Er gaan geen heren naar Tbilisi.quote:Op de openingswedstrijd van het internationale seizoen in Sofia komen Birgit Ente en Esther Stam voor het eerst uit in hun nieuwe gewichtsklasse. Birgit Ente, afgelopen zomer nog in het lichtgewicht actief in Londen, komt nu uit in de klasse -52 kg. Esther Stam heeft de overstap gemaakt van de klasse -63 kg naar de klasse -70 kg.
In de Bulgaarse hoofdstad komen naast Ente en Stam nog 11 judoka's in actie. Bondscoach dames, Marjolein van Unen, selecteerde eveneens Miranda Wolfslag (-52 kg), Sanne Verhagen, Carla Grol (-57 kg), Anicka van Emden, Marit de Gier (-63 kg), Linda Bolder, Kim Polling (-70 kg), Guusje Steenhuis, Martine Demkes (-78 kg), Janine Penders en Carola Uilenhoed (+78 kg) om deel te nemen in Sofia.
Programma
Zaterdag
-48 kg, -52 kg, -57 kg, -63 kg
Zondag
-70 kg, -78 kg, +78 kg
Terugkeer van Grim Vuijsters. Jammer dat de damesselectie zo klein is geworden na het afvallen van een aantal geselecteerden. Benieuwd of van Emden na afgelopen weekend nu iets lekkerder gaat. Natuurlijk ook voor de OS gangers bij de heren weer hun eerste wedstrijd...quote:In totaal selecteerden de bondscoaches Marjolein van Unen (dames) en Maarten Arens (heren) elf judoka's om deel te nemen een het prestigieuze toernooi. Bij de heren verschijnen Junior Degen (-66 kg), Dex Elmont (-73 kg), Neal van de Kamer (-81 kg), Noël van’t End (-90 kg), Henk Grol (-100 kg), Grim Vuijsters en Roy Meyer (+100 kg) op de mat.
De vier dames die op het toernooi uitkomen zijn Birgit Ente (-52 kg), Sanne Verhagen (-57 kg), Anicka van Emden (-63 kg) en Kim Polling (-70 kg).
Programma
Zaterdag
Dames: -48 kg, -52 kg, -57 kg, -63 kg
Heren: -60 kg, -66 kg, -73 kg
Zondag
Dames: -70 kg, -78 kg, +78 kg
Heren: -81 kg, -90 kg, -100 kg, +100 kg
Aanvang voorronden: 09.00 uur
Aanvang finales: 16.00 uur
Heeft er ook mee te maken dat zelfs internationaal sommige punten anders beoordeeld moeten worden van de commissie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:26 schreef Tieske89 het volgende:
Overigens heeft iemand hier gekeken van het weekend naar de wedstrijden in Sofia en Tiblisi? De scheidsrechters mogen wel eens overleggen, in Sofia vlogen de shido's in de rondte als nooit te voren. In Tiblisi was dat een stuk minder...
Ik vermoed dat Tha_T doelt op de discussie over wie er naar de spelen mocht in de -63, van Emden of Willeboordse.quote:
Onder andere. Flinke aandacht voor Willeboordse maar niet veel opvallende prestaties imho. Tuurlijk doe ik het haar niet na maar ze verbleekt bij anderen. Puntquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:26 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Tha_T doelt op de discussie over wie er naar de spelen mocht in de -63, van Emden of Willeboordse.
Ik bedoel daarmee dat tijdens de referee meetings soms inzichten anders gesteld worden. Laten we ook niet vergeten dat we alleen maar mensen zijn en die nieuwe regels zijn ook vooral wennen. En dan zie je bijvoorbeeld dat jouw bovenstaande punt mee wordt genomen in de volgende meeting bij het volgende toernooi (in dit geval Parijs) en dan wordt daar weer beter naar gekeken. Het zijn net mensen hequote:Overigens Tha_T wat bedoel je met anders beoordelen van sommige punten?
Mij viel de grote willekeur op waarmee straffen werden gegeven. De cross-grip is alleen nog toegestaan als direct een aanval wordt ingezet, maar daar werden zelden tot nooit straffen voor gegeven. Iemand die achteruit liep/geduwd werd kreeg zo 4 shido's (volgens mij -52kg, maar daar niet zeker van, een relatief groot Frans meisje dat haar tegenstander van de mat af liep steeds).
Er zijn totaal 36 partijen in Sofia geeindigd met 4 shido's voor 1 van beide judoka's. Ben heel benieuwd hoe dat dit weekend gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |