Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
O ja, ik las het verkeerd.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef jappas het volgende:
[..]
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
Verder is het ook irrelevant, want Enschede - Coesfeld is Verbundtarief, dus dan maakt het niks uit of daar nou een trein van DB of Arriva rijdt. Of überhaupt of er een trein rijdt of in plaats daarvan een bus.
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.
In Nederland met de OV-chipkaart wordt gemopperd dat je voor elke maatschappij apart moet in- en uitchecken en dubbele opstaptarieven enzo; in Duitsland integreren ze trein, bus, tram en metro in één tarief, met als gevolg dat niet elke vervoerder eigen kortingen kan aanbieden, en dan is het ook weer niet goed.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan?![]()
Gestrande Grensland-Expressjes afslepenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
De Coevordenshuttle?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
Locon heeft nog 3 stuks 1800 Locomotieven gekocht. En dan nog de 6700'den, waarvan 2 geplukt worden om 2 rijvaardig te maken.
Zij hebben er zin in zeker.
Op zich wel leuk gedaan die video.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:53 schreef James1988 het volgende:
Luchtige (hoge kwaliteits) video van SNCF over 'day to day operations': machinist, conducteur, verkeersleiding, onderhoud.
http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com/?lang=en
De gunstige invloed van problemen met nieuw materieel!quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig
Ik las ook ergens dat er woensdag testritten Bentheim-Oldenzaal zijn voor de ATB van de V200 van de BE.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Euroterminal ligt pal naast Coevorden he, en het eigen baanvak is maar geschikt voor 50 km/h dacht ik. En dat over een afstand van 55km, dus dat kost meer dan een uur. Tegen die tijd kun je via Coevorden al voorbij Zwolle zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me stug dat het via Coevorden - Zwolle sneller is. Dat is een heidens eind om gewoon
Zeker. En ze rijden als een trein. Tenminste, normaal. Vanochtend liet een loc reeks 27 het afweten ter hoogte van Landen. Hebben daar 1u45 stil gestaan tot er hulptroepen aanwezig om ons naar station Landen te slepen, en daar moest maar gewacht worden op de volgende trein. Hoewel de IC van een uur later (die achter ons stond) extra op Landen zou stoppen, scheurde die met 80 km/h door Landen... De IR (of L-trein?) met 3 bakjes Break zat daardoor zo vol, dat de reizigers, die uit een I11-rijtuigenstam ala 12 bakjes kwamen, nog niet veel opschoten. Ja, die zich in die trein konden wurmen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig
Omgeleid via..quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:21 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden Utrecht - Amersfoort lopen uit
De Intercity's tussen Amersfoort en Utrecht worden omgeleid, ..
Dat wordt toch wat lastig, kopmaken zonder te stoppen... Als het goed is staan ze gewoon langs het perron, want toen wij gisteren met de IC Berlijn met +8 Amersfoort binnenkwamen werd omgeroepen dat reizigers voor Utrecht/Den Haag/Rotterdam moesten blijven zitten om in Hilversum over te stappen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Hilversum verwacht ik. Zonder stop daar.
Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..quote:Amersfoort
Zondag 23 Oktober 19:09
Oorzaak
Rond Amersfoort rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Apeldoorn/Zwolle reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Amsterdam C en Zwolle reizen via Arnhem.
Hoe lang zou het duren voor ze 20:30 veranderen in "Het is nog onbekend hoe lang dit gaat duren"?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:20 schreef greavy het volgende:
Amersfoort ligt er volledig uit.
[..]
Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |