Het was een prachtige dag en ik kwam thuis van mijn werk. Op de mat lag een klein briefje: wit met oranje en zwarte letters erop. Het briefje meldde me dat er een pakje was afgeleverd voor ons bij de buren. Zou het???

Ik had geen idee, het zou ook best een andere bestelling kunnen zijn natuurlijk. Mijn lief liep voor me naar de buren nadat we gegeten hadden (dat kreeg helaas voorrang i.v.m. hongerig kind met kort lontje) en zowel de grootte, de zwaarte als de geur van het pakket liet niets aan de fantasie over: dit was 'm! De heuse, ongrijpbare Swapkoffer, in míjn huis!!
![2011-11-10-17.31.44.jpg]()
Het blije papier kon mijn zorgen echter niet wegnemen: het pakket rook wel heel erg naar nagellak. Héél.. Dus zonder verder foto's te maken van het scheurende papier, de shock and awe op mijn gezicht en mijn glinsterende pretoogjes zoals ik mij eerder had voorgesteld ratste ik het apparaat open.. En groef me wild door de inhoud op zoek naar het kapotte lakje. Ik raakte echter nogal ge-side-tracked door de schoonheden die door mijn handen passeerden en sinds er toch geen kapot flesje te bekennen was begon ik maar meteen te oeh-en-aah-en. Richting de bodem kwam ik echter toch een plakkerig hoopje lak tegen:
![2011-11-10-19.22.26.jpg]()
![2011-11-10-19.22.56.jpg]()
Ook enige buren waren besmeurd als ware het een kleine olieramp:
![2011-11-10-19.23.04.jpg]()
Dus nadat ik mijn kleine manneke
zijn bed in had gepropt welterusten had gewenst deed ik plichtsgetrouw mijn taak als tijdelijke beschermengel van De Koffer en pakte lakje voor lakje uit, maakte de flesjes zorgvuldig schoon en waande mij even een kunstrestaurateur, waarbij ik voorzichtigjes waardevolle kunstschatten onder dikke lagen drab vandaan poetste.
Mijn taak eenmaal volbracht kwijlde ik weer verder en kwam ik gedurende het weekend tot een selectie van lakjes die ik écht niet aan me voorbij kon laten gaan en lakjes die daartegenover een volgende gelukkige wellicht zouden kunnen bekoren. De koffermama's, behulpzaam als altijd, hielpen mij met wat puntjes op de i. En aldus geschiedde een ruil waar ík in elk geval enorm gelukkig van word. Dit koos ik:
![IMG_3415altered.jpg]()
V.l.n.r.: Sephora by OPI rood, Golden Rose Flakes nr. 11, Color Club Tru Passion, Studio M Lovin' it, Orly Bailamos, Wet 'n Wild Shine Lavender Pearlescent, Gosh Holographic, Teeez Holo Smooth, Color Club Si Vous Please en Elizabeth Arlen Verona True Love

En dit ging mee op reis:
![IMG_3395altered_1.jpg]()
Het uitzoeken van lakjes was trouwens een lichte familie-bezigheid, mijn kind bleek het geweldig te vinden de kleuren op te noemen van de lakjes die ik liet zien:
![2011-11-13-17.50.03.jpg]()
(Dit was hi-lá

)
Ik pakte de doos weer in, met advies van mijn lief de meester-inpakker (tetrisser derdegraads

) zodat er -hopelijk- geen nieuw ongelukje gebeurt:
![IMG_3396altered.jpg]()
En ook het inpakwerk bleek een gezinsbezigheid pur sang

![IMG_3407altered.jpg]()
Dag Koffer, wellicht tot een volgende keer..

![2011-11-13-22.47.37.jpg]()

And can I get a drumroll for the announcement of the next lucky girl..?
...