Zo lang Delta Lloyd geen toelichting geeft op hun antwoord 'extra bewijs' weten we niet zeker waarom ze rouwadvertenties nodig hebben. Verder kunnen we alleen speculeren. Ik wil niet zeggen dat Delta Lloyd slecht is. Maar ik hoop door Delta Lloyd en slecht in een zin te noemen, dit topic weer in de aandacht komt van de jongeman van Delta Lloyd Webcare. Binnen 9 uur.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:24 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Dankjewel en nee ik begrijp dat dus niet, zoals gezegd iedereen kan rouwadvertenties plaatsen met wat er dan ook in! (Ja, ook als je iemand die gewoon nog leeft een loer wil draaien, de kranten vragen nergens om)
Sorry hoor maar ik vind een akte van overlijden toch redelijk hard bewijs. En dat het bedrijven zijn, uiteraard. Maar het valt mij in het algemeen op dat verzekeraars zich in elk denkbare bocht wringen om maar niet uit te hoeven betalen. Er is een wereld van verschil tussen 'controleren' en onzinnige bureaucratie.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Northside het volgende:
[..]
Tsjee, het 'opgeven' omdat je een kopie van een advertentie op zou moeten sturen? Het gaat hier wel om bedragen van 300,000¤ enzo he? Maar vooral niks vragen en gewoon klakkeloos uitkeren dan maar?
[..]
Het zijn net bedrijven he?
Ik snap er niks vanquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:12 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, nou, en ik heb ontzettend goede ervaringen met de ANWB, 2 telefoontjes en mijn auto was binnen 3 uur afgesleept 1000km van huis én ik had een goede vervangende auto.
Kan ook dus.
Dat vermoeden lijkt dus wel aardig te kloppen, dan.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wellicht raar mnaar daar ik het nogal intrigerend vond heb ik mijn eigen verzekering eens gebeld. (welke doet er niet toe)
Zij kenden de vraag om rouwadvertenties aan te leveren uit eigen beweging niet maar zouden het navragen. Binnen een half uur(!) kreeg ik een telefoontje terug en het antwoord was wat ik eerder al dacht te weten en hetgeen werd bevestigd: "uit rouwadvertenties blijkt vaak dat het om zelfdoding gaat en derhalve er sprake is van niet uitkeren van claims". Degene die mij terugbelde haalde als voorbeeld Anthonie Kamerling aanwaarop hij zichzelf al corrigeerde met de opmerkiong: als wij kunnen achterhalen dat een overlijden te maken heeft met zelfdoding als bij dhr Kamerling keren ook wij niet uit maar dat moeten we dan wel kunnen vaststellen" Volgens die meneer is dat dus de reden van die vraag waar Bianca het over heeft. En overigens valt daar vrijwillige euthanasie nav een dodelijke ziekte weer niet onder volgens mijn verzekering.
Nu heeft absoluut geen van deze gevallen betrekking op Michael maar is wel gedeeltelijk een antwoord op de vraag van Bianca over het waarom ..
Reis- en kredietbrief plus?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:58 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ik snap er niks van![]()
Ik stond ruim 3000 km van huis met 3 kids en het heeft bij mij 5 dagen geduurd voordat een garage (niet ANWB) mij had geholpen. Waarbij ANWB ook nog eens met de boodschap kwam dat ik zelf maar moest uitzoeken hoe ik in de middle of nergens een hotel etc moest regelen. Terwijl ik het allerduurste pakket heb met alle plus dingen en toeters en bellen. Afijn erg offtopic. Maar het zit mij nog steeds hoog
Zie het als een therapeutische post
Overigens geenszins staat dat in verhouding met verhaal van TS natuurlijk.
Heet tegenwoordig Europa-service, ik heb woonplaats service, plus service, reis verzekering the worksquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:03 schreef lezzer het volgende:
[..]
Reis- en kredietbrief plus?
Anyhow, het is maar net wie je treft aan de telefoon. En dat denk ik dat dat in het geval van TS ook zo is.
Die aan de telefoon, die hoort daar niet, of zit er net. Ik vind het allemaal erg ongelukkig uitgedrukt van die persoon.
Dat formulier vind ik op zich best netjes geformuleerd eigenlijk.
Ja, dat ben ik met je eens. Daar kan Delta Lloyd nog wel het nodige aan verbeteren.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Nou neem ik aan dat jij een andere verzekeraar hebt?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Ja. staat al in mijn eerdere post Maar zou niet ter zake mogen doen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:18 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou neem ik aan dat jij een andere verzekeraar hebt?
niet als ik post #172 lees.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet het punt, daar twijfelt niemand aan. De vraag is of er aan de gestelde voorwaarden voor uitkering is voldaan, daar richt het onderzoek zich op.
Echt niet lullig bedoeld, maar wáár dan, want ik begin echt te twijfelen aan mijn leesvermogen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 21:03 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
Ja. staat al in mijn eerdere post
Lijkt me dan wel duidelijk dat het niet Delta Lloyd is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wellicht raar mnaar daar ik het nogal intrigerend vond heb ik mijn eigen verzekering eens gebeld. (welke doet er niet toe)
Zij kenden de vraag om rouwadvertenties aan te leveren uit eigen beweging niet maar zouden het navragen. [...]
Lijkt jou jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lijkt me dan wel duidelijk dat het niet Delta Lloyd is.
Heb je nu echt het hele topic niet gelezen, of moet ik nu voor de honderdste keer uitleggen waarom een online advertentie niet voldoet?quote:Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het bij DL nog 1950 is en ze de advertentie online nog niet gevonden hebben.
Je snapt kennelijk niet hoe dat er staat en bedoeld is;quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:07 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Heb je nu echt het hele topic niet gelezen, of moet ik nu voor de honderdste keer uitleggen waarom een online advertentie niet voldoet?
In principe hebben ze daar toch antwoord op gegeven?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:31 schreef Lienekien het volgende:
Belangrijkste lijkt me dat ze gaan uitkeren. Hoeft dat geen kopzorgen meer op te leveren.
Ben nog wel benieuwd naar de verklaring tav de advertenties.
quote:U heeft de vraag gesteld waarom ook een kopie van de eventuele aanwezige overlijdensadvertensie gevraagd is.
Het antwoord hierop luidt: Om te kunnen bezien of deze misschien andere informatie bevat dan de vragenlijst of andere informatie.
Het zou je nog verbazen hoe primitief ze werken bij veel grote organisaties.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:17 schreef Leandra het volgende:
Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het bij DL nog 1950 is en ze de advertentie online nog niet gevonden hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |