Nu je het zegt...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:47 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom maken ze bij Amersfoort niet gewoon de oostkant volledig ongelijkvloers. Dan hoef je veel minder te wijzigen aan het spoor. Zoals ik het nu op sporenplan zie hebben ze sowieso die hele fly over daar verkeerd geplaatst. Had je beide sporen in het midden uit laten komen met een tak van de buitenste sporen naar deze sporen, dan had je niet veel meer kosten gehad, maar wel alle mogelijkheden.
Maar dan is het al helemaal overbodig, want dan hoef je alleen maar te zorgen dat Schiphol-Apeldoorn ongelijkvloers kan. En dat kan het ook met 1 fly over extra aan de oostkant, die je parallel aan de huidige fly-over laat lopen, zodat het geen extra overlast veroorzaakt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Nu je het zegt...
Vanwege de layout aan de oostkant moet de trein naar Enschede van spoor 1 vertrekken en de trein naar Groningen van spoor 2. Maar dat betekent dat de trein Schiphol-Groningen dus niet door de dive-under kan en nog steeds het pad Amersfoort -> Utrecht moet kruisen.
Of wacht eens... straks gaat Schiphol-Groningen toch via de Hanzelijn!
Grenstarief? Die 10,90 voor Enschede-Coesfeld is gewoon binnenlands Duits tarief (ZVM) hoor.quote:
En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .dequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kost dat trouwens een schandalige hoop geld zeg. Enschede - Coesfeld is misschien 48 km, betaal je ¤ 10,90 voor een enkeltjeGewoon 2e klas, en wapperen met je BahnCard is zinloos. 22,71 cent per km
![]()
In NL betaal je 2e klas vol tarief 8 euro voor zo'n afstand (Ut - Ht is ook 48 km)
Maakt niet uit. Voor dat verkehrsverbund telt Enschede als Duitsland. Vanaf Gronau is het nog steeds 8,50 bijvoorbeeld.quote:
Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daarquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .de
Is toch meer regel dan uitzondering dat de BahnCard niet voor Verbundtarif geldt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daar![]()
Die is op de Grensland-Express bijvoorbeeld wel geldig gewoon
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
PEG = Arriva en Arriva is tegenwoordig ingelijfd door de DB
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |