Was leuk om dat beest te vangen. Mocht Pa uiteraard mee helpen. In het donker in een rommelige boerenschuur tussen de diepvrieskisten met paardevoer. Nou ja, we hadden het beest klem uiteindelijk in een klein nauw gangetje, Brechtje pakte hem bij de staart en ik pakte de dol geworden derwisj toen over. Als een op hol geslagen perforator beet het beest in mijn vest dat ik als handschoen gebruikte. Al loeiend en brommend. Brechtje brulde ook: 'hou hem vast hou hem vast' terwijl ze op zoek ging naar iets om de kat in te doen. Uiteindelijk is ie in een emmer met deksel naar huis gebracht. Deksel open -> kat loslaten -> POK, kat op bodem -> Deksel dicht. En dat alles in 0,1 seconde.
Waar Brechtje dus onderweg in de auto steeds de deksel van optilde, 'oh kijk es wat lief, hij zit daar'; waarna de derwisj met een kruising tussen een nies en een blaas naar boven explodeerde.
En ik ben zojuist wederom in mijn vinger gebeten door Het Beest. Al had ik een zware handschoen aan, maar het loeder dacht 'ik ga dit keer gewoon heeeeel lang en hard bijten, dan kom ik er wel door'. En aldus geschiedde.
Ik snap nu de betekenis van 'katjes die je niet zonder handschoenen aan moet pakken'. Al zou ik in dit geval voor een harnas kiezen. Maar het is toch een lief beestje, er zit tenminste pit in, mag ik wel