Niet lachen, maar ik ben Joni haar nummers gaan waarderen door die ene scene uit eh... Love Actuallyquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:27 schreef oh-oh het volgende:
Ken je het orgineel ook Greys?
Prince is echt idolaat van Joni Mitchell, zijn versie is echt mooier.
En het orgineel is al prachtig.
Doordat Prince in een nummer over Joni zingt ben ik haar cds gaan kopen
Ik ook!quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet lachen, maar ik ben Joni haar nummers gaan waarderen door die ene scene uit eh... Love ActuallyDaar waar Emma Thomson zo hartverscheurend gaat huilen bij een nummer van haar.
Ik snap vooral niet dat voorbijgangers 'bang zijn de schuld van het ongeluk te krijgen'.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:29 schreef Oognip het volgende:
Tering jezus fuck
http://nos.nl/op3/artikel(...)verreden-peuter.html
Die scene vond ik zó goed gespeeldquote:
Fackquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:29 schreef Oognip het volgende:
Tering jezus fuck
Dat is echt het laatste waar ik me dan druk over zou makenquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet dat voorbijgangers 'bang zijn de schuld van het ongeluk te krijgen'.
Echt, WTF.
nou ja, als er veel zaken zijn waarbij de hulpverleners boetes moesten betalen snap ik dat welquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet dat voorbijgangers 'bang zijn de schuld van het ongeluk te krijgen'.
Echt, WTF.
als je weet dat je een torenhoge boete kan krijgen en heel arm bent snap ik dat ergens wel, hoe stom ookquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:33 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat is echt het laatste waar ik me dan druk over zou maken
Ik zou liever betalen (hoe achterlijk ook) dan het kind laten sterven en er niet eens naar om kijken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:33 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nou ja, als er veel zaken zijn waarbij de hulpverleners boetes moesten betalen snap ik dat wel
mja, dat ligt aan de situatie ook natuurlijk... Ik zou het ook niet doen hoor, doorlopen maar ik vind dat er eerder naar het beleid gekeken moet worden dan naar de voorbijgangers als ik dat zo lees...quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:34 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik zou liever betalen (hoe achterlijk ook) dan het kind laten sterven en er niet eens naar om kijken.
Ik ga niet kijken hoorquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:29 schreef Oognip het volgende:
Tering jezus fuck
Dat is achteraf gesproken, maar ik heb prima begrip voor de voorbijgangers. Of ik dat goed vind, is een tweede.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:34 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik zou liever betalen (hoe achterlijk ook) dan het kind laten sterven en er niet eens naar om kijken.
Maar waaróm dan in godsnaam, die boetes voor hulpverleners?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:33 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nou ja, als er veel zaken zijn waarbij de hulpverleners boetes moesten betalen snap ik dat wel
Ja, er waren andere zaken waarbij hulpverleners na rechtzaken boetes moesten betalen. Omdat de voorbijgangers geen boete wilden riskeren, hielpen ze niet.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar waaróm dan in godsnaam, die boetes voor hulpverleners?
Waren dat vergelijkbare zaken dan? Ik snap er geen fuck van.
Hoezo is dat achteraf gesproken? Als ik zie dat een kind op de straat ligt dan ga ik kijken wat ik kan doen of haal de hulpdiensten erbij. Dat zeg ik nu na het zien van het filmpje, maar dat had ik anders ook gedaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:36 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Dat is achteraf gesproken, maar ik heb prima begrip voor de voorbijgangers. Of ik dat goed vind, is een tweede.
Ja dat las ik, maar WAAROM moesten die hulpverleners boetes betalen dan?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:37 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ja, er waren andere zaken waarbij hulpverleners na rechtzaken boetes moesten betalen. Omdat de voorbijgangers geen boete wilden riskeren, hielpen ze niet.
Ik bedoel dat dat je dat wel kunt zeggen, maar dat ik betwijfel of je dat ook zou doen als je ook weet dat je als arme Chinees een hoge boete riskeert. Als dat niet het geval zou zijn, is het volkomen logisch.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hoezo is dat achteraf gesproken? Als ik zie dat een kind op de straat ligt dan ga ik kijken wat ik kan doen of haal de hulpdiensten erbij. Dat zeg ik nu na het zien van het filmpje, maar dat had ik anders ook gedaan.
Maar goed als ik in China was opgegroeid was het misschien wel allemaal anders.
Want een boete is belangrijker dan het leven van dat kleine meisjequote:Op maandag 17 oktober 2011 23:37 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ja, er waren andere zaken waarbij hulpverleners na rechtzaken boetes moesten betalen. Omdat de voorbijgangers geen boete wilden riskeren, hielpen ze niet.
Ik heb ook niet gekeken, ik kan daar niet tegenquote:
Ja dat staat er toch, dat in het verleden mensen die te hulp schoten boetes kregenquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar waaróm dan in godsnaam, die boetes voor hulpverleners?
Waren dat vergelijkbare zaken dan? Ik snap er geen fuck van.
Maar je allereerste menselijke reflex is toch dat kind helpen? Dan dénk je toch niet eens aan mogelijke boetes?quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:39 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat je dat wel kunt zeggen, maar dat ik betwijfel of je dat ook zou doen als je ook weet dat je als arme Chinees een hoge boete riskeert. Als dat niet het geval zou zijn, is het volkomen logisch.
Dat ligt aan je situatie vrees ik... En misschien aan het feit dat het in China iets meer jongens-minded isquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Want een boete is belangrijker dan het leven van dat kleine meisje
Er zijn genoeg vage Chinese regeltjes. Misschien dood/letsel door schuld (het had voorkomen kunnen worden als je iets anders had gedaan), medeplichtigheid of corruptie (je hebt geen regel tegen je, maar de agent denkt dat het zo is en dus betaal je een boete).quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat las ik, maar WAAROM moesten die hulpverleners boetes betalen dan?
Die mensen zijn arm en beseffen dat ook heel goed. Sommige mensen worden driedubbel geruïneerd als ze zo'n boete moeten betalen. En misschien zit er ook wel gewoon een egoïstisch persoon tussen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je allereerste menselijke reflex is toch dat kind helpen? Dan dénk je toch niet eens aan mogelijke boetes?
Net als dat ik (niet te vergelijken, maar toch...) weet dat ik een boete krijg als ik een autoruit insla omdat er een hond zit te oververhitten. Dan zal die boete me aan mijn reet roesten.
Ik kan het me haast niet voorstellen...quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja dat staat er toch, dat in het verleden mensen die te hulp schoten boetes kregen
Ja tuurlijk, maar in China ligt dat misschien wel net anders, andere moraal, en als het in een arme buurt is, snap ik best dat sommige mensen het niet kunnen opbrengenquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar je allereerste menselijke reflex is toch dat kind helpen? Dan dénk je toch niet eens aan mogelijke boetes?
Net als dat ik (niet te vergelijken, maar toch...) weet dat ik een boete krijg als ik een autoruit insla omdat er een hond zit te oververhitten. Dan zal die boete me aan mijn reet roesten.
Ik trek dat ook slecht iddquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:40 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gekeken, ik kan daar niet tegen![]()
En Samara vind het niet grappig als ik haar weer een maand zelf naar school wil brengen
Ja heuj, het is China, ik weet dat nietquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kan het me haast niet voorstellen...Op welke grond dan? Te behulpzaam? Een leven willen redden? Foei, hier een boete, voor straf?
Ok... maar zelfs dán... dan blijf je er toch naast staan gillen om hulp en bel je de hulpdiensten? Dan loop je toch niet door? Als je haar dan niet durft aan te raken uit grote angst om boetes, dan zou ik toch iets anders proberen...quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:41 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vage Chinese regeltjes. Misschien dood/letsel door schuld (het had voorkomen kunnen worden als je iets anders had gedaan), medeplichtigheid of corruptie.
staat er wel maar verboden voor Nederland volgens mijquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:44 schreef Greys het volgende:
Ik kan het niet uitstaan dat die jankscene niet op youtube staat
Als ik in China was opgegroeid dacht ik misschien anders, maar dat is niet het gevalquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:39 schreef oh-oh het volgende:
China heeft die mensen echt zelf zo gemaakt, je kan daar onmogelijk over oordelen als je niet daar woont, je kan daar niet met onze maatstaven naar kijken hoor Oognip...
De politie kan je dan nog voor dader aanzien. Of je krijgt een boete voor geluidsoverlast (quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ok... maar zelfs dán... dan blijf je er toch naast staan gillen om hulp en bel je de hulpdiensten? Dan loop je toch niet door? Als je haar dan niet durft aan te raken uit grote angst om boetes, dan zou ik toch iets anders proberen...
Maar je kan je ook niet voorstellen of iig indenken dat mensen uit een andere cultuur anders denken? Want ik denk echt dat dat het puur is in dit geval, hoezeer ik me ook niet kan voorstellen dat IK zo zou handelen...quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:44 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als ik in China was opgegroeid dacht ik misschien anders, maar dat is niet het gevalnu kan ik er met mijn pet niet bij dat mensen dan niet eens de hulpdiensten waarschuwen of zo.
Hier ben ik het wel mee eens. Die mensen leven met regels die naar Westerse maatstaven over the top of te ingewikkeld zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:46 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar je kan je ook niet voorstellen of iig indenken dat mensen uit een andere cultuur anders denken? Want ik denk echt dat dat het puur is in dit geval, hoezeer ik me ook niet kan voorstellen dat IK zo zou handelen...
Ik probeer het ook, maar ik kan me niet voorstellen dat zelfs door de meest verknipte regels je laatste restje menselijkheid verdwijnt... bij zovelen, niet bij een enkeling, kennelijk.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:46 schreef oh-oh het volgende:
Nee maar in China hebben de mensen al decennia lang niets anders te doen als extreme gekke regels navolgen, die weten echt niet beter, dus ik snap dat je daar met westerse ogen oordelend naar kijkt, je moet toch ook proberen om hun kant van het verhaal te begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |