abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 20 oktober 2011 @ 12:31:28 #1
70532 loveli
N
pi_103320429
De Slankreeks

Vorige deel

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 20 oktober 2011 @ 12:32:14 #2
70532 loveli
N
pi_103320569
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103320571
Ik weiger vooralsnog mijn winterjas aan te doen! Als ik dat nu nog 5 weken vol hou, dan is het me mooi gelukt tot aan kerst. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_103320658
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik weiger vooralsnog mijn winterjas aan te doen! Als ik dat nu nog 5 weken vol hou, dan is het me mooi gelukt tot aan kerst. B-)
_O- zat gisteravond met 2 vesten aan :')
Denk erover om naar het werk ook maar een extra vest mee te nemen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Vis een optie? donderdag 20 oktober 2011 @ 12:37:52 #6
70532 loveli
N
pi_103320690
Het is over 5 weken nog geen kerst :)

Heb m lekker wel aan! Lekker warm!
Weiger nog wintertruien aan te doen en dan is ie buiten wel nodig :)
Be someone that makes you happy
pi_103320834
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:37 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- zat gisteravond met 2 vesten aan :')
Denk erover om naar het werk ook maar een extra vest mee te nemen.
Ik lag om 8 uur op bed. :P
Op mn werk ligt altijd wel iets extra's met lange mouwen. B-)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? donderdag 20 oktober 2011 @ 12:47:35 #9
70532 loveli
N
pi_103321056
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Op mn werk ligt altijd wel iets extra's met lange mouwen. B-)
^^
crap in = crap out
pi_103321089
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:38 schreef Nallie het volgende:
Het is over 5 weken nog geen kerst :)

Heb m lekker wel aan! Lekker warm!
Weiger nog wintertruien aan te doen en dan is ie buiten wel nodig :)
Ik zit over 5 weken in het vliegtuig om van de langste waterglijbaan ter wereld af te gaan.
Bevalt mij trouwens uitstekend om aan het einde van het jaar op vakantie te gaan. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_103321184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
ik wil het ook niet, niet voor november. Maar, het vriest hier nu zelfs nog, dus het is wel langzamerhand tijd..
pi_103321190
lijstje voor vandaag:

O: roggebrood met tomaat + sapje van 2 geperste sinaasappels/sinaasappelen (?)
T: handje amandelen
L: 2 boterhammen tomaat + 1 appel
T: ? weetnogniet
D: aardappels-vlees-groentjes waarschijnlijk..

heb trouwens sinds gisteravond zin in heel veel eten, geen honger, maar gewoon zin in eten. stom. :p
pi_103321458
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:51 schreef barnvakt het volgende:
lijstje voor vandaag:

O: roggebrood met tomaat + sapje van 2 geperste sinaasappels/sinaasappelen (?)
T: handje amandelen
L: 2 boterhammen tomaat + 1 appel
T: ? weetnogniet
D: aardappels-vlees-groentjes waarschijnlijk..

heb trouwens sinds gisteravond zin in heel veel eten, geen honger, maar gewoon zin in eten. stom. :p
Nog een T plannen na je avondeten?
In principe eet je het beste iedere 2,5 uur iets.
pi_103321553
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik zit over 5 weken in het vliegtuig om van de langste waterglijbaan ter wereld af te gaan.
Bevalt mij trouwens uitstekend om aan het einde van het jaar op vakantie te gaan. B-)
Cool :) waar ga je heen? maar wat heeft dat met kerst te maken? Of kerst vakantie?
Be someone that makes you happy
pi_103321761
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nog een T plannen na je avondeten?
In principe eet je het beste iedere 2,5 uur iets.
en wat is dan slim om s'avonds als tussendoortje nog te nemen? fruit ofzo?
pi_103322038
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:59 schreef Nallie het volgende:

[..]

Cool :) waar ga je heen? maar wat heeft dat met kerst te maken? Of kerst vakantie?
Omdat ze eerste kerstdag ofzo terugkomt, en in het land waar ze heen gaat is het lekker werm
pi_103322114
Ok ik doe ook een lijstje:

O: 2 bth pindakaas
T: kiwi, koffie met melk
L: 200 gr rauwkost, bouillon, krentenbol met 1 plak kaas
T: grapefruit
B: 2x20 minuten fietsen
D: nader te bepalen, denk simpel pasta met tomatensaus
S: als ik me goed voel bodycombat
T: eventueel nog yoghurt met walnoten
pi_103322134
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:04 schreef barnvakt het volgende:

[..]

en wat is dan slim om s'avonds als tussendoortje nog te nemen? fruit ofzo?
Ik ga altijd voor kwark of vis omdat eiwitten verzadigen en ik van fruit juist meer honger krijg. Maar dat is per persoon verschillend :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103322301
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik ga altijd voor kwark of vis omdat eiwitten verzadigen en ik van fruit juist meer honger krijg. Maar dat is per persoon verschillend :')
idem alleen dan noten of kwark.
Of gewoon meteen mijn bed in :P
pi_103322342
Ik heb zojuist een winterjas gekocht :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? donderdag 20 oktober 2011 @ 13:18:12 #21
70532 loveli
N
pi_103322370
Die ziet er... warm uit.

En je lief vindt 'em mooi???
crap in = crap out
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:19:38 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103322435
Houtje-touwtje! O+
Outdoorsy jas? Die van mij was ook best doer! Maar warm :9

Ik kreeg net een lichtelijke crush op deze van Esprit. Waaarom vind ik altijd megaleuke kleding die ik eigenlijk niet nodig heb :') Ik heb dit jaar al iets van 3 winterjassen gezien die ik wel zou willen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:21:49 #23
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_103322534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Houtje-touwtje! O+
Outdoorsy jas? Die van mij was ook best doer! Maar warm :9
Houtje touwtje O+ mijn (veel te dure) winterjas heeft ook rits en houtje touwtje.

Toffe jas Sigme!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_103322590
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:18 schreef loveli het volgende:
Die ziet er... warm uit.

En je lief vindt 'em mooi???
Jaja, lief was mee :Y.

Lief heeft ķķk een jas gekocht. Nog een tikje duurder :').

Nee, die vent is niet de mijne en ja, dat oranje ding kan uit de nek wanneer je niet bang bent overhoop geschoten te worden.

Ik zal mijn lief vragen een foto te maken van mij in jas.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:24:38 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103322660
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:23 schreef sigme het volgende:
Lief heeft ķķk een jas gekocht. Nog een tikje duurder :').
[ afbeelding ]
Nee, die vent is niet de mijne en ja, dat oranje ding kan uit de nek wanneer je niet bang bent overhoop geschoten te worden.

Je bedoelt waarschijnlijk wel bang om overhoop geschoten te worden. Dat oranje fungeert dan tijdens de jacht als signaal dat je geen hert maar een mens bent.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')