abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103226110
De Slankreeks

Vorige deel

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_103226131
Mijn ananas was lekker :9
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103226144
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:21 schreef Nallie het volgende:
Ik heb zo'n leuk huis gezien gister :) nu zit ik er de hele tijd naar te kijken op funda...
Nu willen wij het natuurlijk ook zien :P

Zit een schoonmaakschema door te nemen en lach me kapot.
Vriezer hoeft niet ontdooit maar wel met een vochtige doek uitgenomen :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103226155
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nu willen wij het natuurlijk ook zien :P

Zit een schoonmaakschema door te nemen en lach me kapot.
Vriezer hoeft niet ontdooit maar wel met een vochtige doek uitgenomen :')
Straks kapen jullie het voor mijn neus weg ;)
Be someone that makes you happy
pi_103226157
Van wie is dat schema dan? :D
pi_103226180
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:09 schreef anna82 het volgende:

[..]

Mijn vader is bijna 65 maar die ziet er echt wel iets beter uit! :D

Voorts heeft hij die marathon in meer dan 8 uur gelopen. Doet hij dit aansluitend nog drie dagen, dan heb ik respect 8-)
Sorry, mijn referentiekader is wellicht wat anders. Mijn moeder is ook bijna 65 en ziet er een stuk ouder uit dan die man van 100 :@ :') . Conclusie: jarenlang roken en ondergewicht doen je uiterlijk geen goed. Hardlopen blijkbaar wel :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103226199
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef Nallie het volgende:

[..]

Straks kapen jullie het voor mijn neus weg ;)
Heb al een hypotheek ;) dat is wel genoeg.
pi_103226208
Ik PM m wel ff naar de liefhebbers!
pi_103226211
:W ! PM!
Ja doei.
pi_103226212
Liefhebber meldt!

Ook hier heb je niets te vrezen, ik hoop de komende 28 jaar iig nog niet te verhuizen :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103226219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:27 schreef Perruche het volgende:
Van wie is dat schema dan? :D
Schoonmaakbedrijf alhier.
pi_103226223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:29 schreef Nallie het volgende:
Ik PM m wel ff naar de liefhebbers!
:W :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103226275
Planning:

O: 2 boterhammen kipkerriesalade
T: ananas
L: broodje met kip of spek (??)
T: appel
D: kip tandoori met rijst en sperziebonen
T: sla

Commentaar graag !
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103226300
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:32 schreef Ewelina het volgende:
Planning:

O: 2 boterhammen kipkerriesalade
T: ananas
L: broodje met kip of spek (??)
T: appel
D: kip tandoori met rijst en sperziebonen
T: sla

Commentaar graag !
Thema kip? ;) eiwit-wise goed dus
Oh, ik mis wel zuivel trouwens!
pi_103226338
Nu ben ik ook wel benieuwd Nallie! En ik ga voorlopig ook echt niet meer verhuizen. :D
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_103226401
:o het huis wat ik een tijdje geleden wilde is in prijs omlaag gegaan!
pi_103226419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:39 schreef Perruche het volgende:
Die wil ik ook zien dan ;)
  Vis een optie? dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:42:54 #18
70532 loveli
N
pi_103226465
Arme lurkers, al die PM's ;)
crap in = crap out
pi_103226470
:D leuk he!
pi_103226504
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:39 schreef Perruche het volgende:
Het gaat sowieso nog allemaal zakken hoor, zoek nu een maandje of 6 en tis echt al best een stuk gedaald! Huizen staan ook lang te koop! Buyers market FTW :)
pi_103226535
@Nallie: geen concurrentie van mij hier ;) Maar ik kan wel zien waarom iemand 't zou willen ;) :P
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:48:20 #22
70532 loveli
N
pi_103226564
Had gisteren nog het idee dat ik misschien met het OV naar Utrecht wilde en dan een lift terug regelen, maar dat is niet echt aantrekkelijk met dit weer. Waar kun je handig en goedkoop parkeren in Utrecht?
crap in = crap out
pi_103226640
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:48 schreef loveli het volgende:
Had gisteren nog het idee dat ik misschien met het OV naar Utrecht wilde en dan een lift terug regelen, maar dat is niet echt aantrekkelijk met dit weer. Waar kun je handig en goedkoop parkeren in Utrecht?
Er zijn op een paar plaatsen (o.a. Vredenburg Leidsche Rijn) van die Park & Rides waar je kunt parkeren en dan met de bus de stad in. Weet alleen niet precies tot hoe laat de bussen daar naartoe gaan maar zeker wel tot een uur of 12.
http://www.slimutrechtin.nl/pagina/3/p-r-locaties/

In de stad parkeren is niet goedkoop, het meest handige is nog de parkeergarages in Hoog Catharijne maar die kosten geloof ik 2,60 per uur ofzo.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_103226711
Mooi Nallie 1 van de weinige "stadse" huizen die ik kan waarderen (vanwege het athentieke bouwen).
pi_103226802
In Amsterdam staan heel veel authentieke huizen :P ik woon nu in een huis dat omstreeks 1500 is gebouwd :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')