Gotye bleef steken op 620.000 views in Nederland.quote:Op zondag 6 november 2011 08:57 schreef chansadres het volgende:
Ik denk sowieso dat de grootste hit van 2011 "Somebody that I Used to Know" van Gotye is. Daarna vind ik "Ik neem je mee" een leuk liedje. Leuk als single maar een geheel album van deze muziek trek ik niet...
Sorry, maar views interesseren me niks. Verkoopcijfers! Inclusief downloads en airplay. Dan staat Gotye ver boven Gers. Daarnaast staan er van Gotye mirror video's op youtube terwijl van Gers maar 1 video online staat.quote:Op zondag 6 november 2011 18:12 schreef Metaan het volgende:
[..]
Gotye bleef steken op 620.000 views in Nederland.
Daar hadden ze 4 maanden voor nodig.
In Nederland niet eens top 100 dus.
Airplay boeit niet. Want wie kiest die saaie reruns van 40 plaatjes uit denk je?quote:Op zondag 6 november 2011 18:55 schreef chansadres het volgende:
[..]
Sorry, maar views interesseren me niks. Verkoopcijfers! Inclusief downloads en airplay. Dan staat Gotye ver boven Gers. Daarnaast staan er van Gotye mirror video's op youtube terwijl van Gers maar 1 video online staat.
Hoewel youtube views heus wel wat zeggen over populariteit, is je vergelijking youtube-airplay-singleverkoop natuurlijk buitengewoon krom. Een download of single verkoop staat geregistreerd als 1, terwijl člke youtube afspeelbeurt bij jou waarde heeft, zelfs al wordt dit 100x per dag door dezelfde persoon gedaan. Het zou interessanter worden wanneer je de beschikking zou hebben over de gegevens hoe vaak dit nummer gedraaid wordt eenmaal aangekocht/gedownload. En dan pas mag je Gotye betrekken in een eventuele vergelijking.quote:Op maandag 7 november 2011 00:21 schreef Metaan het volgende:
[..]
Airplay boeit niet. Want wie kiest die saaie reruns van 40 plaatjes uit denk je?
Single verkoop is zo goed als onbestaande geworden. De downloads zijn beperkt in aantal en beperken zich tot een publiek dat dom genoeg is te betalen voor muziek.
Op youtube kun je gewoon zelf uitmaken welk plaatje je wil horen, zonder dat daar directe kosten aan verbonden zijn. Dat lijkt me dus een faire vergelijking tussen muziek.
Goteye opereert in een markt van 500 miljoen Engelstaligen. Dan stelt die 14 miljoen views echt veel minder voor als de 6 miljoen (ik ga hard) en de 3,2 miljoen (neem je mee) van Gers.
In Nederland is het materiaal van Gers gewoon vele malen meer geklikt als van Goteye. Dat zijn de feiten.
Niet iedereen weet dat, maar youtube werkt met een logaritme om het aantal kliks per ip adres in te perken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:58 schreef Veldinspecteur het volgende:
[..]
Hoewel youtube views heus wel wat zeggen over populariteit, is je vergelijking youtube-airplay-singleverkoop natuurlijk buitengewoon krom. Een download of single verkoop staat geregistreerd als 1, terwijl člke youtube afspeelbeurt bij jou waarde heeft, zelfs al wordt dit 100x per dag door dezelfde persoon gedaan. Het zou interessanter worden wanneer je de beschikking zou hebben over de gegevens hoe vaak dit nummer gedraaid wordt eenmaal aangekocht/gedownload. En dan pas mag je Gotye betrekken in een eventuele vergelijking.
Die 6 miljoen en ruim 3 miljoen voor Gers zijn indrukwekkende getallen, maar ik voorspel een collectieve overdosering van 'Ik Neem Je Mee' binnenkort. Heb je trouwens ooit gezien wat in Nederland de meest bekeken muziekvideo's zijn? Zo'n nieuw nummer van New Kids gaat ook echt als een malle.
Mijn hemel wat is er mis met jouquote:Op dinsdag 15 november 2011 01:52 schreef Metaan het volgende:
4.180.000 views nu.
Gers blijft maar hard gaan.
Deze toevallig?quote:Op woensdag 9 november 2011 21:17 schreef Isis20 het volgende:
Ik hoorde op de radio gisteren of eergister een grappige remix over 'Thee is gay' op de melodie van 'Ik neem je mee.'
Weet iemand misschien waar ik dat fragment kan vinden, ik weet het radio station ook niet meer...
wel met je eens.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:54 schreef Bigs het volgende:
maar dat nr met Guus Meeuwis hangt echt aan elkaar van de klungelige kinderrijmpjes. Echt matig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |