Heel af en toe verkoop ik wel eens een oude game via Fok! en als dit niet lukt via Marktplaats. Meestal gaat dit goed en snel, even heen en weer mailen, geld overmaken en dan opsturen of ophalen. Er vinden geen superlange gesprekken plaats, maar er is op zijn minst sprake van een normale sociale interactie.
Maar gister. Ik probeerde al een tijdje Deus Ex voor de Xbox360 te verkopen. Spel heb ik zelf via Amazon voor 35 euro gekocht en is inmiddels daar in de aanbieding voor 16 pond. Een bod van 20 euro waarbij de verkoper het spel zelf zou komen ophalen vond ik dus wel redelijk. Mailwisseling duurde erg lang (al was ik zelf ook een weekend weg) en de toon wisselde al van zakelijk naar erg beleefde "u" vorm. Ook werd er gedurende het mailproces van mailadres gewisseld. Ik vermoed dat de ouders het van een kind overnamen. Maar goed, gister zou de koper het spel komen ophalen.
Begon al na het aanbellen bij de intercom. Ik zeg "hallo, wie is daar", maar geen antwoord. Ik vermoed dat het de koper is aangezien hij een vrij nauwkeurig tijdstip aangaf en doe open.
Komt me daar een gezin aan type tokkie. Oudere vrouw en twee 11-12 jarige kinderen. Allemaal moddervet en gekleed in petjes, trainingsbroeken en korte broeken/T-shirts. Ik sta in de deuropening met het spel in mijn handen (no way dat ik vreemd volk binnenlaat). Ik krijg 20 euro in vieze oude briefjes in mijn handen geduwd en geef het spel. Ze draaien zich om en lopen weg, mij in verbazing achterlatend. WTF? Nu verwacht ik geen uitgebreid gesprek, maar er kon niet eens een "goedenavond" of "bedankt" vanaf. Enige geluid dat kwam is dat de vette zeug van een moeder klaagde dat ze nu weer he-le-maal naar beneden moest (twee verdiepingen en er is een lift). Dit zei ze tegen niemand in het bijzonder.
Zucht. Stel autistische mafkezen! Lekkere manier ook om je kinderen op te voeden zeg. Pffffff...waar gaat de maatschappij heen met dit soort volk?
[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 20-10-2011 08:14:29 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo