abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:33:30 #226
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_103292622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:24 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Dankjewel en nee ik begrijp dat dus niet, zoals gezegd iedereen kan rouwadvertenties plaatsen met wat er dan ook in! (Ja, ook als je iemand die gewoon nog leeft een loer wil draaien, de kranten vragen nergens om)

Zo lang Delta Lloyd geen toelichting geeft op hun antwoord 'extra bewijs' weten we niet zeker waarom ze rouwadvertenties nodig hebben. Verder kunnen we alleen speculeren. Ik wil niet zeggen dat Delta Lloyd slecht is. Maar ik hoop door Delta Lloyd en slecht in een zin te noemen, dit topic weer in de aandacht komt van de jongeman van Delta Lloyd Webcare. Binnen 9 uur.

Ik denk dat ze alles willen controleren. Kijken of er geen gaten in je verhaal zitten. In Nederland heb je gelukkig geen Amerikaanse toestanden. Maar in de documentaire "Sicko", dat gaat over de zorgverzekering in Amerika, zijn er medewerkers die het hele dossier van een client doorspitten op gaten en fouten en dingen die niet in hun bepalingen opgenomen zijn. Zodat er maar niet uitgekeerd hoeft te worden. Ik denk dat dit ook bij Delta Lloyd zo is.

Ik heb ook gegoogled op rouwadvertentie en heb in de Tros Radar forum gelezen dat mensen na het plaatsen van rouwadvertenties, reclamepost en telefoontjes kregen. Het zou best wel kunnen dat ze informatie doorspelen naar zusterbedrijven of verkopen aan andere bedrijven om op maat gemaakte reclame te produceren. Die zouden dan kunnen zeggen dat ze jouw gegevens via de rouwadvertentie hebben gevonden.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_103293500
Wellicht raar mnaar daar ik het nogal intrigerend vond heb ik mijn eigen verzekering eens gebeld. (welke doet er niet toe)
Zij kenden de vraag om rouwadvertenties aan te leveren uit eigen beweging niet maar zouden het navragen. Binnen een half uur(!) kreeg ik een telefoontje terug en het antwoord was wat ik eerder al dacht te weten en hetgeen werd bevestigd: "uit rouwadvertenties blijkt vaak dat het om zelfdoding gaat en derhalve er sprake is van niet uitkeren van claims". Degene die mij terugbelde haalde als voorbeeld Anthonie Kamerling aan :? waarop hij zichzelf al corrigeerde met de opmerkiong: als wij kunnen achterhalen dat een overlijden te maken heeft met zelfdoding als bij dhr Kamerling keren ook wij niet uit maar dat moeten we dan wel kunnen vaststellen" Volgens die meneer is dat dus de reden van die vraag waar Bianca het over heeft. En overigens valt daar vrijwillige euthanasie nav een dodelijke ziekte weer niet onder volgens mijn verzekering.

Nu heeft absoluut geen van deze gevallen betrekking op Michael maar is wel gedeeltelijk een antwoord op de vraag van Bianca over het waarom ..
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_103293530
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Tsjee, het 'opgeven' omdat je een kopie van een advertentie op zou moeten sturen? Het gaat hier wel om bedragen van 300,000¤ enzo he? Maar vooral niks vragen en gewoon klakkeloos uitkeren dan maar?

[..]

Het zijn net bedrijven he?
Sorry hoor maar ik vind een akte van overlijden toch redelijk hard bewijs. En dat het bedrijven zijn, uiteraard. Maar het valt mij in het algemeen op dat verzekeraars zich in elk denkbare bocht wringen om maar niet uit te hoeven betalen. Er is een wereld van verschil tussen 'controleren' en onzinnige bureaucratie.

En ja dat zal ongetwijfeld komen omdat er zoveel fraudeurs zijn die het verzieken voor de rest. Maar dat maakt het niet minder wrang voor de mensen die er op deze manier door worden getroffen.
Profiel opgeheven.
pi_103293896
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:12 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, nou, en ik heb ontzettend goede ervaringen met de ANWB, 2 telefoontjes en mijn auto was binnen 3 uur afgesleept 1000km van huis én ik had een goede vervangende auto.
Kan ook dus.

Ik snap er niks van :'( :'( Ik stond ruim 3000 km van huis met 3 kids en het heeft bij mij 5 dagen geduurd voordat een garage (niet ANWB) mij had geholpen. Waarbij ANWB ook nog eens met de boodschap kwam dat ik zelf maar moest uitzoeken hoe ik in de middle of nergens een hotel etc moest regelen. Terwijl ik het allerduurste pakket heb met alle plus dingen en toeters en bellen. Afijn erg offtopic. Maar het zit mij nog steeds hoog :( Zie het als een therapeutische post :+ Overigens geenszins staat dat in verhouding met verhaal van TS natuurlijk.
Profiel opgeheven.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:00:02 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103293976
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wellicht raar mnaar daar ik het nogal intrigerend vond heb ik mijn eigen verzekering eens gebeld. (welke doet er niet toe)
Zij kenden de vraag om rouwadvertenties aan te leveren uit eigen beweging niet maar zouden het navragen. Binnen een half uur(!) kreeg ik een telefoontje terug en het antwoord was wat ik eerder al dacht te weten en hetgeen werd bevestigd: "uit rouwadvertenties blijkt vaak dat het om zelfdoding gaat en derhalve er sprake is van niet uitkeren van claims". Degene die mij terugbelde haalde als voorbeeld Anthonie Kamerling aan :? waarop hij zichzelf al corrigeerde met de opmerkiong: als wij kunnen achterhalen dat een overlijden te maken heeft met zelfdoding als bij dhr Kamerling keren ook wij niet uit maar dat moeten we dan wel kunnen vaststellen" Volgens die meneer is dat dus de reden van die vraag waar Bianca het over heeft. En overigens valt daar vrijwillige euthanasie nav een dodelijke ziekte weer niet onder volgens mijn verzekering.

Nu heeft absoluut geen van deze gevallen betrekking op Michael maar is wel gedeeltelijk een antwoord op de vraag van Bianca over het waarom ..
Dat vermoeden lijkt dus wel aardig te kloppen, dan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103294114
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:58 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik snap er niks van :'( :'( Ik stond ruim 3000 km van huis met 3 kids en het heeft bij mij 5 dagen geduurd voordat een garage (niet ANWB) mij had geholpen. Waarbij ANWB ook nog eens met de boodschap kwam dat ik zelf maar moest uitzoeken hoe ik in de middle of nergens een hotel etc moest regelen. Terwijl ik het allerduurste pakket heb met alle plus dingen en toeters en bellen. Afijn erg offtopic. Maar het zit mij nog steeds hoog :( Zie het als een therapeutische post :+ Overigens geenszins staat dat in verhouding met verhaal van TS natuurlijk.
Reis- en kredietbrief plus?
Anyhow, het is maar net wie je treft aan de telefoon. En dat denk ik dat dat in het geval van TS ook zo is.
Die aan de telefoon, die hoort daar niet, of zit er net. Ik vind het allemaal erg ongelukkig uitgedrukt van die persoon.
Dat formulier vind ik op zich best netjes geformuleerd eigenlijk.
pi_103294244
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:03 schreef lezzer het volgende:

[..]

Reis- en kredietbrief plus?
Anyhow, het is maar net wie je treft aan de telefoon. En dat denk ik dat dat in het geval van TS ook zo is.
Die aan de telefoon, die hoort daar niet, of zit er net. Ik vind het allemaal erg ongelukkig uitgedrukt van die persoon.
Dat formulier vind ik op zich best netjes geformuleerd eigenlijk.
Heet tegenwoordig Europa-service, ik heb woonplaats service, plus service, reis verzekering the works ;) Anyway topic vervuiling. Ik laat dat rusten. Goed voor mijn bloeddruk ook :P

Ja maar dan vind ik dat je als dergelijke organisatie daar aparte afdelingen voor moet hebben met ervaren medewerkers.
Profiel opgeheven.
pi_103294362
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:11:01 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103294482
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Ja, dat ben ik met je eens. Daar kan Delta Lloyd nog wel het nodige aan verbeteren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103294883
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Nou neem ik aan dat jij een andere verzekeraar hebt?
pi_103295042
Gecondoleerd.

Wat een schandaal dat Delta Lloyd een klant met een claim om te beginnen behandelt als een mogelijke oplichter. Dat hoort niet, ook niet als er klanten zijn die wél frauderen. Zo'n onderzoek hoort discreet te zijn. Wat Delta Lloyd hier doet is buitengewoon onfatsoenlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103297368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:18 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou neem ik aan dat jij een andere verzekeraar hebt?
Ja. staat al in mijn eerdere post Maar zou niet ter zake mogen doen.
Ik herken het overigens wel, die starheid maar dat niet enkel mbt verzekering maar wel heel veel andere instanties. Maar dat is hier niet aan de orde Maar derhalve begrijp ik Bianca wel 100%
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:43:07 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103303468
Overigens zijn er ook verzekeringen die wel uitkeren na zelfdoding, maar vaak hebben ze dan een periode tussen het afsluiten en het moment van overlijden (zelfdoding) waarbinnen er niet uitgekeerd wordt.
Die periode varieert van een half jaar tot 5 jaar.
Het is dus niet zo dat iedere verzekeringsmaatschappij zelfdoding automatisch uitsluit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103306935
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet het punt, daar twijfelt niemand aan. De vraag is of er aan de gestelde voorwaarden voor uitkering is voldaan, daar richt het onderzoek zich op.
niet als ik post #172 lees.

het gaat volgens DL wel degelijk om 'extra' bewijs.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103313362
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:03 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Ja. staat al in mijn eerdere post
Echt niet lullig bedoeld, maar wáár dan, want ik begin echt te twijfelen aan mijn leesvermogen. :@
  donderdag 20 oktober 2011 @ 07:52:47 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103313554
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wellicht raar mnaar daar ik het nogal intrigerend vond heb ik mijn eigen verzekering eens gebeld. (welke doet er niet toe)
Zij kenden de vraag om rouwadvertenties aan te leveren uit eigen beweging niet maar zouden het navragen. [...]
Lijkt me dan wel duidelijk dat het niet Delta Lloyd is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103313664
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lijkt me dan wel duidelijk dat het niet Delta Lloyd is.
Lijkt jou ja ;) Waarom niet gewoon zeggen dat het een andere verzekeraar is?
Nou heb ik zelf bij een grote verzekeraar gewerkt (heel lang geleden). Daar werkten toen iets van 2500 mensen. Dat iemand aan de telefoon iets anders zegt dan bij TS zegt echt helemaal niks.
Leer mij grote (semi-) ambtelijke organisaties kennen :D ;)

Overigens heb ik de indruk dat er iemand aan de telefoon bij TS heeft geprutst, en dat daar nu pagina's vol over geschreven wordt hier en tot algemeen beleid van DL wordt bestempeld.
Hoe vervelend ook voor TS, dat formulier is eigenlijk heel beleefd. Er wordt een vraag gesteld (op een nette manier) en TS kan daar heel eenvoudig "nee" aanvinken als ze dat niet wil meesturen. De kans bestaat natuurlijk dat DL dan meer toelichting wil, wat helemaal niet zo raar is.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:17:38 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103317604
Ze kan niet "nee" invullen, want de vraag is of er een advertentie was, niet of ze bereid is die op te sturen.

Als ze "nee" invult dan liegt ze en liegen brengt je recht op uitkering in gevaar.
Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het bij DL nog 1950 is en ze de advertentie online nog niet gevonden hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:07:20 #244
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_103319455
quote:
Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het bij DL nog 1950 is en ze de advertentie online nog niet gevonden hebben.
Heb je nu echt het hele topic niet gelezen, of moet ik nu voor de honderdste keer uitleggen waarom een online advertentie niet voldoet?
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:11:26 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103319607
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:07 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Heb je nu echt het hele topic niet gelezen, of moet ik nu voor de honderdste keer uitleggen waarom een online advertentie niet voldoet?
Je snapt kennelijk niet hoe dat er staat en bedoeld is;
Er wordt gesteld dat TS ook "nee" kan invullen, ik zeg dat dat niet kan want dan liegt ze en brengt ze haar uitkering in gevaar, daarbij denk ik dat ze de advertentie al online gevonden hebben.

Het gaat er in die post dus overduidelijk niet om wat ze in de online advertentie vinden, en of die wel of niet voldoet, maar om het feit dat als TS "nee" invult, terwijl DL de advertentie online al te pakken heeft dat ze dan nog veel verder van huis is :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103327678
En toen.... kwam ik thuis en stond er een terugbelbericht op het antwoordapparaat van een dame van Delta Lloyd. Ze had het eerst over een claim arbeidsongeschiktheidsverzekering, later in het bericht corrigeerde ze zich in overlijdensrisicoverzekering

Ik hoorde haar gewoon rood worden :@ :)

En op de mail vond ik dit:

Geachte mevrouw v N.

Over uw overlijdensclaim met polisnummer ******** het volgende.

De vragenlijst, welke de Medische Dienst heeft gevraagd in te vullen is vandaag door mij beoordeeld. Op basis hiervan en op basis van de bijbehorende overlijdensadvertensie, kan de uitkering gedaan worden. Dit heb ik doorgegeven aan mijn collega Linda van L. met de vraag of zij morgen met spoed de uitkering van het verzekerd bedrag wil verzorgen.

U heeft de vraag gesteld waarom ook een kopie van de eventuele aanwezige overlijdensadvertensie gevraagd is.
Het antwoord hierop luidt: Om te kunnen bezien of deze misschien andere informatie bevat dan de vragenlijst of andere informatie.

Vandaag heb ik ook geprobeerd u via de telefoon uitleg te geven over de gang van zaken. Wilt u mij terugbellen via telefoonnummer (020) 594 ****.

Met vriendelijke groet,
Inge T.

De beste dame ga ik natuurlijk nog even terugbellen maar niet nu want moet nu met hondje naar de dierenarts.

To be continued dus nog steeds.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:31:17 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103328207
Belangrijkste lijkt me dat ze gaan uitkeren. Hoeft dat geen kopzorgen meer op te leveren.

Ben nog wel benieuwd naar de verklaring tav de advertenties.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:33:25 #248
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103328320
In ieder gaan ze tot uitbetaling over Bianca en verder denk ik dat je het maar moet laten rusten. Probeer je energie op iets positiefs te focussen en niet op tactloze verzekeraars.

Ik vind in ieder geval dat je heel knap met je verlies omgaat en hoop dat je jezelf goed door de komende periode heen slaat (die echt wel ups en downs zal kennen).
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:37:33 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_103328493
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:31 schreef Lienekien het volgende:
Belangrijkste lijkt me dat ze gaan uitkeren. Hoeft dat geen kopzorgen meer op te leveren.

Ben nog wel benieuwd naar de verklaring tav de advertenties.
In principe hebben ze daar toch antwoord op gegeven?
quote:
U heeft de vraag gesteld waarom ook een kopie van de eventuele aanwezige overlijdensadvertensie gevraagd is.
Het antwoord hierop luidt: Om te kunnen bezien of deze misschien andere informatie bevat dan de vragenlijst of andere informatie.
pi_103329333
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:17 schreef Leandra het volgende:
Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het bij DL nog 1950 is en ze de advertentie online nog niet gevonden hebben.
Het zou je nog verbazen hoe primitief ze werken bij veel grote organisaties. :) Ik heb er dagelijks mee te maken (met de verbetertrajecten dan) en sta soms met open mond te kijken als ze hun werkproces beschrijven.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')