abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103257637
Beste forummers,

Ik verkoop mijn auto. Het betreft een Calypso rode E34 5-Serie met 3.0 M60 V8 motor. Deze is 218 PK sterk.

De auto heeft een automatische vijfversnellingsbak. Deze schakelt nog prima, schiet altijd in de overdrive (5) en in de lock-up.

Kilometerstand: 191000, deze kan iets afwijken als ik nog wat moet rijden.

De auto heb ik gevonden in Duitsland en naar Nederland geïmporteerd. Dit is standaard koek voor mij. BMW's haal ik graag uit Duitsland waar op de papieren de gegevens van de vorige eigenaar(en) te vinden is. De vorige eigenaar van deze auto was een bankdirecteur in een klein dorp die de auto later (waarschijnlijk na pensioen!) mee nam en prive doorreed.
Papieren hierover met antieke geboortedatum zijn uiteraard in mijn bezit!
De auto heeft voor mij dus een echte fysieke eigenaar gehad die eerst namens zijn baan en later privé de auto bereed.

Opties:
- Airbag bestuurder
- ABS
- 4x Elektrische ramen
- Stuurbekrachtiging
- Boordcomputer
- Stoelverwarming voor, werkt uitstekend
- Airconditioning
- Centrale vergrendeling met alarm
- In 2 delen neerklapbare achterbank

Ik denk dat ik nog wel iets vergeet.

Toegepast onderhoud:
- Waterpomp vervangen
- De 2 Multiriemen vervangen
- Motor gevuld met nieuwe olie, Magnatec van Castrol. Sinds 10.000 amper een verandering in het peil.
- 8x Bougies
- 2x Lambdasensoren
- Luchtfilter \ Oliefilter \ Interieurfilter \
- Remvloeistof
- Koelvloeistof
- Achterdifferentieel vloeistof ververst
- Aircosysteem opnieuw laten afvullen
- Versnellingsbakolie + filter vervangen
- Hardyschijf
- Pitmanarmen
- Rubbers en armen van stabilisatorstang

Bekend bij de 3.0 M60 V8 motor (en alle andere jaren 90 Benzine V8 motoren van BMW) is dat de oliepomp los kan komen te zitten door het los trillen van niet goed geborgde bouten.
De oplossing hiervoor is vrij eenvoudig. Verwijder je oliecarter nadat je de olie hebt afgetapt... Borg de bouten handmatig... En bevestig het oliecarter weer terug met een nieuwe pakking.
Dit is natuurlijk gebeurd! Deze pomp trilt nooit meer los.

Bekend bij BMW's zijn de trillingen die je in je stuur en pedalen kan krijgen door achterstallig onderhoud aan het onderstel. Bij mijn onderstel hoefde slechts enkele delen vervangen te worden (hardy, pitman, stabilisator) en deze zijn, zoals je kan lezen, allen vervangen. De auto is daarom ook trillingsvrij en kan, indien dat jouw rijstijl is, met enorme snelheden door bochten gegooid worden.

Zelf rij ik erg rustig en deze auto is door mij gekocht om 2x per week van Tilburg naar Nijmegen te cruisen\zweven.
Het meest relaxte is netjes 120 \ 130 rijden, de toerenteller niet boven de 2300 RPM uit zien komen, de motor zachtjes horen zoeven en aan de pomp makkelijk 1 op 10 weten te realiseren (ik bullshit je niet, snelwegverkeer met je auto in de overdrive maakt alles zuinig.)

Wel heeft de auto een nadeel. Er zit een kras op de rechter achterdeur (foto volgt!)

De V8 trekt moeiteloos op. Niet vaak rij ik harder dan 130 maar als ik om wat voor reden even gas moet geven, invoegen\inhalen\uitvoegen, doet de V8 dit moei-te-loos. Geen krimp geeft het blok.

De auto verbruikt amper olie. Ongeveer 12000 Kilometer geleden de olie volledig ververst en nog geen halve liter hoeven toevoegen!

Je zult ook geen lekkages aantreffen bij klepdeksels, kop en onder de auto.

De auto staat op 15 inch originele BMW velgen met zomerbanden die allen nog voldoende profiel hebben.

Het vijfde wiel is eenzelfde originele 15 inch BMW velg met volwaardig wiel.

Vraagprijs: 2500 tot en met 28 oktober, daarna 3000

Lager dan 2500 ga ik sowieso niet.

Bieden uiteraard toegestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door HurricaneHeinz op 20-10-2011 20:09:40 ]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:37:23 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_103258241
Eindbazen onder de auto's _O_ O+
Laatst nog in een dezelfde uitvoering gereden.

Succes met de verkoop.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_103261723
Wat weegt dat beest?
pi_103262227
Zijn er een paar posts verwijderd ofzo?

Beetje raar namelijk om bij de OP al in de verdediging te duiken. Qua imago als verkoper ook niet echt slim.
pi_103263484
In het verleden kreeg ik op mijn vorige auto's (beide begin jaren 90, beide uit Duitsland, beide in prachtige staat) soortgelijk gezeik. Keer op keer. Uiteindelijk goed weten te verkopen aan andere liefhebbers.

Ik zal het even verwijderen uit de OP. Wie weet blijft men dit keer wel uit mijn topic.

Gewicht is overigens 1560.

Een breed publiek zal ik niet trekken. Zoals ik al zei, liefhebbers.
De mensen die op auto's zoals deze reageren zijn echt op zoek naar wat deze auto specifiek levert.
- Een perfecte 50-50 gewichtsverdeling wat zorgt voor een hele goede wegligging. Je voelt werkelijk precies waar je voor en achterwielen zitten en kan in je hoofd precies de afstand tussen de wielen voor en achter voorstellen. Bij verlaagde honda civics kan je dit ook.. toch is daar het rijcomfort 0.0.. Bij deze auto zweef je nog steeds over de weg ondanks de directe feel.
- De V8 zorgt voor koppel over het hele toerengebied waardoor je lui kan rijden. Je hoeft niet na te denken hoeveel gas je geeft. Gewoon het pedaal een beetje aanraken en je gaat al vlot genoeg vooruit. Tevens is het een zeer mooi en elegant geluid. Aftermarket uitlaten zijn hierbij niet nodig.
pi_103264377
Wat kost-ie in de wegenbelasting en verzekering?
url
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:05:58 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103271293
WB zal rond de 80-90 euro per maand liggen. Verzekering wisselt heel erg. Als jongere is dat niet grappig, dat kan ik je wel melden (ik had een e34 518i op mijn 21e, ik betaalde erg veel destijds)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103275201
interesse voor mijn vriendin. even nadenken.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_103277807
Ik ben 24 jaar en betaal ongeveer 90 euro voor:
WA
Ruitschade
Natuurschade
Diefstal
Ongevallen inzittenden
Schade inzittenden
Rechtsbijstand

Jullie zijn met me eens dat dit een uitgebreid WA+ pakket is. Zou ik uitsluitend voor WA gaan, hebben we het over 5 tientjes.
pi_103278644
per maand neem ik aan, dus ruwweg kost de auto je 180 per maand voor WB en verzekering
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 14:11:37 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103278683
als je verder geen b/m hebt wel ja.

E34 is wel een geweldige auto en retebetrouwbaar als je hem fatsoenlijk onderhoudt, natuurlijk.

E34 _O_
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103288060
Godsgruwelijke masterbak. Nadeel is dat er weinig vraag naar is omdat de E39 maandelijks vrijwel evenveel kost en ook niet al te duur meer is. Bovendien heeft die vaak meer opties.

MAAR deze klinkt echt heel goed onderhouden. Hmm ik heb bijna zelfs interesse haha.

Niet dat het erg veel uitmaakt (92-95) maar ik mis het bouwjaar nog of ben ik scheel.
Facts don't care about your feelings
pi_103290121
1993.

E39 is een totaal andere auto. Op sommige punten beter, op andere weer niet.

O en.. een E39 voor de prijs van een E34 heeft 99% kans veel achterstallig onderhoud aan onderstel en motor.
pi_103299867
Eens per 24 uur Kick
pi_103301377
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:46 schreef HurricaneHeinz het volgende:
Eens per 24 uur Kick
Als je al een reactie hebt geplaatst telt die ook gewoon als kick, hier graag even op letten ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_103304769
Woon je in Tilburg of Nijmegen? :P
pi_103314157
*Spontaan zijn wijlen 520i mist

Inderdaad een godsgruwelijk fijne auto, sorry voor de offtopic post want ik kán je gewoon geen bod doen, anders was ik hem direct komen halen.
pi_103317994
Ik woon in Tilburg
pi_103340747
Jongens het volgende is op mijn pad gekomen.

Ik kan via een studievriend aan een leuke kamer komen in een leuk huis voor een acceptabele prijs.

Deze kamer staat al een aantal weken leeg. De verhuurder heeft een pool die de kamer wil huren maar de studenten willen geen pool in huis. Mij vonden ze prima.

Tot en met volgende week vrijdag kan ik zeggen of ik de kamer wil of niet. Daarna gaat hij automatisch door aan iemand via een pools uitzendbureau.

Echter moet eerst de auto weg. Ik ga niet de vaste lasten van een auto én kamer dragen.

Daarom is nu tijdelijk de prijs 2500 en dat is tot en met vrijdag 28 oktober

Ik maak geen grappen dat dit GEEN geld is voor de auto die je koopt. Maar dit is aan jullie.
pi_103341813
Je hebt een PM :P
pi_103385161
Foto's van Interieur, om gevraagd via PM

pi_103429718
Kick
pi_103480903
Kick
pi_103787065
Is ie nu weer 3000? :P
pi_103829774
Ja, de prijs is nu weer 3000.
pi_103904593
Had ik maar het geld ;( Ik bied 800¤

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103946239
Yoshi, over de prijs valt wellicht wel te onderhandelen. Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe snel de auto weg kan zijn. Is hij binnen een week weg, zit er meer rek in dan over 1 maand.. wat altijd weer een maand extra WB, Verz, Benzine betekent.
pi_103947678
Prachtige auto! maarre denk dat verkopen hier nu moeizaam word aangezien je hem weer verhoogd hebt van 2500 naar 3000,dat staat gewoon erg raar.Misschien kun je die posts en of je OP aanpassen.
Wij moeten eind deze maand een auto aanschaffen dus ik speel hem even door naar partner.
pi_103949241
Ik zou er sowieso 2500 voor geven, geen 3000 haha maar ik heb toch niet al teveel geld. Moet eerst m'n E23 repareren na een kleine crash ;(
pi_104258113
Prijsupdate: Is nu definitief 2500
pi_104365881
Ook op E34 forum gezet?
  maandag 14 november 2011 @ 22:23:49 #32
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_104377007
Foto's zijn weg?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_104380730
waarom zie ik geen foto's?:(:(:(
pi_104385396
Opgeschoond.
TS: je plaatjes zijn stuk
Juin uit Eigen Tuin!
pi_104423273
Pics ga ik zo snel mogelijk elders hosten. Ben door al mn bandwith heen op bucket.
pi_104972993
Kick, pics zijn gemaakt (op mijn scherm althans)

Rijdt nog steeds uitstekend..
pi_105314899
Kick
pi_105365678
Kick
pi_105370272
Heb je hem ook op marktplaats staan, en/of andere sites? Kan je hem niet verkopen aan een tweedehandsdealer bij je in de buurt? T schiet niet echt op zo he :P
Ik reageer omdat hij weer bovenaan staat in mijn actieve topic lijst... Gratis kick ;)
Mooie bak, zal er wel eens gewoon een ritje in willen maken haha ;)
pi_105370547
Hij staat wel op E34 forum zie ik, alleen daar met klein probleempje aan de versnellingsbak, terwijl hier staat dat die prima is :P
pi_105400445
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 11:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Hij staat wel op E34 forum zie ik, alleen daar met klein probleempje aan de versnellingsbak, terwijl hier staat dat die prima is :P
En E34 automaatbakken zijn niet voor een appel en een ei te reviseren... :P dat kost je nog eens de aanschafprijs van de auto om te repareren en/of vervangen.
pi_105400627
Die kosten inderdaad wat, maar ik zeg niet dat ie stuk is, dat weet hij beter dan wij ;) . Maar ja met zoveel koppel van een V8 en bijna op de 2 ton, ze hebben niet het eeuwige leven.
pi_105412767
Auto is verkocht, topic kan op slot.
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:27:41 #44
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_105412791
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:26 schreef HurricaneHeinz het volgende:
Auto is verkocht, topic kan op slot.
warnbig.pngTR 'm ff voor de volgende keer, is makkelijker :Y

Thanks!