abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104320990
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 16:22 schreef borisz het volgende:
Alle titels zijn bekend

Heren
81: Guillaume Elmont
90: Robby van Laarhoven
100: Berend Roorda
100+: Luuk Verbij

Dames
70: Kim Polling
78: Jennifer Kuijpers
78+: Janine Penders

http://www.lottonkjudo.nl(...)itslagen+zondag.aspx

Volgende week GP Amsterdam.
GP Amsterdam is voor sommige Nederlanders heel belangrijk voor de puntjes voor de OS. Alles wat je mee kan pakken aan punten voor de ranglijst is nu heel mooi meegenomen (en dan heb ik het vooral over Jasper de Jong (-66), Birgit Ente (-48), Kitty Bravik (-52), Juul Franssen (-57), Marhinde Verkerk (-78) en Carola Uilenhoed (+78)).
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 12:23:14 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104547174
GP Amsterdam op dit moment
Ente: R16/QF
Wolfslag: R16/(out)
Richardson: R16/ out
Franssen: R16/out
Van Emden: R16/QF
Willebrordse: R16/QF
Salminen: QF/QF
Mooren: R16/out
De Jong: R16(out)
Elmont: R16/QF
Smit: R48(out)
Miccoli: R48(out)
Van t Westende: R48(out)

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 19-11-2011 13:25:44 (met half 2 update) ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 14:34:25 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104551112
Elmont, Willebrordse & van Emden in de SF. Willebrordse en v Emden moeten niet tegen elkaar in de SF.
pi_104551367
Ik zit er nu nog. Ik zal straks wel even een verslagje plaatsen als ik thuis ben
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 14:46:06 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104551528
^O^

Ente ook naar de halve finale. Ze had 22 seconde nodig in de QF.
pi_104551533
Ente heel indrukwekkend naar de halve finale onder 48. Ze gooit een hele goede Russische na amper 22 sec. Heel goed voor de punten dit!
pi_104555036
Zo, ben weer thuis.

Goed georganiseerd toernooi. Eerst bij de warming-up gaan kijken en toen viel me al gelijk op wat voor kleine gasten en vrouwen het zijn. Eigenlijk ook wel logisch in de lichtere klasses, maar zo klein had ik nou ook weer niet verwacht. Het was mijn eerste keer bij een judotoernooi, dus vandaar dat het me vandaag opviel.

Dan de wedstrijden. Je hebt daar echt 26 paar ogen nodig om vier matten tegelijk een beetje in de gaten te houden. 1x waren er 4 Nederlanders tegelijk op verschillende matten en een keer 3 tegelijk. Daar heb ik nu nog schele ogen van :') Om me heen zaten heel veel mensen die heel veel van judo afwisten (ik weet er ook wel wat van af, maar met de benamingen van de verschillende technieken moet je bij mij niet komen aanzetten), dus daar had ik wel veel aan. Er zaten er ook een paar om me heen die volgens mij wel een aantal judoka's persoonlijk kenden, dus dat was wel mooi.

De Mongoliërs maakten een hele goede indruk. Die staan ook met veel judoka's in de halve finales. Maar degene die de meeste indruk maakte, was wat mij betreft de Rus Isaev in de categorie tot 73 kg. Hoe makkelijk dat af en toe ging, was prachtig om te zien. Zijn worpen waren schitterend, maar ook vooral hoe hij aanvallen van tegenstanders afblokte.

Dan de Nederlanders even aflopen:
- Ente. Eerste twee wedstrijden waren heel lastig, echt werkjudo. De verdediging zat vaak erg goed dicht. Haar 2e duel tegen de Mongoolse Munhkbat ging op vlaggetjes en Ente won dat met 2-1 omdat ze echt veel actiever was in de Golden Score en omdat het publiek constant zat te schreeuwen als ze ook maar iets deed. Maar de ontlading kwam pas echt in haar kwartfinale toen ze nog amper was begonnen of ze legde die Russin op haar rug. De aanval leek niet te slagen en zelfs overgenomen te worden door die Russin, maar Ente duwde haar in tweede instantie toch nog door op haar rug. Prachtig gedaan! _O_

- Wolfslag. Daar lette ik eigenlijk het minste op toen die 4 Nederlanders tegelijk op de mat stonden, maar ze hield tegen Heylen heel knap stand. En toen viel me haar gigantische conditie op. Ze bleef maar gaan en gaan, terwijl Heylen al half dood op de mat lag. Die won ze dus op strafjes voor Heylen in de Golden Score en tegen de goede Duitse Tarangul was het eigenlijk net zo. Ze hield gelijke tred met de Duitse. De technieken van Wolfslag waren duidelijk niet zo goed als van alle andere Nederlanders die vandaag in actie kwamen, maar hoe ze dat compenseerde met een gigantisch uithoudingsvermogen was verbazingwekkend om te zien. Tegen Tarangul won ze dus uiteindelijk met 2-1 op vlaggetjes. Helaas liep ze daarna tegen één aanval van de Britse Cox aan, want daar had ze ook nog zomaar van kunnen winnen. De laatste 2 minuten van dat duel domineerde ze helemaal.

- Franssen. Die heeft nog punten nodig om naar Londen te mogen. Gelukkig heeft ze daar nog even voor, maar vandaag had ze al een goede zaak kunnen doen. Helaas moest ze in de 2e ronde tegen Olympische kampioene Quintavalle (die van Gravensteijn in Peking won in de finale) en daar was ze eigenlijk kansloos tegen. Quintavalle ging er een ronde later in een prachtig duel af tegen een Braziliaanse.

- Richardson. Eerste ronde nog een uitstekende overwinning, maar tegen de Japanse Ishikawa was ze echt kansloos. Geen schande, want iedereen is dat tot nu toe. En zo zie je maar dat zelfs Japanners die niet hoog op de wereldranglijst staan schandalig goed kunnen zijn.

- Willeboordse. Eerste twee rondes waren moeizaam, maar ze kwam ook nooit in gevaar. Ze leek de controle te hebben, ook al kon ze niet echt door de verdediging van haar tegenstandsters heenkomen. Tegen Labazina was het al beter. Straks de halve.

- Van Emden. Eerste ronde was ze vrij, dus die begon heel laat aan haar 1e wedstrijd, als allerlaatste van de Nederlanders. Prachtig was de beleving toen ze van die Japanse Tanaka won. Eindelijk werd dat Japanse gezin schuin achter me daardoor stil. Die waren trouwens bloedje fanatiek, allerlei teksten roepen in het Japans. Zelfs de kinderen van een jaar of 5 a 6 bleven maar roepen _O-

- Mooren. Tsja vaag. Verliest in de tweede ronde van die Israëliër terwijl je dat helemaal niet zag aankomen. Gewoon matig gedaan ook, had die partij gewoon moeten winnen.

- Salminen. Deed het geweldig. Na een snelle ippon in ronde 1 kwam hij in ronde 2 tegen Zantaraia, de Oekraïense nummer 3 van de wereld. Er zaten behoorlijk wat Salminen-fans/bekenden om me heen en hij deed het al heel goed tegen Zantaraia met wat strafjes aan beide kanten en toen gooide hij hem toch voor waza-ari op de grond zeker :D Prachtig was dat, zeker omdat hij het door een prima verdediging ook vasthield. Kwartfinale ging heel erg gelijk op, het hing van kleine dingen af. En een man voor me riep al toen de Golden Score in ging van 'Mikos, niet te makkelijk denken'. En hup, binnen 8 sec. in de Golden Score werd ie geworpen -O- Zo jammer, hij was heel sterk vandaag ook weer.

- De Jong. Die heeft ook de punten nodig het komend half jaar en hij verklooide het vandaag voor zichzelf. Je had het gevoel dat hij de wedstrijd onder controle had tegen die hele sterke Mongoliër die nu ook in de halve finale staat en hij stond ook een yuko voor en opeens lag hij daar op zijn rug.

- Elmont. Hij begon niet best. Een slopend werkgevecht tegen een Oostenrijker, die hij in de Golden Score wint door één goede aanval. Voor de rest heeft Dex eigenlijk weinig gedaan. Daarna tegen de Spanjaard Ramirez was het al iets beter, het leek ook minder moeite te kosten. En in de kwart tegen Mendonca ging ie helemaal los en was er geen houden aan.

- Miccoli, Smit, Van 't Westende, weinig over te melden. Weinig van gezien, omdat ze ook heel snel klaar waren.

In ieder geval 4 medailles dus vandaag. Heel mooi!

Nog wat opvallende dingen.
- Een Kaapverdiaan heeft waarschijnlijk zijn schouder uit de kom. Die lag minutenlang op de tatami in een hele rare houding, af en toe schreeuwend van de pijn. Uiteindelijk kon hij met ondersteuning van 2 mensen de tatami verlaten, maar dat zag er niet echt lekker uit.
- Naast dat Japanse gezin is het me vooral opgevallen hoe hard die Georgiërs kunnen schreeuwen. Het was elke keer wel duidelijk dat een Georgische man of vrouw op de mat stond :D Ook de Italiaanse delegatie kan er wat van trouwens.
- De Griekse Boukouvala is net een man. Ik stond toen ik wegging naast 'haar', maar het is echt geen gezicht. Maar wat een judo heeft die vandaag laten zien :D Werd bijna al uitgeschakeld en moest toen in de kwart tegen de Franse wereldtopper Pavia en ik zat te wachten totdat Pavia die Griekse zou gaan werpen. Maar het leek alsof ik naar een herhaling zat te kijken, maar dan voor die Griekse, want die gooide Pavia 3x met precies dezelfde techniek naar de grond _O- 1x draaide Pavia eruit weg, de 2e keer was het yuko en de 3e keer vol op de rug.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 19-11-2011 20:13:12 ]
pi_104555199
Asjeblieft borisz, aangezien je denk ik de enige bent die het leest :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 16:52:43 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104555301
Leuk stuk :). Nou ja wellicht is het wat voor de SPT FP :).
pi_104555601
Ente nu in de halve finale tegen Olympisch kampioene Dumitru.

EDIT: Die stream is ook bagger zeg :')

[ Bericht 53% gewijzigd door TheArt op 19-11-2011 17:08:18 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 17:08:36 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104555829
Golden score nu. Wel een straf voor Ente.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 17:13:34 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104555973
Vlaggetjes.
pi_104555981
Jaaaaa, Ente haalt de finale. Hoe knap dit _O_

Bir *O*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 17:18:54 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104556110
Even snel bekeken: Plek of 7 omhoog in de ranking naar 23 en evt door 18 bij winst in de finale :).
pi_104556200
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 17:18 schreef borisz het volgende:
Plek of 7 omhoog in de ranking naar 23 en evt door 18 bij winst in de finale :).
Klopt ja. Die 120 punten nu zijn zeer welkom! En als ze de finale wint en dus 18e komt te staan, heeft ze dat ticket voor de Spelen virtueel binnen.

Finale een Nederland-België tegen Van Snick, die vandaag erg goed bezig is. Ik verwacht dat Van Snick wint, maar ik had ook niet verwacht dat Bir van Dumitru zou winnen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 17:31:04 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104556477
http://sporza.be/cm/sporza/ander_nieuws/111119_GP_judo_amsterdam

Ente is een Duitse volgens de Belg :+.

Edit: is aangepast.

maar goed we hebben de cap nog :P

[ Bericht 11% gewijzigd door borisz op 19-11-2011 17:36:55 ]
pi_104556629
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 17:31 schreef borisz het volgende:
http://sporza.be/cm/sporza/ander_nieuws/111119_GP_judo_amsterdam

Ente is een Duitse volgens de Belg :+.

Edit: is aangepast.
Als ze na de finale maar denken dat het een Nederlandse is als Bir wint :+
pi_104557081
Jemig vriend/vriendin Boukouvala gooit ook Ishikawa _O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 18:03:32 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104557655
Extra tijd bij Elmont 0-0 nog.
pi_104557957
Dex in de finale.

Net als Van Emden. Nu alleen Willeboordse nog!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 18:20:24 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104558175
Ook door :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 18:30:49 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104558580
Ente verliest. De belgische wint op 110-010
pi_104559922
Wat een rukstream :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 november 2011 @ 19:14:16 #49
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104560057
Op de geschoonde lijst staat Ente nu 15de aldus Kees Jongkind. Nog 1 plek omhoog dus :s)
pi_104560094
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 19:14 schreef borisz het volgende:
Op de geschoonde lijst staat Ente nu 15de aldus Kees Jongkind. Nog 1 plek omhoog dus :s)
Waar kijk jij?

EDIT: Ah twitter zie ik al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')