abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106832088
de commentator zegt ook; je moet de thuisspeler echt kloppen om te winnen, bij gelijk wint die namelijk gewoon.

"You have to take it from them"
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_106832145
Grol heeft namelijk ook echt een reglementaire score gemaakt in de laatste minuut van de reguliere tijd. Die vergaten ze gewoon. Te belachelijk voor woorden.

Kees Jongkind is echt ziedend nu bij Langs de Lijn :D
pi_106832186
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:
Grol heeft namelijk ook echt een reglementaire score gemaakt in de laatste minuut van de reguliere tijd. Die vergaten ze gewoon.
Toen hij de Kazak naar de grond 'duwde'toch? van achter kon je goed zien dat het score was
pi_106832200
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 14:40 schreef franklop het volgende:

[..]

Toen hij de Kazak naar de grond 'duwde'toch?
Hij nam Rakov gewoon over en die landde ook gewoon echt op zijn zij.
pi_106835338
Hij heeft zn medaille alvast weggegeven
  zondag 15 januari 2012 @ 17:17:12 #156
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_106837259
Wat een baas die Grol :D

Ook gewoon die medaille weggeven aan een of ander Kazachstaans jochie .. als er toch iemand is waar je komende zomer ontzettend voor gaat lopen schreeuwen tijdens de Spelen is het Henkie wel ^O^
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_106864017
Zijn er trouwens beelden van die partij van Grol? Heb zelf de hele dag gescheidsd dus ik wil zelf even kijken :P. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb trouwens maar gewoon benieuwd :)
pi_106866939
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 11:11 schreef Tha_T het volgende:
Zijn er trouwens beelden van die partij van Grol? Heb zelf de hele dag gescheidsd dus ik wil zelf even kijken :P. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb trouwens maar gewoon benieuwd :)
Even op youtube kijken of ze er al opstaan. Van de grote toernooien is er altijd wel iemand die de partijen op youtube zet. Anders even de samenvatting op de site van NOS Sport bekijken.
pi_106867516

Dat is het gevecht. Ik vind die score die jullie zo duidelijk vinden helemaal niet zo super duidelijk (Waar is bijvoorbeeld dat overname moment exact?).
Of de juiste persoon nou gewonnen heeft is altijd de discussie in Hantei maar aan de andere kant hebben de judoka's ook al 8 minuten mogen proberen te overtuigen. Lastig lastig altijd :)
pi_106867791
Maar goed er is een reden waarom ik op districtniveau scheids :P
pi_106868871
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:18 schreef Tha_T het volgende:

Dat is het gevecht. Ik vind die score die jullie zo duidelijk vinden helemaal niet zo super duidelijk (Waar is bijvoorbeeld dat overname moment exact?).
Of de juiste persoon nou gewonnen heeft is altijd de discussie in Hantei maar aan de andere kant hebben de judoka's ook al 8 minuten mogen proberen te overtuigen. Lastig lastig altijd :)
Je ziet dat Rakov op 5.22 die schouderworp inzet. Daarna zie je dat het niet lukt omdat Henk hem blokt blijft staan en op 5.24 zie je dat Grol Rakov, die nog steeds op zijn knieën zit, door duwt naar achteren en hem zodoende overneemt. Het is niet zo dat Henk er wat lomp eroverheen valt waardoor hij per ongeluk Rakov meeneemt die daardoor op zijn zij terechtkomt. Mij lijkt het wel vrij duidelijk eerlijk gezegd.
pi_106870214
Maar je ziet Grol op een gegeven moment met 2 voetjes van de vloer komen. Voor zover ik weet heb je geen controle als jij je voeten van de tatami hebt. Maar goed, wat maakt het ook uit? Grol toont vormbehoud en kan toch wel naar de OS
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 januari 2012 @ 10:49:23 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107171617
Olympische Spelen ver weg voor Vuijsters

Dan heeft Luuk Verbij iig geen concurrentie. Hopelijk blijft Verbij wel fit. Ik hoop wel dat de OS-teller op iig 9 judoka's blijft, meer mag altijd :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_107176816
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:49 schreef borisz het volgende:
Olympische Spelen ver weg voor Vuijsters

Dan heeft Luuk Verbij iig geen concurrentie. Hopelijk blijft Verbij wel fit. Ik hoop wel dat de OS-teller op iig 9 judoka's blijft, meer mag altijd :P.
De kans dat Vuijsters het tegen Verbij zou halen, was mijn inziens sowieso al miniem en nu al helemaal 0.

De kans is aanwezig dat we nog naar 10 kunnen. Als Ente zich rechtstreeks weet te plaatsen, maakt Franssen kans op een quotaplaats. Het is echter nog van heel veel factoren afhankelijk. Kortom, de dames moeten maar goede resultaten gaan halen en het maar zelf doen.

Het zou leuk zijn als Franssen komend weekend in Sofia het al goed zou doen in de WC. Carola Uilenhoed heeft gigantisch veel werk te verzetten. Ze staat 278 punten achter op rechtstreekse kwalificatie. Kortom, ze moet echt hele goede resultaten neerzetten + hopen dat Ente en Franssen zich automatisch plaatsen waardoor ze in aanmerking komt voor een quotaplaats.

Bij de mannen gaan Jasper de Jong, Robby van Laarhoven en Verbij naar Sofia. Voor Jasper de Jong zijn de komende toernooien ook erg belangrijk. Hij heeft 62 punten achterstand op rechtstreekse kwalificatie. Elk resultaat is dus mooi meegenomen.
pi_107220897
En zoals ik al dacht, heeft de JBN gekozen voor Willeboordse in de strijd met Van Emden. Willeboordse dus naar de OS.
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:13:28 #166
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_107220998
Niet heel verrassend wat mij betreft.
Ben het niet helemaal met de keuze eens, maar deze beslissing viel te verwachten.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
pi_107221112
quote:
6s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:13 schreef StefanW het volgende:
Niet heel verrassend wat mij betreft.
Ben het niet helemaal met de keuze eens, maar deze beslissing viel te verwachten.
Gezien de uitlatingen en het af en toe geheimzinnige gedoe van de JBN was dit inderdaad te verwachten. Ook ik ben het er niet mee eens, maar ach wat doe je eraan. Ik vind het vooral sneu voor Van Emden. Die heeft het afgelopen jaar duidelijk bewezen wat beter te zijn, maar het mocht niet baten.

anickavanemden twitterde op woensdag 25-01-2012 om 16:11:18 Beslissing is gevallen. Dit doet pijn. Ik moet het even laten bezinken.. #os2012 #sometimesyourbestjustisntgoodenough reageer retweet
pi_107238581
Waarom kunnen we in NL niet gewoon een keer een duidelijk selectiesysteem bedenken.. ook bij het turnen is er al gedonder :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_107239864
Ik ben het ook niet eens met de keuze van de JBN. Als ervaring het argument is, waarom hou je Van Emden dan nog 4 toernooien aan het lijntje? Dan leg je het als jongere sporter (bijna) altijd af tegen de oudere.

De regel dat degene die meer punten heeft verzameld dan de ander naar de Spelen mag, is mijns inziens veel eerlijker. Ook al heb je soms geluk of pech met de loting. Dat is nou eenmaal inherent aan sport. Als je twintig toernooien aanwijst om punten te scoren, dan is die ene keer slecht loten ook niet zo invloedrijk.

De twee judotwijfels zijn nu weg: Willeboordse en Verbij naar de Spelen.
Nu bij het turnen nog twee obstakels: Wammes vs Zonderland, Masela vs Van Gerner. En bij het boksen Fontijn vs De Jong.
pi_107241397
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 23:05 schreef Vancoen het volgende:
Ik ben het ook niet eens met de keuze van de JBN. Als ervaring het argument is, waarom hou je Van Emden dan nog 4 toernooien aan het lijntje? Dan leg je het als jongere sporter (bijna) altijd af tegen de oudere.

De regel dat degene die meer punten heeft verzameld dan de ander naar de Spelen mag, is mijns inziens veel eerlijker. Ook al heb je soms geluk of pech met de loting. Dat is nou eenmaal inherent aan sport. Als je twintig toernooien aanwijst om punten te scoren, dan is die ene keer slecht loten ook niet zo invloedrijk.

De twee judotwijfels zijn nu weg: Willeboordse en Verbij naar de Spelen.
Nu bij het turnen nog twee obstakels: Wammes vs Zonderland, Masela vs Van Gerner. En bij het boksen Fontijn vs De Jong.
Had het gewoon van tevoren aangekondigd. Had als JBN al veel eerder gezegd dat Willeboordse, als de stand van zaken op de wereldranglijst hetzelfde zou blijven, de voorkeur zou genieten op basis van haar ervaring tenzij Van Emden in die 4 toernooien zoveel beter zou presteren (bijv. GS Tokyo of Masters finale of winnen) dat ze echt niet om haar heen konden. Maar nee, in plaats daarvan een leuk rookgordijn ophangen met 4 toernooien, waar je achteraf toch niets mee doet. Natuurlijk was er niet super veel verschil tussen beide judoka's op die 4 toernooien, maar verschil was er wel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 januari 2012 @ 00:04:17 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107243082
Grol bij PenW morgen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 januari 2012 @ 16:49:02 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107331454
Judo Sofia/Tbilisi

Sanne Verhagen wordt bij haar WC-debuut 5de. Jasper de Jong pakte brons.

Bij de heren komen morgen Verbij en van Laarhoven nog in actie.
De twaalf dames dus éénmaal een vijfde plek. Bravik, Wolfslag en Richardson vlogen er na twee partijen uit. Morgen komen de overigen in actie.
pi_107334081
Verhagen is een heel groot talent. Die komt er sowieso wel.

Lekker die uitslag van De Jong voor de puntjes. Nu nog 1 goede uitslag en hij kan zijn ticket naar Londen met enige onzekerheid wel gaan boeken.
pi_107578854
Dit weekend HET toernooi van het jaar, buiten de WK of in dit geval OS dan: de Grand Slam van Parijs gehouden in Palais Omnisports.

13 Nederlanders daar. Enkele Nederlandse toppers laten verstek gaan (Bosch, beide Elmonts, Mooren), maar de belangrijkste judoka's die nog punten nodig hebben (weinig tot veel) zijn aanwezig: De Jong, Van Laarhoven, Verbij, Ente, Franssen, Uilenhoed, Bravik. Ook Grol, Willeboordse en Verkerk zijn er, maar die kunnen de Spelen niet meer ontgaan.

Een paar hebben er zwaar geloot (Franssen, Van Laarhoven, Verbij, Bravik), maar ook een paar hebben een loting met perspectief (De Jong, Uilenhoed, Ente).

Ben benieuwd wat het wordt! Als er i.i.g. één judoka die de punten nog hard nodig heeft hier een goed resultaat haalt, dan zou dat al heel mooi zijn.
pi_107587725
Bravik wint de eerste ronde met ippon (houdgreep), Ente wint van Baschin in de tweede ronde op Hantei, maar De Jong eruit tegen een Fransman op strafjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')