abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103267568
quote:
Jehova's hebben een nieuwe manier gevonden om het woord van god te verkondigen. In trainingspak spreken ze kinderen aan tijdens een potje voetbal. .

Geloofshelden, zo noemen ze zich. Veel ouders denken daar aanders over en vinden het niets dat hun kinderen worden aangesproken door de trainingspakpredikers.

De voetballende evangelisten hebben eigen trainingsmaterialen bij zich en geven spontaan steeds een paar uurtjes voetballes aan kinderen, weet het AD. Volgens een van de geloofshelden gaat het gewoon om vrijwilligerswerk en komt Jezus niet altijd ter sprake. "Soms vragen de kinderen wie we zijn. Dan vertellen we over samenwerkenen normen en waarden". Een enkele ouder overweegt naar de politie te gaan.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 08:45:21 #2
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_103267623
Tja, als je een reli gekkie van Gristelijke signatuur kwijt wilt hoef je maar één vraag te stellen hoor;

hoe kan het dat, als God alleen Adam en Eva heeft geschapen, dat wij mensen verschillende bloedgroepen hebben?

juist bij Jehovah's is dit bijzonder effectief; die mogen namenlijk geen bloedtransfusies en zo. Weet niet precies waarom niet, maar dat mogen ze niet. Zal de achterneef van de paus wel gezegd hebben of zo?
pi_103267685
Ik weet nu niet wat ik erger vind pedo's die kinderen fysiek willen aanraken, of zulke geloofs extremisten die kinderen psychisch aan het bewerken zijn.
pi_103267724
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:49 schreef Basp1 het volgende:
Ik weet nu niet wat ik erger vind pedo's die kinderen fysiek willen aanraken, of zulke geloofs extremisten die kinderen psychisch aan het bewerken zijn.
Beiden is gewoon erg. Goed trouwens van die moeder
  woensdag 19 oktober 2011 @ 08:59:57 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_103267858
Strak strak, in m'n trainingspak pak
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_103267974
Nu dragen ze wel meer bij dan wanneer ze rondlopen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103268003
Ideaal toch? Als ze bij je aan de deur komen moet je nog een beetje beleefd blijven, nu mag je ze gewoon geoorloofd finaal onderuit schoffelen _O_
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_103268124
Altijd leuk om een gesprek met ze aan te knopen over de hand van God.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_103268326
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:15 schreef Ferdo het volgende:
Altijd leuk om een gesprek met ze aan te knopen over de hand van God.
Vind ik ook , levert heerlijke discussies op. :7

Helaas komen ze niet meer bij mij aan de deur :'(
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_103268652
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:25 schreef TripleS het volgende:

[..]

Vind ik ook , levert heerlijke discussies op. :7

Helaas komen ze niet meer bij mij aan de deur :'(
Ik heb het gevoel dat de grap bij jou niet valt.

@ Ferdo: Netjes, hij's leuk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:44:38 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_103268759
Zoeken ja, vinden nee.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_103269986
Prima topic, maar waarom (zonder bronvermelding) uit de Telegraaf citeren in de OP, terwijl nota bene in de tekst staat dat het verhaal afkomstig is uit het AD? Onderstaand het volledige artikel:

quote:
Onrust in Utrecht over voetballende evangelisten
Geloofshelden vertellen kinderen over Jezus

Jonge mannen in blauwe trainingspakken spelen met kinderen uit de Utrechtse wijk Leidsche Rijn een potje voetbal. Ze ogen fris, zijn goed uitgerust met fraaie trainingspullen en komen 'spontaan' een paar uurtjes voetbaltraining geven. Tot ongenoegen van sommige ouders. Kinderen komen enthousiast thuis, ze willen de volgende dag weer: Ze wilden over Jezus vertellen.

De Geloofshelden zijn verbaasd over de onrust. 'Het is totaal vrijblijvend. Niemand is toch verplicht hier te zijn', aldus Tijmen Stuut. Onbekende mannen die kinderen aanspreken om een potje met ze te voetballen, zo zien veel ouders het.

Goedgelovig
'Mijn kind kwam ineens thuis met een verhaal dat ze hem gevraagd hadden mee te voetballen, dat hij vanmiddag wéér met ze wilde voetballen en dat ze hem over Jezus wilden vertellen', vertelt Marieke Meeuwsen, een van die verontruste moeders, vandaag in het AD.

'Hij was heel enthousiast, kinderen zijn zó goedgelovig. En daarom vind ik het erg onprettig. Als ze nou een briefje ophangen op school of zo, met een uitnodiging, dan kun je nog bepalen of je je kind erheen stuurt. Maar ze zomaar op straat of in de voetbalkooi aanspreken.'

Vrijwilligerswerk
'Het is gewoon vrijwilligerswerk', zegt Stuut. 'We doen dit al jaren, vaak georganiseerd vanuit kerken of gemeenten. Maar ook zo, gewoon de wijk in en voetballen. Vaak komt het geloof niet eens ter sprake. Maar soms vragen de kinderen wie we zijn. Of we vertellen als het over samenwerken in een team gaat, iets meer over samenwerken in het algemeen en over normen en waarden. Van daaruit kán een gesprek verder gaan.'

Onschuldig of niet, een enkele ouder overweegt zelfs naar de politie te gaan. Zoals Pia (39 jaar, moeder van drie kinderen): Deze mensen spreken veel te jonge kinderen aan zonder de ouders erbij, met een verhaal om gezamenlijk een 'spel' te doen. En dan gaat het woord van Jezus erin.

Werk van de duivel
Stuut kan zich voorstellen dat er ouders zijn die het vreemd vinden. 'Tja, ik geloof in God, maar ook de vijand van God is aan het werk hè. Het is het werk van de duivel dat er mensen zijn die ons niet vertrouwen.'
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-evangelisten.dhtml

Ook niet onbelangrijk: ik zie in deze (bron)tekst nergens staan dat het om Jehova's getuigen gaat. Er wordt melding gemaakt van Evangelisten. Dat hoeft belist niet hetzelfde te zijn.

Zie ook:
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Geloofshelden
- http://www.geloofshelden.nl/

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2011 10:27:26 ]
pi_103270566
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:49 schreef Basp1 het volgende:
Ik vind fysieke aanraking / aanranding nog net een tandje erger, maar vind het bijna net zo werpelijk wat deze geloofsextremisten doen. Het blijkt nota bene een initiatief te zijn van een aantal bekende en gerespecteerde topsporters.

Zoals al gesteld: het gaat om de manier waarop dit gebeurt. Het wordt ongevraagd aan die kinderen opgedrongen. Het argument dat die kinderen daar niet te hoeven zijn, gaat niet op. Men gaat namelijk bewust met die kinderen voetballen om de boodschap te verkondigen, niet omdat ze het zo leuk vinden om te voetballen. Het doel (zie website) is klip en klaar. Ik ben het dus eens met de moeder die zegt dat zulke activiteiten van tevoren moeten worden bekendgemaakt, zodat ouders zelf kunnen bepalen of ze hun kinderen laten gaan en eraan blootstellen.
pi_103270949
quote:
5s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:23 schreef Elfletterig het volgende:
Prima topic, maar waarom (zonder bronvermelding) uit de Telegraaf citeren in de OP, terwijl nota bene in de tekst staat dat het verhaal afkomstig is uit het AD? Onderstaand het volledige artikel:

[..]

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-evangelisten.dhtml

Ook niet onbelangrijk: ik zie in deze (bron)tekst nergens staan dat het om Jehova's getuigen gaat. Er wordt melding gemaakt van Evangelisten. Dat hoeft belist niet hetzelfde te zijn.

Zie ook:
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Geloofshelden
- http://www.geloofshelden.nl/
Dat artikel is idd wat uitgebreider, en staat ook een interview in. De TS is niet van plan een discussie te openen. Lijkt me dus een matig bash topic worden. Dit keer een ander geloof.

Je mag van mij rustig een nieuw topic openen, maar dan wel 1 met een serieuze discussie. Op zich valt er wel een discussie over te voeren.

reacties als leuk, die gelovigen allemaal in elkaar slaan of het zijn allemaal pedo's is hetzelfde als; niet-gelovigen zijn allemaal moordenaars en hoeren en blanken zijn allemaal incestplegers.

oproepen tot geweld zal toch worden gemod, dus zonde van de tijd die mensen in een dergelijke post zetten.
Een topic starten met deze post vind ik dus ook prima, elfletterig
quote:
Ik vind fysieke aanraking / aanranding nog net een tandje erger, maar vind het bijna net zo werpelijk wat deze geloofsextremisten doen. Het blijkt nota bene een initiatief te zijn van een aantal bekende en gerespecteerde topsporters.

Zoals al gesteld: het gaat om de manier waarop dit gebeurt. Het wordt ongevraagd aan die kinderen opgedrongen. Het argument dat die kinderen daar niet te hoeven zijn, gaat niet op. Men gaat namelijk bewust met die kinderen voetballen om de boodschap te verkondigen, niet omdat ze het zo leuk vinden om te voetballen. Het doel (zie website) is klip en klaar. Ik ben het dus eens met de moeder die zegt dat zulke activiteiten van tevoren moeten worden bekendgemaakt, zodat ouders zelf kunnen bepalen of ze hun kinderen laten gaan en eraan blootstellen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_103271021
Brutaal dit. De opvoeding op dit vlak is terrein van de ouders en daar heb je je niet ongevraagd mee te bemoeien en al helemaal niet onder het mom van een "spontane" activiteit.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')