Ik heb gewoon met een grondboor gaten geboord, daar de palen in laten zakken en vervolgens opvullen met zand (inspoelen). De schutting is een meter of 7 lang denk ik. Het is alweer even geledenquote:Op maandag 19 maart 2012 13:19 schreef CafeRoker het volgende:
Hoe doe je dat met dat puin? Is dat een kwestie van gat graven, bodempje puin, paal erachteraan en aanstampen?
En JK1982, 8 jaar is netjes. Als dat bij zwartedoos ook zou lukken zou dat natuurlijk ideaal zijn, maar de schutting wordt bij haar vrij lang en dat is waarom ik denk dat de stevigheid wat zwaarder telt. Hoe hebben jullie toen de paal de grond ingekregen? Graven of slaan? En hoe zit het met lengte en beschutting van de schutting?
1.80 inderdaad. Bij toogschermen hoeven de palen iets minder ver boven de grond uit te steken..quote:Op maandag 19 maart 2012 14:13 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, dat zal ook wel gaan ja, maar advies is meestal 1/3 van paallengte. En meeste schuttingdelen zullen 1.80/2 m hoog zijn denk ik?
Hier nog een filmpje:
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/schutting-plaatsen/
Geinig spul dat Nomix beton. Handig! Zal wel duur zijn.
o ja want online lees ik allemaal dat ze erniet inkomen met handmatig, zelfs nog moeilijk met benzine..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 08:54 schreef MaximusTG het volgende:
Nee joh, gewoon handmatig. Stelt niks voor, een gat boren met zo'n boor.
Ja, jij hebt wel flinke spierballen?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:52 schreef zwartedoos het volgende:
Bedoel idd voor de palen. Ok dan neem ik gewoon de handmatige
uh de bedoeling is geloof ik gaten graven/boren wat beton erin, paal erin en afvullen met grond?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:30 schreef CafeRoker het volgende:
Handmatig lukt prima, heb ik hier ook gedaan. Ik zag er ook tegenop maar het stelde echt heel weinig voor. Maar ik las dat je inderdaad beton wilde gebruiken. Als je dat van plan bent is de paal de grond in slaan volgens mij de enige manier om niet te hoeven stutten. Dit omdat je met een geboord gat de situatie krijgt eigenlijk maar los in het gat staat en daardoor niet uit zichzelf in de juiste stand blijft staan.
Hij hoeft trouwens niet het hele stuk de grond in geslagen te worden, maar toch wel de laatste 40 cm. Dat eerste stuk kun je ook gewoon gaven.
mijn vrienden welquote:
Mocht je nog wat nodig hebben: achter mijn schuur liggen nog aardig wat ronde tuinpalen, geïmpregneerd en wel. Ik stook ze anders toch alleen maar op in de vuurkorfquote:Op zondag 18 maart 2012 07:50 schreef zwartedoos het volgende:
31 maart krijg ik van cafe roker 7 panelenAlleen zitten hier geen palen bij, ik dacht dat ik die op marktplaats goedkoop had gezien maar die kan ik nu niet meer vinden. Iemand nog iets liggen of weet iemand waar ik ze goedkoop kan krijgen??
en waar ligt jouw schuurquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mocht je nog wat nodig hebben: achter mijn schuur liggen nog aardig wat ronde tuinpalen, geïmpregneerd en wel. Ik stook ze anders toch alleen maar op in de vuurkorf
Nou, toen ik vanochtend thuis wegging stond ie nog, dus ik hoop niet dat ie inmiddels ligt. In Nieuwegeinquote:
je weet dat ik in zuid limburg zit?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, toen ik vanochtend thuis wegging stond ie nog, dus ik hoop niet dat ie inmiddels ligt. In Nieuwegein
Zal ik dit weekend even naar de afmetingen + aantallen kijken voor je ?
Is dit iets voor je?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:50 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
je weet dat ik in zuid limburg zit?Het afhalen zal duurder zijn dan nieuwe kopen ben ik bang
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |