Ik vond het juist wel leuk wat ze deden of moet er tijdens de Haka een "volksliederen respect" zijn van de tegenpartij?quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:41 schreef Morthill het volgende:
Franse team heeft een boete gekregen van 10.000 pond voor hun opkomst tijdens de Hakashit de fuck?
Lijkt er wel opquote:Op maandag 24 oktober 2011 16:42 schreef knnth het volgende:
Is dat al bevestigd? Ik heb niets anders dan geruchten erover gehoord.
twitter:LIVE_RWC2011 twitterde op maandag 24-10-2011 om 11:41:59France have been fined £10000 for linking arms and advancing on the All Blacks' haka before the World Cup Final. reageer retweet
Ik weet wel dat het Tonga in de openingswedstrijd verboden werd om hun war dance (Kailao) uit te voeren gedurende de Haka van Nieuw Zeeland. Die moesten ze daarna doen. Dit om een situatie als in 2003 te voorkomen waarin de Kailao en de Haka tegelijkertijd werden uitgevoerd. Waarom dit een probleem is begrijp ik niet zo, ik vind dat namelijk een supergaaf filmpje.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het juist wel leuk wat ze deden of moet er tijdens de Haka een "volksliederen respect" zijn van de tegenpartij?
Pfff, belachelijk. Als deze boeten van RWC2011 afkomt vind ik het een jammerlijke smet op een verder prima georganiseerd toernooi. Als de boete van de IRB afkomt vind ik het nog steeds erg triest, maar wel begrijpelijk van die sukkels die in dat bestuursorgaan zitten.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt er wel optwitter:LIVE_RWC2011 twitterde op maandag 24-10-2011 om 11:41:59France have been fined £10000 for linking arms and advancing on the All Blacks' haka before the World Cup Final. reageer retweet
Verdiend.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:55 schreef knnth het volgende:
IRPA Try of the Year - Radike Samo vs New Zealand in the Tri Nations
IRB coach of the year - Graham Henry
IRB team of the year - New Zealand
IRB player of the year - THIERRY DUSAUTOIR
Eerste keer dat de kersverse wereldkampioen niet de player of the year levert.
Dusautoir was ook wel een baas dit jaar en gister helemaal.
Wat een bullshit. Als Nieuw Zeeland zonodig die Haka wil doen, vind ik dat andere landen mogen challengen hoe ze willen. Stelletje cry-babies dat mensen niet te dichtbij mogen komen...quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:15 schreef knnth het volgende:
Waar het trouwens om zou gaan is niet het dichterbij komen an sich maar dat er minimaal 10 meter afstand moest zijn. Ze mochten de middellijn dus niet over.
Maakt de boete niet minder onzinnig maar Frankrijk had er ook voor kunnen kiezen om die actie te doen zonder over de middellijn te lopen ...
Alsof de All Blacks die boete gewild hebben, beetje cheap shot hier....quote:Op maandag 24 oktober 2011 17:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Als Nieuw Zeeland zonodig die Haka wil doen, vind ik dat andere landen mogen challengen hoe ze willen. Stelletje cry-babies dat mensen niet te dichtbij mogen komen...
Waarom voelt de IRB zo de behoefte om de All Blacks te beschermen? Daar snap ik werkelijk niets van.quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Alsof de All Blacks die boete gewild hebben, beetje cheap shot hier....
Nog even een edit;
De boete bedraagt 2500 pond en wordt opgelegd door de IRB, niet door NZRU. Er valt Nieuw-Zeeland en de All Blacks dus niets te verwijten.
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10761451
Ach ja, dat kan ik dan nog wel begrijpen. Op zo'n WK worden grote sponsorcontracten afgesloten. Bij het WK voetbal is er elke 4 jaar ook wel sponsorgezeik.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:06 schreef knnth het volgende:
1 Samoaan (Tuilagi) en 2 Engelsen (Moody en Tuilagi) kregen een boete voor reclame op het bitje.
Zelfde orde van kansloosheid inderdaad.
Ik moet zeggen dat ik het geweldig vond toen de Fransen naar voren kwamen. De Haka doet me niet zo heel veel meer (nadat je hem 60 keer gezien hebt is het nieuwe er wel een beetje van af), maar juist doordat de Fransen opliepen voelde ik even een rilling.quote:Op maandag 24 oktober 2011 21:55 schreef JeMoeder het volgende:
Tjah, duidelijk was gemaakt dat er niet over de middellijn mocht worden gegaan bij pre-match 'rituals'. De AB's mochten dus ook niet over de middellijn. Maar goed, ik zou ook geen boete geven, dit verziekt de finale.
Ik zie dit niet als bescherming van de AB's, maar gewoon mierenneuken om de regels. Doet me trouwens denken aan die Tongan (of was het een Fijian of Samoan?) die een boete kreeg vanwege een reclameuiting op zijn bitje terwijl spelers van grotere landen dit niet kregen...
Ik zie nu pas dat ze exact hetzelfde logo gebruiken als de officiele twittersite, is inderdaad niet officieelquote:Op maandag 24 oktober 2011 20:18 schreef knnth het volgende:
Uit dat artikel blijkt dat nog niets officieel is dus. Dat twitter-account is niet officieel en op de site van IRB staat ook nog niks ...
Eens.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het geweldig vond toen de Fransen naar voren kwamen. De Haka doet me niet zo heel veel meer (nadat je hem 60 keer gezien hebt is het nieuwe er wel een beetje van af), maar juist doordat de Fransen opliepen voelde ik even een rilling.
Als je de betekenis van de Haka voor de Maori (en zelfs voor de Pakeha en Islanders) kent en hebt gevoeld - dus niet bij rugby, maar als ritueel - dan blijft de Haka je altijd wat doen; of het nu de Kapa, de Ka Mate, Ka Panapana etc. etc. is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het geweldig vond toen de Fransen naar voren kwamen. De Haka doet me niet zo heel veel meer (nadat je hem 60 keer gezien hebt is het nieuwe er wel een beetje van af), maar juist doordat de Fransen opliepen voelde ik even een rilling.
Lijkt me een mooie statementquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:51 schreef Nielsch het volgende:
Inmiddels is de boete officieel. Niet hoog (2500 euro), maar het gaat om het principe. Wat een onzin. Iedereen spreekt er schande van. Wat een flater van de IRB. Blijkbaar is het verboden om de Haka te challengen, want oh jee stel je voor dat een ander team dichtbij komt. Nee, voor het marketingplaatje moet de tegenstander van Nieuw Zeeland maar als een stel makke schapen naar die rare dans gaan staan kijken.
Persoonlijk zou ik met m'n teamgenoten in een kringetje gaan staan en een rugbybal rond gaan gooien tijdens de Haka. Eens kijken of de IRB dan nog steeds blij is met hun belachelijke regels.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |