Toen hij de Kazak naar de grond 'duwde'toch? van achter kon je goed zien dat het score wasquote:Op zondag 15 januari 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:
Grol heeft namelijk ook echt een reglementaire score gemaakt in de laatste minuut van de reguliere tijd. Die vergaten ze gewoon.
Hij nam Rakov gewoon over en die landde ook gewoon echt op zijn zij.quote:Op zondag 15 januari 2012 14:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Toen hij de Kazak naar de grond 'duwde'toch?
Even op youtube kijken of ze er al opstaan. Van de grote toernooien is er altijd wel iemand die de partijen op youtube zet. Anders even de samenvatting op de site van NOS Sport bekijken.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:11 schreef Tha_T het volgende:
Zijn er trouwens beelden van die partij van Grol? Heb zelf de hele dag gescheidsd dus ik wil zelf even kijken. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb trouwens maar gewoon benieuwd
Je ziet dat Rakov op 5.22 die schouderworp inzet. Daarna zie je dat het niet lukt omdat Henk hem blokt blijft staan en op 5.24 zie je dat Grol Rakov, die nog steeds op zijn knieën zit, door duwt naar achteren en hem zodoende overneemt. Het is niet zo dat Henk er wat lomp eroverheen valt waardoor hij per ongeluk Rakov meeneemt die daardoor op zijn zij terechtkomt. Mij lijkt het wel vrij duidelijk eerlijk gezegd.quote:Op maandag 16 januari 2012 13:18 schreef Tha_T het volgende:
Dat is het gevecht. Ik vind die score die jullie zo duidelijk vinden helemaal niet zo super duidelijk (Waar is bijvoorbeeld dat overname moment exact?).
Of de juiste persoon nou gewonnen heeft is altijd de discussie in Hantei maar aan de andere kant hebben de judoka's ook al 8 minuten mogen proberen te overtuigen. Lastig lastig altijd
De kans dat Vuijsters het tegen Verbij zou halen, was mijn inziens sowieso al miniem en nu al helemaal 0.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 10:49 schreef borisz het volgende:
Olympische Spelen ver weg voor Vuijsters
Dan heeft Luuk Verbij iig geen concurrentie. Hopelijk blijft Verbij wel fit. Ik hoop wel dat de OS-teller op iig 9 judoka's blijft, meer mag altijd.
Gezien de uitlatingen en het af en toe geheimzinnige gedoe van de JBN was dit inderdaad te verwachten. Ook ik ben het er niet mee eens, maar ach wat doe je eraan. Ik vind het vooral sneu voor Van Emden. Die heeft het afgelopen jaar duidelijk bewezen wat beter te zijn, maar het mocht niet baten.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:13 schreef StefanW het volgende:
Niet heel verrassend wat mij betreft.
Ben het niet helemaal met de keuze eens, maar deze beslissing viel te verwachten.
twitter:anickavanemden twitterde op woensdag 25-01-2012 om 16:11:18Beslissing is gevallen. Dit doet pijn. Ik moet het even laten bezinken.. #os2012 #sometimesyourbestjustisntgoodenough reageer retweet
Had het gewoon van tevoren aangekondigd. Had als JBN al veel eerder gezegd dat Willeboordse, als de stand van zaken op de wereldranglijst hetzelfde zou blijven, de voorkeur zou genieten op basis van haar ervaring tenzij Van Emden in die 4 toernooien zoveel beter zou presteren (bijv. GS Tokyo of Masters finale of winnen) dat ze echt niet om haar heen konden. Maar nee, in plaats daarvan een leuk rookgordijn ophangen met 4 toernooien, waar je achteraf toch niets mee doet. Natuurlijk was er niet super veel verschil tussen beide judoka's op die 4 toernooien, maar verschil was er wel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:05 schreef Vancoen het volgende:
Ik ben het ook niet eens met de keuze van de JBN. Als ervaring het argument is, waarom hou je Van Emden dan nog 4 toernooien aan het lijntje? Dan leg je het als jongere sporter (bijna) altijd af tegen de oudere.
De regel dat degene die meer punten heeft verzameld dan de ander naar de Spelen mag, is mijns inziens veel eerlijker. Ook al heb je soms geluk of pech met de loting. Dat is nou eenmaal inherent aan sport. Als je twintig toernooien aanwijst om punten te scoren, dan is die ene keer slecht loten ook niet zo invloedrijk.
De twee judotwijfels zijn nu weg: Willeboordse en Verbij naar de Spelen.
Nu bij het turnen nog twee obstakels: Wammes vs Zonderland, Masela vs Van Gerner. En bij het boksen Fontijn vs De Jong.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |