abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:55:42 #51
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_103676890
Die link van mp heb ik niks aan veel te weinig maar toch bedankt! Cafe roker: zeker een optie! Ik ben zelf nog aan t twijfelen wat de beste optie is..belangrijkste is privacy, dus niet te laag en goedkoop(mocht t gejat/gesloopt worden dat het niet een totale ramp is :') )
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_104427493
Hoe staat het hiermee zwartedoos? Heb je nog iets gevonden ondertussen?
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2011 @ 10:09:58 #53
91830 MaximusTG
pi_104427807
Tis nu tijd om een haag te planten!
  woensdag 16 november 2011 @ 10:43:23 #54
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_104428555
Heb helaas nog niet het geld gehad om die planten te kopen..misschien volgende maand maar geen idee of dat niet te laat is dan?
pi_104429257
De temperatuur zit nu 's nachts al rond het vriespunt, dus over een maand ben je denk ik wel te laat.. Was alleen even benieuwd of je inmiddels al een oplossing had hiervoor.. :)
  woensdag 16 november 2011 @ 11:24:27 #56
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_104429798
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:07 schreef JK1982 het volgende:
De temperatuur zit nu 's nachts al rond het vriespunt, dus over een maand ben je denk ik wel te laat.. Was alleen even benieuwd of je inmiddels al een oplossing had hiervoor.. :)
nee helaas ;(
  zondag 18 maart 2012 @ 07:50:07 #57
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_109223789
31 maart krijg ik van cafe roker 7 panelen *O* Alleen zitten hier geen palen bij, ik dacht dat ik die op marktplaats goedkoop had gezien maar die kan ik nu niet meer vinden. Iemand nog iets liggen of weet iemand waar ik ze goedkoop kan krijgen?? :*
pi_109224342
Tsja, wat noem je goedkoop? Je krijgt wel weer aanbiedingen nu, nu iedereen in de tuin aan de slag gaat. Maargoed, dan zijn ze een paar euro per stuk.
En anders Marktplaats inderdaad..

Heb je al iemand die hem neer gaat zetten? Of kun je dat zelf?
  zondag 18 maart 2012 @ 09:20:50 #59
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_109224522
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 08:58 schreef JK1982 het volgende:
Tsja, wat noem je goedkoop? Je krijgt wel weer aanbiedingen nu, nu iedereen in de tuin aan de slag gaat. Maargoed, dan zijn ze een paar euro per stuk.
En anders Marktplaats inderdaad..

Heb je al iemand die hem neer gaat zetten? Of kun je dat zelf?
nou nieuw zijn ze als ik het goed heb gezien zo'n 10-12 euro per stuk, ik heb er denk ik 8 nodig? Dus alles wat goedkoper is dan 80 euro is meegenomen...Ik ga eerst mn vrienden vragen of ze 1 april kunnen, ik kan de schuttingen nl niet langer laten liggen want dan worden ze gejat... :')
pi_109225405
Het moet wel iets goedkoper kunnen, voor een euro of 8 per paal. Je hebt de palen van 7x7x240 nodig. Eigenlijk moeten ze ook wel in wat beton want als je dat achterwege laat gaan ze wiebelen. Zeker als het wat langer wordt.

Hebben die vrienden van je al eens eerder een schutting geplaatst? Iedereen heeft daar wel een beetje z'n eigen manier voor en op die manier kun je rekening met hun wensen houden bij het kopen van de spullen.

edit: geen 240 trouwens, stomme rekenfout. Het moet min. 270 zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door CafeRoker op 19-03-2012 13:30:37 ]
  zondag 18 maart 2012 @ 10:48:50 #61
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_109225485
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:43 schreef CafeRoker het volgende:
Het moet wel iets goedkoper kunnen, voor een euro of 8 per paal. Je hebt de palen van 7x7x240 nodig. Eigenlijk moeten ze ook wel in wat beton want als je dat achterwege laat gaan ze wiebelen. Zeker als het wat langer wordt.

Hebben die vrienden van je al eens eerder een schutting geplaatst? Iedereen heeft daar wel een beetje z'n eigen manier voor en op die manier kun je rekening met hun wensen houden bij het kopen van de spullen.
Geen idee eigenlijk, 1 van ze heeft zijn eigen huis gebouwd en een kelder gegraven dus die is wel handig, geen idee of ze ervaringen hebben met schuttingen,...ik heb er geen verstand van iig en zal zeker moeten navragen wat ik moet kopen...ik bel ze straks (als ze wakker zijn na een zware nacht :P )
  zondag 18 maart 2012 @ 10:50:19 #62
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_109225501
Ik heb toendertijd schuttingpalen weggehaald bij de stort alhier :P

Uit de containers vissen mocht niet, maar ben er gewoon blijven rondhangen op een mooie dag (zo'n dag dat iedereen in de tuin aan de slag gaat :P ) en bij de derde auto die aan kwam rijden zag ik ze al liggen op de aanhanger :D Netjes gevraagd of ik ze mocht hebben voor ze ze de container in miepten en zo kwam ik aan mijn tuinpalen :D
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_109225548
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:48 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, 1 van ze heeft zijn eigen huis gebouwd en een kelder gegraven dus die is wel handig, geen idee of ze ervaringen hebben met schuttingen,...ik heb er geen verstand van iig en zal zeker moeten navragen wat ik moet kopen...ik bel ze straks (als ze wakker zijn na een zware nacht :P )
dat klinkt goed. Zulke vrienden moet je koesteren :+
  zondag 18 maart 2012 @ 10:59:51 #64
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_109225663
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:53 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat klinkt goed. Zulke vrienden moet je koesteren :+
Doe ik ook, zal ze belonen met een lekkere bbq en biertjes O+
pi_109226020
Ik wil je pret niet bederven, maar als het zo'n slechte buurt is, loop je dan zelfs met een schutting of haag nog steeds niet het risico dat het weg is wat erachter staat?
Avondschemering in combinatie met dichte gordijnen is natuurlijk heel mooi om even op je tenen te gaan staan om over die schutting te gaan kijken of er iets staat.
  zondag 18 maart 2012 @ 11:20:40 #66
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_109226064
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 11:18 schreef frederik het volgende:
Ik wil je pret niet bederven, maar als het zo'n slechte buurt is, loop je dan zelfs met een schutting of haag nog steeds niet het risico dat het weg is wat erachter staat?
Avondschemering in combinatie met dichte gordijnen is natuurlijk heel mooi om even op je tenen te gaan staan om over die schutting te gaan kijken of er iets staat.
ja dat risico loop ik zeker...ik ga er dan ook niks laten staan, tuinstoelen gaan braaf weer naar binnen 's avonds. Het gaat zich mij er meer om dat ik buiten kan zitten met een beetje privacy....
pi_109226822
Als je het toch wilt kopen zou ik ook eens wat houthandels bellen in de buurt, dat is sowieso een stuk goedkoper dan de bouwmarkt. Zeker als je B-keus of 2dehands neemt.

Je kunt je tuinmeubels natuurlijk ook gewoon beveiligen tegen diefstal met een ketting/staalkabel.
  zondag 18 maart 2012 @ 12:00:56 #68
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_109226940
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 11:55 schreef opa_sigaar het volgende:
Als je het toch wilt kopen zou ik ook eens wat houthandels bellen in de buurt, dat is sowieso een stuk goedkoper dan de bouwmarkt. Zeker als je B-keus of 2dehands neemt.

Je kunt je tuinmeubels natuurlijk ook gewoon beveiligen tegen diefstal met een ketting/staalkabel.
goede tip! Ik heb op dit moment nog geen tuinmeubels, maar er is vanalles gratis af te halen op mp. Had er ook al aan gedacht om die handige vriend van mij een loungebank te laten metselen haha dan hoef ik alleen de kussens naar binnen te halen. Maar daar zal hij wel geen tijd/zin voor hebben
pi_109232595
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:48 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Een schutting is niet zo heel ingewikkeld hoor. En beton.. ik vind dat persoonlijk niet echt noodzakelijk.

Maarja, jij zat toch ergens helemaal in Zuid-Limburg? Da's wel een eind weg.. :@
pi_109260649
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:33 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Een schutting is niet zo heel ingewikkeld hoor. En beton.. ik vind dat persoonlijk niet echt noodzakelijk.

Maarja, jij zat toch ergens helemaal in Zuid-Limburg? Da's wel een eind weg.. :@
In limburg heb je zware klei. Ze staan dan eerst wel heel stevig zonder beton, maar na een tijdje gaan ze wiebelen en blijven ze ook wiebelen omdat dat massieve spul zich niet makkelijk opnieuw zet.

Overigens is het wel een mooie tussenweg om gewoon een kuil van zo'n 30 cm in het vierkant te graven, daar vervolgens de paal in te slaan (niet ingraven, slaan!) en die kuil vervolgens met beton en eventueel wat oude bakstenen voor de goedkoop erdoorheen af te vullen. Het stuk van de paal dat in de grond staat zorgt dan dat het direct stevig staat en dat je niet niet met allerlei timmerwerk aan de slag moet om het tijdens het uitharden van het beton stevig te houden. En omdat het contactoppervlak rondom groter wordt blijft het ook op de wat langere duur stevig staan.

Eventueel voor het zetten nog met een busje autotectyl over een hoogte van 30cm de paal inspuiten op het punt waar hij boven de grond uitkomt. Dit omdat ze vaak gaan rotten op het punt waar grond/cement en lucht samenkomen.
  maandag 19 maart 2012 @ 07:35:27 #71
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_109263029
Ik zit idd in zuid limburg..en de handigste vriend kan 1 april niet ;( Dus uhm wat voor soort beton enzo moet ik halen dan.. :@ iemand een linkje misschien?
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2012 @ 07:46:16 #72
91830 MaximusTG
pi_109263125
Portland cement, zand , grind
Verhouding 1:2:3
http://www.hout-en-bouwma(...)ische-informatie.pdf

Voor 1000 liter beton:
13 zakken cement
0.5 m^3 zand
0.75 m^3 grind
0.16 m^3 water

Moet je dus ff uitrekenen hoeveel liter beton je nodig hebt. Aantal palen * (straal gaten)^2 * pi * diepte. Alle maten in dm nemen, en je hebt het meteen in liters.
  maandag 19 maart 2012 @ 08:02:08 #73
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_109263259
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 07:46 schreef MaximusTG het volgende:
Portland cement, zand , grind
Verhouding 1:2:3
http://www.hout-en-bouwma(...)ische-informatie.pdf

Voor 1000 liter beton:
13 zakken cement
0.5 m^3 zand
0.75 m^3 grind
0.16 m^3 water

Moet je dus ff uitrekenen hoeveel liter beton je nodig hebt. Aantal palen * (straal gaten)^2 * pi * diepte. Alle maten in dm nemen, en je hebt het meteen in liters.
uhm juist...dat laat ik ze zelf maar berekenen *) Bedankt voor de link!
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2012 @ 08:08:35 #74
91830 MaximusTG
pi_109263322
Misschien is het trouwens toch handiger als je geen beton gebruikt. Want als je dat doet kan je niet meteen de schutting plaatsen. Moet eerst 48 uur drogen..
En dan geimpregneerd hout gebruiken, en onderin het gat een tegel plaatsen en wat puin rondom de paal storten?
  maandag 19 maart 2012 @ 09:03:40 #75
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_109263988
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:08 schreef MaximusTG het volgende:
Misschien is het trouwens toch handiger als je geen beton gebruikt. Want als je dat doet kan je niet meteen de schutting plaatsen. Moet eerst 48 uur drogen..
En dan geimpregneerd hout gebruiken, en onderin het gat een tegel plaatsen en wat puin rondom de paal storten?
uhm ok..ik zie ze vanavond dus ik laat hem dit wel even lezen, ff kijken wat hij zegt hoe en wat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')