Beste forummers,
Ik verkoop mijn auto. Het betreft een Calypso rode E34 5-Serie met 3.0 M60 V8 motor. Deze is 218 PK sterk.
De auto heeft een automatische vijfversnellingsbak. Deze schakelt nog prima, schiet altijd in de overdrive (5) en in de lock-up.
Kilometerstand: 191000, deze kan iets afwijken als ik nog wat moet rijden.
De auto heb ik gevonden in Duitsland en naar Nederland geïmporteerd. Dit is standaard koek voor mij. BMW's haal ik graag uit Duitsland waar op de papieren de gegevens van de vorige eigenaar(en) te vinden is. De vorige eigenaar van deze auto was een bankdirecteur in een klein dorp die de auto later (waarschijnlijk na pensioen!) mee nam en prive doorreed.
Papieren hierover met antieke geboortedatum zijn uiteraard in mijn bezit!
De auto heeft voor mij dus een echte fysieke eigenaar gehad die eerst namens zijn baan en later privé de auto bereed.
Opties:- Airbag bestuurder
- ABS
- 4x Elektrische ramen
- Stuurbekrachtiging
- Boordcomputer
- Stoelverwarming voor, werkt uitstekend
- Airconditioning
- Centrale vergrendeling met alarm
- In 2 delen neerklapbare achterbank
Ik denk dat ik nog wel iets vergeet.
Toegepast onderhoud:- Waterpomp vervangen
- De 2 Multiriemen vervangen
- Motor gevuld met nieuwe olie, Magnatec van Castrol. Sinds 10.000 amper een verandering in het peil.
- 8x Bougies
- 2x Lambdasensoren
- Luchtfilter \ Oliefilter \ Interieurfilter \
- Remvloeistof
- Koelvloeistof
- Achterdifferentieel vloeistof ververst
- Aircosysteem opnieuw laten afvullen
- Versnellingsbakolie + filter vervangen
- Hardyschijf
- Pitmanarmen
- Rubbers en armen van stabilisatorstang
Bekend bij de 3.0 M60 V8 motor (en alle andere jaren 90 Benzine V8 motoren van BMW) is dat de oliepomp los kan komen te zitten door het los trillen van niet goed geborgde bouten.
De oplossing hiervoor is vrij eenvoudig. Verwijder je oliecarter nadat je de olie hebt afgetapt... Borg de bouten handmatig... En bevestig het oliecarter weer terug met een nieuwe pakking.
Dit is natuurlijk gebeurd! Deze pomp trilt nooit meer los.Bekend bij BMW's zijn de trillingen die je in je stuur en pedalen kan krijgen door achterstallig onderhoud aan het onderstel. Bij mijn onderstel hoefde slechts enkele delen vervangen te worden (hardy, pitman, stabilisator) en deze zijn, zoals je kan lezen, allen vervangen. De auto is daarom ook trillingsvrij en kan, indien dat jouw rijstijl is, met enorme snelheden door bochten gegooid worden.
Zelf rij ik erg rustig en deze auto is door mij gekocht om 2x per week van Tilburg naar Nijmegen te cruisen\zweven.
Het meest relaxte is netjes 120 \ 130 rijden, de toerenteller niet boven de 2300 RPM uit zien komen, de motor zachtjes horen zoeven en aan de pomp makkelijk 1 op 10 weten te realiseren (ik bullshit je niet, snelwegverkeer met je auto in de overdrive maakt alles zuinig.)
Wel heeft de auto een nadeel. Er zit een kras op de rechter achterdeur (foto volgt!)
De V8 trekt moeiteloos op. Niet vaak rij ik harder dan 130 maar als ik om wat voor reden even gas moet geven, invoegen\inhalen\uitvoegen, doet de V8 dit moei-te-loos. Geen krimp geeft het blok.
De auto verbruikt amper olie. Ongeveer 12000 Kilometer geleden de olie volledig ververst en nog geen halve liter hoeven toevoegen!
Je zult ook geen lekkages aantreffen bij klepdeksels, kop en onder de auto.
De auto staat op 15 inch originele BMW velgen met zomerbanden die allen nog voldoende profiel hebben.
Het vijfde wiel is eenzelfde originele 15 inch BMW velg met volwaardig wiel.
![RearRight.jpg]()
![Front.jpg]()
![IMG00022-20111014-1322.jpg]()
![IMG00023-20111014-1322.jpg]()
![IMG00027-20111014-1323.jpg]()
![IMG00028-20111014-1323.jpg]()
![IMG00020-20111014-1312.jpg]()
Vraagprijs: 2500 tot en met 28 oktober, daarna 3000Lager dan 2500 ga ik sowieso niet.
Bieden uiteraard toegestaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door HurricaneHeinz op 20-10-2011 20:09:40 ]