Dinsdagavond maar eens een poging ondernomen om echt wat te doen met m'n A700. Op een statiefje gezet en wat rondgelopen op een van mijn favo plaatsen in het donker: Het station en het stationsplein. Veel rondgelopen, slechts een stuk of 5 fotos gemaakt en daarvan 3 die ik toonwaardig vind. Het is alweer een tijd geleden, dus het was wel weer even zoeken allemaal, hoe stellen we hem ook alweer in, waar gaan we staan, etc. etc. Voor de verandering ook maar eens wat meer met BULB aan de gang geweest en, vanwege de lange sluiters, de EV stop op -2 gezet.
Afijn, genoeg gepraat: De eerste foto is m.i. de beste foto van deze serie. De sluiter al gezet toen de trein nog stilstond, waardoor de trein rechts nog goed te zien is. Leuke bijkomstigheid was dat een van de olympische treinen hier reed, waardoor "beweging" een leuke extra betekenis krijgt.
Olympic movement start by
Sporingerdam, on Flickr
Hierover hoef ik niet veel te zeggen, behalve dat ik er maar niet uit kom hoe de foto het beste staat. Het scheve perron werkt erg verwarrend, maar de paal staat ook scheef.
Express train. by
Sporingerdam, on Flickr
En nog heel veel automobilisten laten schrikken en remmen met een camera op een railing. Voor het goede had de sluitertijd wat lager gemogen en de Fwaarde wat hoger.
Keep the traffic goïng by
Sporingerdam, on Flickr
Groeten,
PB