Daarom is dat "extra bewijs" in de vorm van een advertentie natuurlijk pure flauwekul. Dat iemand dood is weten ze immers wel en uit een advertentie kun je over het algemeen niet opmaken hoe lang iemand ziek is geweest. En dat laatste is nou eigenlijk het enige wat van belang is voor ze i.v.m. fraudeonderzoek.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:28 schreef Blik het volgende:
Ja, dat iemand overleden is wel. Echter wordt een levensverzekering niet uitgekeerd bij bijv. zelfmoord, dus voor een verzekeraar is de doodsoorzaak ook van belang
Tuurlijk, vind het ook een vreemde zaak dat ze daarom vragen. Dat ze vragen wie de behandelend arts is, is een veel duidelijkere vraag waar ze veel meer mee kunnenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daarom is dat "extra bewijs" in de vorm van een advertentie natuurlijk pure flauwekul. Dat iemand dood is weten ze immers wel en uit een advertentie kun je over het algemeen niet opmaken hoe lang iemand ziek is geweest. En dat laatste is nou eigenlijk het enige wat van belang is voor ze i.v.m. fraudeonderzoek.
Alleen mag een arts geen verklaring geven. Privacywetgeving.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Tuurlijk, vind het ook een vreemde zaak dat ze daarom vragen. Dat ze vragen wie de behandelend arts is, is een veel duidelijkere vraag waar ze veel meer mee kunnen
Dan moeten verzekeraars eigenlijk ook zelf een medische keuring uitvoeren op het moment van aanname van verzekeringen ipv een vragenlijstje en dus ook de mogelijkheid te bieden om verzekringen af te sluiten die toch eigenlijk nooit uitkeren.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat iemand overleden is wel. Echter wordt een levensverzekering niet uitgekeerd bij bijv. zelfmoord, dus voor een verzekeraar is de doodsoorzaak ook van belang
Niet iedereen zet dan "Wij respecteren zijn keuze..." in de advertentie.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat iemand overleden is wel. Echter wordt een levensverzekering niet uitgekeerd bij bijv. zelfmoord, dus voor een verzekeraar is de doodsoorzaak ook van belang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bianca, ik vind het knap dat je je er zo goed onder houdt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Niet iedereen zet dan "Wij respecteren zijn keuze..." in de advertentie.En dan nog, zo'n opmerking kan ook over euthanasie gaan, zeker als het binnen een familie niet zo logisch is dat men dat respecteert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bianca, ik vind het knap dat je je er zo goed onder houdt.
Welk onderdeel van, "ik vind het ook een vreemde zaak" heb je niet begrepen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Niet iedereen zet dan "Wij respecteren zijn keuze..." in de advertentie.
Dat is een goede inderdaadquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen mag een arts geen verklaring geven. Privacywetgeving.
Dat doen ze ook, langs de verzekeringsarts moeten bij de acceptatie is de normaalste zaak van de wereld.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moeten verzekeraars eigenlijk ook zelf een medische keuring uitvoeren op het moment van aanname van verzekeringen ipv een vragenlijstje en dus ook de mogelijkheid te bieden om verzekringen af te sluiten die toch eigenlijk nooit uitkeren.
Altijd leuk op FoK!. Viel ik jou persoonlijk aan? Nee toch? Waarom kom je dan met "wat heb je niet begrepen aan..."? Ik zeg ook maar wat ik denkquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Welk onderdeel van, "ik vind het ook een vreemde zaak" heb je niet begrepen?
Op een overlijdensakte staat geen doodsoorzaak, dus moet een verzekeraar aanvullend onderzoek doen m.b.t. de doodsoorzaak. Of dat door middel van kopieën van een advertentie wel gaat lukken betwijfel ik ten zeerste
Tsjee, het 'opgeven' omdat je een kopie van een advertentie op zou moeten sturen? Het gaat hier wel om bedragen van 300,000¤ enzo he? Maar vooral niks vragen en gewoon klakkeloos uitkeren dan maar?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:40 schreef Bierie het volgende:
Je zou bijna denken dat verzekeringsmaatschappijen stiekem hopen dat de nabestaande het maar gewoon opgeven. Je zou maar door alles rondom een overlijden wat minder sterk in je schoenen staan. Je zou bijna dus denken dat ze daarop anticiperen.
Het zijn net bedrijven he?quote:Sowieso vind ik de meeste verzekeringsmaatschappijen maar lijkenpikkers.
Jeumig, dat is wel heel negatief gedacht zeg. Delta Lloyd zal graag centen verdienen, maar echt, dit geloof je toch zelf niet? Onnozele communicatie, ja, maar lijkenpikkerij? Kom op zeg.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:40 schreef Bierie het volgende:
Je zou bijna denken dat verzekeringsmaatschappijen stiekem hopen dat de nabestaande het maar gewoon opgeven. Je zou maar door alles rondom een overlijden wat minder sterk in je schoenen staan. Je zou bijna dus denken dat ze daarop anticiperen.
Ja, nou, en ik heb ontzettend goede ervaringen met de ANWB, 2 telefoontjes en mijn auto was binnen 3 uur afgesleept 1000km van huis én ik had een goede vervangende auto.quote:En ik zou van die webcare figuren maar weinig verwachten. Ik ben zo door de ANWB webcare eens benaderd nav wat negatieve twitter tweets (een verhaal op zich waar ik een heel topic mee zou kunnen vullen, maar ik vind het dus schoften bij de ANWB). Maar puntje bij paaltje konden ze niks voor mij betekenen.
En dit dus.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Northside het volgende:
Tsjee, het 'opgeven' omdat je een kopie van een advertentie op zou moeten sturen? Het gaat hier wel om bedragen van 300,000¤ enzo he? Maar vooral niks vragen en gewoon klakkeloos uitkeren dan maar?
Zo lang Delta Lloyd geen toelichting geeft op hun antwoord 'extra bewijs' weten we niet zeker waarom ze rouwadvertenties nodig hebben. Verder kunnen we alleen speculeren. Ik wil niet zeggen dat Delta Lloyd slecht is. Maar ik hoop door Delta Lloyd en slecht in een zin te noemen, dit topic weer in de aandacht komt van de jongeman van Delta Lloyd Webcare. Binnen 9 uur.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:24 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Dankjewel en nee ik begrijp dat dus niet, zoals gezegd iedereen kan rouwadvertenties plaatsen met wat er dan ook in! (Ja, ook als je iemand die gewoon nog leeft een loer wil draaien, de kranten vragen nergens om)
Sorry hoor maar ik vind een akte van overlijden toch redelijk hard bewijs. En dat het bedrijven zijn, uiteraard. Maar het valt mij in het algemeen op dat verzekeraars zich in elk denkbare bocht wringen om maar niet uit te hoeven betalen. Er is een wereld van verschil tussen 'controleren' en onzinnige bureaucratie.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Tsjee, het 'opgeven' omdat je een kopie van een advertentie op zou moeten sturen? Het gaat hier wel om bedragen van 300,000¤ enzo he? Maar vooral niks vragen en gewoon klakkeloos uitkeren dan maar?
[..]
Het zijn net bedrijven he?
Ik snap er niks vanquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:12 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, nou, en ik heb ontzettend goede ervaringen met de ANWB, 2 telefoontjes en mijn auto was binnen 3 uur afgesleept 1000km van huis én ik had een goede vervangende auto.
Kan ook dus.
Dat vermoeden lijkt dus wel aardig te kloppen, dan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wellicht raar mnaar daar ik het nogal intrigerend vond heb ik mijn eigen verzekering eens gebeld. (welke doet er niet toe)
Zij kenden de vraag om rouwadvertenties aan te leveren uit eigen beweging niet maar zouden het navragen. Binnen een half uur(!) kreeg ik een telefoontje terug en het antwoord was wat ik eerder al dacht te weten en hetgeen werd bevestigd: "uit rouwadvertenties blijkt vaak dat het om zelfdoding gaat en derhalve er sprake is van niet uitkeren van claims". Degene die mij terugbelde haalde als voorbeeld Anthonie Kamerling aanwaarop hij zichzelf al corrigeerde met de opmerkiong: als wij kunnen achterhalen dat een overlijden te maken heeft met zelfdoding als bij dhr Kamerling keren ook wij niet uit maar dat moeten we dan wel kunnen vaststellen" Volgens die meneer is dat dus de reden van die vraag waar Bianca het over heeft. En overigens valt daar vrijwillige euthanasie nav een dodelijke ziekte weer niet onder volgens mijn verzekering.
Nu heeft absoluut geen van deze gevallen betrekking op Michael maar is wel gedeeltelijk een antwoord op de vraag van Bianca over het waarom ..
Reis- en kredietbrief plus?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:58 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ik snap er niks van![]()
Ik stond ruim 3000 km van huis met 3 kids en het heeft bij mij 5 dagen geduurd voordat een garage (niet ANWB) mij had geholpen. Waarbij ANWB ook nog eens met de boodschap kwam dat ik zelf maar moest uitzoeken hoe ik in de middle of nergens een hotel etc moest regelen. Terwijl ik het allerduurste pakket heb met alle plus dingen en toeters en bellen. Afijn erg offtopic. Maar het zit mij nog steeds hoog
Zie het als een therapeutische post
Overigens geenszins staat dat in verhouding met verhaal van TS natuurlijk.
Heet tegenwoordig Europa-service, ik heb woonplaats service, plus service, reis verzekering the worksquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:03 schreef lezzer het volgende:
[..]
Reis- en kredietbrief plus?
Anyhow, het is maar net wie je treft aan de telefoon. En dat denk ik dat dat in het geval van TS ook zo is.
Die aan de telefoon, die hoort daar niet, of zit er net. Ik vind het allemaal erg ongelukkig uitgedrukt van die persoon.
Dat formulier vind ik op zich best netjes geformuleerd eigenlijk.
Ja, dat ben ik met je eens. Daar kan Delta Lloyd nog wel het nodige aan verbeteren.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Nou neem ik aan dat jij een andere verzekeraar hebt?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Ja. staat al in mijn eerdere post Maar zou niet ter zake mogen doen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:18 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou neem ik aan dat jij een andere verzekeraar hebt?
niet als ik post #172 lees.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet het punt, daar twijfelt niemand aan. De vraag is of er aan de gestelde voorwaarden voor uitkering is voldaan, daar richt het onderzoek zich op.
Echt niet lullig bedoeld, maar wáár dan, want ik begin echt te twijfelen aan mijn leesvermogen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:03 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
Ja. staat al in mijn eerdere post
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |