abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103250933
Topictitel zegt het eigenlijk al maar hier een wat concretere omschrijving:

Eenmansbedrijf X vroeg aan mij of ik voor hun klant een website kon maken, en dat het zwart moest gaan omdat ik geen kvk nummer heb was geen probleem. Het ging ook niet om een schokkend bedrag. Maar na een vlotte oplevering en intensief contact tijdens het bouwen werd het stil. Vragen over de betaling werden op verschillende manieren beantwoord: Ja daar moeten we even naar kijken hoe we dat gaan doen etc. etc. Als ik nu mail krijg ik er geen antwoord op, als ik bel wordt er of niet opgenomen of hij kon echt niet betalen want hij was gebeten door een teek en bladiebla.

Logische conclusie: Ik geen geld, dan hij geen website. En dus wil ik nou die site offline gaan halen. Of iig de template weghalen zodat het hele design weg is.

De vraag is nu: Hoe strafbaar ben ik dan? Totdat ik beloond wordt voor het werk wat ik geleverd heb blijft dit werk toch van mij? Ik ga niet de hele server overhoop gooien en zal zelfs het Open source CMS en zo voor nu laten staan maar als ik mijn core-werk terughaal denk ik niet dat er een aangifte reeel is.

Iemand ervaring hiermee?
pi_103251279
Gewoon website vervangen voor een pagina met daarop jouw rekeningnummer.
Dan snapt hij de hint wel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:58:54 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_103251721
Ik zou hem gewoon offline halen.

Zoveel kunnen ze niet maken, aangezien je het zwart hebt gedaan.
So we just called him Fred
pi_103251846
Heb je iets op papier staan?
He doesn't care who his targets are, or who they're running from, or why. He works for the highest bidder, which means the richest and the most ruthless beings in the galaxy. No question asked.
pi_103252084
Strafbaar? Aangifte? Met alle respect, hoe oud ben je?

Hoogstens kan hij een civiele zaak beginnen; en dan heb ik het alleen over beginnen, want hij heeft geen poot om op te staan omdat hij zelf zijn afspraken niet nakomt, namelijk betalen voor jouw diensten (zwart! zal een rechter leuk vinden).

Stel hem een deadline; 1 week om te betalen of daarna de website voor onbepaalde tijd offline.
pi_103252280
-edit-

te snel denk ik :P
pi_103253100
Geen bevestiging van het bedrag, dat is telefonisch gebeurd.

Maar als ik hem een deadline geef worden er natuurlijk snel wachtwoorden e.d. veranderd en dan wordt het lastig(er) voor mij om wat aan te passen. Bovendien kan elke programmeur de site zo weer aanpassend at ik er niet meer in kan komen.

Maar waar ik op doel is dat het bedrijf waarvan de uiteindelijke site nu is hier buiten staat en die weliswaar X zal aanspreken maar mij als verantwoordelijke kan gaan zien. Zijn site, waar hij wellicht wel voor heeft betaald aan X, is weg en ik heb dat gedaan dan.
pi_103254299
Je kunt hem natuurlijk ook een factuur zonder BTW sturen, dan is het gewoon wit (als je het tenminste als inkomsten opgeeft bij je belastingaangifte).
pi_103255345
Verander de wachtwoorden alvast.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:54:20 #10
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_103255443
Als je nou begint met de wachtwoorden te veranderen zodat jij de enige bent die erbij kan, dan kan je daarna rustig die deadline geven. Met de klant van de opdrachtgever heb jij in principe niets te maken, je hebt een afspraak alleen met de opdrachtgever.

Je zou wel het bedrijf kunnen benaderen, de situatie uitleggen en hopen dat ze opdrachtgever nog niet betaald hebben. En meestal is de oplevering maar een (klein) deel van zo'n contract, het onderhoud is ook een deel en wellicht kan je met het bedrijf afspreken dat ze dat aan jou uitbesteden.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_103255825
Of maak in ieder geval een 2e superadmin aan waarmee je ook bij de backend kunt.
I am not death, I am just ignoring you
pi_103256206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
^O^ :D
zelfde als diginoob
pi_103256381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:58 schreef FredvZ het volgende:
Zoveel kunnen ze niet maken, aangezien je het zwart hebt gedaan.
Wat heeft het één in godsnaam met het ander te maken?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103256492
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:03 schreef Sinat het volgende:
Strafbaar? Aangifte? Met alle respect, hoe oud ben je?

Hoogstens kan hij een civiele zaak beginnen; en dan heb ik het alleen over beginnen, want hij heeft geen poot om op te staan omdat hij zelf zijn afspraken niet nakomt, namelijk betalen voor jouw diensten (zwart! zal een rechter leuk vinden).

Stel hem een deadline; 1 week om te betalen of daarna de website voor onbepaalde tijd offline.
Misschien heeft hij wel een reden om niet te betalen. Misschien lijdt hij door het onrechtmatig ontoegankelijk maken van de site wel schade die vele malen hoger is dan het bedrag dat hij TS eventueel nog verschuldigd zal zijn.

Maar blijf gerust je juridische adviezen geven hoor.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:26:02 #15
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_103257419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:01 schreef kenosis het volgende:
Of maak in ieder geval een 2e superadmin aan waarmee je ook bij de backend kunt.
Dit dus!
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_103258431
Zet er maar een lullige "under construction" pagina neer. In de webarchieven is vast nog wel een modern exemplaar uit 1998 te vinden.

Hoewel jij zelf spreekt over oplevering lijkt me er niks op tegen om de zaak als "work in progress" te beschouwen. Je bent uiteraard dan druk bezig met het implementeren van een nieuwe update, maar kunt even niet verder omdat je gebeten bent door de goudvis van de buren.
-
pi_103258788
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:12 schreef Argento het volgende:

[..]

Misschien heeft hij wel een reden om niet te betalen. Misschien lijdt hij door het onrechtmatig ontoegankelijk maken van de site wel schade die vele malen hoger is dan het bedrag dat hij TS eventueel nog verschuldigd zal zijn.

Maar blijf gerust je juridische adviezen geven hoor.
Geen geld geen website.

Zwart of wit tot die tijd blijft het gewoon eigendom van TS.
pi_103261477
quote:
:D

Doe dit, das echt briljant.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_103269295
quote:
wel eerst ww wijzigen voor je dit doet
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:34:10 #20
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_103270324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Geen geld geen website.

Zwart of wit tot die tijd blijft het gewoon eigendom van TS.
Het kan toch pas zwart worden NA betaling. Zonder betaling is het gewoon een klus -zonder contract- waar nog niet voor betaald is.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:35:11 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103272355
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:02 schreef duivelin1 het volgende:

[..]

wel eerst ww wijzigen voor je dit doet
Maar zoals ik de OP van TS lees, is het niet de server van die X waar hij nog poen van krijgt, maar van de klant van X. Doe je dan in principe niet iets onrechtmatigst? Het is namelijk niet van jou en je hebt er niet voor betaald.

Of mis ik iets?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Redactie Frontpage woensdag 19 oktober 2011 @ 12:47:47 #22
38148 crew  Innisdemon
pi_103275265
Wachtwoorden veranderen en onmiddelijk offline trekken. Vergeet de emailadressen aan het domein niet (als je daarbij kunt tenminste). Alles door laten sturen naar een adres van jezelf.

Ik vermoed dat de betaling dan heel rap komt.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 12:49:46 #23
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_103275313
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar zoals ik de OP van TS lees, is het niet de server van die X waar hij nog poen van krijgt, maar van de klant van X. Doe je dan in principe niet iets onrechtmatigst? Het is namelijk niet van jou en je hebt er niet voor betaald.

Of mis ik iets?
TS heeft een afspraak met X om een website op te leveren, niet met de klant van X voor wie die website zou zijn. Als de groenteman de groothandel niet betaalt wordt de levering ook gestopt en zit jij zonder peertjes, daar heeft de groothandel niks mee te maken. En onrechtmatig, ach, ik geloof dat er in deze zaak nog helemaal niks rechtmatig gegaan is ;)
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_103275454
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:49 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

TS heeft een afspraak met X om een website op te leveren, niet met de klant van X voor wie die website zou zijn. Als de groenteman de groothandel niet betaalt wordt de levering ook gestopt en zit jij zonder peertjes, daar heeft de groothandel niks mee te maken. En onrechtmatig, ach, ik geloof dat er in deze zaak nog helemaal niks rechtmatig gegaan is ;)
Als jij peertjes koopt bij de groenteman en de groenteman betaalt de rekening van de groothandel niet, dan komt de groothandel niet bij jou thuis de peertjes weer van de fruitschaal halen.
  † In Memoriam † woensdag 19 oktober 2011 @ 12:58:46 #25
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_103275664
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:53 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als jij peertjes koopt bij de groenteman en de groenteman betaalt de rekening van de groothandel niet, dan komt de groothandel niet bij jou thuis de peertjes weer van de fruitschaal halen.
Het voorbeeld komt ook niet geheel overeen maar ik wilde niet meteen de internationale handel in aardgas erbij halen ;) .Punt is, TS heeft met klant van X niks te maken in principe. TS kan die klant altijd nog benaderen zoals ik in een eerdere post beschreven heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')