quote:Vrijdag, 21 Oktober
Onderdeel Tijd
11.30 Entree Deuren open 90
13.00 -18.00
W - Ploegenachtervolging Kwalificatie 80
M - Ploegenachtervolging Kwalificatie 80
W - Team Sprint Kwalificatie 30
M - Team Sprint Kwalificatie 20
W - Puntenkoers Kwalificatie (15 km) 40
M - Puntenkoers Kwalificatie (20 km) 45
Pauze
19:00 Opening
30
19:30 - 22:30 W - Ploegenachtervolging Finale 3-4, & 1-2 15
M - Ploegenachtervolging Finale 3-4, & 1-2 15
W - Ploegenachtervolging Award ceremony 8
M - Ploegenachtervolging Award ceremony 8
W - Team Sprint Finale 3-4, & 1-2 6
M - Team Sprint Finale 3-4, & 1-2 6
W - Team Sprint Award ceremony 8
M - Team Sprint Award ceremony 8
W- Puntenkoers Finale (25 km) 35
M - Puntenkoers Finale (40 km) 45
W- Puntenkoers Award ceremony 8
M - Puntenkoers Award ceremony 8
quote:Zaterdag, 22 Oktober
Onderdeel Tijd
9:00 Entree Deuren open 90
10:30 - 17:50 M - Omnium Kwalificatie (2 series i.r.) 50
W - Omnium Kwalificatie (2 series i.r.) 40
M - Sprint Kwalificatie 70
W - Sprint Kwalificatie 40
M - Sprint 1/16 Finale 36
W - Sprint 1/16 Finale 36
M - Sprint 1/8 Finale 18
W - Sprint 1/8 Finale 18
M - Sprint 1/8 Finale Herkansing 6
W - Sprint 1/8 Finale Herkansing 6
M - Omnium l Vliegende start 36
M - Sprint 1/4 Finale (1e) 12
W - Sprint 1/4 Finale (1e) 12
W - Omnium l Vliegende start 36
M - Sprint 1/4 Finale (2e) 12
W - Sprint 1/4 Finale (2e) 12
Pauze
18:00 - 18:45 W - Sprint 1/4 Finale (3e i.r.) 3
M - Sprint 1/4 Finale (3e i.r.) 3
M - Omnium ll Puntenkoers 30 km 40
Pauze
19:30 - 22:15 W - Sprint 1/2 Finale (1e) 6
M - Sprint 1/2 Finale (1e) 6
W - Omnium ll Puntenkoers 20 km 30
W - Sprint 1/2 Finale (2e) 6
M - Sprint 1/2 Finale (2e) 6
M - Omnium ll Afvalkoers 15
W -Sprint 1/2 Finale (3e i.r.) 3
M - Sprint 1/2 Finale (3e i.r.) 3
W - Sprint Plaatsen 5 tot 8 3
M - Sprint Plaatsen 5 tot 8 3
Pauze
W - Sprint Finale 3-4 & 1-2 (1e) 6
M - Sprint Finale 3-4 & 1-2 (1e) 6
W - Omnium lll Afvalkoers 15
M - Sprint Finale 3-4 & 1-2 (2e) 6
W - Sprint Finale 3-4 & 1-2 (2e) 6
M - Sprint Finale 3-4 & 1-2 (3e i.r.) 3
W - Sprint Finale 3-4 & 1-2 (3e i.r.) 3
W - Sprint Award ceremony 8
M - Sprint Award ceremony 8
http://www.ectrackcycling.com/quote:Zondag, 23 Oktober
Onderdeel Tijd
8:00 Entree Deuren open 60
9:00 - 14:20 M - Koppelkoers Kwalificatie 25 km 70
M - Keirin 1e ronde 30
W - Keirin 1e ronde 30
M - Omnium IV Ind. achtervolging 4 km 75
M - Keirin Herkansing 1e ronde 24
W - Keirin Herkansing 1e ronde 20
W - Omnium lV Ind. achtervolging 3 km 72
Pauze
15:30 - 19:30 M - Keirin 2e ronde 8
W - Keirin 2e ronde 8
M - Omnium V Scratch 15 km 20
W - Omnium V Scratch 10 km 15
M - Koppelkoers Final 50 km 60
W - Keirin Finale plaatsen 7 to 12 4
W - Keirin Finale plaatsen 1 to 6 4
M - Keirin Finale plaatsen 7 to 12 4
M - Keirin Finale plaatsen 1 to 6 4
M - Koppelkoers Award ceremony 8
W - Keirin Award ceremony 8
M - Keirin Award ceremony 8
W - Omnium Finale 500m t.t. 25
M - Omnium Finale Kilometer t.t 30
W - Omnium Award ceremony 8
M - Omnium Award ceremony 8
Nederland 2x 5e. Vooral bij de dames is dat een teleurstelling. Bij de heren was het net niet, maar op zich wel een plaats waar ze thuishoren. Internationaal komt daar niet veel meer bij. Alleen de Australiërs en dan zijn ze dus 6e van de wereld.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:50 schreef Leatherface het volgende:
De finale ploegenachtervolging bij de dames gaat tussen Groot-Brittannië en Duitsland. Het Britse drietal kwalificeerde zich met een tijd van 3.22.414 en de Duitse dames reden naar een tijd van 3.26.778.
Bij de heren gaat de finale ploegenachtervolging tussen Groot-Brittannië (met o.a. Geraint Thomas) en Denemarken. De Britten reden in de kwalificatie 4.01.475 en de Denen 4.05.018.
Zoals ik het begrepen heb ik het voor de Nederlandse teamsprint heren belangrijk dat ze op de Europese ranking bij de eerste vijf komen. Daarom strijden ze met Polen en ik dacht Rusland of Wit-Rusland,quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nederland 2x 5e. Vooral bij de dames is dat een teleurstelling. Bij de heren was het net niet, maar op zich wel een plaats waar ze thuishoren. Internationaal komt daar niet veel meer bij. Alleen de Australiërs en dan zijn ze dus 6e van de wereld.
Dit was de teamachtervolging waar ik op doelde. En daar geldt hetzelfde voor trouwens.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb ik het voor de Nederlandse teamsprint heren belangrijk dat ze op de Europese ranking bij de eerste vijf komen. Daarom strijden ze met Polen en ik dacht Rusland of Wit-Rusland,
Oeps, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit was de teamachtervolging waar ik op doelde. En daar geldt hetzelfde voor trouwens.
Europa krijgt 5 plaatsen idd op de teamsprint. De Nederlandse mannen zouden redelijk safe moeten zitten. Zeker als ze hier brons pakken. Bij de teamachtervolging krijgt Europa bij de mannen 6 plekken en ook daar moet Nederland aardig safe zitten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:59 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Oeps, je hebt gelijk.
Maar voor wat betreft de teamsprint heren: GB, Australië, Frankrijk en Duitsland zijn een maatje te groot. Met onder meer de Polen en Russen is Nederland in de slag om een olympisch startbewijs. Brons vandaag zou een goede stap zijn.
Stand tot nu toe in de teampursuitranking voor de OS:quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:13 schreef Leatherface het volgende:
Op zich moet dat wel lukken. Een teamsprintmedaille zet de heren al op het goede spoor naar Londen.
Qua team pursuit heren. GB, Denemarken en Rusland zijn zoveel als safe voor Europa (Rusland en Denemarken lijkt me althans). Dan heb je verder landen als Spanje en Oekraïne en daar moeten we mee wedijveren. En natuurlijk Duitsland en Frankrijk, als die betere teams op de been brengen.
Kortom, Denemarken is helemaal niet zeker. Eigenlijk is de uitslag van vandaag wel gunstig, want G-B, Rusland en Spanje stonden al voor Nederland en Denemarken stond er wat achter. De rest houden we sowieso achter ons, dus dit moet echt wel kunnen lukken.quote:1 (1) AUSTRALIA AUS 2,540
2 (2) RUSSIA RUS 2,460
3 (3) SPAIN ESP 2,300
3 (3) GREAT BRITAIN GBR 2,300
5 (5) NEW ZEALAND NZL 2,180
6 (6) NETHERLANDS NED 1,540
7 (7) BELGIUM BEL 1,256
8 (10) COLOMBIA COL 1,220
9 (8) DENMARK DEN 1,200
10 (9) FRANCE FRA 980
11 (11) SWITZERLAND SUI 740
12 (12) GERMANY GER 630
13 (13) KOREA KOR 580
14 (14) UKRAINE UKR 540
15 (17) CHILE CHI 520
Dat lijkt me wel ja. Zeker nu de Tour niet zo super zwaar is en het prima te combineren is, Tour en wegrit en tijdrit OS. Maar goed, je weet nooit of hij er nog zin in heeft.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:21 schreef Leatherface het volgende:
Zou trouwens Wiggins nog terugkeren in de team pursuit? Mij lijkt dat ie van de Tour en de weg tijdrit in Londen nu doelen maakt.
Tsja, baanwielrennen, en dan zeker een nummer dat zoveel groepstraining behoeft als de teamachtervolging, is moeilijk te combineren met een vol wegprogramma lijkt me.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel ja. Zeker nu de Tour niet zo super zwaar is en het prima te combineren is, Tour en wegrit en tijdrit OS. Maar goed, je weet nooit of hij er nog zin in heeft.
Cameron Meyer en Bobridge kunnen prima tijdrit op de weg doen en dan ook nog eens de ploegenachtervolging. Die zullen echt geen Tour rijden en ook de wegrit op de OS zal wel niets gebeuren. Voor hen is de keuze veel makkelijker.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tsja, baanwielrennen, en dan zeker een nummer dat zoveel groepstraining behoeft als de teamachtervolging, is moeilijk te combineren met een vol wegprogramma lijkt me.
Ik denk dat de Aussies wel met de sterkst mogelijke opstelling rijden op de Spelen. Cam Meyer en Bobridge rijden natuurlijk al op de weg, maar die zijn nog op zo'n punt in hun wegloopbaan dat ze wel de ruimte krijgen om nog even de baan erbij te doen, zeker bij Greenedge. Van Wiggins wordt veel op de weg verwacht.
Wel verwacht ik Thomas in de Britse ploeg.
Ziek volgens mij.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:14 schreef Leatherface het volgende:
Ik was er vandaag bij.Hoy trok na de kwalificatie van de sprint zich terug. Mij is nog niet duidelijk waarom. Blessure?
Pendleton werd trouwens in de kwartfinale van het sprinttoernooi uitgeschakeld door Lyubov Shulika, die heel de dag al een sterke indruk op me maakte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is lastig te bepalen. Zo was Veldt hier niet, die mijns inziens op het omnium echt wel een kans maakt op eremetaal. Verder waren er een behoorlijk aantal renners niet echt in vorm, maar dit EK was dan ook niet echt belangrijk. De wereldbekerwedstrijden van de komende maanden zijn minstens net zo belangrijk, zo niet nog belangrijker.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:39 schreef Leatherface het volgende:
-De Britten zien er weer goed uit op weg naar Londen. Ook Frankrijk, Duitsland en enkele Oost-Europese landen ogen sterk. Maar goed, de olympische medailles worden pas over driekwart jaar verdeeld.
-Een wat teleurstellend toernooi voor Nederland. Wild haalt een goede bronzen medaille op het omnium, verder geen oranje eremetaal. Mulder niet in de keirinfinale, teleurstellend voor iemand die bijna altijd wel de WK-finale op dat nummer haalt en vaak in de medailles valt. Maar een foutje is zo gemaakt op dit onderdeel.
-Ik durf nog geen conclusies te trekken over de olympische kansen voor Nederland, op basis van dit toernooi. Het WK was goed met een aantal medailles, hoewel deze vooral werden behaald op niet-olympische onderdelen en door renners die we niet in Londen terugzien op de piste. Nu valt het tegen, maar is dit een momentopname?
Nederlandse renners lijken voorlopig in ieder geval aardig op weg naar een aantal olympische startbewijzen. Het wordt misschien helemaal niks in Londen, maar evengoed winnen we twee of drie medailles. Het is nu nog koffiedik kijken.
-Een leuk succesje voor Peter Pieters als Belgisch bondscoach. Kenny De Keetele en Iljo Keisse wonnen de titel op de koppelkoers. Pieters heeft vaak bewezen een goede coach te zijn.
Ik ben het wel met je eens dat dit WK niet bepalend is. Maar toch stonden hier wel punten op het spel. Zo is het toch wel zuur voor Chris Hoy dat ie moest afhaken. Hij is natuurlijk in een felle strijd verwikkeld met Kenny om één olympisch startbewijs op de individuele sprint. Maar goed, Kenny pakte ook niet de volle buit. Dus die strijd lijkt me nog redelijk open.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is lastig te bepalen. Zo was Veldt hier niet, die mijns inziens op het omnium echt wel een kans maakt op eremetaal. Verder waren er een behoorlijk aantal renners niet echt in vorm, maar dit EK was dan ook niet echt belangrijk. De wereldbekerwedstrijden van de komende maanden zijn minstens net zo belangrijk, zo niet nog belangrijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |