
En? Wie ben jij om te zeggen of dat klopt of niet? Wie ben jij om voor mij te gaan bepalen waarom ik vreemd ben gegaan? Wat een bullshit zeg, ongelovelijk. Wat voor'n rasautist ben je als je ELKE persoon precies in jouw eigen kleine hokjes gaat kneden?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:14 schreef firefly3 het volgende:
Ook_gek beweert dat hij nog nooit ruzie heeft meegemaakt met een vrouw terwijl hij al 32 is
Onzin. Ook als ik emotioneel ben weet ik prima dat ik emotioneel ben. Als ik m'n vriendin een keer een snauw geef omdat ik in een kuthumeur ben dan bied ik daarna gewoon m'n excuses aan. Lijkt me normaal ook dat je dat dan doet.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:15 schreef Sinji het volgende:
Dit is zeer zelden. Men is soms irrationeel; dus ruzies.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:15 schreef Flepke het volgende:
[..]
Dont blame me, blame wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruzie
Dat emotionele onvolwassenheid de norm is voor een groot gedeelte van de bevolking is een ander verhaal.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:15 schreef Sinji het volgende:
[..]
Dit is zeer zelden. Men is soms irrationeel; dus ruzies.
Waarom ben je dan vreemdgegaan? Vertel het me en geef me ongelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Bepaal jij dat? Gebaseerd waarop? Sorry hoor, maar ik ga voor het gemak even uit van "mijn soort mensen" (HBO of WO opleidingsniveau) en in mijn vriendenkring komen knallende ruzies vrijwel niet voor. Zo normaal is het helemaal niet om regelmatig enorm emotioneel te worden, dat is iets voor mensen die hun emotie niet onder controle hebben.
[..]
En? Wie ben jij om te zeggen of dat klopt of niet? Wie ben jij om voor mij te gaan bepalen waarom ik vreemd ben gegaan? Wat een bullshit zeg, ongelovelijk. Wat voor'n rasautist ben je als je ELKE persoon precies in jouw eigen kleine hokjes gaat kneden?
En zegt ook dat hij wel meningsverschillen heeft gehad, maar dat die nooit uitmondden in ruzie. Omdat ze er op een andere manier mee omgingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:14 schreef firefly3 het volgende:
Ook_gek beweert dat hij nog nooit ruzie heeft meegemaakt met een vrouw terwijl hij al 32 is
Beiden weglopen is geen gezonde oplossing. Zoiets las ik ook. En dan nog, moet je het toch wel ooit een keer meegemaakt hebbenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 18:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
En zegt ook dat hij wel meningsverschillen heeft gehad, maar dat die nooit uitmondden in ruzie. Omdat ze er op een andere manier mee omgingen.
Zie je het verschil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |