abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103304527
Met mijn partner heb ik sinds mijn achttiende een liefdesrelatie (zonder onderbrekingen). Nu ben ik 23 jaar oud. Hoewel de relatie nog steeds even fijn voelt (ik houd nog meer van hem lijkt het wel), vraag ik mij af, gewoon hypothetisch, of dit levenslang zal zijn. Natuurlijk verschilt dit per individu, en leidt generaliseren op dit emotionele gebied vaak tot niets. Toch ben ik benieuwd naar jullie ideeen en ervaringen met dit soort relaties (jong een relatie gekregen, geen ervaring met, in mijn geval, andere mannen/jongens op relationeel gebied). Vragen die bij mij rijzen zijn: Zal ik niet in de toekomst verleid worden, omdat ik alleen seksuele spanningen ervaar met mijn huidige partner? Heb ik het recht om seksuele ervaringen met andere mannen (of een man) te beleven (mijn vriend heeft voor mij met 3 andere vrouwen seks gehad)?
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:03:50 #2
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103304852
Daarom is het naar mijn mening zeer belangrijk om te experimenteren als je nog jong bent. De nieuwsgierigheid naar anderen is dan een stuk minder.

Sorry meid, je zult heel lang met deze gevoelens zitten, totdat je het bespreekbaar kunt maken met je partner... of het uitmaakt. Good luck
pi_103304923
Mja, hypothetisch gezien kan het altijd levenslang zijn. Geniet ervan met de dag zou ik zeggen. Het recht om seksuele ervaringen met anderen te beleven lijkt me iets dat je in overleg met je partner doet, niet zelf uit jaloerse optiek zonder overleg. In elk geval niet als je jouw relatie koestert :)
pi_103304974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:03 schreef Sinji het volgende:
Daarom is het naar mijn mening zeer belangrijk om te experimenteren als je nog jong bent. De nieuwsgierigheid naar anderen is dan een stuk minder.

Sorry meid, je zult heel lang met deze gevoelens zitten, totdat je het bespreekbaar kunt maken met je partner... of het uitmaakt. Good luck
Wat houdt bespreekbaar maken volgens jou in? :) Aangeven dat ik het recht zou hebben om te experimenteren?
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
pi_103304990
Met recht bedoel ik 'recht'
pi_103305040
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:05 schreef Misan het volgende:
Mja, hypothetisch gezien kan het altijd levenslang zijn. Geniet ervan met de dag zou ik zeggen. Het recht om seksuele ervaringen met anderen te beleven lijkt me iets dat je in overleg met je partner doet, niet zelf uit jaloerse optiek zonder overleg. In elk geval niet als je jouw relatie koestert :)
:)
pi_103305104
Dan zit er blijkbaar meer fout in je relatie dan alleen de "duur" ervan.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_103305288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:05 schreef Gewetensvol het volgende:

[..]

Wat houdt bespreekbaar maken volgens jou in? :) Aangeven dat ik het recht zou hebben om te experimenteren?
hoezo vind je dat je het recht hebt? alleen omdat hij voor jou met anderen seks gehad heeft?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:11:59 #9
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103305370
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:05 schreef Gewetensvol het volgende:

[..]

Dat recht zul je alleen hebben als je het eerst uitmaakt. Als je nog samen met hem wilt zijn dan moet je er klaar voor zijn dat hij het niet accepteert (duh) en met een alternatieve oplossing zult moeten komen om je gevoelens te sussen.

Wat die oplossing is.. tja.

Is het puur nieuwsgierigheid naar anderen toe?
pi_103305487
Levenslang kan helemaal niet, want je bent al 23.

Stel je gaat op je 46ste dood dan was het dus 50% van je leven.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:14:52 #11
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103305581
^wat een realist.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 23:23:46 #12
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_103306187
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:59 schreef Gewetensvol het volgende:
Heb ik het recht om seksuele ervaringen met andere mannen (of een man) te beleven (mijn vriend heeft voor mij met 3 andere vrouwen seks gehad)?
Jup. Te vinden in het Burgerlijk Wetboek Titel 6. Rechten en verplichtingen van echtgenoten
My mama didn't raise no fool
pi_103306555
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 23:23 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Jup. Te vinden in het Burgerlijk Wetboek Titel 6. Rechten en verplichtingen van echtgenoten
Dan bestaat er ook nog het dumprecht natuurlijk! Misschien moeten jullie samen dan gaan experimenteren, dan krijg je waarschijnlijk wel sneller goedkeuring? ook al zal je vriend vast liever een extra vrouw erbij willen.
pi_103307389
Nee, je hebt dit recht niet. Tenzij je het met hem bespreekt en hij het goed vindt dat je andere mannen neukt, is dit waar je het mee moet doen voor de rest van jullie relatie. Dit is inderdaad een van de downsides van het beginnen van een serieuze relatie terwijl je nog jong bent, maar het is niet eerlijk tegenover hem om te verwachten dat je het recht hebt te experimenteren alleen omdat je het niet hebt gedaan voor hem.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:08:51 #15
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103308674
Ik zou niet graag jouw vriend willen zijn TS. Een ieder vraagt zich dit vast wel eens af, maar het moet wel vergevorderd zijn voor jou als je er op een forum zelfs over schrijft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_103309123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:08 schreef Strani het volgende:
Een ieder vraagt zich dit vast wel eens af, maar het moet wel vergevorderd zijn voor jou als je er op een forum zelfs over schrijft.
:') Ik heb het wel eens met hem over gehad hoor. En hij accepteert natuurlijk niet dat ik met een andere vent neuk. Ik ben gewoon benieuwd naar de ideeën en ervaringen van anderen, that's it. Wat een domme reactie toch weer.

Ik zie genoeg leeftijdgenoten scharrelen met jongens, en achteraf balen dat de jongen niet voor meer gaat dan scharrelen. Keuze tussen bestendige en liefdevolle relatie en scharrelen is snel gemaakt.

Het zijn onschuldige gedachten, denk ik. Ik heb nimmer bij een borrel, hoe aangeschoten ik ook was, gedacht: uhm, hem zou ik nu willen doen of iets dergelijks.

En met 'recht'... Het recht om te morgen ervaren hoe het anders kan zijn. Helaas werkt dat in real life niet inderdaad.

Op een bepaalde manier vind ik het jammer om niet meer te mogen jagen, juist omdat de omgeving waarin ik verkeer de mannen over het algemeen vrijgezel zijn.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:20:03 #17
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_103309220
Knaag knaag..
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:20:16 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103309231
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:17 schreef Gewetensvol het volgende:

[..]

:') Ik heb het wel eens met hem over gehad hoor. En hij accepteert natuurlijk niet dat ik met een andere vent neuk. Ik ben gewoon benieuwd naar de ideeën en ervaringen van anders, that's it.

Het zijn onschuldige gedachten, denk ik. Ik heb nimmer bij een borrel, hoe aangeschoten ik ook was, gedacht: uhm, hem zou ik nu willen doen of iets dergelijks.

En met 'recht'... Het recht om te morgen ervaren hoe het anders kan zijn. Helaas werkt dat in real life niet inderdaad.
Dat werkt niet nee. Jij zegt dat het onschuldig is maar blijkbaar houdt het je dus genoeg bezig om het er met anderen over te hebben. Ik veroordeel je niet, laat dat duidelijk zijn.

Overigens was de huillach daar niet echt terecht. ;)
pi_103309344
Als het al vijf jaar goed gaat is de kans denk ik wel een stuk groter dat het levenslang blijft dan als het net een half jaartje bezig is, maar ja, zeker ben je nooit :)

En een keer neuken met iemand anders kan gebeuren, tenminste, dat vind ik. Als er verder niets achterzit hoeft het toch niet per sé einde relatie te betekenen? Je moet ook wel enigszins vergevingsgezind zijn om het "levenslang" leuk te houden.
pi_103309403
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:20 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat werkt niet nee. Jij zegt dat het onschuldig is maar blijkbaar houdt het je dus genoeg bezig om het er met anderen over te hebben. Ik veroordeel je niet, laat dat duidelijk zijn.

Overigens was de huillach daar niet echt terecht. ;)
Ik heb mijn post ge-edit net, en daarbij aangegeven dat ik jouw reactie 'Ik zou je vriend niet willen zijn, omdat je het op een forum bespreekt' vrij dom vind. Tja, persoonlijk vind ik het niet raar om aan wildvreemden deze vraag te stellen. Ik heb juist niet de behoefte om deze vraag in real life met anderen te bespreken. Dan komt het zo serieus over, terwijl dat het niet zo is. Vandaar dat ik je veronderstelling (''er moet vast wel iets mis zijn'') niet intelligent over vind komen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:24:29 #21
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103309404
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:22 schreef SomePerson het volgende:
Als het al vijf jaar goed gaat is de kans denk ik wel een stuk groter dat het levenslang blijft dan als het net een half jaartje bezig is, maar ja, zeker ben je nooit :)

En een keer neuken met iemand anders kan gebeuren, tenminste, dat vind ik. Als er verder niets achterzit hoeft het toch niet per sé einde relatie te betekenen? Je moet ook wel enigszins vergevingsgezind zijn om het "levenslang" leuk te houden.
Five-year itch is het tegenwoordig he. Een heel gevoelig punt in relaties. Mensen die na tien jaar nog steeds samen zijn, hebben overigens wél een veel grotere kans om ook altijd samen te blijven. Volgens de statistiek.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:26:15 #22
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103309477
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:24 schreef Gewetensvol het volgende:

[..]

Ik heb mijn post ge-edit net, en daarbij aangegeven dat ik jouw reactie 'Ik zou je vriend niet willen zijn, omdat je het op een forum bespreekt' vrij dom vind. Tja, persoonlijk vind ik het niet raar om aan wildvreemden deze vraag te stellen. Ik heb juist niet de behoefte om deze vraag in real life met anderen te bespreken. Dan komt het zo serieus over, terwijl dat het niet zo is. Vandaar dat ik je veronderstelling (''er moet vast wel iets mis zijn'') niet intelligent over vind komen.
Je betrekt alles op de 'ik'-persoon, in de OP. Natuurlijk concludeer ik dan dat het ook daadwerkelijk jouw twijfels zijn. Wellicht had je de vraag wat algemener kunnen stellen.
pi_103309546
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:22 schreef SomePerson het volgende:

Ik denk het ook. Ik ontmoet namelijk geen betere potentiele partners, omdat hij en ik aan elkaar aangepast hebben (en derhalve zie ik niet waarom deze relatie zou eindigen). Het jagen zou leuk zijn, maar ach, de consequenties zijn te groot en absoluut niet waard.

Tja, eigenlijk weet ik niet eens waar ik naar toe wil met deze topic.
pi_103309568
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:26 schreef Strani het volgende:

[..]

Je betrekt alles op de 'ik'-persoon, in de OP. Natuurlijk concludeer ik dan dat het ook daadwerkelijk jouw twijfels zijn. Wellicht had je de vraag wat algemener kunnen stellen.
Ik gebruikte mijn eigen casus, ter verduidelijking, om een hypothetische vraag te stellen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:29:12 #25
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_103309598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:28 schreef Gewetensvol het volgende:

[..]

Ik gebruikte mijn eigen casus, ter verduidelijking, om een hypothetische vraag te stellen.
Okay. Dan wil ik mezelf wel corrigeren door te zeggen dat ik wél je vriend wil zijn, maar dat zal wel niet mogen van m'n vrouw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')