Hoi,quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:24 schreef error_404 het volgende:
Waarom moet die kier gekit worden? Heb je last van vochtinwerking?
Siliconekitten op basis van siloxanen zijn dan wel aan te bevelen, geen standaard sanitairkit dus.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:26 schreef blomke het volgende:
Bij een houten kozijn zou ik zeggen: open laten ivm ventilatie. Nadeel van een kier vind ik het ongedierte dat naar binnen vliegt. Heb zelf wel eens een wespennest in de spouw gehad; da's geen pretje.
Dus dichtkitten is niet verkeerd, neem heldere siliconenkit. Vooraf goed ontvetten.
Dat zijn open stootvoegen om het water uit de spouw af te voeren.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:59 schreef blomke het volgende:
Daar zeg je zo wat, ik zie vaak dat bij een rollaag, een paar voegen een opening hebben. Volgens mij om evt. vocht bovenop het kozijn, af te kunnen voeren
Ja, dmv ventilatie voer je het water afquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:07 schreef error_404 het volgende:
Eigenlijk zijn die open stootvoegen voor de ventilatie van de spouw. Hoe dan ook; nooit dicht smeren. Die oude dikke, platte kunststof kozijnen hebben idd een vochtwering aan de voorkant met kit. Het kan zijn dat TS een ouder, gerenoveerd huis heeft zonder spouw. Anders zou het vocht aan de kant van het buitenblad moeten blijven.
Of regenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:05 schreef error_404 het volgende:
Precies, maar als er water uitloopt, heb je toch en ander soort probleem, ben ik bang....
Er komt gewoon water aan de binnenzijde van je buitenspouwblad 'slimmerik', zal dat misschien de reden zijn dat je spouwankers aflopend moet plaatsen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:53 schreef error_404 het volgende:
Als er regen uit de ventilatievoegen van je spouwmuur loopt, heb je blijkbaar een lekkage ergens, slimmerik.
Water hoort niet thuis in een spouwmuur. Het vocht/waterdamp dat toch binnendringt, verdampt via de ventilatievoegen. Cruciaal verschil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |