abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103491444
Inderdaad, Dusautoir is baas.
pi_103502359
Franse team heeft een boete gekregen van 10.000 pond voor hun opkomst tijdens de Haka :{ shit de fuck?
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_103502395
Is dat al bevestigd? Ik heb niets anders dan geruchten erover gehoord.
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:44:06 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103502469
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:41 schreef Morthill het volgende:
Franse team heeft een boete gekregen van 10.000 pond voor hun opkomst tijdens de Haka :{ shit de fuck?
Ik vond het juist wel leuk wat ze deden of moet er tijdens de Haka een "volksliederen respect" zijn van de tegenpartij?
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:45:19 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103502519
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:42 schreef knnth het volgende:
Is dat al bevestigd? Ik heb niets anders dan geruchten erover gehoord.
Lijkt er wel op

LIVE_RWC2011 twitterde op maandag 24-10-2011 om 11:41:59 France have been fined £10000 for linking arms and advancing on the All Blacks' haka before the World Cup Final. reageer retweet
pi_103502583
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vond het juist wel leuk wat ze deden of moet er tijdens de Haka een "volksliederen respect" zijn van de tegenpartij?
Ik weet wel dat het Tonga in de openingswedstrijd verboden werd om hun war dance (Kailao) uit te voeren gedurende de Haka van Nieuw Zeeland. Die moesten ze daarna doen. Dit om een situatie als in 2003 te voorkomen waarin de Kailao en de Haka tegelijkertijd werden uitgevoerd. Waarom dit een probleem is begrijp ik niet zo, ik vind dat namelijk een supergaaf filmpje.

In 2007 kwam Frankrijk trouwens nog dichterbij tijdens de Haka. Waarschijnlijk wilden de organisatoren dat voorkomen, want Nieuw Zeeland werd prompt uitgeschakeld destijds.
pi_103502617
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 16:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Lijkt er wel op

LIVE_RWC2011 twitterde op maandag 24-10-2011 om 11:41:59 France have been fined £10000 for linking arms and advancing on the All Blacks' haka before the World Cup Final. reageer retweet
Pfff, belachelijk. Als deze boeten van RWC2011 afkomt vind ik het een jammerlijke smet op een verder prima georganiseerd toernooi. Als de boete van de IRB afkomt vind ik het nog steeds erg triest, maar wel begrijpelijk van die sukkels die in dat bestuursorgaan zitten.
pi_103503790
Waar het trouwens om zou gaan is niet het dichterbij komen an sich maar dat er minimaal 10 meter afstand moest zijn. Ze mochten de middellijn dus niet over.

Maakt de boete niet minder onzinnig maar Frankrijk had er ook voor kunnen kiezen om die actie te doen zonder over de middellijn te lopen ...
pi_103504112
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:55 schreef knnth het volgende:
IRPA Try of the Year - Radike Samo vs New Zealand in the Tri Nations

IRB coach of the year - Graham Henry

IRB team of the year - New Zealand

IRB player of the year - THIERRY DUSAUTOIR

Eerste keer dat de kersverse wereldkampioen niet de player of the year levert.

Dusautoir was ook wel een baas dit jaar en gister helemaal.
Verdiend. :Y
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_103505601
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:15 schreef knnth het volgende:
Waar het trouwens om zou gaan is niet het dichterbij komen an sich maar dat er minimaal 10 meter afstand moest zijn. Ze mochten de middellijn dus niet over.

Maakt de boete niet minder onzinnig maar Frankrijk had er ook voor kunnen kiezen om die actie te doen zonder over de middellijn te lopen ...
Wat een bullshit. Als Nieuw Zeeland zonodig die Haka wil doen, vind ik dat andere landen mogen challengen hoe ze willen. Stelletje cry-babies dat mensen niet te dichtbij mogen komen...
pi_103506030
Van mag de regel ook wel per direct afgelopen zondagochtend afgeschaft worden maar ze kenden de regels dus ze wisten wat ze deden.

Als het de IRB allemaal zo dwars zit schaffen ze alle pre-matchrituelen af, ben je gelijk klaar met al het gezeik.
  Redactie Frontpage maandag 24 oktober 2011 @ 19:47:07 #237
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103510751
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Als Nieuw Zeeland zonodig die Haka wil doen, vind ik dat andere landen mogen challengen hoe ze willen. Stelletje cry-babies dat mensen niet te dichtbij mogen komen...
Alsof de All Blacks die boete gewild hebben, beetje cheap shot hier....

Nog even een edit;
De boete bedraagt 2500 pond en wordt opgelegd door de IRB, niet door NZRU. Er valt Nieuw-Zeeland en de All Blacks dus niets te verwijten.

http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10761451

[ Bericht 19% gewijzigd door JeMoeder op 24-10-2011 20:02:43 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103512503
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:47 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Alsof de All Blacks die boete gewild hebben, beetje cheap shot hier....

Nog even een edit;
De boete bedraagt 2500 pond en wordt opgelegd door de IRB, niet door NZRU. Er valt Nieuw-Zeeland en de All Blacks dus niets te verwijten.

http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10761451
Waarom voelt de IRB zo de behoefte om de All Blacks te beschermen? Daar snap ik werkelijk niets van.
pi_103512619
Uit dat artikel blijkt dat nog niets officieel is dus. Dat twitter-account is niet officieel en op de site van IRB staat ook nog niks ...
pi_103512896
Rugbydump:

France have NOT been fined by the IRB for overstepping the mark in their Haka response. Not yet anyway. Twitter and various news websites published stories today that said they were fined, but at this stage it is unclear if they will or will not be.

They overstepped the halfway line, which they were not allowed to do, however the All Blacks also stepped over their own 10m line, which is against the regulations. Both sides would therefore need to be fined, so it will probably be cancelled out.

"It was not an aggressive response. It was just the positioning on the field. Sure, they passed the line of 50m but we need to discuss about that and what processes there are to go forward with this response," said IRB chairman Bernard Lapasset.
pi_103515188
Boete zou belachelijk zijn, zeker na de geste van Frankrijk om NZ de thuisshirts te laten dragen.
  Redactie Frontpage maandag 24 oktober 2011 @ 21:55:15 #242
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103519498
Tjah, duidelijk was gemaakt dat er niet over de middellijn mocht worden gegaan bij pre-match 'rituals'. De AB's mochten dus ook niet over de middellijn. Maar goed, ik zou ook geen boete geven, dit verziekt de finale.

Ik zie dit niet als bescherming van de AB's, maar gewoon mierenneuken om de regels. Doet me trouwens denken aan die Tongan (of was het een Fijian of Samoan?) die een boete kreeg vanwege een reclameuiting op zijn bitje terwijl spelers van grotere landen dit niet kregen...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103520341
1 Samoaan (Tuilagi) en 2 Engelsen (Moody en Tuilagi) kregen een boete voor reclame op het bitje.

Zelfde orde van kansloosheid inderdaad.
pi_103521251
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:06 schreef knnth het volgende:
1 Samoaan (Tuilagi) en 2 Engelsen (Moody en Tuilagi) kregen een boete voor reclame op het bitje.

Zelfde orde van kansloosheid inderdaad.
Ach ja, dat kan ik dan nog wel begrijpen. Op zo'n WK worden grote sponsorcontracten afgesloten. Bij het WK voetbal is er elke 4 jaar ook wel sponsorgezeik.
pi_103521334
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:55 schreef JeMoeder het volgende:
Tjah, duidelijk was gemaakt dat er niet over de middellijn mocht worden gegaan bij pre-match 'rituals'. De AB's mochten dus ook niet over de middellijn. Maar goed, ik zou ook geen boete geven, dit verziekt de finale.

Ik zie dit niet als bescherming van de AB's, maar gewoon mierenneuken om de regels. Doet me trouwens denken aan die Tongan (of was het een Fijian of Samoan?) die een boete kreeg vanwege een reclameuiting op zijn bitje terwijl spelers van grotere landen dit niet kregen...
Ik moet zeggen dat ik het geweldig vond toen de Fransen naar voren kwamen. De Haka doet me niet zo heel veel meer (nadat je hem 60 keer gezien hebt is het nieuwe er wel een beetje van af), maar juist doordat de Fransen opliepen voelde ik even een rilling.
  maandag 24 oktober 2011 @ 22:41:37 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103522597
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:18 schreef knnth het volgende:
Uit dat artikel blijkt dat nog niets officieel is dus. Dat twitter-account is niet officieel en op de site van IRB staat ook nog niks ...
Ik zie nu pas dat ze exact hetzelfde logo gebruiken als de officiele twittersite, is inderdaad niet officieel

[ Bericht 23% gewijzigd door Tarado op 24-10-2011 22:46:48 ]
pi_103523216
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het geweldig vond toen de Fransen naar voren kwamen. De Haka doet me niet zo heel veel meer (nadat je hem 60 keer gezien hebt is het nieuwe er wel een beetje van af), maar juist doordat de Fransen opliepen voelde ik even een rilling.
Eens.
  Redactie Frontpage dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:44:36 #248
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_103532430
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 22:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je de betekenis van de Haka voor de Maori (en zelfs voor de Pakeha en Islanders) kent en hebt gevoeld - dus niet bij rugby, maar als ritueel - dan blijft de Haka je altijd wat doen; of het nu de Kapa, de Ka Mate, Ka Panapana etc. etc. is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_103547130
Inmiddels is de boete officieel. Niet hoog (2500 euro), maar het gaat om het principe. Wat een onzin. Iedereen spreekt er schande van. Wat een flater van de IRB. Blijkbaar is het verboden om de Haka te challengen, want oh jee stel je voor dat een ander team dichtbij komt. Nee, voor het marketingplaatje moet de tegenstander van Nieuw Zeeland maar als een stel makke schapen naar die rare dans gaan staan kijken.

Persoonlijk zou ik met m'n teamgenoten in een kringetje gaan staan en een rugbybal rond gaan gooien tijdens de Haka. Eens kijken of de IRB dan nog steeds blij is met hun belachelijke regels.
pi_103548643
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 16:51 schreef Nielsch het volgende:
Inmiddels is de boete officieel. Niet hoog (2500 euro), maar het gaat om het principe. Wat een onzin. Iedereen spreekt er schande van. Wat een flater van de IRB. Blijkbaar is het verboden om de Haka te challengen, want oh jee stel je voor dat een ander team dichtbij komt. Nee, voor het marketingplaatje moet de tegenstander van Nieuw Zeeland maar als een stel makke schapen naar die rare dans gaan staan kijken.

Persoonlijk zou ik met m'n teamgenoten in een kringetje gaan staan en een rugbybal rond gaan gooien tijdens de Haka. Eens kijken of de IRB dan nog steeds blij is met hun belachelijke regels.
Lijkt me een mooie statement :Y
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')