abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111863830
Wat een ongelofelijk naïeve mensen in dit topic, zeg.

Jullie geloven dat Europa echt het beste met jullie voorheeft? Dit verdrag is er niet voor de burger, maar voor de schuldeisers.

Ik las hier een reactie waarin iemand zegt dat de ESM geen leger heeft en dat ze dus niet aan onze staatskas komen, maar misschien moet je je even realiseren dat de staatskas allemaal giraal is opgeslagen, die schuldeisers kunnen via de 'rechter'(oftewel de corrupte raadsman van Europa en zijn schuldeisers) ons die bedragen afdwingen, zonder dat wij hier ook maar iets op kunnen zeggen, en de schijn wordt dan gehouden met het feit dat het via de juridische weg gaat. Ze hebben dus helemaal geen leger nodig.

Verder vind ik het echt zielig voor sommige mensen hier die echt denken dat Nederland 'nee' kan zeggen, hebben we niet geleerd in het verleden dat Nederland helemaal geen zeggenschap heeft? Onze ministers likken de billen van andere landen zo schoon, en als het om Europa gaat zijn wij het braafste jongetje in de klas die nooit iets durft te zeggen.

Ook las ik dat iemand beweerde dat wij er zelf voor kozen, omdat VVD het goed doet in de peilingen. Weet je waarom ze het goed doen? Omdat mensen niet weten wat de VVD echt wil en hoe Rutte echt in elkaar steekt. Rutte(of moet ik zeggen Gladde jongen Mark), baft de billetjes van staatsleiders en schuldeisers.

Als Wilders de rechtszaak niet wint, ben ik bang dat we langzaam maar zeker de grond in worden geboord omdat over dit verdrag niet wordt gesproken, het wordt stilletjes ingevoerd en de media wordt onder druk gezet.

Ik vind het zo jammer dat er naïeve mensen zijn die gewoon denken dat zulke verdragen echt iets goeds vormen voor Nederland. Nederland hoeft niet geholpen te worden, Nederland kan het zelf wel. Als dit zo doorgaat zijn wij de 2e schijndemocratie van de wereld, na de VS.

Word eens wakker mensen, a.u.b. Als je het niet goed voorhebt met jezelf, denk dan op z'n minst aan al die andere bewoners.
pi_111863865
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:03:12 #128
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_111864196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:47 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Nee, op zich zie je dat niet verkeerd. Maar ik mag toch aannemen dat je het met mee eens bent dat geen wenselijk scenario is?

Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit niet in het nieuws is geweeest?!
Je mag mijn 'Manufacturing Consent' wel een keer lenen. Zal een hoop voor je verklaren denk ik.

En verder maakt iedereen zich hier veel te druk. Geniet liever van het nieuwe seizoen 'Boer zoekt vrouw.' En straks lekker voetbal! Weken lang op de bank hangen en je over niks anders druk maken dan wie in de spits moet! :D

ORANJE!
ORANJE!
I hate it here
pi_111864329
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 07:26 schreef Rechten_Student het volgende:
Wat een ongelofelijk naïeve mensen in dit topic, zeg.

Jullie geloven dat Europa echt het beste met jullie voorheeft? Dit verdrag is er niet voor de burger, maar voor de schuldeisers.

Ik las hier een reactie waarin iemand zegt dat de ESM geen leger heeft en dat ze dus niet aan onze staatskas komen, maar misschien moet je je even realiseren dat de staatskas allemaal giraal is opgeslagen, die schuldeisers kunnen via de 'rechter'(oftewel de corrupte raadsman van Europa en zijn schuldeisers) ons die bedragen afdwingen, zonder dat wij hier ook maar iets op kunnen zeggen, en de schijn wordt dan gehouden met het feit dat het via de juridische weg gaat. Ze hebben dus helemaal geen leger nodig.

Verder vind ik het echt zielig voor sommige mensen hier die echt denken dat Nederland 'nee' kan zeggen, hebben we niet geleerd in het verleden dat Nederland helemaal geen zeggenschap heeft? Onze ministers likken de billen van andere landen zo schoon, en als het om Europa gaat zijn wij het braafste jongetje in de klas die nooit iets durft te zeggen.

Ook las ik dat iemand beweerde dat wij er zelf voor kozen, omdat VVD het goed doet in de peilingen. Weet je waarom ze het goed doen? Omdat mensen niet weten wat de VVD echt wil en hoe Rutte echt in elkaar steekt. Rutte(of moet ik zeggen Gladde jongen Mark), baft de billetjes van staatsleiders en schuldeisers.

Als Wilders de rechtszaak niet wint, ben ik bang dat we langzaam maar zeker de grond in worden geboord omdat over dit verdrag niet wordt gesproken, het wordt stilletjes ingevoerd en de media wordt onder druk gezet.

Ik vind het zo jammer dat er naïeve mensen zijn die gewoon denken dat zulke verdragen echt iets goeds vormen voor Nederland. Nederland hoeft niet geholpen te worden, Nederland kan het zelf wel. Als dit zo doorgaat zijn wij de 2e schijndemocratie van de wereld, na de VS.

Word eens wakker mensen, a.u.b. Als je het niet goed voorhebt met jezelf, denk dan op z'n minst aan al die andere bewoners.
Ook hier geldt het oude adagium, "if you borrow 1000 the banks owns you, if you borrow 10.000.000.000, you own the bank" We zijn tot elkaar verbonden, dat is ook de reden van de hele EU in principe, en daarvan hebben wij (de noordelijke EU landen) tientallen jaren grote voordelen van gehad. Niet in het minst omdat we de armere EU landen geld leenden tegen belachelijke rentes, die hun huishoudboekje zeker niet rechtvaardigden, en welk geld ze vervolgens uitgaven aan producten uit de noordelijke EU landen. Wat dat betreft waren Duitsland en Nederland, een beetje de DSB van de EU, net als zij, zijn we er nét te lang mee doorgegaan.

Dit verdrag is dan ook niet "goed" te noemen, voor geen van beide kanten, maar het is (nog steeds) het minst slechte, en een stuk beter dan de budgettaire puinhoop die ze er bijvoorbeeld in de VS nog steeds van maken. Gelukkig is het zo dat Kostas en Maria, zegmaar de Henk en Ingrid van de Peloponnesos, wel snappen waar het knelt, en alleen hun onmacht jegens hun eigen elite ventileren richting de big bad EU, omdat ze ook wel weten dat ze in Griekenland allemaal boter op hun hoofd hebben. Dat is natuurlijk nooit leuk om te horen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111864567
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ook hier geldt het oude adagium, "if you borrow 1000 the banks owns you, if you borrow 10.000.000.000, you own the bank" We zijn tot elkaar verbonden, dat is ook de reden van de hele EU in principe, en daarvan hebben wij (de noordelijke EU landen) tientallen jaren grote voordelen van gehad. Niet in het minst omdat we de armere EU landen geld leenden tegen belachelijke rentes, die hun huishoudboekje zeker niet rechtvaardigden, en welk geld ze vervolgens uitgaven aan producten uit de noordelijke EU landen. Wat dat betreft waren Duitsland en Nederland, een beetje de DSB van de EU, net als zij, zijn we er nét te lang mee doorgegaan.

Dit verdrag is dan ook niet "goed" te noemen, voor geen van beide kanten, maar het is (nog steeds) het minst slechte, en een stuk beter dan de budgettaire puinhoop die ze er bijvoorbeeld in de VS nog steeds van maken. Gelukkig is het zo dat Kostas en Maria, zegmaar de Henk en Ingrid van de Peloponnesos, wel snappen waar het knelt, en alleen hun onmacht jegens hun eigen elite ventileren richting de big bad EU, omdat ze ook wel weten dat ze in Griekenland allemaal boter op hun hoofd hebben. Dat is natuurlijk nooit leuk om te horen.
Je snapt niet waar dit verdrag heengaat, het is helemaal niet goed bedoeld en zeer zeker(!) niet het minst slechte, maar juist een van de slechtere dingen die wij kunnen toelaten.

Zodra dit verdrag er is betekent het dat de ESM een monopolie heeft op onze financien, met dit verdrag maken wij eigenlijk onofficieel deel uit van De Verenigde Staten van Europa. De ESM, of beter gezegd de schuldeisers kan ons uitbuiten wanneer zij willen. Wij kunnen er helemaal niks tegen doen, omdat het juridisch dan geaccepteerd wordt. Geen opstand die dit verdrag dan nog kan ontbinden.

En dat Noord-Europese landen profijt hebben gemaakt, is zeer zeker waar. Maar dan moet ik je even vertellen dat je hier iets te laat achter bent gekomen, want welkom fruityloop, dit is kapitalistisch Europa. Waarom denk je anders dat landen als Nederland rijk zijn geworden? Natuurlijk door de grote profijt die zij verkregen in investeringen. Dat is kapitalisme.

Ik vind het gewoon zo(!) jammer dat het veel mensen niet opvalt wat voor gevolgen dit verdrag met zich meebrengt. Ondanks dat we al een paar jaar lang steeds opnieuw een marionette-regering hebben, hadden we nog iets van soevereiniteit op het gebied van financien in deze schijndemocratie. Met dit verdrag geven we deze soevereiniteit ook grotendeels op.

Maar ja, zoals iemand mij ooit vertelde; het zou eens gek worden als de burgers het ECHT voor het zeggen hadden.
pi_111864747
Overigens is dit een aanpassing & vernieuwing van de Europese Financiële Stabiliteitsfaciliteit, en die garanties worden afgelost door oprichting van dit nieuwe ESM. Dus die eerdere 400+ miljard verdwijnen van tafel. Verder wordt de ESM bestuurd door een raad, samengesteld uit de ministers van financiën van de deelnemende landen, en die raad kan beslissingen enkel met een unanieme stem nemen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111864804
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:45 schreef fruityloop het volgende:
Overigens is dit een aanpassing & vernieuwing van de Europese Financiële Stabiliteitsfaciliteit, en die garanties worden afgelost door oprichting van dit nieuwe ESM. Dus die eerdere 400+ miljard verdwijnen van tafel. Verder wordt de ESM bestuurd door een raad, samengesteld uit de ministers van financiën van de deelnemende landen, en die raad kan beslissingen enkel met een unanieme stem nemen.
Denk je dat ministers niet onder druk worden gezet? En als je het verdrag goed leest zal je zien dat bij sommige 'ingrijpende(oftewel alle beslissingen waarvan er 1 zijn veto uitspreekt :')' maar 85% van de stemmen nodig is. En laat nou net de Nederlandse ministers van F altijd de grootste billenlikkers zijn van Europa. Echt naief ben je, jammer...
pi_111864807
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:32 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Je snapt niet waar dit verdrag heengaat, het is helemaal niet goed bedoeld en zeer zeker(!) niet het minst slechte, maar juist een van de slechtere dingen die wij kunnen toelaten.

Zodra dit verdrag er is betekent het dat de ESM een monopolie heeft op onze financien, met dit verdrag maken wij eigenlijk onofficieel deel uit van De Verenigde Staten van Europa. De ESM, of beter gezegd de schuldeisers kan ons uitbuiten wanneer zij willen. Wij kunnen er helemaal niks tegen doen, omdat het juridisch dan geaccepteerd wordt. Geen opstand die dit verdrag dan nog kan ontbinden.

En dat Noord-Europese landen profijt hebben gemaakt, is zeer zeker waar. Maar dan moet ik je even vertellen dat je hier iets te laat achter bent gekomen, want welkom fruityloop, dit is kapitalistisch Europa. Waarom denk je anders dat landen als Nederland rijk zijn geworden? Natuurlijk door de grote profijt die zij verkregen in investeringen. Dat is kapitalisme.

Ik vind het gewoon zo(!) jammer dat het veel mensen niet opvalt wat voor gevolgen dit verdrag met zich meebrengt. Ondanks dat we al een paar jaar lang steeds opnieuw een marionette-regering hebben, hadden we nog iets van soevereiniteit op het gebied van financien in deze schijndemocratie. Met dit verdrag geven we deze soevereiniteit ook grotendeels op.

Maar ja, zoals iemand mij ooit vertelde; het zou eens gek worden als de burgers het ECHT voor het zeggen hadden.
Ik hoop werkelijk waar uit de grond van mijn hart, dat "burgers" nooit en te nimmer direct zeggenschap krijgen over dit soort complexe dingen. :X We komen om in de flitskredieten en woekerpolissen hier in Nederland, dat spreekt wat mij betreft boekdelen over de financiële kennis en kunde van "de burgers", en ook meteen waarom ze hier niet over zouden moeten mogen beslissen, of dit enkel zouden mogen na een verplichte cursus in geo-politiek en internationaal monetair beleid van minstens een week. ^O^
pi_111864835
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:48 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Denk je dat ministers niet onder druk worden gezet? En als je het verdrag goed leest zal je zien dat bij sommige 'ingrijpende(oftewel alle beslissingen waarvan er 1 zijn veto uitspreekt :')' maar 85% van de stemmen nodig is. En laat nou net de Nederlandse ministers van F altijd de grootste billenlikkers zijn van Europa. Echt naief ben je, jammer...
Toen me die tekst dan es als je het zo goed weet? Hier lees ik daar namelijk niks over.. :?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 08:56:27 #135
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111864950
quote:
4s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:07 schreef Dhalsim het volgende:
Slecht nieuws...de alu-hoedjes krijgen toch gelijk:

[..]

http://www.courtfool.info/nl_ESM_de_nieuwe_Europese_dictator.htm

Een eerdere video over ESM staat hier: ESM boven de wet

http://beurz.com/esm-kan-nederlandse-staatskas-in-enkele-dagen-legen/
Ja joh, alles voor de Europese eenwording he
Is toch geweldig zo een United States of Europe met President Barosso
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_111864963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik hoop werkelijk waar uit de grond van mijn hart, dat "burgers" nooit en te nimmer direct zeggenschap krijgen over dit soort complexe dingen. :X We komen om in de flitskredieten en woekerpolissen hier in Nederland, dat spreekt wat mij betreft boekdelen over de financiële kennis en kunde van "de burgers", en ook meteen waarom ze hier niet over zouden moeten mogen beslissen, of dit enkel zouden mogen na een verplichte cursus in geo-politiek en internationaal monetair beleid van minstens een week. ^O^
Maar de financiele kennis van onze bestuurders en banken die vertrouw je wel, Dat zijn wel de mensen die ons zo ver in de stront hebben geholpen dat we nu volgens hun propaganda maar dit slik of stik contract moeten aangaan.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:01:59 #137
37248 BertV
Klei indiaan
pi_111865059
Luchtkastelen. Ik zie dat Griekenland ook meedoet met 19.716.900.000

Griekenland, het land waar ECHT bezuinigd wordt, in tegenstelling tot Nederland waar we nu al jammeren en graag schamper doen over zuidelijke landen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:04:47 #138
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111865104
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:01 schreef BertV het volgende:
Luchtkastelen. Ik zie dat Griekenland ook meedoet met 19.716.900.000
Maar van een failliet land kun je niets vragen, dus ook die bijdrage is voor rekening van Nederland
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:07:27 #139
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_111865157
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:56 schreef Basp1 het volgende:
Maar de financiele kennis van onze bestuurders en banken die vertrouw je wel, Dat zijn wel de mensen die ons zo ver in de stront hebben geholpen dat we nu volgens hun propaganda maar dit slik of stik contract moeten aangaan.
Je moet wel ergens verstand van hebben om zo 'enorm te graaien' en er mee weg te kunnen komen! :D Toch? O+

Bovendien is het makkelijker om in te grijpen via zo'n ESM, het heeft de eerste maanden van de crisis veel te lang geduurd omdat de lidstaten onderling allemaal hun eigen plasje moesten doen. Beter grijpen ze sneller in als het mis gaat of dreigt te gaan.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_111865249
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je moet wel ergens verstand van hebben om zo 'enorm te graaien' en er mee weg te kunnen komen! :D Toch? O+

Bovendien is het makkelijker om in te grijpen via zo'n ESM, het heeft de eerste maanden van de crisis veel te lang geduurd omdat de lidstaten onderling allemaal hun eigen plasje moesten doen. Beter grijpen ze sneller in als het mis gaat of dreigt te gaan.
Wie zegt dat sneller ingrijpen ook een beter effect heeft, soms moet je wat langer nadenken om tot de beste oplossing te komen, of de consensus te bereiken waarmee iedereen kan leven.

Dat banken dat niet willen, dan moeten banken maar eens bedenken waarom het mis kan gaan en wat ze er zelf aan kunnen doen om niet om te vallen als er een hickup in de economische parameters zit.
pi_111865272
ESM is niet het einde van de wereld. Slechts een enorme versnelling van de neergang van Europa en gigantische vergroting van de kans om eindelijk eens al die fps kennis toe te passen.
pi_111865328
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat sneller ingrijpen ook een beter effect heeft, soms moet je wat langer nadenken om tot de beste oplossing te komen, of de consensus te bereiken waarmee iedereen kan leven.

Dat banken dat niet willen, dan moeten banken maar eens bedenken waarom het mis kan gaan en wat ze er zelf aan kunnen doen om niet om te vallen als er een hickup in de economische parameters zit.
Dit. Je zou verwachten dat alle landen van Europa genoeg rekenaars in huis hebben om te weten dat er problemen zijn voor ze in de media verschijnen. Zo niet dan is het onverantwoord om maar met geld te gooien.
pi_111865523
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde mensen die onze pensioen-ruif gevuld hebben met zelfs nu nog ~850 a 900 miljard aan vermogen, en er zelf uiteraard ook royaal van hebben geprofiteerd middels de welbekende bonussen. Dat laatste staat regelmatig in de pers, en is voer voor veel eettafel discussies op verjaardagen, maar het eerste, waar we allemaal van profiteren, dan weer niet.. Dát is het werkelijke probleem in mijn ogen, de wat ik dan maar "verborgen" hebzucht noem van Henk & Ingrid, en waar ze vooral maar niet op gewezen willen worden. Idem voor de Grieken, waarvan ik er overigens een fors aantal ken, zowel uit de vermogende-, midden- en lagere klasse. Daar is wat bij hen zelf slim zaken doen is, fraude bij de ander. :N

Maar goed, niemand wil blijkbaar de hand in eigen boezem steken, dus dan klootviolen we maar gewoon door in Nederland, Griekenland, de EU, de VS en zo verder..
pi_111865971
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde mensen die onze pensioen-ruif gevuld hebben met zelfs nu nog ~850 a 900 miljard aan vermogen, en er zelf uiteraard ook royaal van hebben geprofiteerd middels de welbekende bonussen. Dat laatste staat regelmatig in de pers, en is voer voor veel eettafel discussies op verjaardagen, maar het eerste, waar we allemaal van profiteren, dan weer niet.. Dát is het werkelijke probleem in mijn ogen, de wat ik dan maar "verborgen" hebzucht noem van Henk & Ingrid, en waar ze vooral maar niet op gewezen willen worden. Idem voor de Grieken, waarvan ik er overigens een fors aantal ken, zowel uit de vermogende-, midden- en lagere klasse. Daar is wat bij hen zelf slim zaken doen is, fraude bij de ander. :N

Maar goed, niemand wil blijkbaar de hand in eigen boezem steken, dus dan klootviolen we maar gewoon door in Nederland, Griekenland, de EU, de VS en zo verder..
De verborgen hebzucht van henk in ingrid :') Die hebben nooit gestemd voor die premievrije jaren, en afromen toen de potten genoeg gevuld waren, dat was een 1 -2 tje tussen de overheid en werkgevers. We betalen een heel stuk vut ook van de pensioenpremie, heel leuk voor de babyboomers die met zijn allen op hun 58e met de vut konden gaan, maar niet leuk voor de rest van de werkend populatie die dadelijk tot hun 68 of nog langer mogen gaan doorwerken.

De verliezen van pensioen door te risicovolle bellegingen aan te gaan ook daar hebben henk en ingrid niet voor gestemd.

Nee het is te makkelijk om het de verborgen hebzucht van henk en ingrid te willen noemen alleen maar om het daadwerkelijk probleem hiermee te maskeren.

Het daadwerkelijke probleem is dat veel van die financiele tovenaars eigenlijk ook maar wat doen en soms geluk hebben dat het klopt maar ook soms vreselijk de plank misslaan. Dat kan natuurlijk in elk vakgebeid gebeueren, maar in ander vakgebieden krijg je alleen een nobelprijs ipv megalomane bonussen, of je wordt uitgekostst als je het te vaak mis gaat. Maar dan vertrek je niet met een megalomane vertrekbonus en kom je ook niet meer aan de slag in je vbakgebied, dit in tegenstelling tot de financiele toppers die dit steeds maar weer flikken.
pi_111866379
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde mensen die onze pensioen-ruif gevuld hebben met zelfs nu nog ~850 a 900 miljard aan vermogen, en er zelf uiteraard ook royaal van hebben geprofiteerd middels de welbekende bonussen. Dat laatste staat regelmatig in de pers, en is voer voor veel eettafel discussies op verjaardagen, maar het eerste, waar we allemaal van profiteren, dan weer niet.. Dát is het werkelijke probleem in mijn ogen, de wat ik dan maar "verborgen" hebzucht noem van Henk & Ingrid, en waar ze vooral maar niet op gewezen willen worden.
Het is dan ook weer het bekende fabeltje dat iedereen heeft geprofiteerd en iedereen dus schuldig is. Dat is wat de heer zegt tegen zijn horigen als hij ze van een tafel op een verhoging een nog niet helemaal afgekloven bout toewerpt. Dan heb je natuurlijk altijd kruipers die dat in oprechte dankbaarheid aanvaarden en dan enthousiast de voeten van hun baas gaan likken. Hooguit een beetje mopperen, maar niet teveel hoor, want misschien komen er nog meer restjes in jouw richting.

Een pensioenfonds kan naar zijn aard gewoon een heel mooi rendement halen en daarvan de pensioenen betalen met de geinde premies. Het is hun taak om te zorgen dat dat met elkaar klopt en dus om daarin betrouwbaar te zijn. Nou heb ik best begrip voor de pensioenfondsen omdat het moeilijker is geworden om zeker te beleggen en niet mee te doen met de wildgroei in vage producten en constructies. Maar het idee dat we allemaal profiteren van het rijkeluiscasino omdat de pensioenfondsen ook mee moesten doen slaat nergens op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111867275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 00:38 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja bij de verhoging, daar gaan we even vanuit, maar we hebben het voor Nederland wel over 40 miljard om te beginnen. 40 miljard ...........
Ja, ik vind dat ook eigenlijk een belachelijk groot bedrag. En dan toch schijnt het niet genoeg te kunnen zijn om Spanje en/of Italië te kunnen redden. Waar doen we het dan voor?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:30:25 #147
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_111867285
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:32 schreef Rechten_Student het volgende:

[..]

Precies.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:46:06 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_111867758
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 08:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mee eens. Ook dit topic is weer een bizar feit van wat mensen allemaal geloven als zij een of andere malloot iets op internet hebben horen zeggen. Wanneer zaken erg moeilijk worden (dat de kennis die mensen bezitten over het algemeen niet meer toereikend is), dan zijn mensen geneigd om de meest simpele en debiele uitspraken hiervan te geloven. Nietszeggende one liners ("het is een dictatuur11!!1') komen weer ruimschoots voorbij.

Doet mij denken aan de Amsterdamse Jordaan van de jaren dertig. De burgerbevolking aldaar wantrouwde behoorlijk de autoriteit van geneeskundigen en de gemeente die probeerden de situatie leefbaar te maken, maar op veel weerstand konden rekenen. De angst voor hetgeen dat zij niet begrepen (geneeskunde en gemeentelijke planning) zat er zo goed in dat de bewoners zich liepen opzwepen door kwakzalvers en woekeraars die misbruikte maakten van de angst door hen i.p.v geneesmiddelen wonderolie te verschaffen (tegen de tiefus :') ) en ingewikkelde en extreem dure wooncontructies opdrongen.

Het gevolg was dat een groot deel van de bevolking er niet beter op werd, maar in ziekte en armoede bleef leven en pas na de oorlog er stappen konden worden gezet. Door een gebrek aan kennis kwam men ironisch genoeg door eigen toedoen in een situatie terecht, waarvan men vreesde dat anderen hun in die situatie wilde brengen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_111868239
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:46 schreef Ryon het volgende:
Door een gebrek aan kennis kwam men ironisch genoeg door eigen toedoen in een situatie terecht, waarvan men vreesde dat anderen hun in die situatie wilde brengen.
Door een gebrek aan kennis binnen de financiele wereld zijn we in deze situatie beland wie garandeerd ons( het volk) dat de financiele wereld het ditmaal wel goed heeft,. Over 2 jaar komen ze dan weer aan, we hebben ons toch vergist er moet ipv 40 miljrad door NL 400 miljard opgehoest worden.

Die bedragen gaan tegenwoordig al nergens meer over, 5 jaar geleden was een miljard nog heel veel, maar tegenwoordig gooien ze er mee alsof het de normaalste zaak van de wereld geworden is, terwijl dat het natuurlijk niet is.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:07:30 #150
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_111868520
Om het Europese huis staande te houden moet men nu eenmaal offers brengen, net zoals de landen in Zuid-Europa is het nu tijd dat wij onze offers brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')