Dat vroeg ik me dus ook al af. Mag je er onbeperkt zitten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:46 schreef Ridocar het volgende:
Geen idee of er toelatingseisen zijn. Ik zou het even navragen.
In het zuiden van het land zitten toch de meeste kloosters ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:49 schreef CafeRoker het volgende:
En welk klooster, ook zo'n afweging. Googlen op reviews wordt waarschijnlijk moeilijk
Lekker rustig toch. Bier brouwen oh. Zeker van die 10% waar je stuiterzat van wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:54 schreef Ridocar het volgende:
Bij mijn weten geef je alles af, en woon je voor de rest van je leven bij je medebroeders, krab je een beetje met een schoffel in een stuk grond, in de hoop dat er iets zal groeien. Als je het kunt, mag je abdijbier brouwen. Verder zal het ongelooflijk saai zijn, want beperkte wereld. En geen vrouwen meer voor jou natuurlijk.
Zo, mijn leken-visie van het leven als een kloosterling, misschien iemand die een zinniger antwoord weet...
Mijn leven staat nu alleen nog maar in het teken van de here.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:55 schreef Doodloper het volgende:
't Is te hopen dat je van die hitsigheid snel af komt, anders kom je wel in de problemen daar in het klooster.
En met de kippen op stok.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:59 schreef Twinky het volgende:
Wel elke dag om 4u 's ochtends opstaan om de Metten te bidden! Maar dan heb je tenminste ook iets aan je dag!
fixedquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:59 schreef Skippy29 het volgende:
[..]
Mijn leven staat nu alleen nog maar in het teken van de here DE HEER.
skippy + vrouwen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:54 schreef Ridocar het volgende:
Bij mijn weten geef je alles af, en woon je voor de rest van je leven bij je medebroeders, krab je een beetje met een schoffel in een stuk grond, in de hoop dat er iets zal groeien. Als je het kunt, mag je abdijbier brouwen. Verder zal het ongelooflijk saai zijn, want beperkte wereld. En geen vrouwen meer voor jou natuurlijk.
Zo, mijn leken-visie van het leven als een kloosterling, misschien iemand die een zinniger antwoord weet...
Ik ga zo eens googlen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:07 schreef Doodloper het volgende:
Nee sorry.
Ga er eens langs en vraag 't gewoon. Of bel ze op, ze hebben vast telefoon nu.
Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:10 schreef Twinky het volgende:
Je moet even kijken hoe je de Heer ziet en hoe je je religieuze beleving wil beleven. Er zijn nogal wat verschillende orden waarin heel verschillend wordt geleefd. Met andere mensen, zonder andere mensen, met of zonder praten, habijt of niet, hard werken, veel of weinig gebeden per dag,...
Je kunt wel nieuwe maagdelijkheid aanvragen!quote:
Zou je dan ook weer een vliesje krijgen ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:13 schreef Twinky het volgende:
[..]
Je kunt wel nieuwe maagdelijkheid aanvragen!
Immers als je in een klooster zit trouw je eigenlijk met de kerk. En aangezien seks binnen het huwelijk hoort geef je je seks aan God.
nee is meer symbolisch.. dat je verleden achter je wordt gelaten en je opnieuw begint. Dat moet je dan wel echt willen maar dat zit wel goed bij jou volgens mijquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:16 schreef Skippy29 het volgende:
[..]
Zou je dan ook weer een vliesje krijgen ?
Zeker weten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:23 schreef Twinky het volgende:
[..]
nee is meer symbolisch.. dat je verleden achter je wordt gelaten en je opnieuw begint. Dat moet je dan wel echt willen maar dat zit wel goed bij jou volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |