quote:De Nederlandse Judo Bond (JBN) organiseert dit jaar geen Grand Prix. De bond verwacht kort na de Olympische Spelen geen representatief deelnemersveld bijeen te krijgen. Daarnaast wil de bond het geld dat met de organisatie is gemoeid anders gaan gebruiken. Het toernooi behoort tot de grootste judo-evenementen ter wereld.
In 2011 stond de Grand Prix al op losse schroeven. De organisatie kwam niet meer in aanmerking voor subsidie van het Ministerie van VWS. Uiteindelijk maakten de gemeente Amsterdam en de provincie Noord-Holland het judotoernooi alsnog mogelijk. Het toernooi werd hierdoor verplaatst van Rotterdam naar Amsterdam. De JBN hoopt in 2013 weer een Grand Prix te organiseren.
Nee. Het wil absoluut niet zeggen dat je er al bent als je aan de Nederlandse eisen hebt voldaan. De regels van de IJF/IOC zijn nog wel wat scherper. En Ente had een nominatie in Amsterdam vorig jaar gehaald en heeft bijna 2 weken geleden door een 2e plek in de World Cup voor NOC*NSF vormbehoud getoond.quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:24 schreef StefanW het volgende:
Ik dacht dat Ente er al was, maar ze heeft alleen nog maar vormbehoud getoond.
Toch wel apart dat je zonder nominatie toch vormbehoud kan tonen.
quote:Luitenant-ter-zee Elisabeth Willeboordse zal niet deelnemen aan de Europese kampioenschappen judo in het Russische Chelyabinsk. Voor de judoka van Budokan Rotterdam, uitkomend in de klasse -63 kg, is het Europese toernooi dit jaar geen hoofddoel.
"Ik werk de komende maanden toe naar een optimaal resultaat op de Olympische Spelen. De Europese titelstrijd past dit jaar niet in die ideale voorbereiding. Bovendien zit er weinig tijd tussen de EK en de Olympische Spelen. Tot aan Londen hebben voor mij trainingsstages in onder meer China en Spanje prioriteit." Esther Stam vervangt de geboren Zeeuwse.
quote:Anicka van Emden (25) legt zich neer bij het besluit van de judobond JBN om niet haar, maar Elisabeth Willeboordse aan te wijzen voor de Olympische Spelen in Londen in de klasse tot 63 kilogram. Ze ziet af van juridische stappen, meldt haar woordvoerster Deborah Gravenstijn.
Van Emden tekende protest aan tegen het besluit van de bond. Zij meent dat zij aantoonbaar beter heeft gepresteerd dan haar concurrente. De judobond veegde haar argumenten van tafel.
Met haar advocaat zocht Van Emden naar aanknopingspunten in de zaak van turner Jeffrey Wammes, die Epke Zonderlands succesvol aanvocht, maar die waren er volgens de judoka onvoldoende.
quote:Guillaume Elmont (-81 kg) moet de Europese kampioenschappen judo in Chelyabinsk aan zich voorbij laten gaan. De voormalig wereldkampioen kampt met schouderklachten.
Bondscoach Arens: "Guillaume is op dit moment niet fit genoeg. Hij ondervindt te veel hinder van zijn schouderblessure om te presteren op de EK. We richten ons nu volledig op de Olympische Spelen in Londen."
De Europese titelstrijd wordt van 26 tot en met 29 april gehouden in het Russische Chelyabinsk.
quote:Komend weekend verschijnen in Boekarest (dames) en Madrid (heren) negentien judoka’s op de mat. Bondscoach Marjolein van Unen selecteerde acht dames voor het toernooi in de Roemeense hoofdstad. Onder hen ook Sanne Verhagen (-57 kg), die onlangs in Londen haar eerste toernooizege bij de senioren boekte.
Naast Verhagen bestaat de selectie uit Miranda Wolfslag (-52 kg), Carla Grol, Shareen Richardson (-57 kg), Marit de Gier, Esther Stam (-63 kg), Marloes van Mourik (-70 kg) en Lena Buseman (-78 kg).
Maarten Arens heeft een elftal judoka’s uitgenodigd voor deelname in Madrid. Mikos Salminen (-60 kg), Cunnar Kops, Jeffrey Krab, Wytze de Jong (-66 kg), Neal van de Kamer (-81 kg), Noël van ’t End (-90 kg), Danny Meeuwsen, Tobias Mol, Berend Roorda (-100 kg), Roy Meyer en Pascal Scherrenberg (+100 kg) gaan in de Spaanse hoofdstad op zoek naar Nederlands succes.
Ik zou het eerst op je club zelf vragen, die hebben vaak wel tweedehands pakken liggen ter overname.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:43 schreef GoodGawd het volgende:
Ik ga aan judo beginnen als total noob. Wat zijn goeie plekken om judo pak etc te kopen?
Of kunnen nieuwe pakken met korting krijgen. Vermijd in ieder geval koste wat kost de Decathlon. Judopakken daar zijn echt niet van goede kwaliteit (Krimpen snel enzo)quote:Op woensdag 12 september 2012 11:27 schreef StefanW het volgende:
[..]
Ik zou het eerst op je club zelf vragen, die hebben vaak wel tweedehands pakken liggen ter overname.
Eindelijk voor haar. Ze heeft een tijdje droog gestaan als ik het goed in mijn hoofd hebquote:Op zondag 30 september 2012 20:24 schreef borisz het volgende:
In Rome werden wat medailles gewonnen Judoka Bolder wint goud in Rome
Waarbij ze het been pakt? De bedoeling was een Ko-Uchi-Maki-Komi als je het mij vraagtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |