abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103425128
Ik heb ook geen Bahncard. Totdat ik ooit misschien wel in Duitsland ga werken en dus wonen. Dan fix ik wel even een Bahncard 100. Maar zolang dat niet gebeurd, hou ik de Duitsland tripjes op het met de auto op pad gaan, of de diverse aanbiedingen zoals Europa-Special of de Ländertickets.
pi_103425218
Maar vanuit Deventer kan ik nu dus wel de as Bentheim - Hannover gebruiken als baseline voor van alles *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103425284
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?

Verder is het ook irrelevant, want Enschede - Coesfeld is Verbundtarief, dus dan maakt het niks uit of daar nou een trein van DB of Arriva rijdt. Of überhaupt of er een trein rijdt of in plaats daarvan een bus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 19:40:15 ]
pi_103425368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
pi_103425386
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef jappas het volgende:

[..]

Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
O ja, ik las het verkeerd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:40:05 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103425390
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?

Verder is het ook irrelevant, want Enschede - Coesfeld is Verbundtarief, dus dan maakt het niks uit of daar nou een trein van DB of Arriva rijdt. Of überhaupt of er een trein rijdt of in plaats daarvan een bus.
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103425562
Jaja, peper het nog even in. :+

Maar het tweede deel van m'n post blijft staan: sowieso in heel NRW heb je overal een Verkehrsverbund met hetzelfde tarief voor alle regionale treinen en bussen. Dus aan een BahnCard heb je alleen iets als je met IC/ICE reist of de grens van een Verkehrsverbund overschrijdt.
pi_103425855
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan? :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:00:01 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103426165
Voor ik met vandaag bezig ga, een selectie van de foto's van gister. Alle foto's zijn op mijn Flickr te vinden: http://www.flickr.com/photos/the_knitter/

Ik ben eerst naar Antwerpen-Luchtbal gegaan. Er liggen 6 sporen. Bijna alle goederentreinen komen over de sporen 5 & 6. Een enkele die van- of naar Roosendaal gaat/komt gaan via spoor 3 of 4.

De B-Cargo 1331+1320 met een kolentrein naar de Antwerpse Havens.

Een oud-gediende, B-Cargo 2013 met een UnitCargo naar de Havens. De Belgen noemen dit meestal een 'rommeltrein', waar ik hun ook gelijk in kan geven. Er zitten zóveel verschillende wagons in.. Dan houdt Nederland het bescheiden met een UC.

B-Cargo 2017 met een 'Rommeltrein', in bescheiden versie

B-Cargo 2809 met een 'trailertrein'. Op deze trein staan voornamelijk trailers. Ik heb maar 2 containers gezien.

Waar je in Nederland steeds minder Klazen ziet, rijden ze in België nog volop rond.
Hier zie je Class66 DE6307+6301 in DT met containertrein

Het Belgische cargonetwerk is voor een Nederlander die er weinig komt, steeds weer 'opwindend'. Echter een groot nadeel is dat de Traxxen met grote regelmaat te zien zijn, en de oude locomotieven reeks 20, 23 en 26 steeds meer verdrijven.
In Nederland word de BR189 door de cargospotter als 'standaard' gezien, in België de Traxx (186 xxx) dus.

Gelukkig komen oud-gedienden nog steeds tevoorschijn. Hier de 2012 met een vol beladen containertrein.

Ook een 'verjager' van het oude spul is de Reeks 13. Deze reeks lust 25 kV, en is dus meer inzetbaar. De Reeks 13 rijdt daarom ook veel via de 25 kV routes. De Traxx en oud-gedienden pakken de andere routes.

Wederom een leuk treintje, B-Cargo 2023 met een Staaltrein

Je vraagt je wel eens af waar geld aan verspilt word. Één van de oorzaken is dat er 4 Class66'en rijden, en in elke loc een machinist. Elke loc word bestuurd. En dat als LosseLoc. Je kan dan ook kiezen voor "In Opzending"...

B-Cargo 2312+2341 met UnitCargo

Nog een opvallend treintje is deze. ARF 1101 met een Graantrein komt door, onderweg naar het Rotterdamse. Hier rijdt de trein via spoor 3, gezien het dan direct door kan naar Essen/Roosendaal.

Toen was ik gaan kijken op Antwerpen-Dam. Daar was het écht niks qua zon. Toch nog wat geschoten, omdat ik moest wachten op de trein terug:

Rurtalbahn V207 met afvaltrein, en achterop een G2000 in opzending.

B-Cargo 2357 met Staaltrein


B-Cargo 2013 met UnitCargo]
B-Cargo 2013 met UnitCargo

Terwijl ik weer in de trein terug zat, en in Noorderdokken uitstapte, stapte er nog een Belg uit. Deze bleek ook cargo-spotter te zijn, en dus een heel gesprek mee gehad. Hij heeft mij meegenomen naar andere plekken.

B-Cargo 2022 met Containertrein

B-Cargo 2830+2827 met kolentrein

B-Cargo 2016 met keteltreintje

Op deze lijn naar de Havens rijden ook P-treinen, die daar 1 of 2 haltes hebben. Hier komen 2x Duikbril voorbij uit de havens.

B-Cargo 2009 met containertrein

Een 2e P-trein bestaat uit Varkensneus 804

B-Cargo 1320+13xx met kolentrein
pi_103426526
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan? :{w :P
In Nederland met de OV-chipkaart wordt gemopperd dat je voor elke maatschappij apart moet in- en uitchecken en dubbele opstaptarieven enzo; in Duitsland integreren ze trein, bus, tram en metro in één tarief, met als gevolg dat niet elke vervoerder eigen kortingen kan aanbieden, en dan is het ook weer niet goed. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 20:09:21 ]
pi_103427042
Leuke plaatjes greavy, vooral die in Ekeren vind ik geslaagd.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:22:52 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103427072
Dankje Zug!
pi_103427138
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 20:08 schreef Igen het volgende:
dan is het ook weer niet goed. :D
Precies, jij snapt het :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:19:53 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103429217
Locon heeft nog 3 stuks 1800 Locomotieven gekocht. En dan nog de 6700'den, waarvan 2 geplukt worden om 2 rijvaardig te maken.

Zij hebben er zin in zeker.

De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
pi_103429280
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
Gestrande Grensland-Expressjes afslepen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:25:09 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103429442
Wie weet.

Verder word de mogelijkheid tot Eenmansbediening bij de SGMm's volledig weggenomen; De spiegels gaan buiten dienst, omdat er door de rubbers heen water lekken kan bij regen, en bij de kleine ruitenwisser zo de relais in loopt..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:25:21 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103429450
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
Locon heeft nog 3 stuks 1800 Locomotieven gekocht. En dan nog de 6700'den, waarvan 2 geplukt worden om 2 rijvaardig te maken.

Zij hebben er zin in zeker.

De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
De Coevordenshuttle?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:28:02 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103429558
Maar wáárom een 1600?
Een 1600 kost 50.000. Exclusief onderhoud en alles.
Bij een BR189 is het bijvoorbeeld lease voor 60.000 p/m. Inclusief onderhoud en alles.
Voordeel van de BR189 is dat je flexibeler inzetbaar bent. Je kan zo Duitsland in crossen en dergelijke.

Oké, ik verafschuw het niet dat er een 1600 extra op de baan komt :+
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:31:48 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103429714
Kwam deze foto op Railcolor tegen:

Dat rijtuigje(BR626 motorwagen) sleept zo ff 3 loco's + I11 stuurstand

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 22-10-2011 22:07:54 ]
pi_103431022
No wai dat dat een BR628 is :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:07:45 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103431363
BR626, excuses
pi_103432035
Ja, dacht ik ook, maar die kende ik alleen van de SWEG met rechthoekige lampjes. Blijkbaar is dat toch hetzelfde :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 23 oktober 2011 @ 00:53:14 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103438756
Luchtige (hoge kwaliteits) video van SNCF over 'day to day operations': machinist, conducteur, verkeersleiding, onderhoud.

http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com/?lang=en
pi_103439961
Gave website James1988!
pi_103440119
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 00:53 schreef James1988 het volgende:
Luchtige (hoge kwaliteits) video van SNCF over 'day to day operations': machinist, conducteur, verkeersleiding, onderhoud.

http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com/?lang=en
Op zich wel leuk gedaan die video.
Maaaaaaaaaaaaar, waarom moet alles weer gedubbed worden, en ook zo slecht :')
Gebruik dan franse stemacteurs die het in het engels inspreken, nu klinkt iedereen in het filmpje brits _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')