abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103322160
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:11 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ach kom jij bent iemand die openlijk bepaalde bevolkingsgroepen uitkotst, ga alsjeblieft niet de vermoorde onschuld uithangen.
Ja, Turken en vooral Marokkanen maar ik pest ze niet weg, dat maak jij er van.
pi_103322212
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:10 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Jij hebt veel ervaring met dit soort onderzoek ?
Dat onderzoek zal wel vaak genoeg ge-peereeviewed worden.
Een onderzoek dmv klachten die binnen komen en dat 'autochtonen' en sommige bevolkingsgroepen veel minder snel klagen dan andere lijkt mij al voldoende om zelf te kunnen verzinnen dat de uitkomst van dit onderzoek met een behoorlijke korrel zout genomen kan worden en in zijn geheel niet representatief is voor wat zich werkelijk allemaal afspeelt.
pi_103322222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, Turken en vooral Marokkanen maar ik pest ze niet weg, dat maak jij er van.
Jij kotst Turken en Marokkanen dus uit en verwacht dat er mensen een normale discussie met jou voeren.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:15:34 #129
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_103322243
Ik liep eens een keer langs een voetbalveldje en zag daar wat Hollandse boys voetballen. Ik vroeg vriendelijk of ik mocht mee doen. Ik deed mee en was veruit de beste. Ik werd bijna door een groep van 15 Nederlandse jongens in elkaar geslagen, omdat ik A. Marokkaan was, B. Beter kon voetballen en C. Ze het niet konden hebben dat ik met mijn discussietechnieken ze zielig achterliet. :{

Zielig achterliet. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_103322259
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:14 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Jij kotst Turken en Marokkanen dus uit en verwacht dat er mensen een normale discussie met jou voeren.
Stiekem kots jij vast op mensen die op mensen kotsen of niet :P
pi_103322283
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:14 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Jij kotst toch ook op PVV ers en toch voer je discussie met hen. Hypocriet zeg.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:17:15 #132
13462 BansheeBoy
pi_103322324
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kots je op mij? Echt? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_103322358
quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kots je op mij? Echt? :?

Om jou moet ik vooral lachen.
pi_103322385
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:14 schreef rolfson het volgende:

[..]

Een onderzoek dmv klachten die binnen komen en dat 'autochtonen' en sommige bevolkingsgroepen veel minder snel klagen dan andere lijkt mij al voldoende om zelf te kunnen verzinnen dat de uitkomst van dit onderzoek met een behoorlijke korrel zout genomen kan worden en in zijn geheel niet representatief is voor wat zich werkelijk allemaal afspeelt.
:')

Wat een onzin is dit zeg. Er is altijd kritiek op onderzoek. Daarom is er ook peer review en dergelijke, zodat het de werkelijkheid het best kan benaderen. En het 'feit' dat autochtonen minder snel klagen wordt gewoon door een paar fokkers gezegd. Je kraakt het onderzoek af omdat de uitkomst je niet aanstaat en dan doe je ook nog alsof je verstand hebt van dit soort onderzoeken.
pi_103322445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik kots niet op PVV'ers een goede vriend van mij is zelfs PVV stemmer.

Jij hebt mij echter meerdere malen duidelijk gemaakt dat je op mij kotst vanwege mij Turkse afkomst. En toch verwacht je dat ik normaal met je in discussie ga. Heel vreemd.
pi_103322473
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:15 schreef rolfson het volgende:

[..]

Stiekem kots jij vast op mensen die op mensen kotsen of niet :P
Ik heb er weinig mee in ieder geval.
pi_103322649
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:20 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ik heb er weinig mee in ieder geval.
Je hebt er weinig mee, hmmmmm, ik zie dat ongeveer als hetzelfde, Kotsen. Net zoals veel Marokkanen kotsen op de Nederlanders en Joden. Of hebben die er ook alleen maar weinig mee?

Nee, IHVK, je probeert nu een negatieve sfeer te scheppen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:27:35 #138
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103322797
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:18 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Wat een onzin is dit zeg. Er is altijd kritiek op onderzoek. Daarom is er ook peer review en dergelijke, zodat het de werkelijkheid het best kan benaderen. En het 'feit' dat autochtonen minder snel klagen wordt gewoon door een paar fokkers gezegd. Je kraakt het onderzoek af omdat de uitkomst je niet aanstaat en dan doe je ook nog alsof je verstand hebt van dit soort onderzoeken.
Dat is internet. Mensen (links/centrum/rechts) pakken wat past binnen hun straatje en de rest is niet geloofwaardig.

Ga je wat rapporten en onderzoeken na, dan kom je al redelijk snel tot de conclusie dat autochtonen over het algemeen sneller klagen over het een en ander dan allochtonen. Als je bedenkt dat autochtonen vaak ook beter weten waar en hoe dat moet, dan is dat eigenlijk ook niet zo heel verwonderlijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_103322841
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:18 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ik word vaak genoeg voor van alles en nog wat uitgemaakt omdat ik blank ben. Ik klaag er niet over bij instanties, zie er het nut niet van in ik zeg er misschien wat van bij de 'daders' als het de moeite waard is. Ik doe verder niet of ik verstand van heb ik zet er gewoon vraagtekens bij. Daarin tegen ben jij overtuigd van de waarheid en hoge kwaliteit van het onderzoek en doe jij alsof jij de waarheid in pacht hebt. Kortom je ergert je aan dingen die ik doe die je vervolgens nog stelliger zelf ook doet.
Een beter uitkomst en duidelijker uitkomst van het onderzoek zou naar voren kunnen komen als ze er percentages bij hadden gezet.
Hoeveel procent van de homo's wordt gepest? 10% of 90%? En welke groepen worden er door welke groepen benadeeld? Alles ligt in dit onderzoek op één grote hoop en je wordt er als mens niets wijzer van.
pi_103322857
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is internet. Mensen (links/centrum/rechts) pakken wat past binnen hun straatje en de rest is niet geloofwaardig.

Ga je wat rapporten en onderzoeken na, dan kom je al redelijk snel tot de conclusie dat autochtonen over het algemeen sneller klagen over het een en ander dan allochtonen. Als je bedenkt dat autochtonen vaak ook beter weten waar en hoe dat moet, dan is dat eigenlijk ook niet zo heel verwonderlijk.
Precies. Veel allochtonen weten niet eens waar en hoe ze kunnen klagen.
pi_103322903
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:28 schreef rolfson het volgende:

[..]

Ik word vaak genoeg voor van alles en nog wat uitgemaakt omdat ik blank ben. Ik klaag er niet over bij instanties, zie er het nut niet van in ik zeg er misschien wat van bij de 'daders' als het de moeite waard is. Ik doe verder niet of ik verstand van heb ik zet er gewoon vraagtekens bij. Daarin tegen ben jij overtuigd van de waarheid en hoge kwaliteit van het onderzoek en doe jij alsof jij de waarheid in pacht hebt. Kortom je ergert je aan dingen die ik doe die je vervolgens nog stelliger zelf ook doet.
Een beter uitkomst en duidelijker uitkomst van het onderzoek zou naar voren kunnen komen als ze er percentages bij hadden gezet.
Hoeveel procent van de homo's wordt gepest? 10% of 90%? En welke groepen worden er door welke groepen benadeeld? Alles ligt in dit onderzoek op één grote hoop en je wordt er als mens niets wijzer van.
Ik ben ook vaak voor dingen uitgemaakt en heb nergens geklaagd. Lekker relevant voor het onderzoek onze persoonlijke keuzes
pi_103322978
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik zomaar bij links of rechts in te delen ben en geloof ook niet wat mij het beste uit zou komen. Dit onderzoek gaat alleen erg kort door de bocht.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:32:54 #143
13462 BansheeBoy
pi_103323061
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:28 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Precies. Veel allochtonen weten niet eens waar en hoe ze kunnen klagen.
En op zich is dat juist weer de schuld van autochtonen. Daar laten ze steken vallen. :{

pi_103323104
quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En op zich is dat juist weer de schuld van autochtonen. Daar laten ze steken vallen. :{

Trollbsb
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:35:49 #145
13462 BansheeBoy
pi_103323231
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:33 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Trollbsb
Nou, blijkbaar worden ze dan niet goed ingelicht. En ik mag toch aannemen dat dat een taak is van de "autochtonen"? :{

pi_103323244
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:29 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ik ben ook vaak voor dingen uitgemaakt en heb nergens geklaagd. Lekker relevant voor het onderzoek onze persoonlijke keuzes
Relevant als culturele verschillen verschuivingen in de uitkomst van het onderzoek kunnen veroorzaken. Overigens denk ik niet dat de 'autochtone' Nederlander negatiever behandelt wordt dan de Turkse en ja ik denk dat dat eerder andersom het geval is.

Maar ik vind het erg vervelend dat mensen allemaal binnen hun eigen groepje een paar oogkleppen opzetten en niets kunnen zien vanuit het perspectief van andere groepen. Ik probeer zo neutraal mogelijk binnen alles te staan al lukt mij dat vaak niet goed.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:36:20 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103323250
quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nou, blijkbaar worden ze dan niet goed ingelicht. En ik mag toch aannemen dat dat een taak is van de "autochtonen"? :{

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:36:54 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103323274
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:31 schreef rolfson het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik zomaar bij links of rechts in te delen ben en geloof ook niet wat mij het beste uit zou komen. Dit onderzoek gaat alleen erg kort door de bocht.
http://www.art1nhn.nl/ima(...)ers%20lba%202010.pdf

Dat is het onderzoek waar in de OP naar verwezen wordt. Ik ben het nu even aan het doorlezen en ik heb niet het gevoel dat er wat mis mee is.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_103323310
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://www.art1nhn.nl/ima(...)ers%20lba%202010.pdf

Dat is het onderzoek waar in de OP naar verwezen wordt. Ik ben het nu even aan het doorlezen en ik heb niet het gevoel dat er wat mis mee is.
Ik zal het ook even doorlezen.

Er lijkt idd weinig mee mis te zijn en het is ook moeilijk om informatie op een juiste manier te vergaren en behandelen. Zoals op pagina 3 al te zien is zitten er wel wat haken en ogen aan.

quote:
Het grootste deel van de geregistreerde discriminatieklachten wordt niet getoetst
aan de wetgeving gelijke behandeling of het strafrecht. Met andere woorden: de
klachten die de ADVs registreren betreffen ervaren discriminatie, die niet altijd
ook daadwerkelijke discriminatie zal zijn. Aan de andere kant is het zo dat lang
niet alle ervaren discriminatie ook wordt gemeld bij een ADV. Bovendien wordt
niet alle daadwerkelijke discriminatie ook als zodanig ervaren. Daarnaast kan het
zo zijn dat mensen die discriminatie ervaren, dit negeren en niet willen erkennen
omdat zij zichzelf niet in een slachtofferrol willen plaatsen. Zij zullen dan ook niet
snel geneigd zijn ervaren discriminatie te melden
Dit is dus één van de punten waar ik mijn vraagtekens bijzet. Ik kan mij heel goed voorstellen dat verschillende bevolkingsgroepen totaal anders reageren dan anderen. Kortom dan zou daar eerst ook onderzoek naar gedaan moeten worden.

Kortom hoewel ik het onderzoek niet als onwaar af kan doen en de kans aannemelijk is dat het in het dagelijks leven echt zo is mag ik er best een beetje sceptisch over zijn. Kijk ik steek mijn kop echt niet in het zand en ik zie dat er ook veel mis is met de zogenaamd goede blanke kant in de samenleving.

[ Bericht 51% gewijzigd door rolfson op 20-10-2011 13:46:06 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 13:42:54 #150
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_103323588
Het probleem even in perspectief geplaatst:
quote:
Seksuele gerichtheid
Van alle klachten betrof 6% discriminatie op grond van seksuele gerichtheid. Het gaat dan om discriminatie op grond van de (veronderstelde) homo- of heteroseksuele gerichtheid van het slachtoffer. Biseksualiteit valt hier ook onder.
Het gaat hierbij vooral om incidenten, veelal in de openbare ruimte en in de woonomgeving, gericht tegen personen met een homoseksuele gerichtheid. Bij deze incidenten is vaker sprake van geweld dan bij klachten over discriminatie op andere gronden.
6% van de klachten zijn dus afkomstig van homoseksuelen. Dat is alsnog - absoluut gezien zeker- ongelooflijk veel, en eigenlijk teveel. Maar dat geeft ook alleen maar aan hoe waanzinnig groot de omvang is van bepaalde andere vormen van discriminatie. Daarnaast is het altijd leuk om de praktijk voorbeelden erbij te lezen. Zorgt er voor dat mijn aandachtsspanne van een goudvis weer even wakker geschud wordt:
quote:
Geen verbouwing voor homostel
Twee mannen die met elkaar getrouwd zijn besluiten hun huis te laten verbouwen. Ze sturen schetsen naar een bouwbedrijf met het verzoek om een offerte.
In reactie ontvangen de mannen een e-mail waarin de vraag wordt gesteld of zij partners zijn, zoals verondersteld kan worden op basis van hun email adres. Als dit zo is, wil het bouwbedrijf geen zaken met hen doen, want “dit druist te sterk tegen mijn principes in. Ik denk dat we daardoor te veel een verstoorde samenwerking zullen hebben.” De mannen dienen een klacht in bij een ADV.
De ADV stuurt een brief naar het bouwbedrijf, waarin gesteld wordt dat het bedrijf verboden onderscheid maakt bij het aanbod van goederen en diensten op grond van homoseksuele gerichtheid. De directeur van het bouwbedrijf beroept zich op de vrijheid van meningsuiting en zegt zijn beslissing te baseren op „het christelijke geloof waarin de Bijbel de leidraad is‟. Hij vindt dat hij zijn eigen klantenkring mag kiezen en houdt ervan open kaart te spelen.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')